Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(36)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strużycki Marian
(2)
Adamik Anna
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gaschi-Uciecha Agnieszka
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Jancz Anna
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Konarzewska-Żuczek Anna
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Pypłacz Paula
(1)
Romanowski Robert
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Sokołowicz Wieńczysława
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Srzednicki Andrzej
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Surma Jerzy
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Łobos Krzysztof
(1)
Ślusarczyk Stanisław (1952- )
(1)
Żylińska Pola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(28)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
ZARZĄDZANIE
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Biznesplan
(2)
Innowacje
(2)
MARKETING
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
DECYZJE
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INNOWACJE
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KADRY
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
POLSKA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Wschodnia
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa
(23)
zarządzanie
(6)
innowacyjność
(5)
biznesplan
(4)
marketing
(4)
przedsiębiorczość
(4)
przedsiębiorstwo
(4)
działalność gospodarcza
(3)
konkurencyjność
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
Unia Europejska
(2)
faktoring
(2)
finansowanie
(2)
forfaiting
(2)
kontrola
(2)
leasing
(2)
planowanie finansowe
(2)
prognozowanie
(2)
płynność finansowa
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
strategia
(2)
zarządzanie marketingowe
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
ISO 9000
(1)
Strategia Lizbońska
(1)
agencja ratingowa
(1)
aktywność zawodowa
(1)
amortyzacja
(1)
analiza ekonomiczna
(1)
analiza finansowa
(1)
analiza wskaźnikowa
(1)
branża spożywcza
(1)
controlling
(1)
decyzje
(1)
doradztwo
(1)
e-marketing
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
ekonomia menedżerska
(1)
elastyczne zatrudnienie
(1)
finanse
(1)
finanse przedsiębiorstw
(1)
firma
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja finansowa
(1)
informacja zarządcza
(1)
innowacje
(1)
innowacyjne przedsiębiorstwo
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instrumenty finansowe
(1)
internacjonalizacja
(1)
kapitał
(1)
kapitał obrotowy
(1)
kapitał rynkowy
(1)
komercjalizacja
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komputerowo wspomagane zarządzanie
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencja
(1)
kontrola sanitarna
(1)
koordynacja
(1)
koszt kapitału
(1)
kredyt
(1)
logistyka
(1)
marka
(1)
marketing 3.0
(1)
małe przedsiębiorstwa
(1)
model biznesu
(1)
monitoring
(1)
motywowanie
(1)
normy ISO 9000
(1)
offshoring
(1)
otoczenie organizacji
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
planowanie
(1)
podatek
(1)
podatek od towarów i usług
(1)
popyt
(1)
proces innowacyjny
(1)
proces logistyczny
(1)
prognozy
(1)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
reklama
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
serwis społecznościowy
(1)
small business
(1)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(1)
strategia marketingowa
(1)
strategia rozwoju
(1)
stres
(1)
strona WWW
(1)
system ewidencyjny
(1)
system informacji finansowej
(1)
systemy informatyczne zarządzania
(1)
sytuacja finansowa
(1)
wartość przedsiębiorstwa
(1)
wycena
(1)
wynagrodzenie
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W obliczu narastającej niepewności wnioskowanie przez analogię jest powszechną formą stosowaną przez zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Stając przed wyzwaniami strategicznymi czy będąc w trudnych sytuacjach biznesowych, menedżerowie wracaja myślami do podobnych sytuacji ze swojego życia lub do tych, o których słyszeli, i wykorzystują to jako lekcję wzięte z przeszłych doświadczeń. W kontekście dużej złożoności decyzji strategicznych, kiedy wnioskowanie dedukcyjne jest ograniczone, odwołanie sie do doświadczenia jest jak najbardziej racjonalnym zachowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9926.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11547.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The standout business plan : make it irresistible, and get the funds you need for your startup or growing business.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Jeżeli planujesz ubiegać się o fundusze na założenie lub rozwój startupu lub firmy, jednym z niezbędnych dokumentów, od którego wiele zależy, jest biznesplan. Jego rzetelne przygotowanie i atrakcyjne przedstawienie będą miały kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o kierunku rozwoju Twojego przedsięwzięcia. Jeżeli chcesz zwiększyć swoje szanse na pozyskanie środków, trzymasz w rękach klucz do sukcesu! Wykorzystaj go dobrze i przed przystąpieniem do pracy nad biznesplanem zapoznaj się z cennymi informacjami zawartymi w tej książce. Dowiedz się, w jakim celu tworzy się biznesplan i jak się do tego najlepiej przygotować. Naucz się prezentować informacje na temat Twojej firmy, jej konkurencji oraz strategii. Odkryj potencjał wykresu „słońce i chmury” i zobacz, jak przewidywać potencjalne zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.155.IX.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach / Grzegorz Michalski. - Wydanie drugie zmienione. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 224, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(FFF. Przedsiębiorstwo)
Na okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia strony: 213-221. Indeks.
W książce kompleksowo omówiono problematykę płynności finansowej i zarządzania finansami w małych i średnich przedsiębiorstwach. Przedsiębiorstwa te stanowią bowiem w strukturze polskiej gospodarki 99,9% wszystkich przedsiębiorstw, zatrudniają około 60% ogółu pracujących i tworzą przeszło połowę PKB. Utrata płynności finansowej takich firm sprzyja narastaniu procesów koncentracji ekonomicznej i monopolizacji. Drugie zmienione wydanie publikacji zostało przygotowane z myślą o odbiorcach pragnących w sposób całościowy poznać zagadnienia zarządzania płynnością finansową w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem wpływu decyzji w zakresie zarządzania płynnością na wartość bogactwa właścicieli małych i średnich podmiotach gospodarczych. Adresowana jest zarówno do specjalistów zainteresowanych tym problemem naukowo, jak i do osób nie obawiających się dokonywać transferu najnowszych ustaleń naukowych do swoich przedsiębiorstw – nowoczesnych praktyków życia gospodarczego. Będzie również dobrym źródłem informacji dla studentów uczelni ekonomicznych, politechnik, akademii rolniczych i prywatnych szkół ekonomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18336.VIII.4.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20742.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20741.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-276.
Tematyka książki dotyczy jednego z najważniejszych sektorów współczesnej gospodarki - sektora małych i średnich przedsiębiorstw - mającego wpływ nie tylko na ekonomiczne aspekty jej funkcjonowania, ale szerzej - na życie i rozwój całych społeczeństw. Prezentowane badania opierają się na założeniu, że znając potrzeby menedżerów małych firm w zakresie informacji finansowej o przedsiębiorstwie oraz mechanizmy nimi rządzące, możliwym jest zaprojektowanie systemu informacyjnego wspomagającego proces zarządzania. Wynika z tego podstawowy problem badawczy, a mianowicie odpowiedź na pytanie: jakie warunki powinien spełniać system informacji finansowej, aby zaspokajał potrzeby menedżerów na informacje w małym przedsiębiorstwie? Głównym celem badań jest rozpoznanie tychże warunków, a w konsekwencji opracowanie ram koncepcyjnych systemu informacji finansowej dopasowanego do potrzeb i warunków funkcjonowania małego przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12232.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13354.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia Lizbońska jako program długookresowego rozwoju społeczno-gospodarczego krajów Unii Europejskiej została przyjęta w niniejszej monografii jako główne odniesienie merytoryczne, wyznacznik zmian oraz podstawa związków rynkowych obejmujących całą polską gospodarkę, a w tym małe i średnie przedsiębiorstwa. Zespół Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem traktuje te związki jako ważny element polskiej transformacji oraz podstawę wątków strategicznych na bliższą i dalszą przyszłość. Autorzy prezentują w monografii rozległe uwarunkowania wynikające ze studiów literatury polskiej i zagranicznej, a także z rezultatów badań empirycznych zrealizowanych na celowo dobranej próbie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7600.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8600.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka omawia kwestie związane z uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz innych krajach UE. Przede wszystkim jednak skupia się na uwarunkowaniach prowadzenia tej działalności w Polsce w obszarze turystyki. Centralnym punktem podjętych rozważań jest sam przedsiębiorca, gdyŜ to on prowadzi działalność gospodarczą i pełni określona rolę w gospodarce turystycznej. Rozważania odnoszą się zarówno do sytuacji obecnej przedsiębiorców, jak i częściowo do możliwości i perspektywy ich rozwoju w najbliższych latach w Polsce w związku z planowaną u nas za trzy lata imprezą sportową EURO 2012.”
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8646 [Magazyn 1], P.8647 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10097.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10096.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 354-361.
Monografia jest efektem badań naukowych i składa się z trzech części: merytorycznej, ujmującej zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, empiryczno-analitycznej, zawierającej wyniki badań oraz części praktycznej, obejmującej wskazówki dla rozpoczynających i prowadzących działalność gospodarczą, stanowiącej kompendium wiedzy z tego zakresu. Zróżnicowana zawartość merytoryczno-empiryczna stanowi o zunifikowanym charakterze publikacji i dywersyfikuje tym samym grupę odbiorców. Oprócz studentów, wiele rozwiązań i podpowiedzi znajdą tu osoby zainteresowane otwieraniem działalności gospodarczej i przygotowywaniem biznes planów, ale także organizacje z otoczenia biznesu, doradcze i eksperckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12458.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12521.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18528.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Bibliogr. s. 261-299.
Książka odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13595.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
Wiedza zawarta w książce może być zachętą nie tylko do skuteczniejszego opracowania i wdrożenia systemów zarządzania, ale także do ich dalszego doskonalenia, co jest podstawową dyrektywą wszelkich systemów zarządzania opartych na normach ISO i normach komplementarnych. Najpełniej idea ciągłego doskonalenia znalazła swój wyraz w normach ISO związanych z jakością, a konkretnie w "bliżniaczej" normie ISO 9004:2001 Wytyczne do doskonalenia systemu zarządzania jakością. W niniejszej publikacji zostały przedstawione wzorcowe dokumenty stosowane przy wprowadzaniu systemu zarządzania jakością, które przeszły "próbę ognia", czyli proces certyfikacji w wielu przedsiębiorstwach. Mogą one stanowić podstawę do opracowania i wdrożenia w każdej organizacji własnego systemu zarządzania jakością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4985.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7412 ; 372)
Bibliografie przy rozdziałach.
Skrypt składa się z siedmiu rozdziałów zawierających wprowadzenie teoretyczne wraz z odnośnikami do literatury i źródeł internetowych, pytania testowe, problemowe oraz zadania dostosowane do specyfiki zagadnień i opisywanych koncepcji. Pierwsze cztery rozdziały dotyczą roli przedsiębiorstw w rozwoju społeczno-gospodarczym, stopnia innowacyjności sektora MŚP, zasad tworzenia biznesplanu oraz modeli biznesu (zgodnie z business model canvas), a także aspektów formalnoprawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w otoczeniu instytucjonalnym (formalnym i nieformalnym). Kolejne trzy rozdziały dotyczą innowacyjności przedsiębiorstw – komercjalizacji wiedzy i technologii, zarządzania procesem innowacyjnym oraz finansowania innowacyjnych przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22485.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22484.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Mimo wielu lat badań pytanie o to, jak budować innowacyjność przedsiębiorstwa, wciąż jest aktualne. Książa ta jest próbą odpowiedzi na to pytanie, udzielonej z perspektywy wciąż rozwijanej teorii zasobowej oraz specyfiki małych przedsiębiorstw. Przeznaczona jest zarówno dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania, jak i szerokiego grona przedsiębiorców i menedżerów, którzy w swych codziennych działaniach nieustannie dążą do kreowania nowych produktów i usług, zdobywania nowych rynków i wdrażania nowych rozwiązań organizacyjno-marketingowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17997 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19589.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19588.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-205.
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjności, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowania procesów innowacji oraz wykorzystania internetu do komunikacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16653.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16652.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Śląska] ; 752)
Bibliografia na stronach 140-154.
W monografii przedstawiono rozważania dotyczące aspektów definicyjnych i koncepcyjnych związanych z pojmowaniem procesów logistycznych oraz pojawiających się w nich zakłóceń. Przybliżono ewolucję tych pojęć oraz zwrócono uwagę na wielowymiarową strukturę przedsiębiorstwa produkcyjnego. W pracy dokonano weryfikacji opracowanego modelu zarządzania ryzykiem w warunkach praktyki przemysłowej, dzięki czemu sprawdzono jego użyteczność w mikroprzedsiębiorstwie, małym przedsiębiorstwie oraz średnim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21673.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21672.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Omówione w książce narzędzia oraz podane przykłady będą przydatne w sferze funkcjonowania przedsiębiorstw. Opisane techniki mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie poszukiwania nowych pomysłów biznesowych, doskonalenia dotychczasowej oferty czy też tworzenia nowych rozwiązań w sferze marketingu. Warto także zaznaczyć, że prezentowane techniki można wykorzystać w rozwiązywaniu problemów osobistych, rodzinnych czy domowych. Układ książki został podporządkowany programowi, który jest realizowany w ramach przedmiotu "Kreatywność w biznesie". Całość rozważań jest podzielona na trzy części, w ramach których prezentowane są poszczególne zagadnienia. Na końcu zamieszczono zestawienie zalecanej literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4431.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dotyczy obszaru najbardziej rozwojowego i najbardziej wyrazistego z punktu widzenia użyteczności dla zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce, szczególnie w miarę zbliżania się czasu wstąpienia do Unii Europejskiej. Kontekst uwarunkowań i wyróżników europejskich pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące potwierdzenia się prawidłowości rozwojowych sektora polskich małych i średnich przedsiębiorstw oraz przygotowania ich do procesu integracji z Unią Europejską. Rozpatrując wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Autorzy przedstawiają doświadczenia europejskie, stanowiące zasób wiedzy, z którego można w sposób nieograniczony korzystać, ale także zmieniać i dostosowywać do polskich warunków rozwojowych. Istotnym walorem książki jest również fakt, iż opiera się ona na badaniach empirycznych małych i średnich przedsiębiorstw, zrealizowanych przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Szkoły Głównej Handlowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2913.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej