Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(789)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(778)
Publikacje naukowe
(72)
Publikacje dydaktyczne
(41)
E-booki
(39)
Publikacje fachowe
(34)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(725)
dostępne
(649)
wypożyczone
(37)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(286)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(402)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(726)
Autor
Sierpińska Maria (1950- )
(9)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(8)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(8)
Grzywacz Jacek
(7)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Blaik Piotr
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Łączak Andrzej
(6)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Kotowska Beata
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(5)
Pawlak Zbigniew
(5)
Skowronek-Mielczarek Anna
(5)
Tokarski Maciej
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Bień Witold (1927- )
(4)
Bogusz Anna
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(4)
Gołębiowski Tomasz
(4)
Jachna Tomasz (1950 - )
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Mruk Henryk
(4)
Pierścionek Zdzisław
(4)
Pomykalska Bożyna
(4)
Pomykalski Przemysław
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Sitko Jacek
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Brdulak Halina
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kamińska Alfreda
(3)
Klimek Jan
(3)
Król Henryk
(3)
Lundén Björn (1944- )
(3)
Marek Stanisław
(3)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(3)
Matwiejczuk Wiesław
(3)
Nowacki Robert
(3)
Opolski Krzysztof
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Strużycki Marian
(3)
Uziębło Aldona
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Witczak Hubert
(3)
Adamik Anna
(2)
Ajdacki Michał
(2)
Aluchna Maria
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bałtowski Maciej (1953- )
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bednarz Joanna
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan (1943- )
(2)
Dziekoński Michał
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Hadryś-Nowak Alicja
(2)
Houston Joel F
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(369)
2000 - 2009
(380)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(95)
Kraj wydania
Polska
(816)
Białoruś
(4)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(794)
angielski
(18)
rosyjski
(5)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(40)
Menedżerowie
(14)
Przedsiębiorcy
(9)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Księgowi
(3)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Logistycy
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Konsumenci
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
ZARZĄDZANIE
(114)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
KADRY
(66)
Przedsiębiorstwo
(62)
INNOWACJE
(47)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(31)
MARKETING
(20)
Finanse przedsiębiorstwa
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(19)
Zarządzanie
(19)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(15)
TURYSTYKA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
RACHUNKOWOŚĆ
(14)
GLOBALIZACJA
(12)
Innowacje
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(12)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(10)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(10)
OTOCZENIE FIRMY
(9)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
PODRĘCZNIKI
(9)
Logistyka gospodarcza
(8)
USŁUGI
(8)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
Analiza finansowa
(7)
BANKI
(7)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(7)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
Finanse
(6)
KONKURENCJA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
Otoczenie firmy
(6)
PORADNIKI
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
CONTROLLING
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
FINANSE
(5)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(5)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(5)
INTERNET
(5)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(5)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
PODATEK
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(4)
DECYZJE
(4)
Decyzje
(4)
EKONOMETRIA
(4)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(4)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(4)
Inwestycje
(4)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(4)
Konkurencyjność
(4)
Organizacja
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
BUDŻET
(3)
Banki
(3)
Biznesplan
(3)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
FACTORING
(3)
Finansowanie
(3)
HOTELARSTWO
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRODUKCJA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Temat: czas
2001-
(72)
2001-0
(32)
1989-
(17)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Białoruś
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(76)
PODRĘCZNIKI
(32)
Monografia
(29)
PORADNIKI
(16)
Materiały pomocnicze
(15)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Raport z badań
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Poradnik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Reportaż
(1)
Vademecum
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(68)
Zarządzanie i marketing
(65)
Transport i logistyka
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(322)
zarządzanie
(96)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(82)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(55)
finanse
(45)
konkurencyjność
(45)
zarządzanie strategiczne
(40)
finanse przedsiębiorstw
(37)
analiza finansowa
(34)
innowacyjność przedsiębiorstw
(34)
organizacja
(34)
marketing
(33)
sprawozdanie finansowe
(33)
zarządzanie wiedzą
(33)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(32)
innowacje
(31)
biznesplan
(29)
zarządzanie jakością
(28)
przedsiębiorczość
(27)
strategia
(26)
kapitał ludzki
(24)
globalizacja
(22)
płynność finansowa
(22)
kapitał obrotowy
(21)
wartość przedsiębiorstwa
(21)
działalność gospodarcza
(20)
kapitał intelektualny
(20)
kultura organizacyjna
(20)
motywowanie pracowników
(19)
logistyka
(18)
restrukturyzacja
(18)
zarządzanie ryzykiem
(17)
leasing
(16)
motywacja
(16)
controlling
(15)
faktoring
(15)
finansowanie
(15)
ocena pracowników
(15)
przedsiębiorstwo turystyczne
(15)
przywództwo
(15)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(15)
wycena
(15)
analiza SWOT
(14)
gospodarka
(14)
inwestycje
(14)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(14)
otoczenie przedsiębiorstwa
(14)
planowanie finansowe
(14)
rekrutacja pracowników
(14)
innowacyjność
(13)
rynek finansowy
(13)
wynagrodzenie
(13)
zatrudnienie
(13)
analiza ekonomiczna
(12)
planowanie
(12)
podatek
(12)
rozwój zrównoważony
(12)
łańcuch dostaw
(12)
kapitał
(11)
outsourcing
(11)
rentowność
(11)
Unia Europejska
(10)
analiza strategiczna
(10)
fuzja
(10)
kredyt
(10)
public relations
(10)
rachunkowość
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(10)
wynik finansowy
(10)
zarządzanie finansami
(10)
środki trwałe
(10)
firma
(9)
marka
(9)
menedżer
(9)
szkolenie pracowników
(9)
Internet
(8)
fundusze europejskie
(8)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
internacjonalizacja
(8)
inwestycje zagraniczne
(8)
klaster
(8)
kompetencje
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
kultura organizacji
(8)
projekt inwestycyjny
(8)
przedsiębiorczość społeczna
(8)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
przepływy pieniężne
(8)
reengineering
(8)
reklama
(8)
rozwój
(8)
strategia marketingowa
(8)
turystyka
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
zarządzanie zmianą
(8)
Lean Management
(7)
e-biznes
(7)
komunikacja
(7)
produkcja
(7)
818 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na książce błędnie przypisany ISBN wersji drukowanej.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych strony 333-337.
Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej wymaga odpowiedniego finasowania. Aby tak się stało, menedżerowie odpowiedzialni za finanse w przedsiębiorstwach powinni podejmować właściwe decyzje finansowe, operacyjne i inwestycyjne. Celem tej publikacji jest przybliżenie studentom oraz obecnym i przyszłym kadrom menedżerskim problematyki zarządzania finansami przedsiębiorstw zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i praktycznym. Zawarte w niej instrumentarium analityczne jest powszechnie wykorzystywane w praktyce gospodarczej, dzięki czemu niniejsza publikacja ma wyraźnie aplikacyjny charakter i omawia szczegółowo następujące zagadnienia: pojęcie i istota finansów przedsiębiorstw; źródła pozyskiwania kapitałów; zarządzanie kapitałem obrotowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18721.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18720.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniające się warunki otoczenia, niepewność działania, rosnące wymagania klientów, zaostrzająca się konkurencja wymuszają na przedsiębiorstwach podejmowanie działań zwiększających efektywność funkcjonowania i doskonalenie procesów zarządzania. Menedżerowie i właściciele firmy wymagają stałego dostępu do informacji na temat jej sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej, informacji użytecznej, eliminującej niepewność, ułatwiającej podejmowanie decyzji. Jednym z ważniejszych narzędzi w tym zakresie jest analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, opierająca się na analizie ekonomiczno-finansowej, a więc na jej różnego typu technikach i narzędziach. W "Analizie działalności i rozwoju przedsiębiorstwa" skoncentrowano zatem uwagę na ocenie zasobów firmy (trwałych, obrotowych, kapitałowych, ludzkich), efektywności jej działania (m.in. na analizie procesów sprzedaży, kosztów, wyników finansowych, rentowności, płynności finansowej) oraz na analizie procesów podejmowania decyzji rozwojowych, m.in. na ocenie projektów inwestycyjnych, wycenie wartości rynkowej firmy, planowaniu podstawowych wielkości finansowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5484.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6880.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16883.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykalny model racjonalnej organizacji i zarządzania małymi firmami obejmuje: - analizę i badanie rynkowych uwarunkowań strategicznych funkcjonowania (segmentację rynku, rynki docelowe, konkurencję), - określenie planów i realizacji elementów działań marketingowych - rozwoju usług, kształtowania ich cen, handlu, promocji, PR, - współpracę mikro firm w skali regionalnej i globalnej, - dobrą organizację marketingu kadrowego - podstawy sukcesów na rynku, W literaturze przedmiotu podkreśla się specyfikę rynkową małych firm w postaci: - szybkiej reakcji na zmiany rynkowe, - niezbiurokratyzowane struktury zarządzania, - duża skłonność do podejmowania ryzyka, - szybkie organizowanie nowych miejsc pracy i pracy nakładczej, - wykorzystanie środków finansowych dla wspierania rozwoju biznesu lokalnego i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16990.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2371)
Bibliografia strony: 321-335. Indeksy.
Praca stanowi analizę lingwistyczną gatunku znanego jako "deklaracja misji przedsiębiorstwa" (i jego odmian - sloganu i deklaracji firmy Johnson & Johnson, naśladującej formalnie i strukturalnie modlitwę), który w krajach rozwiniętych doczekał się już obszernej literatury przedmiotu. Jako materiał badawczy autorowi posłużyły teksty ponad 300 deklaracji amerykańskich i brytyjskich firm. Przeprowadzona analiza uwzględnia założenia teorii zarządzania, wedle której powinny być pogodzone sprzeczne cele: deklaracja winna zawierać wiele istotnych elementów składających się na misję przedsiębiorstwa, ale pozostawać dokumentem krótkim, łatwym do zapamiętania, kierować się do osób w obrębie firmy, jak i składających się na jej otoczenie, motywować do działania, ale i tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Przedmiotem obserwacji badawczej uczyniono słownictwo, gramatykę i strukturę omawianego gatunku. Analiza prowadzi do konstatacji, że jak dotąd deklaracja misji nie wypracowała jednolitej struktury. Cechy gatunku są jednak na tyle wyraźne, że uważny czytelnik jest w stanie stworzyć modelową deklarację misji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22689.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Monografia w kompleksowy sposób prezentuje wybrane zagadnienia związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacji w wymiarze przedmiotowym oraz podmiotowym. Składa się ona z 4 części. W pierwszej - Ubezpieczenia i rynki finansowe zostały przedstawione wybrane zagadnienia związane z funkcjonowaniem ubezpieczeń jako narządzia ograniczenia ryzyka działalności w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz mechanizmów stosowania metody ubezpieczeniowej w finansowaniu ryzyk katastroficznych. Część druga - Przedsiębiorczość prezentuje problematykę funkcjonowania podmiotów gospodarczych w wymiarze międzynarodowym oraz w aspekcie społecznym. Każdy podmiot gospodarczy, prowadząc działalność operacyjną, wykorzystuje różnego rodzaju narzędzia i instrumenty finansowe. Tym też zagadnieniom poświęcona jest trzecia część monografii - Rachunkowość w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W ostatniej części zostały zaprezentowane zagadnienia Współpracy transgranicznej, które ze względu na ich ważność wynikającą z bliskiego sąsiedztwa Podkarpacia z Ukrainą pozwalają nam na bliższe zapoznanie się z ich specyfiką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15414.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 459-467. Indeks.
Książkę należy traktować jako kompendium wiedzy analityka zajmującego się szeroko pojętą oceną działalności przedsiębiorstwa. Publikacja zawiera charakterystyki i wzorce oceny poszczególnych komponentów sprawozdania finansowego, a także aspekty przekrojowej ich analizy, a mianowicie płynności w ujęciu statycznym i dynamicznym, zadłużenia i zdolności do jego obsługi oraz oceny aktywności i rentowności działalności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również wskaźniki i wzorce oceny pozycji przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz badania jego zagrożenia upadłością. Uwzględniono też zagadnienia związane z prognozowaniem potrzeb finansowych podmiotu oraz analizą jego wartości, a także regulacje nadzoru korporacyjnego. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone przykładami liczbowymi, a ostatni rozdział książki stanowi przykład kompleksowej analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa. Autorami książki są nauczyciele akademiccy mający nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także duże doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej oraz doradztwa finansowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17782.VIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17781.VIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa / Magdalena K. Gąsowska. - Warszawa : Difin, 2018. - 313 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 265-293.
Będące domeną logistyki zarządzanie strumieniami przepływów fizycznych i informacji w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi uczestniczącymi w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu zmienności jest bardzo złożonym procesem, determinuje niezakłócone funkcjonowanie, wyniki działalności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. W książce przedstawiono w szerokim zakresie problematykę logistyki w procesie budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalający osiągnąć odpowiedni poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych rozważań i prezentowanych badań empirycznych będące wkładem własnym autorki w rozwój nauk o zarządzaniu. Publikacja napisana została na podstawie studiów literatury z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansów w skali światowej, wyników badań wykonanych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów oraz własnych badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20813.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20812.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 369-373.
Znajomość narzędzi i metod analizy finansowej jest niezbędna w zarządzaniu przedsiębiorstwem, zarówno przy ocenie efektywności dokonań, jak i przy trafnym podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości przedsiębiorstwa. Zakres przedmiotowy niniejszej książki obejmuje cztery najważniejsze obszary analizy finansowej, czyli: teoretyczno-merytoryczne podstawy analizy finansowej; metody i narzędzia analizy zasobów majątkowych i kapitałowych oraz przychodów, kosztów i wyników finansowych w wymiarze bezwzględnym; analizę wskaźnikową obejmującą analizę rentowności, płynności finansowej, zadłużenia i sprawności działalności przedsiębiorstwa; ocenę zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju. W książce ukazano analizę finansową w ujęciu retro- i prospektywnym. Połączono więc ocenę przeszłości z przyszłością przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17292 [Magazyn 1], P.17293 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14755.VIII.5 [Wypożyczalnia C], P.13533.VIII.5 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14565.VIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 133-137.
Niniejsza monografia przeznaczona jest dla osób, które są zawodowo związane z funkcjonowaniem różnego typu przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym lub chcą się związać z tą branżą. Adresatami zawartych tu treści są również studenci uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych ze specjalnościami turystycznymi. Opracowanie w szczególności dotyczy finansów i księgowości podmiotów gospodarczych w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17222 [Magazyn 1], P.17224 [Magazyn 1], P.17223 [Magazyn 1], P.17221 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17236.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17235.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategia organizacji stanowi nowatorskie ujęcie problematyki strategicznych wyborów, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy oraz omówił procedury budowy i wdrożenia strategii w warunkach, w jakich obecnie działają firmy światowe i polskie. Książka jest onbowiązkową lekturą i przewodnikiem zarówno dla menedżerów i doradców, jak i dla studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2344.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 321.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia srony 435-453. Indeks.
Autor ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo w kontekście strategii firmy, jej struktury i kultury organizacyjnej oraz czynników zewnętrznych. W kolejnych rozdziałach przedstawia genezę i rozwój koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, jej współczesne ujęcie oraz charakteryzuje główne obszary, takie jak: planowanie zatrudnienia, kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia, kierowanie ludźmi, ocenianie, wynagradzanie, rozwój kapitału ludzkiego oraz warunki i stosunki pracy. Dużym walorem opracowania jest wzbogacenie rozważań przykładami z praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2730.IX.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2920.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kierowanie / James A. F. Stoner, R. Edward Freeman, Daniel R. Gilbert. - Wydanie 2 zmienione - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001. - 656 stron : rysunki, tabele ; 26 cm.
"Kierowanie" to nowoczesny podręcznik obejmujący wszystkie istotne współczesne problemy nauki i praktyki organizacji i zarządzania. Stanowi wykład najnowszej wiedzy z tej dziedziny, jak również wprowadza w zagadnienia zarządzania XXI wieku. Czytelnik znajdzie w książce oprócz analizy poszczególnych funkcji kierowania omówienie najważniejszych problemów zarządzania we współczesnym świecie, takich jak: zmiana roli i wymagań zwłaszcza w odniesieniu do kierowników najwyższego szczebla nowoczesnych organizacji; ekologiczne aspekty działalności; odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa; zagadnienia etyczne związane z zarządzaniem; globalizacja gospodarki i działalności firmy; przedsiębiorczość; kultura organizacji; wielokulturowość; wzrastająca rola jakości w zarządzaniu. Tekst książki jest urozmaicony licznymi przykładami, pozwalającymi utrwalić zdobytą wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1107.IX.4.1 [Magazyn 1], 333.IX.4.1 [Magazyn 2], P.266.IX.4.1 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-400.
Autor książki wychodzi z założenia, że dla menedżerów głównym problemem zarządzania przedsiębiorstwem jest właściwy wybór celów. Stwierdza, że cele finansowe będące pochodną "maksymalizacji zysku na rzecz właścicieli kapitału", jako idee pochodzące z okresu XIX-wiecznego kapitalizmu, nie odpowiadają współczesnym przedsiębiorstwom. Dyskusja na temat celów sprowadza się w istocie do konstruowania mechanizmu rozwoju przedsiębiorstwa. Autor uważa, że w określeniu celów punktem wyjścia jest analiza podmiotowości przedsiębiorstwa i wartości, jakimi się ono kieruje. Wśród uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstwa traktowanego podmiotowo dostrzega się jego osobowość, wolność gospodarowania, autonomię decyzji i ich racjonalność, kulturę wewnętrzną przedsiębiorstwa, zawieranie kompromisów, dążenie do równowagi, współpracę ze środowiskiem działania itd. Wykorzystanie wiedzy psychologicznej i socjologicznej umożliwia rozwiązywanie zagadnień zarządzania oraz finansów przedsiębiorstwa i prowadzi do rozwoju nowego kierunku ekonomii behawioralnej, opartej na filozofii personalizmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11272.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12378.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i menedżerskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Bibliografia, netografia na stronach 467-491. Indeks.
"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki. Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20236.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeprowadzanie zmian w organizacjach nie jest zjawiskiem prostym, o czym przekonał się niejeden (menedżer) przedsiębiorca. W czasach kiedy podmiotom gospodarczym przyszło funkcjonować w nader złożonym, a jednocześnie dynamicznym otoczeniu i coraz bardziej dających znać o sobie procesach umiędzynarodawiania, procesy przekształceń firm nabierają znaczenia szczególnego. Wyniki restrukturyzacji są zróżnicowane. Znaczna część organizacji skutecznie wykorzystuje okoliczności towarzyszące zmianom, co z kolei przekłada się korzystnie na dalsze losy firmy i pozycję na rynku. Nie do rzadkości należą jednak przypadki, że wynik zmian jest nieco inny. W tej sytuacji rodzą się pytania dlaczego jednym się powiodło, a drugim nie. Odpowiedź na powyższe pytanie i refleksję nie należy do łatwych. Wynika to z szeregu uwarunkowań. Przede wszystkim otoczenie każdej organizacji jest nieszablonowe. Inna jest też załoga, która realizuje konkretne zadania na drodze do osiągnięcia założonego celu. Inne są również osoby funkcyjne, od usytuowanych na samym szczycie struktury, na kierownikach niższego szczebla (operacyjnych) skończywszy. Taka odmienność daje znać o sobie na każdym kroku, w każdym momencie funkcjonowania i przekształceń przedsiębiorstw. Dostrzegana jest na styku między poszczególnymi pracownikami i w relacjach z przełożonymi. W tej sytuacji, pod koniec pierwszej dekady XXI wieku, za nader złożony należy uznać proces zmian. Wszyscy są zainteresowani tym, aby finał przekształceń całej firmy, czyjej elementów, był pozytywny - skutkował określonymi korzyściami. Na drodze do osiągnięcia takiego stanu rzeczy wielce pomocne są wyniki badań, prowadzone głównie przez ośrodki naukowo-dydaktyczne. Jak pokazuje rzeczywistość, nie zawsze jest to wystarczający i przekonywujący materiał dla przedsiębiorców. Ponadto zawsze mamy do czynienia ze wspomnianym zróżnicowaniem poszczególnych przedsiębiorstw, nawet jeśli działają w tej samej branży i regionie. Dlatego bardzo istotne jest konfrontowanie poglądów ludzi nauki i zarządzających organizacjami. Może mieć ono miejsce na różnych płaszczyznach. Mocno zaakcentowane jest również na łamach niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16986.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznesplan w praktyce / Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik. - Wydanie V. - Warszawa: CeDeWu, 2023. - 370 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 365-370.
Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, a szczególnie przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów. Książka zawiera przykładowe biznesplany do otrzymania dofinansowań/dotacji z: Unii Europejskiej i Urzędu Pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.18710.IX.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22807.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22806.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja procesowa / Piotr Grajewski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2016. - 206 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. 203-206.
Współczesne organizacje wciąż poszukują nowych rozwiązań w zakresie struktur organizacyjnych, co się wiąże m.in. z koniecznością sprostania wymaganiom rynku. Jedną z takich propozycji jest organizacja procesowa, która zapewnia większy niż w formach klasycznych dynamizm działania systemu organizacyjnego, a jednocześnie pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Jednakże projektowanie i konfiguracja organizacji procesowej jest przedsięwzięciem skomplikowanym, zwłaszcza że oznacza poruszanie się po gruncie słabo jeszcze rozpoznanym zarówno przez praktyków, jak i teoretyków zarządzania. Dlatego też podręcznik Organizacja procesowa. Projektowanie i konfiguracja, przybliżając problematykę działania tego typu organizacji, powinien zainspirować menedżerów do poszukiwania możliwości rozwoju własnych firm w tym właśnie kierunku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16149.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16148.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest oryginalnym opracowaniem interdyscyplinarnej tematyki szeroko rozumianego efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Mając na uwadze rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw, w publikacji zostały ujęte najistotniejsze zagadnienia dotyczące nowoczesnych metod zarządzania, perspektyw i możliwości rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, wpływu technologii informatycznej na ich funkcjonowanie, zarządzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące innowacji wprowadzanych w przedsiębiorstwach. Publikacja jest zwartą pozycją wydawniczą, będącą rezultatem licznych spotkań naukowych ośrodków akademickich w kraju, współpracujących z Katedrą Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest zbiorem wybranych najistotniejszych zagadnień obejmujących rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11410.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej