Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(2)
Bednarek Józef
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Huk Tomasz
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Lepa Adam (1939- )
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Sofos Alivisos (1966- )
(1)
Sztobryn-Giercuszkiewicz Joanna
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Zaraziński Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(10)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(5)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(4)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
COVID-19
(1)
Edukacja regionalna
(1)
INTERNET
(1)
KULTURA
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Media społecznościowe
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Słowo kluczowe
edukacja medialna
(3)
cyberprzestrzeń
(2)
nowe technologie
(2)
pedagogika medialna
(2)
edukacja zdalna
(1)
gra komputerowa
(1)
kompetencje informatyczne
(1)
kompetencje medialne
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie
(1)
media
(1)
media elektroniczne
(1)
media literacy
(1)
media lokalne
(1)
media społecznościowe
(1)
metodyka
(1)
nauczyciel
(1)
pandemia
(1)
robotyka
(1)
second life
(1)
szkoła
(1)
szkoła podstawowa
(1)
technologia informacyjna
(1)
uczeń
(1)
uzależnienie
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest obszernym i wnikliwym studium na temat miejsca i roli słowa w świecie dzisiejszych mediów. Jest to pierwsza tak obszerna i wielowątkowa analiza na ten temat w języku polskim. Praca napisana jest w sposób jasny, z wyraźna dyscyplina dydaktyczności wykładu: krótkiego abstraktu rozdziału na poczatku, starannego wypracowania definicji podstawowych terminów, wychodzac z ich klasycznych źródłosłowów, co czyni ja zrozumiałą i łatwa w czytaniu, chociaż dotyczy problemów trudnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3295 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3294.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2265 [Magazyn 2], 2266 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Przedstawione w pracy zbiorczej artykuły stanowią wybrane i wnikliwie zrecenzowane wystąpienia uczestników XX Sekcji o nazwie Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, obradującej na IV Ogólnopolskim Zjeżdzie Pedagogicznym w Olsztynie we wrześniu 2001 r., którego myśl przewodnia brzmiała: Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i róźnic w jednoczącej się Europie. W ogólności zaprezentowane w Sekcji XX prace moźna podzielić na: teoretyczne i empiryczne. W przedstawionych koncepcjach pedagogikę medialną postrzega się jako naukę interdyscyplinarną o kontrolowanym i intencjonalnym oddziaływaniu i wykorzystaniu mediów w rolach dydaktycznych i wychowawczych. Dyskusja prowadzona w przedstawionych pracach pozwoliła na sformułowanie zasad właściwego wykorzystania złoźonych mediów elektronicznych we wspmaganiu procesu kształcenia, właściwego korzystania z mass mediów w czasie wolnym oraz zwrócenia uwagi na potrzebę konstruowania przez pedagogów programów profilaktyczno-wychowawczych oraz programu pedagogizacji rodziców, mających na celu ochronę dzieci przed negatywnym wpływem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1825 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.1824.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1826.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Tyt. oryg.: Mediendidaktik : neue Medien in Lehr- und Lernprozessen
Bibliogr. s. 151-159. Indeksy.
Rewolucja technologiczna, zalew medialnej informacji, globalizacja i rozwój Internetu sprawiają, że edukacja i pedagogika stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Kształtowanie postaw i zachowań młodego człowieka w kontekście rewolucji informatycznej oraz całego bagażu jaki niesie za sobą postmodernizm jest nie lada wyzwaniem. Dydaktyka mediów to interesująca publikacja pozostająca w zgodzie z obecnymi światowymi trendami rozwoju myśli pedagogicznej. Jedną więc z jej niezbywalnych wartości jest aktualność tematu. Centrum zainteresowania niniejszej książki stanowi aspekt informacyjny. Chodzi tutaj o praktykę nauczania i uczenia się. Refleksję nad tą praktyką i wynikające z niej koncepcje działania, propozycje modeli, hipotezy i teorie autorzy określają mianem dydaktyki mediów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8743.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10216.V.7 [Czytelnia B], 10215.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 357-368.
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15479.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji podjęto refleksję zogniskowaną wokół ważnych współcześnie zagadnień przeobrażania rzeczywistości społecznej dokonującej się na tle wieloaspektowego przenikania technologii informacyjnych do środowiska życia człowieka. Choć obiektem analiz są obserwowane i na co dzień doświadczane zjawiska i procesy społeczne, to jednak z uwagi na ich wewnętrzne fluktuacje, zróżnicowania i niejednoznaczności próba ich scharakteryzowania nie jest zadaniem łatwym. Coraz silniej rysująca się i obecnie dość wyraźnie widoczna tendencja ujawniająca zmianę proporcji czasu spędzonego z medium na jego korzyść, wskazuje na aktualność i konieczność refleksji pedagogicznej w obrębie pedagogiki medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5656.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7154.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-189.
Nauki o komunikacji i mediach są młodą dyscypliną wiedzy. Zyskały na znaczeniu od czasu pojawienia się mediów masowych w latach trzydziestych XX wieku a ich rola ustawicznie wzrasta. Publikacja Komunikacja i media" służy jako wprowadzenie dla studentów, nauczycieli, uczniów i wielu czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem mediów jako czwartej władzy" w społeczeństwie. Jest wkładem do zaspokojenia ich potrzeb, pewnego rodzaju uniwersalnym kompasem", dającym orientację w szerokiej dziedzinie środków społecznego przekazu. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7346.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 229-247.
Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wspólnie tworzą środowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddziaływania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontekście edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, stąd próba ich wydobycia z medialnej masowości. (fragment Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22426.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14318.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka. Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13797.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14764.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-336 i przy częściach. Indeksy.
Podręcznik wprowadza w podstawowe pojęcia i koncepcje związane ze środkami przekazu, komunikacją społeczną i społeczeństwem informacyjnym. Wskazuje zadania mediów w edukacji, a także funkcje i obszary badawcze pedagogiki mediów. Przybliża rolę radia, filmu i telewizji w wychowaniu i patologii. Ponadto autorzy omawiają zmiany w modelach nauczania oraz znaczenie technologii informacyjnej w procesie kształcenia, dokształcania i samokształcenia, w diagnostyce i terapii pedagogicznej, zarządzaniu edukacją, badaniach nauczycielskich, szkolnictwie zawodowym oraz edukacji na odległość. Publikacja porusza też zagadnienia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii informacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5148.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6275.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 246-262 i przy częściach. Indeksy.
Podręcznik wprowadza w podstawowe pojęcia i koncepcje związane ze środkami przekazu, komunikacją społeczną i społeczeństwem informacyjnym. Wskazuje zadania mediów w edukacji, a także funkcje i obszary badawcze pedagogiki mediów. Przybliża rolę radia, filmu i telewizji w wychowaniu i patologii. Ponadto autorzy omawiają zmiany w modelach nauczania oraz znaczenie technologii informacyjnej w procesie kształcenia, dokształcania i samokształcenia, w diagnostyce i terapii pedagogicznej, zarządzaniu edukacją, badaniach nauczycielskich, szkolnictwie zawodowym oraz edukacji na odległość. Publikacja porusza też zagadnienia metodyki kształcenia edukacji medialnej i technologii informacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5149.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6276.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika medialna / redakcja naukowa Bronisław Siemieniecki. - Wydanie nowe, wydanie drugie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2021. - 398, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
Prezentowane w podręczniku treści obejmują jeden z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, jakim jest komunikacja w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wzrastające znaczenie trafnego wyboru informacji we współczesnej cywilizacji wpływa w istotny sposób na podejmowanie wszelkich decyzji. Aby były one właściwe i przynosiły człowiekowi korzyści, potrzebna jest wiedza o działaniu nowych mediów, dokonywanych za ich pomocą manipulacjach, stosowanych zabiegach w obszarze inżynierii i ewolucji społecznej, wpływającej na ograniczanie, a często też eliminowanie zagrożeń nękających ludzkość od pradziejów. Wiedza o mechanizmach występujących w relacjach człowiek–media–człowiek ma zasadnicze znaczenie dla społeczeństwa funkcjonującego w ramach demokratycznego państwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22293.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22292.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21934.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej