Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(123)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(123)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(110)
dostępne
(100)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(46)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(68)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Palka Stanisław (1941- )
(4)
Babbie Earl R. (1938- )
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Giddens Anthony (1938- )
(3)
Marszałek Maciej
(3)
Sabak Zbigniew
(3)
Sienkiewicz Piotr (1945- )
(3)
Świeboda Halina
(3)
Bauman Teresa
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Denzin Norman K. (1941- )
(2)
Flick Uwe (1956- )
(2)
Hałas Elżbieta (1954- )
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Konecki Krzysztof
(2)
Kózka Maria
(2)
Lenartowicz Helena
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Lisiński Marek
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(2)
Sołoma Luba
(2)
Szarucki Marek
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Watała Cezary (1959- )
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Alasuutari Pertti
(1)
Aleksandrowicz Tomasz Romuald
(1)
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(1)
Anderson Leon
(1)
Apanowicz Jerzy (1935- )
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Bell Judith
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1923-1990)
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Brzozowska-Brywczyńska Maja
(1)
Burnham Peter (1959- )
(1)
Chlebicka Aleksandra
(1)
Chojnicki Zbyszko (1928- )
(1)
Chomczyński Piotr (socjologia)
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Drwiłło Andrzej
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dziuban Agata
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Francuz Piotr (1960- )
(1)
Frankfort-Nachmias Chava
(1)
Gass Susan M
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Gibbs Graham
(1)
Gilland Lutz Karin
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Grant Wyn
(1)
Gray Jennifer R
(1)
Grobler Adam (1949- )
(1)
Grove Susan K
(1)
Grzanka Antoni (1955- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Hajduk Zygmunt (1935- )
(1)
Hay Colin (1968- )
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995)
(1)
Iwanicki Józef (1902-1995). Dedukcja naturalna i logistyczna
(1)
Iwanowski Paweł (statystyka)
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Karpiński Jakub (1940-2003)
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kiwka Mirosław (1963- )
(1)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(1)
Kordasiewicz Anna
(1)
Kos Barbara
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Kołek Mateusz F
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kubinowski Mariusz
(1)
Kuc Bolesław Rafał
(1)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kvale Steinar (1938-2008)
(1)
Layton-Henry Zig
(1)
Leszczyński Bogumił (biochemia)
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Litwiniuk Przemysław
(1)
Lofland John (1936- )
(1)
Lofland Lyn H
(1)
Mackey Alison
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(117)
Kiribati
(4)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Missouri (USA)
(1)
Język
polski
(122)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjaliści ds. bezpieczeństwa i obronności
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(30)
Metodologia
(26)
NAUKI SPOŁECZNE
(21)
SOCJOLOGIA
(17)
METODOLOGIA
(8)
NAUKI EKONOMICZNE
(6)
Badania naukowe
(5)
PSYCHOLOGIA
(5)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(4)
SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA
(4)
Bezpieczeństwo narodowe
(3)
MEDYCYNA
(3)
NAUKI POLITYCZNE
(3)
Praca licencjacka
(3)
Praca magisterska
(3)
FILOZOFIA
(2)
Filozofia nauki
(2)
GEOGRAFIA
(2)
Język angielski
(2)
NAUKA
(2)
NAUKI PRZYRODNICZE
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauki o bezpieczeństwie
(2)
Nauki społeczne
(2)
PIELĘGNIARSTWO
(2)
PRACE DYPLOMOWE
(2)
Psychologia
(2)
WYWIAD SOCJOLOGICZNY
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ŚWIADOMOŚĆ
(2)
ANKIETA
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
BÓG
(1)
CZAS
(1)
Controlling
(1)
DUCHOWIEŃSTWO KATOLICKIE
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
DZIECKO
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Dziecko
(1)
EKONOMIA
(1)
ETNOGRAFIA
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
FINANSE
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
HIPOTEZA
(1)
IWANICKI, JÓZEF
(1)
KRAJOBRAZ
(1)
KULTURA
(1)
Kinezjologia
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
Konstruowanie testów psychologicznych
(1)
Konwersacje
(1)
Krytycyzm
(1)
LOGIKA
(1)
METAFIZYKA
(1)
MODELE
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metody statystyczne
(1)
Motywacja
(1)
NARRACJA
(1)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauka
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osobowość
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
POLITYKA
(1)
PORADNIKI
(1)
POZNANIE
(1)
PRAWDOPODOBIEŃSTWO
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Planowanie obrony cywilnej w sytuacji zagrożeń
(1)
Podatek dochodowy
(1)
Poznanie
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Problem demarkacji
(1)
Prognozowanie
(1)
Pseudonauka
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychometria
(1)
Psychopatologia
(1)
Repozytoria instytucjonalne
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STATYSTYKA
(1)
STRES
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
Spostrzeganie
(1)
Statystyka
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(10)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
Monografia
(4)
Poradnik
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
SŁOWNIKI
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(10)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
metodologia
(31)
badania jakościowe
(8)
badania naukowe
(8)
nauki społeczne
(8)
wywiad
(7)
methodology
(6)
metody badań
(6)
badania pedagogiczne
(5)
badania społeczne
(5)
pedagogika
(5)
praca dyplomowa
(5)
bezpieczeństwo narodowe
(4)
nauki ekonomiczne
(4)
obserwacja
(4)
socjologia
(4)
ankieta
(3)
ekonomia
(3)
eksperyment
(3)
hipoteza
(3)
metody statystyczne
(3)
narzędzia badawcze
(3)
political science
(3)
research
(3)
zarządzanie kryzysowe
(3)
NATO
(2)
analiza danych
(2)
analiza jakościowa
(2)
badania
(2)
badania sondażowe
(2)
badania terenowe
(2)
bezpieczeństwo
(2)
bezpieczeństwo bankowe
(2)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
nauki o bezpieczeństwie
(2)
pielęgniarstwo
(2)
praca naukowa
(2)
proces badawczy
(2)
projektowanie
(2)
psychologia
(2)
statystyka
(2)
słownik
(2)
teaching
(2)
techniki badań
(2)
teoria
(2)
zarządzanie
(2)
Global Commons
(1)
analiza dokumentów zastanych
(1)
analiza dyskursu
(1)
analiza ilościowa
(1)
antropologia wizualna
(1)
antyterroryści
(1)
applied statistics
(1)
badania ankietowe
(1)
badania biograficzne
(1)
badania biomedyczne
(1)
badania ekonomiczne
(1)
badania empiryczne
(1)
badania etnograficzne
(1)
badania fokusowe
(1)
badania ilościowe
(1)
badania makroekonomiczne
(1)
badania pilotażowe
(1)
badania przyrodnicze
(1)
badania psychologiczne
(1)
badania reprezentacyjne
(1)
badania socjologiczne
(1)
badania w działaniu
(1)
badanie
(1)
bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
biopsychologia
(1)
children
(1)
controlling
(1)
culture
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberwojna
(1)
cytowania
(1)
dane badawcze
(1)
dochód
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
eksperyment naukowy
(1)
emocje
(1)
ethnology
(1)
etnografia
(1)
etnografia wirtualna
(1)
etyka
(1)
filozofia
(1)
filozofia nauki
(1)
finanse
(1)
funkcjonalizm
(1)
geografia
(1)
geografia społeczno-ekonomiczna
(1)
glottodydaktyka
(1)
gospodarka
(1)
126 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Political analysis / Guy Peters, Jon Pierre, Gerry Stoker)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11305.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Książka stanowi jedno z czołowych osiągnięć literatury socjologicznej II połowy XX wieku. Jest zbiorem najważniejszych prac Mertona, któremu funkcjonalizm zawdzięcza najwięcej, jeśli chodzi o sprecyzowanie podstawowych pojęć, a także przybliżenie teorii i metody funkcjonalizmu do potrzeb badaczy empiryków. Książka dzieli się na 4 części zgrupowane wokół problematyki: teorii socjologicznej, wybranych problemów struktury społecznej i kulturowej, socjologii wiedzy i masowego komunikowania się oraz socjologii nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4285.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4787.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, normy na stronach 96-99.
Celem niniejszego opracowania jest dostarczenie wiedzy na temat generalnego podejścia do projektowania repozytoriów dobrych praktyk oraz zaprezentowanie metody wykorzystania tego typu narzędzi w pracy operacyjnej. Kontynuowane jest tu omówienie zagadnień poruszanych w wcześniejszych pozycjach wspomnianej serii. W szczególności stanowi swoisty atlas metod i technik możliwych do zastosowania na różnych etapach w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Jest również propozycją budowy swoistej skrzynki narzędziowej dla procedur budowy planów ratowniczych i planów zarządzania kryzysowego omówionych w pozycji „Planowanie cywilne. Budowa planów zarządzania kryzysowego i planów ratowniczych”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22740.X.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22739.X.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy przygotowując swój podręcznik, starali się przedstawić pełny, usystematyzowany przegląd wiedzy na temat podejścia naukowego w dziedzinie nauk społecznych. Uwypuklili zwłaszcza związki pomiędzy teorią, badaniami i praktyką. Podręcznik dostarcza szczegółowej wiedzy o wszystkich etapach badania naukowego, którymi są:: definicja problemu badawczego, sformułowanie hipotez, wybór planu badawczego, pomiar, zbieranie danych, analiza danych i uogólnienie. Każdy z tych etapów jest powiązany z teorią, ponieważ zarówno z niej wynika, jak i na nią wpływa. Książka jest bogato ilustrowana przykładami obejmującymi i klasyczne, i współczesne badania prowadzone w naukach społecznych. Dzięki temu poznajemy historyczne podstawy tych badań, a także możliwości wykorzystania w nich technik komputerowych. Kolejne, piąte wydanie zostało rozszerzone o ćwiczenia komputerowe dotyczące przetwarzania i analizowania danych oraz o dodatek poświęcony zasadom pisania raportów z badań i o wzbogacony dodatek prezentujący możliwości wykorzystania pakietu statystycznego SPSS.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4278 [Magazyn 1], P.4276 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4277.V.9 [Wypożyczalnia B], 2024.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3731.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Psychologii ; t. 6.)
Książka jest wprowadzeniem w problematykę pomiaru psychologicznego. W części pierwszej Autorka omawia istotę wnioskowania psychometrycznego, przedstawia podstawowe modele psychometryczne, prezentuje kryteria dobroci testów psychologicznych oraz zagadnienia związane z doborem pozycji do konkretnego testu. Omawia również – i to należy szczególnie podkreślić – społeczny kontekst testowania psychologicznego, wraz z zagadnieniami stronniczości wyników testowych oraz sposobami jej szacowania. Cześć druga pracy to praktyczny przewodnik przeznaczony dla tych wszystkich osób, które – z różnych względów – są zainteresowane zbudowaniem własnego narzędzia pomiarowego. Książka adresowana jest głównie do psychologów i studentów psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5518.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności ; 26)
Streszcz. ang.
Nota bibliogr. s. 137. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7775 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8780.XXVIII.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-258.
Problemy pedagogiki specjalnej związane są ściśle ze społecznymi interpretacjami niepełnosprawności. To społeczeństwo definiuje granice normy i deficytu, tu też znajdziemy największe konsekwencje dysfunkcyjności. W tym sensie stwierdzimy, że życie z niepełnosprawnością przekroczyło dawno zakres jednostkowego bytu, nie ogranicza się do „lepszej lub gorszej” rehabilitacji, nie wyznaczają jej wyłącznie indywidualne możliwości. Współczesne pojmowanie niepełnosprawności to zatem lokalizacja ludzkiego fenomenu w konkretnych sytuacjach i zjawiskach społecznych. Bogata literatura przedmiotu dowodzi, iż taki proces „uspołecznienia” niepełnej sprawności trudno zbadać na drodze tzw. metodologii pozytywistycznej. Poszukiwania badawcze Pani Jolanty Rzeźnickiej-Krupy rozwiązują wiele dylematów metodologicznych pedagogiki specjalnej. Szczegółowy opis i analiza strategii badań jakościowych w kontekście postrzegania biografii człowieka niepełnosprawnego, trudności, jakie musi pokonać, i jego interpretacji tego, co go otacza, otwiera nowe drogi badawcze dla naszej dyscypliny. W pedagogice specjalnej, czerpiącej z metodologii pedagogiki ogólnej, jest to praca wyjątkowa. Umożliwia zbadanie dotychczas niedostępnej głębi ludzkiego cierpienia i subiektywnych obszarów społecznej marginalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8004 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7961.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9336.VI.4 [Czytelnia B], 9256.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Metody badawcze w psychologii to jeden z najlepszych podręczników dla studentów podstawowego kursu psychologii. Za taką opinią przemawiają następujące argumenty:: • podręcznik obejmuje cały zakres współczesnej metodologii badań empirycznych - od kwestii technicznych do etycznych, od masowych badań ankietowych do studiów pojedynczego przypadku; • jest napisany w sposób zwięzły i jasny oraz zawiera dużą liczbę interesujących przykładów, ilustrujących pożytki płynące ze znajomości podstawowych zasad metodologii; • do jego zalet należy też fakt oddzielenia wykładu z metodologii od kwestii technicznych i statystycznych, co sprawia, że książka jest przejrzysta i zrozumiała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2894.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5638 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7125.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Podręcznik to wersja skryptu napisana z myślą o osobach studiujących zaocznie, a zobligowanych do zapoznania się z najczęściej stosowanymi metodami i technikami badań socjologicznych. Założono, że dostarczając studentom syntetycznej, a zarazem przystępnie podanej informacji o najważniejszych metodach i technikach stosowanych w badaniach socjologicznych można ułatwić im studiowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7220.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8141.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-92.
Celem wydania przewodnika metodologicznego jest - pisze Autor - zebranie podstawowych informacji i przykładów związanych z pisaniem prac dyplomowych, aby tym samym ułatwić to zadanie studentom..., a także... Prace magisterskie z pedagogiki to poradnik metodologiczny dotyczący pracy licencjackiej i magisterskiej z pedagogiki, psychologii i socjologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8933 [Magazyn 1], P.8934 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8931.V.9 [Wypożyczalnia B], P.8932.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10499.V.9 [Czytelnia B], 10500.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W pozycji tej w sposób ustruktualizowany pokazano, co należy przedsięwziąć w toku czynności związanych z określonymi badaniami pedagogicznymi, by sprawnie i skutecznie osiągnąć zamierzony cel. Posługiwanie się tym opracowaniem wymaga solidnych podstaw teoretycznych z zakresu metodologii badań pedagogicznych, logiki oraz statystyki. Publikacja składa się z dwu części. W pierwszej części przedstawiono etapy i fazy cyklu działań niezbędnych w trakcie przygotowania i pisarskiego ujęcia pracy naukowej, w drugiej – zamieszczono program samokształcenia metodologicznego wraz z wybranymi wzornikami praktyczno-metodologicznymi. Jego adresatami są głównie studenci stacjonarni i zaoczni oraz doktoranci wyższych uczelni przygotowujący prace magisterskie i doktorskie z pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8026.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 105-107.
Autorzy opracowania ukazali sytuację dochodową gospodarstw rolnych w 2013 r. na podstawie badań ankietowych, które zostały przeprowadzone przy okazji szkoleń rolników dotyczących rachunkowości rolnej. Zamierzeniem autorów była również ocena stopnia opodatkowania podatkiem rolnym dochodów badanych gospodarstw. W opracowaniu przedstawiono stopień obciążenia wszystkimi podatkami dochodów rolniczych ankietowanych gospodarstw rolnych. Wyniki tych badań mogą być uwzględnione w procesie wprowadzania podatku dochodowego w rolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17742.XVII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 100.
Przedstawiony w skrypcie materiał ma na celu przybliżyć Czytelnikom metodologię poznania naukowego stosowaną w medycynie. Elementem łączącym wszystkie rozdziały skryptu jest pojęcie modelu, który jest podstawowym narzędziem naukowego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14886.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15699.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4924.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Obecny kryzys gospodarczy sprawił, że w refleksji dotyczącej stanu ekonomii jako nauki coraz częściej pojawiają się głosy, wedle których nauka ta wymaga gruntownej przebudowy. Zakres tych opinii jest oczywiście duży i obejmuje zarówno te skrajnie radykalne, głoszące, iż główny nurt, jakkolwiek byłby definiowany, należałoby czym prędzej porzucić, gdyż stanowi on źródło wszelkich gospodarczych niepowodzeń1, jak i te, które wskazują, że związek między stanem ekonomii jako nauki a sytuacją gospodarczą w żadnym razie nie może być postrzegany w sposób mechanicystyczny2, a zatem, że te dwa elementy, jeśli w ogóle można łączyć, to z pewnością nie na zasadzie prostych relacji przyczynowo-skutkowych. Wśród tych opinii jednak dość istotną część stanowią również te, które wskazują, że, jeśli w ogóle mamy do czynienia z sytuacją, którą można by określić mianem heurystycznego impasu, to źródeł tegoż impasu należałoby upatrywać przede wszystkim w filozoficznych i metodologicznych słabościach ekonomii, a dopiero później, jeżeli w ogóle, w jej warstwie teoretycznej. Niniejsza praca stanowi nie tylko wyraz akceptacji dla tych opinii, ale też jest w zamyśle próbą ich rozwinięcia i analizy. Uważam bowiem, że dyskurs ekonomiczny jest współcześnie (i był w przeszłości) obciążony przez, zazwyczaj implicytną obecność w nim, filozoficznych rozstrzygnięć, stanowiących spuściznę modernizmu (tożsamego z tradycjami kartezjańsko-baconowskimi) i to one decydują w głównej mierze o pojawiających się w nim heurystycznych ograniczeniach. Główny nacisk zostaje więc w tej pracy położony na zagadnienie wpływu tego, co zostaje w niej określone jako modernistyczne przesądzenia filozoficzne, na charakter i przebieg dyskursu ekonomicznego w tej jego części, która odpowiada za obecność w ekonomii określonych przekonań i idei filozoficzno-metodologicznych właśnie. Mając jednak na uwadze, iż zagadnienie to jest już w dyskursie obecne, a także będąc świadomym, że koncepcje z obszaru filozofii nauki, które do jego analizy dotychczas były wykorzystywane, nie spełniły pokładanych w nich nadziei, narzędziem analizy postanowiłem uczynić koncepcję, która dość radykalnie od tych już zastosowanych się różni, a którą jest L. Flecka psychosocjologia poznania naukowego. Podstawowym jej rysem jest stricte konstruktywistyczny sposób postrzegania zagadnienia wiedzy naukowej, który w istotnym stopniu uzupełniają idee kolektywizmu i historyzmu epistemologicznego oraz paradygmatyczności poznania. Wybór tej akurat koncepcji nie jest oczywiście przypadkowy, gdyż wynika z mojego głębokiego przekonania, że jest ona wolna od słabości podejść alternatywnych i w tym sensie ma nad nimi znaczną przewagę heurystyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej