Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(63)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(34)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(29)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(60)
Autor
Camarda Sylwia
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Montessori Maria (1870-1952)
(3)
Williams Marion
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Burden Robert L
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Mietzel Gerd (1936- )
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Ryan Stephen
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baker Judith
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Brock Annie
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardner Howard
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hundley Heather
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Klinik Anna
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Mercer Sarah
(1)
Michalak Renata
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mościcki Artur
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nocuń Aleksander W
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Peltz William H
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Pritchard Alan (Alan M.)
(1)
Prodromou Luke
(1)
Prysak Dorota
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Renninger K. Ann
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Schrade Ulrich (1943-2009)
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Strichart Stephen S
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Ushioda Ema
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wollman-Mazurkiewicz Lidia
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Zakrocki Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Kiribati
(4)
Anglia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(52)
angielski
(10)
portugalski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
NAUCZANIE
(22)
Nauczanie
(9)
JĘZYKI
(8)
UCZENIE SIĘ
(7)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
Psychologia nauczania
(6)
UCZNIOWIE
(6)
JĘZYK ANGIELSKI
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Psychologia
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
PEDAGOGIKA
(4)
PSYCHOLOGIA
(4)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(4)
DZIECKO
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
RODZINA
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
CZYTANIE
(2)
Dzieci
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MOTYWACJA
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
DZIECKO z ADHD
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
GIMNAZJA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski
(1)
KONFLIKT
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kształcenie
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PROGRAMOWANIE NEUROLINGWISTYCZNE
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
SŁUCHANIE
(1)
TRENING GRUPOWY (psychol.)
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Słowo kluczowe
psychology
(12)
edukacja
(10)
education
(7)
teaching
(7)
dzieci
(5)
learning
(5)
nauczanie
(5)
motivation
(4)
second language acquisition
(4)
uczeń
(4)
SLA
(3)
learner
(3)
learning strategies
(3)
metoda Montessori
(3)
pedagogika
(3)
psychologia
(3)
rodzina
(3)
English language
(2)
academic achievement
(2)
educational psychology
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
gimnazjum
(2)
integracja społeczna
(2)
language
(2)
language acquisition
(2)
nauczanie początkowe
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
psychologia nauczania
(2)
research
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia
(2)
study and teaching
(2)
szkoła
(2)
terapia zajęciowa
(2)
uczenie się
(2)
affective education
(1)
autonomy
(1)
behaviourism
(1)
behawioryzm
(1)
biblioteka cyfrowa
(1)
cele kształcenia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
cognitive learning
(1)
communication
(1)
creative thinking
(1)
cyberagresja
(1)
cyberpornografia
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberseks
(1)
cyberterroryzm
(1)
cyberświat
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dialog edukacyjny
(1)
discipline
(1)
discourse analysis
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja specjalna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
efficiency
(1)
elementary education
(1)
embriologia
(1)
engagement
(1)
formy kształcenia
(1)
identity
(1)
imagination
(1)
imaginative teaching
(1)
individual differences
(1)
intelligence
(1)
jakość życia
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
komunikator
(1)
kształcenie akademickie
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
language pedagogy
(1)
large classes
(1)
linguistics
(1)
listening comprehension
(1)
literatura
(1)
mediacja
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody nauczania
(1)
mixed-level classes
(1)
modern English
(1)
motywacja
(1)
muzyka
(1)
myślenie
(1)
myślenie ekologiczne
(1)
native language
(1)
nauki społeczne
(1)
neuro-linguistic programming
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. prac. ang.
Bibliogr. przy pracach.
"Ta praca zbiorowa (...) z pewnością zainteresuje szerokie grono czytelników. Dynamiczny rozwój hipermediów i technologii informatycznej wywiera olbrzymi wpływ na wszystkie dziedziny aktywności człowieka, dlatego można i trzeba mówić o szansach, jakie stwarza cyberświat, ujmując je w dwu biegunach: różnorakich pozytywów stymulujących rozwój, jak i poważnych zagrożeń oraz niebezpieczeństw. I tę istotną aktualną problematykę podejmują w poszczególnych artykułach autorzy tej publikacji". (prof. dr hab. Janusz Gajda)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11908 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8827.VI.11 [Wypożyczalnia B], P.11907.VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10331.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiem z Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie. Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej