Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(41)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(28)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(45)
Autor
Cichosz Mariusz (1960- )
(3)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Opora Robert
(2)
Badora Sylwia
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Foryś Grzegorz (1974- )
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorlach Krzysztof (1954- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Krajewska Beata
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Matejek Józefa
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Ruszkowska Marzena
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Stawarz Barbara (nauki o zdrowiu)
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Urban Bronisław
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Węgliński Andrzej (1955- )
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
angielski
(1)
Odbiorca
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(14)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(13)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(7)
DZIECKO
(6)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(6)
MŁODZIEŻ
(5)
OPIEKA SPOŁECZNA
(5)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(5)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(4)
Opieka społeczna
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
RODZINA
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY
(2)
POZNANIE
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Praca socjalna
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Socjalizacja
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EMIGRACJA
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POGOTOWIE OPIEKUŃCZE
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Problemy społeczne
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc
(1)
Psychoterapia
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ruchy społeczne
(1)
SIEROCTWO
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
STOWARZYSZENIE SOS WIOSKI DZIECIĘCE
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
WIĘŹNIOWIE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Więziennictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(5)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
POLSKA
(2)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Gatunek
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(4)
Opracowanie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(9)
resocjalizacja
(9)
niedostosowanie społeczne
(6)
praca socjalna
(6)
rodzina
(6)
edukacja
(5)
przestępczość nieletnich
(5)
wychowanie
(5)
dzieci
(4)
nieletni przestępcy
(4)
pedagogika społeczna
(4)
agresja
(3)
pedagogika resocjalizacyjna
(3)
rodzina zastępcza
(3)
zakład poprawczy
(3)
kapitał społeczny
(2)
kurator sądowy
(2)
odporność psychiczna
(2)
ojcostwo
(2)
opieka instytucjonalna
(2)
opieka nad dzieckiem
(2)
opieka społeczna
(2)
pedagog
(2)
pedagogika opiekuńcza
(2)
resocjalizacja nieletnich
(2)
rodzinny dom dziecka
(2)
schronisko dla nieletnich
(2)
subkultury młodzieżowe
(2)
uzależnienie
(2)
więźniowie
(2)
wsparcie społeczne
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
adaptacja
(1)
adopcja
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność
(1)
alkoholizm
(1)
animacja społeczna
(1)
antropologia
(1)
asystent rodziny
(1)
bezpieczeństwo
(1)
bezpieczeństwo społeczne
(1)
biblioteka
(1)
cyberprzestępczość
(1)
demoralizacja
(1)
dom dziecka
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dziecko zdolne
(1)
education
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja regionalna
(1)
ekonomia społeczna
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
family
(1)
filozofia
(1)
globalizacja
(1)
harcerstwo
(1)
instytucje
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
izolacja więzienna
(1)
kara
(1)
kariera
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
kryzys
(1)
kształcenie
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
kłamstwo
(1)
media
(1)
mentoring
(1)
migracje
(1)
mobbing
(1)
młodzież zdolna
(1)
narkomania
(1)
narkotyki
(1)
nauczyciel
(1)
nieletni
(1)
nieletnie matki
(1)
niepełnosprawni
(1)
nieprzystosowanie społeczne
(1)
nierówności ekonomiczne
(1)
opieka zastępcza
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
osobowość
(1)
ośrodek adopcyjno-opiekuńczy
(1)
pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pielęgniarka
(1)
placówka resocjalizacyjna
(1)
pogotowie opiekuńcze
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
ponowoczesność
(1)
praca socjalno-wychowawcza
(1)
prawa pacjenta
(1)
prizonizacja
(1)
probacja
(1)
profilaktyka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest wielowymiarowym i wieloaspektowym spojrzeniem na problematykę niedostosowania społecznego i przestępczości osób w wieku 13-17 lat, określanych w prawie mianem nieletnich. Jest to spojrzenie tak na genezę i formy tych społecznych zaburzeń funkcjonowania, jak i przede wszystkim na istniejące i możliwe formy profilaktyki i resocjalizacji z wykorzystaniem intedyscyplinarnego podejścia teoretycznego i zróżnicowanych możliwości praktycznych. Praca składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje prawne i instytucjonalne aspekty resocjalizacji nieletnich. Część druga dotyczy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku otwartym, zaś część trzecia ukazuje elementy profilaktyki szkolnej, gdyż w ostatnich latach można zaobserwować wzrost licznby podejmowanych działań profilaktycznych w zakresie problematyki agresji, przemocy, przestępczości wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12500.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. Zawiera propozycje rozwiązań profilaktycznych i propozycje oddziaływań terapeutycznych oraz sposoby przeciwdziałania narkomanii nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18451.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18450.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Proponowana monografia wieloautorska, zu wagi na podjętą problematykę, stanowi znakomitą lekturę i to nie tylko specjalistów z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w miejscu pracy, czy wśród pacjentów szpitalnych, ale i dla zwykłego czytelnika, który swe zianteresowania kieruje na problem przemocy; co ciekawe autorzy proponowanej monografii analizują ww. zagadnienie z roznych perspektyw badawczych - od ujęć medycznych poprzez pedagogikę społeczną, psychologię i oczywiście prace socjalną (recenzja prof. Jakuba Bartoszewskiego PWSZ w Koninie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18909.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-274.
Niniejsza książka, wpisując się w nowe myślenie o wspieraniu rodziny i pomaganiu jej, odsłania obszary rozumienia podmiotowości istotne dla kształtowania się asystentury rodziny w pracy socjalno-wychowawczej, która z perspektywy pedagogiki społecznej jest ujmowana jako aktywność pomocowa oraz wspierająca rozwój jednostki, grupy, społeczności i której towarzyszy ulepszanie i przekształcanie środowiska. Nieinstrumentalne traktowanie rodzin oraz postrzeganie ich jako podmiotów działania społeczno-wychowawczego to cechy charakteryzujące to podejście. Takie rozumienie procesu pomagania i wspierania bliskie jest też asystenturze rodziny w jej pierwotnych założeniach...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18482.VI.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21476.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21475.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20155.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-325.
W Polsce system opieki nad dzieckiem osieroconym i opuszczonym składa się z form rodzinnych i instytucjonalnych. Obie te formy istnieją obok siebie w zasadzie od początków dziejów opieki nad dzieckiem. Obecnie można jednak zauważyć dążenie ustawodawców do znacznego ograniczania instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem na rzecz powstawania form małych, rodzinnych. Dużą wagę przykłada się także do wspomagania rodziny naturalnej, aby pobyt dziecka poza domem był możliwie jak najkrótszy. Książka ukazuje, w sposób wielowymiarowy problematykę opieki nad dzieckiem, które z różnych względów nie może przebywać w domu rodzinnym i musi zostać objęte inną formą opieki. Mimo teoretycznego charakteru przybliża ona Czytelnika do omawianych zagadnień także poprzez możliwość poznania historii dzieci umieszczanych w zastępczych środowiskach wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12061.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20075.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20074.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej