Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(236)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(235)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(214)
dostępne
(199)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(98)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(105)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(214)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Penc Józef (1939- )
(6)
Blaik Piotr
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Raich Mario
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Klimek Jan
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Witczak Hubert
(3)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Mruk Henryk
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Sankowska Anna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skalik Jan
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Żemigała Marcin
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Barabasz Adela
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batorski Jarema
(1)
Battelle John (1965- )
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bloom Robert H
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Buko Jacek
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Conti Dave
(1)
Coulton Gary
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czerska Joanna
(1)
Dec Paweł (nauki ekonomiczne)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duraj Agnieszka Natasza
(1)
Duraj Jan
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Elkin Paul M
(1)
Fisher Alan
(1)
Flak Olaf
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Francik Anna
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(131)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(238)
Język
polski
(236)
angielski
(1)
sandawe
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(194)
ZARZĄDZANIE
(83)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(31)
INNOWACJE
(20)
KADRY
(18)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(11)
TURYSTYKA
(9)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(6)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
OTOCZENIE FIRMY
(5)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
GLOBALIZACJA
(4)
MARKETING
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
Organizacja
(4)
PODRĘCZNIKI
(4)
USŁUGI
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
CONTROLLING
(3)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(3)
INTERNET
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
HOTELARSTWO
(2)
INFORMACJA
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
POLSKA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRAWO GOSPODARCZE
(2)
PRODUKCJA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO JEDNOOSOBOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(2)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
BIUROWOŚĆ
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
GOOGLE
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KLASYFIKACJA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KULTURA
(1)
Konkurencja
(1)
LIKWIDACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
NORMY ISO 9001
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Organizacje
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PODATEK
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
PRACOWNICY SAMORZĄDOWI
(1)
PREZENTACJE I WYSTĄPIENIA
(1)
PROMOCJA HANDLOWA
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
PŁACA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
2001-0
(8)
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(23)
Podręcznik
(23)
PODRĘCZNIKI
(11)
PORADNIKI
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Podróże i turystyka
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(111)
zarządzanie
(53)
zarządzanie strategiczne
(26)
organizacja
(22)
strategia
(16)
zarządzanie jakością
(16)
zarządzanie wiedzą
(16)
innowacyjność przedsiębiorstw
(15)
restrukturyzacja
(15)
innowacje
(13)
przedsiębiorczość
(13)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(13)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(11)
konkurencyjność
(10)
kultura organizacyjna
(10)
marketing
(10)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(10)
przywództwo
(10)
motywowanie pracowników
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
controlling
(8)
globalizacja
(8)
logistyka
(8)
motywacja
(8)
biznesplan
(7)
ocena pracowników
(7)
outsourcing
(7)
przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(7)
Lean Management
(6)
analiza SWOT
(6)
działalność gospodarcza
(6)
reengineering
(6)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
zatrudnienie
(6)
alians strategiczny
(5)
e-biznes
(5)
etyka biznesu
(5)
finanse
(5)
kapitał intelektualny
(5)
kapitał ludzki
(5)
menedżer
(5)
misja firmy
(5)
rekrutacja pracowników
(5)
struktura organizacyjna
(5)
zarządzanie ryzykiem
(5)
benchmarking
(4)
fuzja
(4)
jakość
(4)
klaster
(4)
komunikacja
(4)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(4)
kryzys
(4)
kultura organizacji
(4)
organizacja ucząca się
(4)
organizacja wirtualna
(4)
planowanie
(4)
public relations
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
system logistyczny
(4)
wizja firmy
(4)
zarządzanie kryzysowe
(4)
zarządzanie logistyczne
(4)
zarządzanie procesami
(4)
zarządzanie projektami
(4)
analiza strategiczna
(3)
finansowanie
(3)
firma
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
innowacyjność
(3)
kierowanie
(3)
organizacja procesowa
(3)
podatek
(3)
praca zespołowa
(3)
prawo
(3)
produkcja
(3)
prywatyzacja
(3)
przedsiębiorca
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
przedsiębiorczość społeczna
(3)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
reklama
(3)
rozwój regionalny
(3)
rynek turystyczny
(3)
sieci przedsiębiorstw
(3)
spółka cywilna
(3)
system produkcyjny
(3)
system zarządzania
(3)
szkolenie pracowników
(3)
transfer technologii
(3)
turystyka
(3)
wartość przedsiębiorstwa
(3)
wynagrodzenie
(3)
zarządzanie personelem
(3)
zarządzanie produkcją
(3)
zarządzanie łańcuchem dostaw
(3)
zmiana organizacyjna
(3)
ISO 9000
(2)
Internet
(2)
238 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana Janowi Skalikowi.
Bibliogr. przy pracach.
Ksiązka prezentuje to, co aktualnie ciekawe i istotne w naukach o zarządzaniu w zakresie podejścia systemowego, systemów zarządzania oraz transformacji i zmian. Podzielona jest na trzy główne części. Pierwsza z nich poświęcona jest uwarunkowaniom i procesom zmian, jakie zachodzą współcześnie w organizacjach. Druga część książki poświęcona jest wybranym aspektom doskonalenia systemów i procesów zarządzania przedsiębiorstwem. Zagadnienia podejścia systemowego i zmian w przedsiębiorstwach poruszono w trzeciej części książki, która poświęcona jest strategicznemu i systemowemu wymiarowi adaptacyjności organizacji. Te trzy części stanowią niezmiernie wartościową inspirację do dalszych badań nad niekończącą się drogą zmian będących warunkiem sukcesu każdej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13972.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-158.
Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposbów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako wspólistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14047.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-201.
W dzisiejszych czasach coraz większą rolę w zarządzaniu firmami odgrywają informacja i technologie informacyjne. Dzieje się tak, ponieważ przetrwanie na konkurencyjnym rynku wymusza ciągłe zmiany zwiększające efektywność działania. Koncepcja organizacji wirtualnej jako koncepcja zarządzania wpisuje się w dokonujące się przeobrażenia w funkcjonowaniu firm i postępującą globalizację. Autor omówił w książce: koncepcję organizacji wirtualnej w świetle współczesnych tendencji zarządzania; główne elementy koncepcji organizacji wirtualnej; proces tworzenia organizacji wirtualnej i zarządzania nią; analizę krytyczną i perspektywy rozwoju koncepcji organizacji wirtualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8746.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10219.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów wyższych uczelni przygotowujących specjalistyczne kadry dla przedsiębiorstw turystycznych, praktyków działających w tego typu przedsiębiorstwach, a także do osób przygotowujących się do rozpoczęcia działalności gospodarczej w sektorze usług turystycznych. Całość opracowanego materiału zawarto w sześciu rozdziałach, w których omówiono takie zagadnienia, jak: rola małych i średnich przedsiębiorstw na rynku turystycznym, proces uruchomienia działalności w małych i średnich firmach turystycznych, wybrane nowoczesne metody organizacji i zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami turystycznymi, zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych, ocena efektywności ekonomicznej małego i średniego przedsiębiorstwa w sektorze turystycznym oraz rozliczenia podatkowo-ubezpieczeniowe przedsiębiorstw turystycznych z sektora MSP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4887 [Magazyn 1], P.5758 [Magazyn 1], P.5759 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5319.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5318.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-239.
Monografia dobrze wpisuje się w lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu. W książce Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania. (z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14189.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-172.
W książce podjęto próbę poszukiwania odpowiedzi na pytania: jakim problemom trzeba będzie sprostać w bliższej i dalszej przyszłości, aby wykorzystać i wzbogacić to, co zastaliśmy? Czego możemy sie spodziewać w najbliższej przyszłości, jeśli idzie o zasoby (energetyczne, ilość i jakość kadr), których rozmiary i dostęp do nich stanowić będzie o warunkach funkcjonowania wszystkich systemów, od związków międzynarodowych, poprzez państwa i funkcjonujące w ich ramach organizacje, do poszczególnych jednostek włącznie? Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów, głównie małych i średnich firm, zainteresowanych skutecznością ich funkcjonowania i rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8343 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8388.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy położyli szczególny nacisk na analizę zachowań rynkowych odbiorców, powiązań między dostawcami a odbiorcami oraz aspektów strategicznych decyzji marketingowych, na charakterystykę specyficznych transakcji zawieranych na rynkach instytucjonalnych, a także na prezentację instrumentów i technik marketingowych (np. nowych technik związanych z rozwojem technologii informacyjnych). Przedstawili również specyfikę działań marketingowych na każdym z głównych segmentów rynku instytucjonalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6993.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7803.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono kierunki i tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu, instrumenty wspomagające zarządzanie i podejmowanie decyzji, zarządzanie zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich i etyki w biznesie, zarządzanie jakością oraz działalność inwestycyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7404.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8384.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienia marketingu które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu biura turystycznego na wysoce konkurencyjnym rynku a w szczególności - charakterystykę celów współczesnej turystyki - charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne - zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix - zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych - działalność biur podróży zorientowanych na klienta - badania marketingowe. Książka przeznaczona jest dla praktyków i managerów turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3590 [Magazyn 1], P.3591 [Magazyn 1], P.3589 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4312.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4311.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Entrepreneurship for everyone : a student textbook, 2009.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Przedsiębiorczość odgrywa ważną rolę w gospodarce rynkowej i stanowi podstawę jej innowacyjności. W książce autorzy - wybitni eksperci - zachęcają do podjęcia działalności na własny rachunek, przekazując niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną. Czytelnik dowie się między innymi, skąd czerpać pomysły na własny biznes, jak formułować cele strategiczne i opracować biznesplan czy plan marketingowy. Oprócz omówienia kluczowych zagadnień autorzy wyjaśniają, na czym polega specyfika przedsiębiorczości w różnych obszarach gospodarki, od przemysłu farmaceutycznego, biotechnologii, opieki zdrowotnej, przez branżę informatyczną, aż po przemysł muzyczny i filmowy. Podstawowymi zaletami książki są przystępne objaśnienia kluczowych teorii i zasad oraz interesujące studia przypadków dotyczące poszczególnych branż.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13085 [Magazyn 1], 12139.IX.2 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11146.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12138.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr.
Monografia skupia się na zagadnieniach związanych z szeroko pojętą partycypacją jako oddziaływaniem różnych grup interesów (stakeholders): pracowników, udziałowców i innych. Problematyka zarządzania ujęta jest zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Celem pracy jest uświadomienie obecnym i przyszłym menedżerom zakresu, roli i znaczenia zarządzania partycypacyjnego współczesnymi organizacjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7881 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8976.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych s. 380. Indeks.
"Jednoosobowa firma" to napisany prostym i zrozumiałym językiem poradnik dla osób, które chcą założyć własną małą firmę i samodzielnie ją prowadzić. Książka jest kompletna i zawiera wszystkie ważne zagadnienia w zakresie rejestracji działalności gospodarczej, prowadzenia rachunkowości, rozliczania podatku dochodowego i podatku VAT, składania deklaracji podatkowych i zusowskich, odliczania ulg podatkowych itp. Zawiera również wiele praktycznych przykładów i wskazówek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14164 [Magazyn 1], P.14163 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14162.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15014.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera następujący główny spis treści: Rozdział I : Zarządzanie strategiczne- strukturalne i metodologiczna ramy strategii. Rozdział II : Strategie w przekroju procesów decyzyjnych przedsiębiorstwa. Rozdział III : Konceptualne podstawy strategii przedsiębiorstwa. Rozdział IV : Przedsiębiorstwo jako podmiot procesu transformacji gospodarczej. Rozdział V : Model strategii przedsiębiorstwa i kierunek jej zmian. Rozdział VI : Strategiczne implikacje otoczenia przedsiębiorstw- wybrane zagadnienia. Rozdział VII: Z warsztatu analizy strategicznej- problemy i doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3550 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3549.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf. nauk., grudzień 2009 r., Poznań.
Bibliogr. s. 163-[171].
Praca zawiera omówienie sposobów tworzenia innowacji w różnych obszarach przedsiębiorstwa, od zasad formułowania strategii, przez koncepcje marketingowe, projektowanie opakowań, do mozliwości uzyskiwania wsparcia z różnych programów pomocowych. Prezentuje wyniki badań dotyczących dyfuzji innowacji, barier ich rozwoju, a także sposobów ochrony własności. Doświadczenia z obszaru gospodarki polskiej oraz unijnej odniesione zostały do koncepcji realizowanych w Stanach Zjednoczonych. Całość publikacji podzielono na trzy części, z których pierwsza poświęcona została ogólnym warunkom innowacyjności przedsiębiorstw z perspektywy teoretycznej, organizacyjnej, modelowej, międzynarodowej i prawnej. W części drugiej ujęto referaty traktujące o innowacyjności w sektorze technologii informacyjnych, branży rolno-spożywczej oraz turystyce. Część rzecia prezentuje wpływ różnych czynników na innowacyjność organizacyjną i marketingową przedsiębiorstw. Bogate i użyteczne analizy wykonane przez autorów związanych z platformami oraz programami innowacyjnymi, umiejętnie wpleciono w rozważania teoretyczne na temat modeli, procedur i procesów innowacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11247.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12335.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W skrypcie przedstawiono kilka metod i technik zarządzania, których charakterystyka może być treścią wykładu lub pomocą dla przedsiębiorstwa ulepszającego swą działalność przez ich zastosowanie. Charakteryzując treść opracowania, chcielibyśmy zwrócić uwagę na wzajemne powiązania merytoryczne i metodyczne poszczególnych metod, technik i ich modyfikacji, których jest już wiele, a także na ich równoległe stosowanie w różnych obszarach tych samych przedsiębiorstw. Istnieje też powinowactwo określonych metod i technik oraz stylów i struktur zarządzania, które sprzyjają, bądź nie sprzyjają, wprowadzaniu właśnie tych, a nie innych narzędzi zarządzania w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1390 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2717.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Pierwsza na rynku wydawniczym pozycja na temat strategii dywersyfikacji przedsiębiorstw, porządkująca i systematyzująca wiedzę z tego zakresu. W książce zostały przedstawione podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego, miejsce strategii dywersyfikacji w działaniach przedsiębiorstwa i jej typy, narzędzia alokacji stosowane w zarządzaniu strategicznym oraz sposoby pomiaru stopnia dywersyfikacji stosowane w krajach rozwiniętych gospodarczo. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów na kierunkach Zarządzanie i marketing uczelni różnych typów, ale powinna również zainteresować osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8946 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10515.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Risk issues and crisis management : a casebook of best practice" 2002
Bibliogr. s. 225-[226]
Nawet w najlepiej zarządzanych firmach i instytucjach zdarzają się sytuacje kryzysowe, które negatywnie wpływają na ich wizerunek i wartość rynkową. W książce autorzy wyjaśniają, jak należy się przygotować do takich sytuacji oraz minimalizować negatywne skutki kryzysów. W tym celu omawiają wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania kryzysem, kładąc główny nacisk na aspekt komunikowania się firmy z otoczeniem oraz techniki przewidywania sytuacji kryzysowych i zarządzania nimi. Swoje rozważania wzbogacają licznymi przykładami i studiami przypadków. Polskie tłumaczenie zostało rozszerzone o omówienie dwóch sytuacji kryzysowych z kraju, co pozwala przybliżyć lokalne realia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8685.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10138.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"To, co zasadniczo wyróżnia tę monografię dotyczącą organizacji wirtualnej, jest jej wysoka precyzja oraz próba sformalizowania analiz badawczych w jej ramach. Analiza ta ma swoją utylitarną wartość, ponieważ kończy się zestawem wielu wniosków z zakresu teorii i praktyki organizacji wirtualnych, wobec których zarówno badacze, jak i praktycy zarządzania nie powinni przejść obojętnie". (z recenzji prof. dr hab. Ireny Krystyny Hejduk)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7349.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8314.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Przedsiębiorstwo, region, rozwój to hasła, które przenikają współczesną gospodarkę państw Unii Europejskiej, w tym także gospodarkę polską. Są także reakcją na procesy przekształceń w ramach polskiej transformacji i myślenia przedsiębiorstw o przyszłości, o osiągnięciu lepszych warunków do konkurencji oraz wchłanianiu różnorodnych przejawów innowacji. W opracowaniu autorzy przedstawiają wiedzę studialną oraz badania empiryczne w celowo dobranych przedsiębiorstwach i regionach. Analizuje się więc strategie rozwojowe, ocenia zdolność przedsiębiorstw do wykorzystania walorów gospodarki rynkowej oraz więzi wewnętrznych i zewnętrznych do umacniania swojej pozycji na rynku. Motywem scalającym studia nad tą problematyką jest traktowanie regionalności jako swoistego paradygmatu, w ramach którego kreowana jest polityka gospodarcza regionu i jej związki z przedsiębiorstwami działającymi w regionie. W pracy podkreśla się rozległe role społeczne i gospodarcze, jakie spełnia administracja regionalna, jakie mogą być przedmiotem współdziałania na danym terenie. Istotna w tym procesie jest identy­fikacja tożsamości regionalnej, umiejętność odczytywania przez przedsiębiorstwa intencji strategicznych reprezentowanych przez władze regionalne, jasność celów, wizjonerstwo, kreatywność, atmosfera innowacji i przedsiębiorczości sprzyjające współpracy przedsiębiorstw z władzami regionu. Jest to możliwe do osiągnięcia, jeśli traktować region jako otwarty system socjotechnologiczny i ekonomiczny, nastawiony na zmiany, tworzący warunki akceptacji innowacji, sprzyjający konkurencyjności i na tej drodze przyczyniający się do trwałego zrównoważonego rozwoju w skali regionu. Treści i ich dokumentacja zawarte w książce mogą być wykorzystane przez menedżerów, a także zasilać aktualną wiedzę grona studentów zainteresowanych zarządzaniem regionalnym". (prof. zw. dr hab. Marian Strużycki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12674 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11088.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12053.XIII.3 [Czytelnia C], 12054.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej