Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(36)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strużycki Marian
(2)
Adamik Anna
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gaschi-Uciecha Agnieszka
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Jancz Anna
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Konarzewska-Żuczek Anna
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Pypłacz Paula
(1)
Romanowski Robert
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Sokołowicz Wieńczysława
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Srzednicki Andrzej
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Surma Jerzy
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Łobos Krzysztof
(1)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(1)
Żylińska Pola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(28)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
ZARZĄDZANIE
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Biznesplan
(2)
Innowacje
(2)
MARKETING
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
DECYZJE
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INNOWACJE
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KADRY
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
POLSKA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Wschodnia
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa
(23)
zarządzanie
(6)
innowacyjność
(5)
biznesplan
(4)
marketing
(4)
przedsiębiorczość
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
działalność gospodarcza
(3)
konkurencyjność
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
Unia Europejska
(2)
faktoring
(2)
finansowanie
(2)
forfaiting
(2)
kontrola
(2)
leasing
(2)
planowanie finansowe
(2)
prognozowanie
(2)
płynność finansowa
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
strategia
(2)
zarządzanie marketingowe
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
ISO 9000
(1)
Strategia Lizbońska
(1)
agencja ratingowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
amortyzacja
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
analiza finansowa
(1)
analiza wskaźnikowa
(1)
branża spożywcza
(1)
controlling
(1)
decyzje
(1)
doradztwo
(1)
e-marketing
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
ekonomia menedżerska
(1)
elastyczne zatrudnienie
(1)
finanse
(1)
finanse przedsiębiorstw
(1)
firma
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja finansowa
(1)
informacja zarządcza
(1)
innowacje
(1)
innowacyjne przedsiębiorstwo
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instrumenty finansowe
(1)
internacjonalizacja
(1)
kapitał
(1)
kapitał obrotowy
(1)
kapitał rynkowy
(1)
komercjalizacja
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komputerowo wspomagane zarządzanie
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencja
(1)
kontrola sanitarna
(1)
koordynacja
(1)
koszt kapitału
(1)
kredyt
(1)
logistyka
(1)
marka
(1)
marketing 3.0
(1)
małe przedsiębiorstwa
(1)
model biznesu
(1)
monitoring
(1)
motywowanie
(1)
normy ISO 9000
(1)
offshoring
(1)
otoczenie organizacji
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
planowanie
(1)
podatek
(1)
podatek od towarów i usług
(1)
popyt
(1)
proces innowacyjny
(1)
proces logistyczny
(1)
prognozy
(1)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
reklama
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
serwis społecznościowy
(1)
small business
(1)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(1)
strategia marketingowa
(1)
strategia rozwoju
(1)
stres
(1)
strona WWW
(1)
system ewidencyjny
(1)
system informacji finansowej
(1)
systemy informatyczne zarządzania
(1)
sytuacja finansowa
(1)
wartość przedsiębiorstwa
(1)
wycena
(1)
wynagrodzenie
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Omówione w książce narzędzia oraz podane przykłady będą przydatne w sferze funkcjonowania przedsiębiorstw. Opisane techniki mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie poszukiwania nowych pomysłów biznesowych, doskonalenia dotychczasowej oferty czy też tworzenia nowych rozwiązań w sferze marketingu. Warto także zaznaczyć, że prezentowane techniki można wykorzystać w rozwiązywaniu problemów osobistych, rodzinnych czy domowych. Układ książki został podporządkowany programowi, który jest realizowany w ramach przedmiotu "Kreatywność w biznesie". Całość rozważań jest podzielona na trzy części, w ramach których prezentowane są poszczególne zagadnienia. Na końcu zamieszczono zestawienie zalecanej literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4431.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dotyczy obszaru najbardziej rozwojowego i najbardziej wyrazistego z punktu widzenia użyteczności dla zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce, szczególnie w miarę zbliżania się czasu wstąpienia do Unii Europejskiej. Kontekst uwarunkowań i wyróżników europejskich pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące potwierdzenia się prawidłowości rozwojowych sektora polskich małych i średnich przedsiębiorstw oraz przygotowania ich do procesu integracji z Unią Europejską. Rozpatrując wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Autorzy przedstawiają doświadczenia europejskie, stanowiące zasób wiedzy, z którego można w sposób nieograniczony korzystać, ale także zmieniać i dostosowywać do polskich warunków rozwojowych. Istotnym walorem książki jest również fakt, iż opiera się ona na badaniach empirycznych małych i średnich przedsiębiorstw, zrealizowanych przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Szkoły Głównej Handlowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2913.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej