Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(24)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Obrębalski Marek
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brown John Seely
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Cygler Joanna
(1)
David Forest R
(1)
David Fred R
(1)
Dawidczyk Andrzej
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Elkin Paul M
(1)
Freedman Lawrence
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Goodwin Paul
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Hagel John
(1)
Ignacy Jarosław
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Kowal Witold
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kłeczek Ryszard
(1)
Lisiński Marek
(1)
Luecke Richard
(1)
Matyja Piotr
(1)
Meyer Ron (1962- )
(1)
Niemczyk Jerzy
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Stańczyk-Hugiet Ewa
(1)
Strzelecka Magdalena
(1)
Styś Aniela
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Waters Donald (1949- )
(1)
Wit Bob de (1957- )
(1)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(1)
Wright George (1952- )
(1)
Wrońska-Bukalska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(29)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(29)
angielski
(2)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(24)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(9)
Planowanie strategiczne
(4)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
PLANOWANIE REGIONALNE
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Decyzje
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
INNOWACJE
(1)
KADRY
(1)
KONKURENCJA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MARKETING
(1)
Metoda scenariuszowa
(1)
OUTSOURCING
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Prawdopodobieństwo
(1)
STRATEGIA
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
System obronny państwa
(1)
TURYSTYKA
(1)
WOJSKO
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PORADNIKI
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(12)
planowanie strategiczne
(9)
zarządzanie strategiczne
(9)
strategia
(7)
analiza SWOT
(5)
analiza strategiczna
(3)
kultura organizacyjna
(3)
organizacja
(3)
strategia marketingowa
(3)
zarządzanie
(3)
cykl życia produktu
(2)
dywersyfikacja
(2)
integracja pionowa
(2)
internacjonalizacja
(2)
konkurencja
(2)
marketing
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
Strategiczna Karta Wyników
(1)
alians strategiczny
(1)
analiza decyzyjna
(1)
bezpieczeństwo narodowe
(1)
diagram wpływu
(1)
dopasowanie organizacyjne
(1)
drzewo decyzyjne
(1)
dywidendy
(1)
finanse przedsiębiorstw
(1)
foresight
(1)
franchising
(1)
fuzja
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
heurystyka
(1)
history
(1)
human civilization
(1)
jakość produktu
(1)
klasyfikacja
(1)
konkurencyjność
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
kontrola marketingowa
(1)
logistyka
(1)
marka
(1)
marketing strategiczny
(1)
marketing-mix
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
misja firmy
(1)
myślenie strategiczne
(1)
ochrona konkurencji
(1)
oferta produktowa
(1)
offshoring
(1)
opakowanie
(1)
otoczenie organizacji
(1)
outsourcing
(1)
plan strategiczny
(1)
planowanie marketingowe
(1)
planowanie przestrzenne
(1)
potencjał
(1)
potencjał przedsiębiorstwa
(1)
prawdopodobieństwo
(1)
produkt
(1)
produkt konsumpcyjny
(1)
produkt przemysłowy
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
przejęcie
(1)
przywództwo
(1)
resuscytacja
(1)
rozwój lokalny
(1)
rozwój regionalny
(1)
rynek kapitałowy
(1)
strategia finansowa
(1)
strategia konkurencji
(1)
strategia logistyczna
(1)
strategia obronności
(1)
strategia personalna
(1)
strategic management
(1)
strategic planning
(1)
strategic theory
(1)
strategic thinking
(1)
strategy
(1)
strategy execution
(1)
strategy implementation
(1)
strategy monitoring
(1)
symulacja
(1)
technika smart
(1)
turystyka
(1)
twórcza strategia
(1)
wizja firmy
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
zarządzanie ryzykiem
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11388.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12589.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering business planning and strategy : the power and application of strategic thinking, 2007
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe, co to jest analiza strategiczna, jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku, jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności. Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek. Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8850.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10372.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych. Książka zawiera trzy obszary tematyczne: wprowadzenie do zagadnień finansowych wspierających osiągnięcie celów oraz realizacje strategii, charakterystykę przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz rozwój przedsiębiorstwa drogą rozwoju zewnętrznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13376.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14371.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategic management : concepts and cases : a competitive advantage approach / Fred R. David, Forest R. David. - Sixteeenth edition, Global Edition. - Harlow : Pearson Education Limited, cop. 2017. - 680 stron, [1] kart tablicowych : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Always Learning)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
In today’s economy, gaining and sustaining a competitive advantage is harder than ever. Strategic Management captures the complexity of the current business environment and delivers the latest skills and concepts with unrivaled clarity, helping students develop their own cutting-edge strategy through skill-developing exercises. The Sixteenth Edition has been thoroughly updated and revised with current research and concepts. This edition includes 30 new cases and end-of-chapter material, including added exercises and review questions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18301.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce scharakteryzowano 28 metod formułowania strategii organizacji. Autor pokazał, czym jest planowanie strategiczne oraz na czym polega istota metod planowania strategicznego, a następnie przedstawił metody analizy makrootoczenia, metody analizy otoczenia konkurencyjnego, metody analizy potencjału strategicznego organizacji oraz metody zintegrowane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2423 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2424.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Tyt. oryg.: "The only sustainable edge : why business strategy depends on productive friction and dynamic specialization" 2005.
Książka przedstawia nowe podejście do tworzenia strategii dla biznesu, które autorzy nazywają FAST (Focus (koncentracja), Accelerate (przyspieszenie), Strengthen (umacnianie), Tie it all together (powiązanie wszystkich elementów), stawiające na rozwój innowacji w firmie, wspieranie ludzi utalentowanych - bo to oni głównie przyczyniają się do wzrostu potencjału firmy - oraz na dynamiczną specjalizację. Autorzy koncentrują się na ludziach przypisując dużą wagę umiejętnościom pozyskiwania i zarządzania talentami, optymalnemu wykorzystaniu specjalistów (produktywne tarcie) oraz umiejętnościom organizacyjnym w budowie firmy. Podkreślają również niebagatelną rolę nowoczesnej techniki, która pomaga przełamywać bariery w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10128.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : "Difin", 2002. - 206 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Celem książki jest przedstawienie aliansów strategicznych jako sposobu na zwiększenie możliwości rozwojowych przedsiębiorstw. Dzięki sojuszom mogą one odnieść znacznie większe korzyści niż gdyby funkcjonowały indywidualnie. Wiele uwagi poświęcono problemom tworzenia i zarządzania współpracą przez niezależne od siebie organizacje i wynikającym z tego konsekwencjom. Istotną częścią książki jest opis doświadczeń przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwój poprzez tworzenie aliansów strategicznych oraz wynikające stąd wnioski. Ze szczególną uwagą zaprezentowano sojusze zawierane przez podmioty gospodarcze pochodzące z różnych krajów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2344.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategy : a history / Lawrence Freedman. - Oxford ; New York : Oxford University Press, cop. 2013. - XVI, 751 s. ; 25 cm.
Indeks.
In "Strategy: A History", Sir Lawrence Freedman, one of the world's leading authorities on war and international politics, captures the vast history of strategic thinking, in a consistently engaging and insightful account of how strategy came to pervade every aspect of our lives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15411.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Maria Romanowska. - Wydanie 3. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 271 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 269-271.
W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a także ćwiczenia uczące ich stosowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17026.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17025.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 373-379.
Przez zbudowanie właściwej strategii produktu firma może kształtować swoją teraźniejszość i kreować przyszłość. Dlatego autor książki skoncentrował swoje rozważania na: analizie miejsca produktu w marketingu strategicznym, elementach strategii produktu, metodach analizy i oceny oferty produktowej, strategiach dotychczasowego i nowego produktu. Zaproponowany układ tematyczny książki ułatwi Czytelnikowi zrozumienie natury strategii produktu oraz procedur jej tworzenia i wdrażania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11241.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12327.IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros., spis treści także ang., ros.
Bibliogr. przy rozdz.
Strategia produkcji - dóbr materialnych i usług - jest strategią zaliczaną do strategii funkcjonalnych oraz do strategii na poziomie biznesu (jdnostki strategicznej). Wywiera ona olbrzymi wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Od dobrze przygotowanej i wprowadzonej w życie strategii produkcji zależy popyt na wytwarzane produkty. W produkcji na etapie konstrukcji i technologii wykuwane są nie tylko funkcje produktu, ale także jego koszty. Dzięki olbrzymiemu postępowi w konstrukcji produktów i procesach technologicznych wzrosła dostępność dóbr materialnych i usług dla ludności. W rozwoju przedsiębiorstw w ostatnich latach pojawiły się nowe elementy jak: elastyczne systemy produkcyjne, gospodarka oparta na wiedzy, informatyzacja życia gospodarczego, burzliwe zmiany w technologii, organizacji produkcji, systemy innowacyjne, itp. Procesy te stwarzają ważne wyzwania dla zarządzania produkcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7596.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-230
W okresie kryzysu, kiedy klasyczne ujęcia strategii organizacji - opracowane w bardziej spokojnych, przewidywalnych czasach - nie spełniają oczekiwań, należy poszukać innych rozwiązań. W monografii autorzy na tle różnych niekonwencjonalnych koncepcji strategii opisanych w polskiej i światowej literaturze przedmiotu prezentują własne, oryginalne propozycje. Dotyczą one organizacji funkcjonujących w turbulentnym otoczeniu, czyli w warunkach ryzyka i niepewności. Te nowe niekorzystne warunki stwarzane przez otoczenie sprawiają, że przedsiębiorstwa w swoich długofalowych planach powinny uwzględniać nie tylko produkty i rynki, ale przede wszystkim zasoby (m.in. wiedzę, postawy pracowników, uprzywilejowane sformalizowane i niesformalizowane relacje z otoczeniem) mające wpływ na wykorzystywanie okazji. Współczesny menedżer powinien znać różne ujęcia strategii, aby w zależności od kontekstu sytuacyjnego przedsiębiorstwa móc dokonać trafnego ich wyboru. Książka jest adresowana osób zainteresowanych tworzeniem i realizacją strategii organizacji i zmianami w sposobie myślenia o nich. Będzie zapewne ciekawą lekturą dla menedżerów oraz studentów kierunków biznesowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9863.IX.6 [Magazyn 1], P.8464 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8463.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9862.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Planowanie w firmie / Donald Waters. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2002. - 199 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Wszelkie organizacje kładą obecnie nacisk na proces planowania. Jest to spowodowane w dużej mierze wzrostem międzynarodowej konkurencji, stale ulepszanymi procesani produkcyjnymi, większym naciskiem na jakość produktu i stale zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Obecnie firmy zdają sobie sprawę z faktu, że odniosą sukces tylko wtedy, gdy będą dostarczać produkty spełniające wymagania klientów. Niniejsza książka zajmuje się tematyką zarządzania operacyjnego; omawia ją całościowo biorąc pod uwagę także inne, niezbędne obszary działalności przedsiebiorstw. Zwracając uwagę na najważniejsze problemy, książka pokazuje menedżerom, jak mogą pomóc swoim firmom odnieść sukces w wymagającym środowisku biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4435.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-239.
Monografia dobrze wpisuje się w lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu. W książce Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania. (z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14189.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka publikacji dotyczy zwłaszcza problemów zarządzania i marketingu w skali lokalnej i regionalnej. Omawiane zagadnienia obejmują społeczne funkcje zarządzania stratregicznego, oddziaływania czynników strukturotwórczych na przeobrażenia systemowe oraz zarządzanie długiem publicznym. Wiele miejsca poświęcono takze analizie znaczenia informacji we współczesnym zarządzaniu w skali lokalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3690 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2479.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-320.
Walorem pracy jest podjęcie w niej tematu badawczego dużej wagi, a zarazem oryginalnego , nieczęsto uwzględnianego w badaniach naukowyh. Wydaje się bezdyskusyjne, że przekształcanie zasobów i przeobrażanie przedsiębiorstw pod kątem przyszłości, a zwłaszcza przyszłych uwarunkowań rozwoju, jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla zarządzających, a zarazem warunkiem osiągnięcia sukcesów współczesnych przedsiębiorstw. Wiąże się to z trudno przewidywalnymi szansami i zagrożeniami rozwojowymi, które wywierają coraz większy wpływ na organizacje, a zarzem pozostawiają coraz mniej czasu na reakcje na nie. Tworzenie potencjału pozwalającego na wykorzystanie owych możliwości wymaga coraz częściej przejmowania inicjatywy strategicznej, działania z wyprzedzeniem, odnawiania potencjału przedsiębiorstwa, zanim stanie się to ewidentnie niezbędne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12174.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią firmę. Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to dobrze robić. Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w biznesie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22483.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22482.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Decision analysis for management judgment.
Indeks.
Publikacja z zakresu zarządzania decyzjami. Autorzy szeroko omawiają teorię podejmowania decyzji, między innymi tych dotyczących wielu celów (technika SMART). Koncentrują się również na działaniu w warunkach niepewności, zarządzaniu ryzykiem i niepewnością, metodach szacowania prawdopodobieństwa, zmianie ocen w świetle nowych informacji, panowaniu scenariuszowym czy na decyzjach podejmowanych przez grupy osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19857.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Bibliografia na stronach 131-132.
W publikacji przedstawiono strategiczne problemy bezpieczeństwa państwa w nadchodzącej, trudno przewidywalnej przyszłości, projekcje i prognozy zmian w jego systemowym otoczeniu. Omówiono w niej wizje funkcjonowania państwa w złożonych, odmiennych od dotychczasowych warunkach, a także koncepcje działania i wybory strategiczne. Dokonano strategicznych przeglądów bezpieczeństwa, obronności i wojskowości jako narzędzi planowania strategicznego – wymiar narodowy i w odniesieniu do reprezentatywnych w tej mierze krajów świata. Książka przedstawia istniejący stan bezpieczeństwa, a także propozycje funkcjonowania systemu strategii w państwie wraz z zależnościami funkcjonalnymi, na tle identyfikowanych problemów przyszłości. Dodatkowo wskazano propozycje zmian w zakresie opracowywania przeglądów, strategii, struktur ze względu na stosowane metody, techniki i narzędzia badawcze, a zatem wizję nowej metodologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18714.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18713.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzenie systemu gospodarki rynkowej zmienia istotnie zasady prowadzenia gospodarki przestrzennej. Podręcznik ten wskazuje zakres i kierunki zmian we współczesnym podejściu do spraw zagospodarowania przestrzennego. Jego podstawowym zadaniem jest przekazanie nie tylko ogólnych informacji teoretycznych, lecz przede wszystkim ukazanie przykładów praktycznych implementacji działań i instrumentów marketingowych w strategiach rozwoju różnych jednostek terytorialnych. Prezentowane przykłady dotyczą wprawdzie głównie regionu jeleniogórskiego, lecz większość ukazanych rozwiązań może mieć wymiar uniwersalny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3566 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3567.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej