Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(39)
Forma i typ
Książki
(39)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(32)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(18)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(34)
Autor
Gierszewska Grażyna
(5)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(2)
Łączak Andrzej
(2)
Afonin Anatolij (1938- )
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Buko Jacek
(1)
Bławat Franciszek
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołębiewska Barbara
(1)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(1)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Korol Janusz
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Lehman Dale
(1)
Leszczyński Zdzisław
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Penc-Pietrzak Ilona
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Png Ivan (1957- )
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Szadziewska Arleta
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tłaczała Agnieszka
(1)
Walczyna Borys
(1)
Świtalski Władysław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(27)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
RACHUNKOWOŚĆ
(5)
ZARZĄDZANIE
(5)
INNOWACJE
(4)
TURYSTYKA
(4)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
LUBUSKIE, województwo
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
DECYZJE
(1)
EKONOMETRIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
MARKETING
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
USŁUGI
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WŁASNOŚĆ PRZEMYSŁOWA
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Podręcznik
(3)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(19)
analiza ekonomiczna
(8)
marketing
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
analiza SWOT
(4)
analiza strategiczna
(4)
konkurencyjność
(4)
sprawozdanie finansowe
(4)
środki trwałe
(4)
analiza finansowa
(3)
innowacje
(3)
przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
ekonomia menedżerska
(2)
finanse przedsiębiorstw
(2)
inwestycje
(2)
koszty
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
produkcja
(2)
przedsiębiorczość
(2)
rynek turystyczny
(2)
wartość przedsiębiorstwa
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
agroturystyka
(1)
aktywa obrotowe
(1)
analiza wskaźnikowa
(1)
benchmarking
(1)
bilans finansowy
(1)
biuro podróży
(1)
cena
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
deficyt budżetowy
(1)
dobra niematerialne
(1)
e-biznes
(1)
ekonomia
(1)
ekonomika
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
elastyczność
(1)
finanse
(1)
franchising
(1)
fundusze europejskie
(1)
funkcja turystyczna
(1)
fuzja
(1)
gospodarka
(1)
hotel
(1)
inflacja
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał zagraniczny
(1)
kapitał zakładowy
(1)
klaster
(1)
kondycja finansowa
(1)
konkurencja
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
koszt kapitału
(1)
koszty produkcji
(1)
kurs walutowy
(1)
majątek
(1)
majątek obrotowy
(1)
marketing strategiczny
(1)
monopol
(1)
myślenie strategiczne
(1)
nadwyżka finansowa
(1)
ochrona środowiska
(1)
oligopol
(1)
otoczenie organizacji
(1)
outsourcing
(1)
podatek
(1)
podaż
(1)
polityka pieniężna
(1)
popyt
(1)
popyt turystyczny
(1)
produkt regionalny
(1)
produkt turystyczny
(1)
prognozowanie
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorstwo wielozakładowe
(1)
przepływy pieniężne
(1)
przychód
(1)
rachunek zysków i strat
(1)
rachunkowość
(1)
rachunkowość środowiskowa
(1)
rentowność
(1)
rezerwy
(1)
rozwój regionalny
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
rynek konkurencyjny
(1)
rynek niedoskonały
(1)
rynek pracy
(1)
równowaga rynkowa
(1)
spółka giełdowa
(1)
stopa procentowa
(1)
strategia
(1)
strategia finansowa
(1)
szlak kulturowy
(1)
szlaki turystyczne
(1)
turystyka
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oyg.: Managerial economics, 2007.
Indeks.
Niniejsza książka kompleksowo opisuje kluczowe zagadnienia z dziedziny ekonomii menedżerskiej. Zawiera techniki i koncepcje, którymi menedżerowie mogą i powinni sie posługiwać. Autorzy kładą nacisk na praktyczne przedstawienie tematu. Podają przykłady i opisują rzeczywiste sytuacje z różnych zakątków świata. Do teorii odwołują się tylko wtedy, gdy jest to niezbędne. Czytelnik znajdzie w książce wykaz najważniejszych pojęć, testy i pytania kontrolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12162.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekazujemy do rąk Państwa książkę Rachunek satelitarny turystyki dla Polski opracowaną na podstawie danych za rok 2002. Celem wydania jest rozpowszechnienie idei i metodologii rachunku satelitarnego turystyki (RST) jako kompleksowej analizy stanu turystyki i jej wpływu na gospodarkę narodową. Światowa Organizacja Turystyki, Eurostat, ONZ oraz Bank Światowy od lat wskazują na istotną rolę, jaką pełni RST jako narzędzie wykorzystywane w polityce turystycznej poszczególnych państw. Obecnie w Eurostacie trwają prace nad włączeniem rachunku satelitarnego turystyki do obowiązkowych działań w ramach dyrektywy statystycznej UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6678.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Jest to przystępny podręcznik, którego celem jest uświadomienie istoty i znaczenia tworzenia przez przedsiębiorstwa strategii zarządzania i marketingu oraz rozbudzenie w przedsiębiorcach świadomości strategicznej, będącej koniecznym warunkiem właściwego funkcjonowania każdej firmy. W podręczniku zostały omówione m.in. takie zagadnienia, jak: zarządzanie strategiczne i stawiane mu wymagania, analiza strategiczna przedsiębiorstwa, budowa strategii przedsiębiorstwa, podstawowe strategie biznesu, strategiczne zarządzanie marketingiem, najważniejsze strategie marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2669.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ksiażka łączy w sobie teorię procesu analizy z jej praktycznym wykorzystaniem. Autorzy przybliżają wiele zagadnień z zakresu rachunkowości w celu lepszego przeprowadzania procesu analizy finansowej ze zrozumieniem wpływu polityki rachunkowości na ocenę efektów gospodarowania. Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników, studentów, słuchaczy rozmaitych kursów i szkoleń oraz osób, zajmujacych sie na co dzień analizą finansową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.5135.VIII.5 [Czytelnia C], 6251.VIII.5 [Czytelnia C] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5229 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Czytelnik znajdzie koncepcję wielopłaszczyznowego zarządzania strategicznego wraz z opisem wybranych metod analizy strategicznej, rodzajów strategii i sposobów ich budowania. Prezentowane w publikacji przykłady ilustrują, jak przedsiębiorstwa rozwiązują określone problemy, jak korzystając z dorobku teoretycznego, budują własne, skuteczne rozwiązania w zakresie zarządzania. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców - kadry kierowniczej przedsiębiorstw, wykładowców i studentów. Studenci znajdą w niej wiele przykładów z konkretnych organizacji gospodarczych, dzięki którym łatwiej im będzie zrozumieć teorię prezentowaną w podręcznikach akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3647 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2452.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej. Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9939 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11577.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11576.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3879 [Magazyn 1], P.3885 [Magazyn 1], P.3880 [Magazyn 1], P.3877 [Magazyn 1], P.3881 [Magazyn 1], P.3876 [Magazyn 1], P.3884 [Magazyn 1], P.3878 [Magazyn 1], P.3883 [Magazyn 1], P.3882 [Magazyn 1] (10 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1736.IX.6 [Magazyn 1], P.1252 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1254.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1253.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przybliża wiele ważnych aspektów funkcjonowania MSP przy zachowaniu odpowiednich proporcji między zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi. Jej walorem jest położenie akcentu na takie istotne w działalności MSP zagadnienia, jak m.in. podejmowanie decyzji i ich optymalizacja, zastosowanie zdolności menedżerskich w systemie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz wykorzystanie informacji i wiedzy w procesie podejmowania decyzji menedżerskich. Książkę tę można polecić jako lekturę obowiązkową zarówno studentom uczelni i wydziałów ekonomicznych, jak i praktykom gospodarczym, w tym szczególnie menedżerom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7796.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6989.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7795.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-142.
Niniejsza książka to studium empiryczne o charakterze analityczno-diagnostycznym, wykorzystujące nowoczesne narzędzia ilościowego opisu zjawisk i procesów gospodarczych na szczeblu regionów (województw). Oceny funkcjonowania sektora MSP w gospodarce w ujęciu przestrzennym dokonano, przyjmując model badawczy obejmujący rozwój przedsiębiorstw i przedsiębiorczości oraz poziom rozwoju regionów. Metody badań i modele będące narzędziami opisu prawidłowości w strukturach regionalnych zakwalifikowano do dyscypliny, którą określono ekonometrią regionalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12744.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2419)
Przedmiotem prezentowanej publikacji jest analiza problemu transferu kapitału w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich do Polski i ich wpływu na konkurencyjność i innowacyjność krajowych przedsiębiorstw. W rozdziale pierwszym zamieszczono przegląd definicji dotyczących inwestycji zagranicznych, wybrane teorie oraz określenie znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich dla przedsiębiorstw. W drugim rozdziale dokonano oceny roli i znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich w polskiej gospodarce. Rozdział trzeci przybliża problemy związane z zarządzaniem innowacjami we współczesnym przedsiębiorstwie. Oceną innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce oraz porównaniem przedsiębiorstw polskich i tych z udziałem kapitału zagranicznego w zakresie poziomu innowacyjności zajęto się w rozdziale czwartym. Rozdział ostatni łączy wszystkie wątki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8645.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji podjęto ocenę klastra jako perspektywy dla przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym Wybór rynku turystycznego został podyktowany tym, że turystyka zajmuje coraz ważniejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, możliwość swobodnego przemieszczania się między krajami UE wyraźnie zwiększa skłonność do podróżowania. Z tego powodu zwiększa się zapotrzebowanie na ofertę turystyczną, która potrafi zaspokoić ujawniające się oczekiwania turystów. Wskazane jest też tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunków popytu. Temu zadaniu mogą sprostać klastry turystyczne, które tworząc wspólny produkt, są w stanie zaoferować pakiety usług, jakich dotychczas nie oferowano. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyków i teoretyków zarządzania turystyką poszukujących nowych sposobów funkcjonowania na rynku w celu osiągnięcia sukcesu oraz studentów studiów ekonomicznych ze specjalizacją zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8973 [Magazyn 1], P.8974 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7750.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10548.XX.4 [Czytelnia B], 8757.XX.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 440-489.
Publikacja wskazuje na mozliwości wykorzystania rachunkowości w prowadzeniu działalności gospodarczej, zgodnie z zasadami rozwoju zrównoważonego, w jej aspekcie środowiskowym. Prezentuje metodykę włączenia aspektów środowiskowych w obszar przedmiotowy rachunkowości, co umożliwia tworzenie finansowych i niefinansowych informacji o wpływie działalności jednostki gospodarczej na środowisko przyrodnicze oraz wskazuje kierunek działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo na rzecz ochrony środowiska. Rozprawa stanowi podsumowanie kilkuletnich badań literaturowych i empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14614.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczość i innowacyjność stały się czynnikami przesądzającymi o wzroście gospodarczym zarówno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczególnych krajów. Przyjęta konstrukcja opracowania oraz podjęta tematyka stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfitują w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie mają one kompleksowego charakteru i dotyczą głównie możliwości wprowadzania innowacji technologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9433.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11072.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 72-77.
Kapitał zagraniczny odgrywa ważną rolę w rozwoju gospodarki narodowej. Przedstawiona analiza ukazuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w województwie lubuskim, które w roku 2005 posiadały kapitał pochodzący od inwestorów zagranicznych. Ważnym zadaniem pracy było ukazanie efektów działalności podmiotów z kapitałem zagranicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7284 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 274-283.
Bardzo ważną rolę w życiu gospodarczym wszystkich krajów, także Polski, odgrywają małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP). Ich funkcjonowanie jest przejawem przedsiębiorczości społeczeństwa. Charakteryzują się dynamicznym podejściem do otoczenia - szybko reagują na powstające potrzeby i zmiany preferencji nabywczych klientów. Działając w przemyśle i usługach, uzupełniają ofertę dużych przedsiębiorstw i podmiotów sektora publicznego, dla których często stanowią zaplecze kooperacyjne. Małe i średnie przedsiębiorstwa w rezultacie zapewniają zatrudnienie wielu pracownikom i tworzą znaczną część produktu krajowego brutto. W dobie globalizacji coraz częściej uczestniczą też w międzynarodowym obrocie gospodarczym, prowadząc działalność gospodarczą przekraczającą granice państwa lub podejmując ją za granicą. Działalność małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych stanowi przedmiot niniejszej publikacji. Skoncentrowano się na polskich MSP w okresie po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8284.XI.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9627.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej