Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
tylko na miejscu
(46)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(47)
Autor
Urban Bronisław (1942-2014)
(5)
Opora Robert
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Konopczyński Marek
(3)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Konopczyński Marek (1956- )
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Nowak Beata Maria
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Breska Radosław
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kmiecik-Jusięga Karolina
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kustra Czesław (1958- )
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kędzierski Witold (filolog)
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Marzec-Holka Krystyna (1946-2023)
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; ksiądz)
(1)
Mirosław-Nawrocka Katarzyna
(1)
Moleda Joanna
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Piechowicz Małgorzata
(1)
Pierzchała Kazimierz (1968- )
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Tymoszuk Ewelina
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wach Tomasz (1961-2016)
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wolińska Monika
(1)
Wolińska Monika (pedagogika)
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Zielińska Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Aplikanci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Służba więzienna
(1)
Temat
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(40)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(9)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(9)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(7)
MŁODZIEŻ
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Kara pozbawienia wolności
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
POZNANIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Więźniowie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AIDS
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
DIAGNOZA
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kościół katolicki
(1)
MŁODOCIANI PRZESTĘPCY
(1)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież trudna
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAŁÓG
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PROBACJA (prawo)
(1)
PRZESTĘPSTWO PRZECIW WOLNOŚCI SEKSUALNEJ I OBYCZAJNOŚCI
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo karne wykonawcze
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Psychoterapia
(1)
RODZINA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
Sens życia
(1)
Służba więzienna
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
WIĘŹNIOWIE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(1)
Więziennictwo
(1)
Wolność
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(4)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Praca zbiorowa
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Monografia
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
resocjalizacja
(24)
niedostosowanie społeczne
(8)
nieletni przestępcy
(8)
pedagogika resocjalizacyjna
(8)
przestępczość nieletnich
(8)
młodzież
(6)
agresja
(5)
readaptacja społeczna
(5)
resocjalizacja nieletnich
(5)
resocjalizacja penitencjarna
(5)
przestępczość
(4)
więźniowie
(4)
zakład poprawczy
(4)
dzieci
(3)
kurator sądowy
(3)
probacja
(3)
profilaktyka
(3)
przestępcy
(3)
uzależnienie
(3)
autoagresja
(2)
demoralizacja
(2)
diagnoza resocjalizacyjna
(2)
kara
(2)
kryminologia
(2)
narkomania
(2)
narkotyki
(2)
nieletni
(2)
odporność psychiczna
(2)
patologia
(2)
placówka resocjalizacyjna
(2)
prostytucja nieletnich
(2)
przemoc seksualna
(2)
przemoc w szkole
(2)
resocjalizacja postpenitencjarna
(2)
samobójstwo
(2)
schronisko dla nieletnich
(2)
sekta
(2)
socjalizacja
(2)
subkultury młodzieżowe
(2)
wychowanie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
antropologia
(1)
bezdomność
(1)
bezpieczeństwo
(1)
bigoreksja
(1)
cyberprzestępczość
(1)
destygmatyzacja
(1)
dewiacje
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dopalacze
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dozór elektroniczny
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko trudne
(1)
edukacja
(1)
ekologia społeczna
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
eurosieroctwo
(1)
filozofia
(1)
grupa rówieśnicza
(1)
gwałt
(1)
harcerstwo
(1)
instytucjonalne systemy resocjalizacji
(1)
kara pozbawienia wolności
(1)
kazirodztwo
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kryzys
(1)
kuratela sądowa
(1)
kłamstwo
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
mediacja
(1)
metoda Balinta
(1)
metodologia
(1)
mobbing
(1)
młodzież trudna
(1)
nadzór kuratorski
(1)
nieletnie matki
(1)
nieprzystosowanie społeczne
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
padaczka
(1)
patologia społeczna
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika penitencjarna
(1)
pedofilia
(1)
penitencjarystyka
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
polityka penitencjarna
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
pomoc postpenitencjarna
(1)
praca socjalna
(1)
profilaktyka społeczna
(1)
przemoc
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strona 415-429.
Książka stanowi kompendium wiedzy nt. specyfiki problemu wchodzenia w obszar zagrożenia uzależnieniem od środków psychoaktywnych, w tym od alkoholu. Pokazane zostały konteksty sytuacji społeczno-prawnych nieletnich sprawców czynów zabronionych. Opisy dotyczą osób młodych i ich środowisk obciążonych przestępczością, dodatkowo mających kontakt ze środkami psychoaktywnymi. Wskazane są możliwości racjonalizacji wymienionych problemów. Warto podkreślić, że rekomendacje te dotyczą nie tylko oddziaływań na sprawców czynów zabronionych, ale też mogą być przydatne wychowawcom, nauczycielom, pracownikom socjalnym, kuratorom, policjantom, którzy zajmują się młodzieżą wchodzącą w sferę problemów związanych z niedostosowaniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18463.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 212-214.
SZCZEGÓŁY Praca ta jest źródłem podstawowych informacji o pedagogice resocjalizacyjnej, jej problemach dawnych i nowych wyzwaniach, patologii społecznej i dewiacji w świetle badań najnowszych, a przede wszystkim inspiracją do podejmowania własnych studiów oraz zachętą do przeciwdziałania złu przez promocję dobra.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4620 [Magazyn 1], P.4619 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3271.VI.13 [Wypożyczalnia B], 3437.VI.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3272.VI.13 [Czytelnia B], 3436.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego / red. nacz. Jerzy Kwaśniewski ISSN 0138-0591 ; T.14)
Bibliogr. przy art.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8276.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9616.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Artykuły zamieszczone w publikacji zostały ułożone tak, aby pozwoliły zbliżyć się do istoty problemu –prawidłowych form profilaktyki i resocjalizacji. Autorzy rozpatrują je pod kątem odpowiedzialności i realizmu stanowiska oraz wyalienowania z tej rzeczywistości a więc ich nieadekwatności do aktualnej sytuacji i do okoliczności. Książkę podzielono na trzy części: 1. Resocjalizacja i profilaktyka – problemy realne i utopie, 2. (Nie)skuteczność zabiegów resocjalizacyjnych – ich uwarunkowania i diagnozowanie, 3. Współczesne problemy i obszary działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11352 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11351.VI.13 [Wypożyczalnia B], P.11350.VI.13 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12547.VI.13 [Czytelnia B], 12548.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przesłaniem wiodącym pracy zbiorowej pt. "Powinności i kompetencje w wychowaniu osób niedostosowanych społecznie" jest wyeksponowanie roli pedagoga w procesie resocjalizacji, ukazanie wieloaspektowości kompetencji, jakie powinien posiadać, by mógł się zmierzyć z trudniejszymi wyzwaniami praktyki. Zaprezentowane w monografii rozważania przybliżają Czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej, procesów przez tę pedagogikę analizowanych zarówno w warstwie teoretycznych dociekań, jak i metodycznych oraz organizacyjnych rozwiązań. Praca obejmuje trzy kręgi tematyczne: kompetencje pedagogów resocjalizacyjnych, rola i obowiązki pedagogów resocjalizacyjnych, obraz pedagoga resocjalizacyjnego w percepcji osób resocjalizowanych. Oddana do rąk Czytelników książka może stanowić inspirację i zachętę do teoretyczno-badawczego i praktycznego zajmowania szczególną kategorią osób - niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami w zachowaniu, wchodzących w kolizje z prawem, zdemoralizowanych, czy wreszcie, jak chcą socjologowie, wadliwie przystosowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9210.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10938.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 623-634.
Prezentowana publikacja ulokowana jest w obszarze światopoglądu naukowego, uwzględnia przy tym podejście interdyscyplinarne i ukazuje, że autor teorii probacji (wielopasmowej teorii resocjalizacji z udziałem społeczeństwa), na którą składają się filozofia karania, system nowoczesnych kar i metodyka postępowania resocjalizacyjnego, wskazuje na zastosowanie jej we wspomaganiu, nabywaniu umiejętności komunikacyjnych, rozwojowych i przystosowawczych osób karanych oraz wartości kreujących ich tożsamość osobową, społeczną i kulturową. Przeżywanie wolności emocjonalnej, zaufanie, odpowiedzialność, potrzeba prawa do wyboru i swobodnego zaciągania zobowiązań wobec wspólnotowości stanowią bowiem podstawowe wyzwanie dla osób zmagających się ze swoimi trudnymi sytuacjami życiowymi. Z kolei kulturowy wymiar systemu probacji sprowadza się do kreowania modelu instytucjonalno-organizacyjnego w postaci kar wolnościowych i kar średniej mocy, a także określenia wzorców działania i norm postępowania opartych na inkluzyjnych działaniach resocjalizacyjnych z udziałem całego społeczeństwa, które przebiegają wokół solidaryzmu społecznego uwzględniającego działania oparte na afirmowaniu uczciwości, pomocowości i skuteczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22139.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22138.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 341-359.
Książka stanowi bez wątpienia znakomity przykład publikacji, która zachowując wysoki poziom naukowy jest i oryginalna i uniwersalna oraz zrozumiała nie tylko dla specjalistów. Może ona stanowić naukowy przewodnik w zakresie teorii rozwoju i sposobów funkcjonowania rodziny w kryzysie, trafnie wskazuje na potrzebę kreowania systemu rodzinnego ku jego autonomii i pokryzysowej autokreacji tożsamości społecznej. (fragment recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12464.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi egzemplifikację badań teoretyczno-empirycznych nad zjawiskiem stereotypizacji i stygmatyzacji w kontekście pedagogiki, socjologii, pracy socjalnej i resocjalizacji. Opracowanie składa się z trzech komplementarnych części, z których pierwsza poświęcona jest procesom stereotypizacji i naznaczania rodzin i dzieci w pracy opiekuńczo-wychowawczej, druga część omawia wybrane obszary wykluczenia i stereotypów w perspektywie pracy socjalnej, natomiast w części trzeciej przybliżono egzemplifikacje stygmatyzacji i praktyk antydyskryminacyjnych w pracy resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Rozprawa ma układ klasyczny. Otwiera ją czytelny spis treści, po którym następuje wstęp oparty na piśmiennictwie zawierającym 414 pozycji, w większości anglojęzycznych z pierwszej dekady bieżącego stulecia, przedstawionych wg standardów renomowanych czasopism medycznych. Kolejne rozdziały przedstawiają cel pracy, materiał i metody, dyskusję oraz wnioski. Całość zamykają streszczenia w języku polskim i angielskim oraz indeks nazwisk i haseł przedmiotowych. Praca jest dojrzałą monografią prezentującą oryginalny dorobek naukowy Autora. Podjęta problematyka dynamiki i czynników ryzyka występowania nadwagi i otyłości ma walor aktualności i znaczenia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11536.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi próbę interdyscyplinarnego ujęcia przejawów dewiacyjnych zachowań współczesnej młodzieży. Wykorzystując współczesne teorie z obszaru nauk społecznych, autorzy rozpraw ukazują oryginalne przejawy oraz osobowościowe i charakterystyczne dla ostatniego dziesięciolecia społeczne uwarunkowania zachowań patologicznych. Interpretacje wyników badań empirycznych oraz koncepcje teoretyczne koncentrują się na ukazaniu związku między zaburzeniami emocjonalnymi i ich korelatami behawioralnymi. Oprócz analiz i diagnoz, praca zawiera wiele propozycji z zakresu profilaktyki i terapii, uwzględniających współczesne teorie i doświadczenia praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2645.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. Zawiera propozycje rozwiązań profilaktycznych i propozycje oddziaływań terapeutycznych oraz sposoby przeciwdziałania narkomanii nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18451.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18450.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Penitencjarystyka z resocjalizacją instytucjonalną : historia - stan obecny / Witold Kędzierski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 355, [1] strona : fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-345.
Prezentowana książka, napisana przez wieloletniego praktyka penitencjarnego, przedstawia w sposób wieloaspektowy zagadnienia penitencjarystyki oraz resocjalizacji realizowane w jednostkach penitencjarnych w aspekcie historycznym i współczesnym, zobrazowane danymi statystycznymi z lat 2011-2020. Ukazuje stan prawny dotyczący funkcjonowania więziennictwa oraz oddziaływań penitencjarnych podejmowanych wobec skazanych w polskim oraz unijnym prawodawstwie. W książce zaprezentowano multidyscyplinarne podejście do problematyki penitencjarystyki i resocjalizacji instytucjonalnej, z uwzględnieniem takich subdyscyplin naukowych jak: pedagogika resocjalizacyjna i penitencjarna, prawo karne wykonawcze, prawo karne, penologia, zarządzanie oraz sekuritologia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22742.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22741.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 123-125.
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8930.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10498.VI.13 [Czytelnia B], 10497.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamieszczone w publikacji opracowania dotyczą teoretycznych i praktycznych problemów wsparcia społecznego w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością i resocjalizacji nieprzystosowanych społecznie. Łączy je wszystkie wielka troska o właściwą organizację i prowadzenie działań wspierających realizację zadań pedagogiki specjalnej, a tym samym przyczyniających się do poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie. Adresatem książki są przede wszystkim studenci pedagogiki, zwłaszcza pedagogiki specjalnej, i psychologii. Kierowana jest ona również do czynnych pedagogów, psychologów, a także do rodziców i opiekunów osób potrzebujących oddziaływań rehabilitacyjnych lub resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5223.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6412.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10328.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11846.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest wielowymiarowym i wieloaspektowym spojrzeniem na problematykę niedostosowania społecznego i przestępczości osób w wieku 13-17 lat, określanych w prawie mianem nieletnich. Jest to spojrzenie tak na genezę i formy tych społecznych zaburzeń funkcjonowania, jak i przede wszystkim na istniejące i możliwe formy profilaktyki i resocjalizacji z wykorzystaniem intedyscyplinarnego podejścia teoretycznego i zróżnicowanych możliwości praktycznych. Praca składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje prawne i instytucjonalne aspekty resocjalizacji nieletnich. Część druga dotyczy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, zaś część trzecia ukazuje elementy profilaktyki szkolnej, gdyż w ostatnich latach można zaobserwować wzrost licznby podejmowanych działań profilaktycznych w zakresie problematyki agresji, przemocy, przestępczości wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12500.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej