Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(229)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(204)
dostępne
(197)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(91)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(108)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(204)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Kostera Monika (1963- )
(7)
Penc Józef (1939- )
(6)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(3)
Moczydłowska Joanna
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Witczak Hubert
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Aniszewska Grażyna
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Borowska Joanna
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Kuc Bolesław Rafał
(2)
Kwieciński Mirosław
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pająk Edward
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skalik Jan
(2)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(2)
Wołejszo Jarosław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Barabasz Adela
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bednarski Adam (1947- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Bulicz Edward
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Coulton Gary
(1)
Czarniawska Barbara (1948- )
(1)
Czerska Joanna
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Drews Agnieszka (1990- )
(1)
Dryglas Diana
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duraj Agnieszka Natasza
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Eaton David
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Elkin Paul M
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Glinka Beata
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(232)
Anglia
(1)
Język
polski
(230)
angielski
(2)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(3)
Policjanci
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(132)
ZARZĄDZANIE
(109)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(31)
ORGANIZACJA
(19)
INNOWACJE
(16)
KADRY
(15)
Organizacja
(11)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(10)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(10)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
Zarządzanie
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(7)
TURYSTYKA
(7)
ORGANIZACJE
(6)
PRODUKCJA
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Organizacje
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
SŁUŻBA ZDROWIA
(5)
GLOBALIZACJA
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
OTOCZENIE FIRMY
(4)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(4)
USŁUGI
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(4)
ACCESS
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
BAZA DANYCH RELACYJNA
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
MARKETING
(3)
PRACA
(3)
SYSTEMY ZARZĄDZANIA BAZAMI DANYCH
(3)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
CONTROLLING
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(2)
HOTELARSTWO
(2)
INFORMACJA
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
SZPITALE
(2)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
APTEKARSTWO
(1)
Administracja publiczna
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
DYREKTOR
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
ETYKA LEKARSKA
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONTROLA FINANSOWA
(1)
KULTURA
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkurencja
(1)
Kryzys
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing
(1)
Marketing sportowy
(1)
Medycyna
(1)
NORMY ISO 9001
(1)
Nauki o zarządzaniu i jakości
(1)
Nauki społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(29)
Podręcznik
(19)
PODRĘCZNIKI
(12)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(82)
zarządzanie
(73)
organizacja
(41)
zarządzanie strategiczne
(29)
zarządzanie jakością
(22)
przywództwo
(19)
zarządzanie wiedzą
(19)
strategia
(18)
innowacje
(13)
motywacja
(13)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(13)
innowacyjność przedsiębiorstw
(12)
kultura organizacyjna
(12)
przedsiębiorczość
(12)
marketing
(11)
motywowanie pracowników
(11)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
globalizacja
(8)
kierowanie
(8)
menedżer
(8)
organizacja ucząca się
(8)
outsourcing
(8)
planowanie
(8)
zarządzanie ryzykiem
(8)
Lean Management
(7)
controlling
(7)
konkurencyjność
(7)
kontrola
(7)
kultura organizacji
(7)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(7)
ocena pracowników
(7)
reengineering
(7)
struktura organizacyjna
(7)
jakość
(6)
kapitał intelektualny
(6)
otoczenie przedsiębiorstwa
(6)
podejmowanie decyzji
(6)
restrukturyzacja
(6)
zarządzanie personelem
(6)
zarządzanie projektami
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
kapitał ludzki
(5)
komunikacja
(5)
praca zespołowa
(5)
produkcja
(5)
rekrutacja pracowników
(5)
szkolenie pracowników
(5)
zarządzanie kryzysowe
(5)
zarządzanie produkcją
(5)
analiza SWOT
(4)
benchmarking
(4)
e-biznes
(4)
etyka
(4)
etyka biznesu
(4)
konflikt
(4)
misja firmy
(4)
negocjacje
(4)
organizacja procesowa
(4)
przedsiębiorczość społeczna
(4)
przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
system produkcyjny
(4)
system zarządzania
(4)
służba zdrowia
(4)
zarządzanie procesami
(4)
zasoby
(4)
analiza strategiczna
(3)
baza danych
(3)
biznesplan
(3)
działalność gospodarcza
(3)
finanse
(3)
informacja
(3)
klaster
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
kreatywność
(3)
kryzys
(3)
logistyka
(3)
obsługa klienta
(3)
organizacja pracy
(3)
organizacja wirtualna
(3)
planowanie strategiczne
(3)
proces produkcyjny
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
public relations
(3)
samorząd terytorialny
(3)
satysfakcja zawodowa
(3)
transfer technologii
(3)
turystyka
(3)
wizja firmy
(3)
zachowania organizacyjne
(3)
zarządzanie marketingowe
(3)
zarządzanie procesowe
(3)
zmiana organizacyjna
(3)
ISO 9000
(2)
TQM
(2)
Unia Europejska
(2)
alians strategiczny
(2)
233 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Książka stanowi kolejną próbę spojrzenia na problematykę monitorowania zmian w otoczeniu. Autorzy dowodzą, iż rola informacji strategicznej stanowi fundament podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie. Wiele uwagi poświęcono wykorzystaniu narzędzia wywiadu gospodarczego. Praca zawiera także analizę wybranych wątków licznych relacji przedsiębiorstwo-otoczenie w aspekcie zastosowań informacji. Osobną część podejmowanych rozważań stanowi bezpieczeństwo oraz prawne regulacje wykorzystania informacji, zarówno w teorii, jak i w podejmowanych działaniach w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6306.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik obejmuje uporządkowany, całościowy wykład dotyczący zarządzania wiedzą. Cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem, od kiedy do świadomości wszystkich teoretyków i praktyków zarządzania dotarło, że świat zmierza do gospodarki opartej na wiedzy. Wykład koncentruje się wokół pięciu zjawisk dotyczących wiedzy w firmie: odkrywanie wiedzy, tworzenie wiedzy, wartościowanie wiedzy, rozprzestrzenianie wiedzy, wykorzystywanie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9086 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10705.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E. 21
W ostatnim okresie na polskim rynku księgarskim pojawiło się wprawdzie wiele prac z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, ale dotyczyły one przede wszystkim działalności kierowniczej przedsiębiorstwa. Natomiast problemy działalności podstawowej oraz pomocniczej nie doczekały się dotychczas kompleksowego i nowoczesnego ujęcia. Nie oznacza to, że tematyka ta jest obca polskim o wycinkowym charakterze. W tym kontekście niniejsza publikacja, ujmująca całą złożoność zarządzania działalnością podstawową w aspekcie strategicznym wraz z elementami działalności kierowniczej i pomocniczej, stanowi cenną nowość dla polskiego czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2349.IX.9 [Magazyn 1], 2964 [Magazyn 2], P.2350 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4520 [Magazyn 1], 4923 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie produkcją : produkt, technologia, organizacja / Edward Pająk. - Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 357 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Podstawowy podręcznik akademicki do zarządzania produkcją, wykładanego na kierunkach zarządzanie i inżynierii produkcji na politechnikach oraz uczelniach technicznych i ekonomicznych. Zawiera kompleksowe ujęcie problematyki wchodzącej w zakres przedmiotu, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych i tendencji rozwojowych. Największą zaletą, wyróżniającą go na tle innych publikacji z tej dziedziny, jest interdyscyplinarne przedstawienie problematyki zarządzania produkcją, umiejętnie łączące zagadnienia natury organizacyjnej, technicznej (technologicznej i konstrukcyjnej) i ekonomicznej (koszty). Tylko bowiem harmonijny rozwój wszystkich obszarów, będących w sferze zainteresowania zarządzania produkcją, może dać zadowalający efekt. Ma to szczególne znaczenie w czasie, gdy wejście Polski do Unii Europejskiej zmusza polskie przedsiębiorstwa do konkurowania z zagranicznymi korporacjami na globalnym rynku. Książka przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i inżynierii produkcji oraz praktyków zajmujących się problemami związanymi z zarządzaniem i organizacją produkcji w zakładach produkcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7176 [Magazyn 1], 8061.IX.9 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7175.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6113.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Zmiany dokonywane w otoczeniu implikują konieczność przekształcania organizacji w podmioty oparte na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach, zorientowane na ciągły rozwój i realizację procesów uczenia się. W konsekwencji pojawia się konieczność wprowadzania nowych sposobów i koncepcji zarządzania, pozwalających organizacjom wykorzystywać wiedzę, wzmacniać kluczowe kompetencje i rozwijać umiejętności pracowników, wspomagać organizacyjne uczenie się, jak również budować swój wizerunek. Obserwacja praktyki pozwala stwierdzić, że o wynikach organizacji gospodarczych w znacznej mierze decyduje czynnik ludzki. Współczesne organizacje muszą podejmować więc działania związane z kształtowaniem oraz efektywnym wykorzystaniem kapitału intelektualnego, którego podstawę zawsze stanowi wiedza jej pracowników i kierownictwa. To pracownicy danego podmiotu gromadzą wiedzę, wzbogacają ją o własne doświadczenia, przetwarzają i decydują o stopniu i sposobie jej wykorzystania. Zatem dla rozwoju organizacji istotne jest, aby wiedza, zdolność oraz chęć uczenia się pracowników organizacji były jak największe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18505.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje kadry kierowniczej każdego przedsiębiorstwa mają dalekosiężne i w dużej mierze nieodwracalne skutki. Znajduje to odzwierciedlenie w unikalnej ścieżce rozwojowej każdego przedsiębiorstwa. Otoczenie przedsiębiorstw staje się coraz bardziej turbulentne i zmienne, a interakcje przedsiębiorstwa z tym otoczeniem coraz bardziej złożone. Audyt strategiczny to kompleksowe badanie systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; jest narzędziem doskonalenia systemu zarządzania strategicznego; służy zredukowaniu ryzyka strategicznego. Książka niniejsza jest przewodnikiem po kierunkach i metodach zredukowania ryzyka strategicznego poprzez odpowiednią kontrolę systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Nowatorstwo podejścia pokazanego w niniejszej książce polega na zintegrowaniu analizy ryzyka strategicznego z analizą ryzyka operacyjnego, przejętą z sektora usług finansowych. Omówiono tu podstawowe zagadnienia związane z budowaniem strategii oraz kryteriami oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa, dokonano przeglądu metod audytu strategicznego, przeanalizowano związki między audytem strategicznym i ryzykiem strategicznym oraz metody redukcji ryzyka strategicznego w oparciu o audyt, wreszcie przedstawiono wyniki autorskiego audytu strategicznego, przeprowadzonego na dużej i zróżnicowanej próbce polskich spółek giełdowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10362.IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana Janowi Skalikowi.
Bibliogr. przy pracach.
Ksiązka prezentuje to, co aktualnie ciekawe i istotne w naukach o zarządzaniu w zakresie podejścia systemowego, systemów zarządzania oraz transformacji i zmian. Podzielona jest na trzy główne części. Pierwsza z nich poświęcona jest uwarunkowaniom i procesom zmian, jakie zachodzą współcześnie w organizacjach. Druga część książki poświęcona jest wybranym aspektom doskonalenia systemów i procesów zarządzania przedsiębiorstwem. Zagadnienia podejścia systemowego i zmian w przedsiębiorstwach poruszono w trzeciej części książki, która poświęcona jest strategicznemu i systemowemu wymiarowi adaptacyjności organizacji. Te trzy części stanowią niezmiernie wartościową inspirację do dalszych badań nad niekończącą się drogą zmian będących warunkiem sukcesu każdej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13972.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2382 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-172.
W książce podjęto próbę poszukiwania odpowiedzi na pytania: jakim problemom trzeba będzie sprostać w bliższej i dalszej przyszłości, aby wykorzystać i wzbogacić to, co zastaliśmy? Czego możemy sie spodziewać w najbliższej przyszłości, jeśli idzie o zasoby (energetyczne, ilość i jakość kadr), których rozmiary i dostęp do nich stanowić będzie o warunkach funkcjonowania wszystkich systemów, od związków międzynarodowych, poprzez państwa i funkcjonujące w ich ramach organizacje, do poszczególnych jednostek włącznie? Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów, głównie małych i średnich firm, zainteresowanych skutecznością ich funkcjonowania i rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8343 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8388.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano nowoczesne ujęcie ekonomiki i przedsiębiorstwa turystycznego oraz problematykę zarządzania operacyjnego i strategicznego tym przedsiębiorstwem. Przedstawiono rolę przedsiębiorstwa na rynku turystycznym, zróżnicowanie przedsiębiorstw turystycznych, a także oczekiwania dalsze i konkurencyjne tego typu przedsiębiorstw. Wiele miejsca w książce poświęcono na omówienie instrumentów bezpośredniego i pośredniego oddziaływania na zachowania przedsiębiorców, a także organizacji finansów. Publikacja przeznaczona jest dla studentów i przedsiębiorców z branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6109 [Magazyn 1], P.6107 [Magazyn 1], P.5926 [Magazyn 1], P.6105 [Magazyn 1], P.5927 [Magazyn 1], P.4910 [Magazyn 1], P.6108 [Magazyn 1], P.4912 [Magazyn 1], P.6104 [Magazyn 1], P.5928 [Magazyn 1], P.4911 [Magazyn 1], P.6106 [Magazyn 1], P.6103 [Magazyn 1] (13 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5479.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5478.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.255.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono kierunki i tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu, instrumenty wspomagające zarządzanie i podejmowanie decyzji, zarządzanie zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich i etyki w biznesie, zarządzanie jakością oraz działalność inwestycyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7404.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8384.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 394-404.
Autorzy rozpoczynają swoje analizy od problematyki psychologicznej dotyczącej jednostki w orşganizacji. Podejmują ważne zagadnienia związane z osobowością człowieka, sferą jego emocji i motywacji. Prezentują zagadnienia związane z procesem podejmowania decyzji. Następnie ľ głównie w oparciu o wiedzę socjologiczną i dorobek psychologii społecznej ľ rozwaşżają determinanty zachowań w grupie w kontekście tak istotnych problemów, jak mechanizmy dynamiki grupowej, kon?ikt, komunikacja interpersonalna oraz reakcje na zmiany. Opracowanie zamyka przejście na poziom całej organizacji: struktur, celów, sposobu sprawowania władzy, kultury organizacyjnej, kontekstu etycznego zachowań organizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13055 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13054.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9340.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Entrepreneurship for everyone : a student textbook, 2009.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Przedsiębiorczość odgrywa ważną rolę w gospodarce rynkowej i stanowi podstawę jej innowacyjności. W książce autorzy - wybitni eksperci - zachęcają do podjęcia działalności na własny rachunek, przekazując niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną. Czytelnik dowie się między innymi, skąd czerpać pomysły na własny biznes, jak formułować cele strategiczne i opracować biznesplan czy plan marketingowy. Oprócz omówienia kluczowych zagadnień autorzy wyjaśniają, na czym polega specyfika przedsiębiorczości w różnych obszarach gospodarki, od przemysłu farmaceutycznego, biotechnologii, opieki zdrowotnej, przez branżę informatyczną, aż po przemysł muzyczny i filmowy. Podstawowymi zaletami książki są przystępne objaśnienia kluczowych teorii i zasad oraz interesujące studia przypadków dotyczące poszczególnych branż.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13085 [Magazyn 1], 12139.IX.2 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11146.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12138.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr.
Monografia skupia się na zagadnieniach związanych z szeroko pojętą partycypacją jako oddziaływaniem różnych grup interesów (stakeholders): pracowników, udziałowców i innych. Problematyka zarządzania ujęta jest zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Celem pracy jest uświadomienie obecnym i przyszłym menedżerom zakresu, roli i znaczenia zarządzania partycypacyjnego współczesnymi organizacjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7881 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8976.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X ; 97)
Monografia jest pierwszą próbą usystematyzowania pojęć i procesów z zakresu zarządzania w turystyce - „Zarządzanie turystyka" to zbiór podstawowych elementów i procesów związanych z turystyką, a w szczególności z istotą zarządzania, planowania, strategią, planowaniem strategicznym i polityką turystyczną. Opracowując wymieniony tytuł autorzy wykorzystali przede wszystkim strategiczne programy rozwojowe turystyki w województwie podlaskim, które poznali i przeanalizowali, a niejednokrotnie byli ich współautorami. Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, w tym osób zainteresowanych problematyką, osób związanych profesjonalnie z turystyką, oraz dla przedstawicieli samorządów terytorialnych. Monografia powinna zainteresować również, a może w szczególności studentów magisterskich studiów o specjalności „zarządzanie turystyką", jak również studiów studentów licencjackich na kierunku „turystyka i rekreacja", którzy w przyszłości będą pracować w administracji państwowej i samorządowej, i będą decydować o sposobie rozwoju turystyki w gminach i powiatach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5832 [Magazyn 1], P.5826 [Magazyn 1], P.5828 [Magazyn 1], P.5825 [Magazyn 1], P.5827 [Magazyn 1], P.1144 [Magazyn 1], P.5830 [Magazyn 1], P.5831 [Magazyn 1], P.2758 [Magazyn 1], P.5824 [Magazyn 1], P.5833 [Magazyn 1], P.1143 [Magazyn 1], P.5829 [Magazyn 1] (13 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2757.XX.3 [Wypożyczalnia B], P.1142.XX.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2204.XX.3 [Czytelnia B], 2205.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera następujący główny spis treści: Rozdział I : Zarządzanie strategiczne- strukturalne i metodologiczna ramy strategii. Rozdział II : Strategie w przekroju procesów decyzyjnych przedsiębiorstwa. Rozdział III : Konceptualne podstawy strategii przedsiębiorstwa. Rozdział IV : Przedsiębiorstwo jako podmiot procesu transformacji gospodarczej. Rozdział V : Model strategii przedsiębiorstwa i kierunek jej zmian. Rozdział VI : Strategiczne implikacje otoczenia przedsiębiorstw- wybrane zagadnienia. Rozdział VII: Z warsztatu analizy strategicznej- problemy i doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3550 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3549.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-204.
Prezentowana publikacja poświęcona jest zagadnieniom skutecznego przywództwa na rynku usług zdrowotnych. Przedstawiono w niej zadania przywódcy w budowaniu długofalowej pozycji rynkowej placówek medycznych, koncentrując uwagę na działaniach strategicznych, dobieraniu i motywowaniu pracowników do realizowania wizji rozwoju, jak również sposoby skutecznego zarządzania rozwojem osobistym przywódcy, podejmowania decyzji, unikania pułapek w przywództwie i zarządzania w warunkach kryzysowych oraz ograniczenia związane z przywództwem w placówkach rodzinnych ze wskazaniem na szansę i ograniczenia w przypadku przywództwa kobiet. Książka adresowana jest przede wszystkim do osób, które pełnią oraz zamierzają pełnić funkcje liderów w podmiotach działających na rynku zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10064 [Magazyn 1], P.10063 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11675.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W skrypcie przedstawiono kilka metod i technik zarządzania, których charakterystyka może być treścią wykładu lub pomocą dla przedsiębiorstwa ulepszającego swą działalność przez ich zastosowanie. Charakteryzując treść opracowania, chcielibyśmy zwrócić uwagę na wzajemne powiązania merytoryczne i metodyczne poszczególnych metod, technik i ich modyfikacji, których jest już wiele, a także na ich równoległe stosowanie w różnych obszarach tych samych przedsiębiorstw. Istnieje też powinowactwo określonych metod i technik oraz stylów i struktur zarządzania, które sprzyjają, bądź nie sprzyjają, wprowadzaniu właśnie tych, a nie innych narzędzi zarządzania w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1390 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2717.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej