Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(46)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(46)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(22)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(43)
Autor
Gierszewska Grażyna
(3)
Pawlak Zbigniew
(3)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Dziekoński Michał
(2)
Kluzek Marta
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Tokarski Maciej
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Biliński Witold
(1)
Blackwell Edward
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brown John Seely
(1)
Ciechan-Kujawa Marlena
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czepurko Aleksander
(1)
Dittmann Paweł (1950- )
(1)
Elkin Paul M
(1)
Filar Ewa
(1)
Fiore Frank (1946- )
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gorlewski Bartłomiej
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Hagel John
(1)
Hermaniuk Tomasz
(1)
Jaworski Jacek
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Komorowski Jan (ekonomia)
(1)
Konarzewska-Żuczek Anna
(1)
Korczyn Aleksander
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Kozina Andrzej (1958- )
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Marecki Krzysztof (1952- )
(1)
Miller Michael (1958- )
(1)
Niestrój Roman
(1)
Nowaczyk Tomasz
(1)
Opolski Krzysztof
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Sekuła Zofia
(1)
Sitkiewicz Ryszard
(1)
Skrzypek Jerzy
(1)
Stefko Olga
(1)
Strzelecka Magdalena
(1)
Tokarski Andrzej
(1)
Tokarski Andrzej (ekonomia)
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Waters Donald (1949- )
(1)
Waśniewski Krzysztof Antoni
(1)
Westwood John (1947- )
(1)
Wieloch Maciej
(1)
Williams Kevan
(1)
Wiśniewska Dorota
(1)
Wolański Michał
(1)
Wrońska-Bukalska Elżbieta
(1)
Wymysłowski Sławomir
(1)
Wójcik Jacek
(1)
Wójcik Jacek (ekonomia)
(1)
Węgrzyn Bogusław Antoni
(1)
Łukaszewicz Joanna
(1)
Śliwa Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
angielski
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(44)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(6)
MARKETING
(4)
ZARZĄDZANIE
(4)
KADRY
(2)
PORADNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
AGROBIZNES
(1)
BUDŻET
(1)
Biznesplan
(1)
DECYZJE FINANSOWE
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
INNOWACJE
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
NEGOCJACJE
(1)
OGRODNICTWO
(1)
OUTSOURCING
(1)
PLANOWANIE GOSPODARCZE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Planowanie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PORADNIKI
(3)
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(25)
biznesplan
(19)
analiza SWOT
(7)
plan marketingowy
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
analiza strategiczna
(4)
planowanie
(4)
planowanie finansowe
(4)
strategia
(4)
działalność gospodarcza
(3)
finansowanie
(3)
firma
(3)
audyt marketingowy
(2)
finanse
(2)
finanse przedsiębiorstw
(2)
gospodarstwo rolne
(2)
plan strategiczny
(2)
planowanie strategiczne
(2)
strategia marketingowa
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
zdolność kredytowa
(2)
TQM
(1)
agrobiznes
(1)
analiza finansowa
(1)
atrakcyjność inwestycyjna
(1)
budżetowanie
(1)
cykl życia produktu
(1)
dopasowanie organizacyjne
(1)
dywidendy
(1)
finance
(1)
franchising
(1)
fundusze europejskie
(1)
fuzja
(1)
geografia gospodarcza
(1)
gospodarka przestrzenna
(1)
internacjonalizacja
(1)
inwestycje
(1)
konkurencyjność
(1)
kontrola marketingowa
(1)
kultura organizacyjna
(1)
logistyka
(1)
lokalizacja
(1)
management
(1)
marketing
(1)
marketing mix
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
misja firmy
(1)
model ekonometryczny
(1)
negocjacje
(1)
ocena ryzyka
(1)
ochrona konkurencji
(1)
offshoring
(1)
ogrodnictwo
(1)
organizacja
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
plan finansowy
(1)
podatek
(1)
podmiot gospodarczy
(1)
potencjał
(1)
potencjał przedsiębiorstwa
(1)
prognozowanie
(1)
project
(1)
projekt europejski
(1)
przejęcie
(1)
reklama
(1)
restrukturyzacja
(1)
resuscytacja
(1)
rewitalizacja
(1)
rynek
(1)
rynek kapitałowy
(1)
sprawozdanie finansowe
(1)
szereg czasowy
(1)
wartość przedsiębiorstwa
(1)
wizja firmy
(1)
zarządzanie marketingowe
(1)
zatrudnienie
(1)
zintegrowany system zarządzania
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16644.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16643.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce podjęto próbę przedstawienia obecnego stanu wiedzy na temat konstruowania prognoz i zaprezentowano szerzej te spośród wielu znanych metod prognozowania zjawisk gospodarczych, które najlepiej dostosowane są do potrzeb przedsiębiorstw. Omówiono zarówno znaczenie prognoz dla zarządzania, jak i sam przebieg procesu prognozowania, skupiając się na takich zagadnieniach jak: - klasyfikacja metod prognozowania, - dane prognostyczne i ich analiza, - metody prognozowania oparte na modelach szeregu czasowego, - metody prognozowania oparte na modelach ekonometrycznych, - metody prognozowania oparte na modelach analogowych, - metody prognozowania oparte na modelach ze zmiennymi wiodącymi, - prognozowanie na podstawie metod jakościowych, - integracja metod ilościowych z ocenami ekspertów, - system prognostyczny przedsiębiorstwa, - prognozowanie wielkości sprzedaży i prognozowanie finansowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5588.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7042.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16903.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie podstawowej wiedzy z zakresu planowania finansowego w przedsiębiorstwie oraz umożliwienie Czytelnikowi nabycia umiejętności sporządzania planu finansowego do oceny płynności finansowej oraz efektywności inwestycji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11159.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12178.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 357-362.
Celem publikacji jest upowszechnienie kompleksowego podejścia do budżetowania wyrażającego interdyscyplinarny charakter tej metody, w którym wybory decydentów realizują proaktywny model przedsiębiorstwa otwarty na otoczenie i partycypację w zmianach, sprzyjający integracji załogi wokół celów przedsiębiorstwa. Model ten może być pomocny w warunkach pokryzysowej recesji, gdy tak dużo zależy od mobilizacji potencjału ludzkiego, odpowiedzialnej współpracy i gotowości do zmian. Obszerny ładunek innowacyjności wnosi do budżetowania koncepcja zarządzania projektami inwestycyjnymi. Metoda ta jest szczególnie przydatna tym, którzy dostrzegają liczne korzyści wykorzystania budżetowania i chcą zmierzyć się z realizacją najbardziej złożonych przedsięwzięć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16197.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16196.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Indeks.
Zagadnienie planowania zatrudnienia, choć niezmiernie ważne, jest rzadko poruszane w polskiej literaturze przedmiotu i bywa, że zaniedbywane w praktyce. Autorka podkreśla ogromne znaczenie właściwego planowania zatrudnienia i rozwoju zawodowego pracowników dla zwiększenia elastyczności i dochodowości firm. Przedstawia różne rodzaje planów zatrudnienia optymalizujących wykorzystanie potencjału wewnętrznego i zewnętrznego rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6323.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi bardzo interesującą i wartościową pozycję z obszaru zarządzania finansami. Jest oparta na starannie dobranej i umiejętnie wykorzystanej literaturze oraz ciekawych przykładach. Autor z dużym znawstwem zaprezentował kluczowe pojęcia, teorie i badania dotyczące zarządzania finansami - ważnej, aczkolwiek ciągle stosunkowo młodej dyscypliny naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9206.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10931.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych. Książka zawiera trzy obszary tematyczne: wprowadzenie do zagadnień finansowych wspierających osiągnięcie celów oraz realizacje strategii, charakterystykę przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz rozwój przedsiębiorstwa drogą rozwoju zewnętrznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13376.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14371.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i technologia" została poświęcona problematyce zarządzania strategicznego. Tematyka tego rodzaju podejmowana jest w literaturze w ostatnim okresie bardzo często, jednak należy podkreślić, że podejście zaprezentowane w recenzowanej pracy jest bardzo oryginalne, nieczęsto spotykane w publikacjach z tej dziedziny. (...) Oryginalność pracy to oparcie się na tezie, że ?istnieją dwie inżynierie w ramach zarządzania strategicznego - inżynieria konstrukcji strategicznej i inżynieria technologii strategii?, które są spójne ze sobą i stanowią osnowę książki. Inżynieria konstrukcji strategii (autor L. Berliński) obejmuje: menedżerską koncepcją strategii, modelowanie systemów strategicznych, empiryczny przykład modelu strategii oraz inżynieryjne aspekty zarządzania projektami strategii. Zaś technologia konstrukcji strategii (autor I. Penc-Pietrzak) obejmuje: procedurę budowy strategii, podstawowe metody analizy otoczenia, analizy potencjału przedsiębiorstwa, analizę SWOT/TOWS oraz formułowanie zaleceń strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10295.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie marketingiem : aspekty strategiczne / Roman Niestrój. - Wyd. 2. - Warszawa - Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 219, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Podręcznik Romana Niestroja, profesora Akademii Ekonomicznej w Krakowie, stanowi najnowszą próbę przedstawienia problematyki marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem w realiach polskiego rynku. Zakres omawianej problematyki nawiązuje do klasycznego układu funkcji zarządzania, przy uwzględnieniu podejścia charakterystycznego dla koncepcji zarządzania strategicznego. Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów zarządzania i marketingu, a także menedżerów i specjalistów zatrudnionych w służbach marketingowych przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1992 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1993.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-377. Indeks.
Planowanie strategiczne to dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorcze wykorzystywać szansę. Dostosowywanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości.Takie podejście da funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9239.IX.6 [Magazyn 1], P.14397 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14396.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10964.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-92.
W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności. Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10306.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznesplan w praktyce / Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik. - Wydanie V. - Warszawa: CeDeWu, 2023. - 370 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 365-370.
Solidny plan jest najlepszą bazą genialnej improwizacji, a osiągnięcie sukcesu w przyszłości jest uwarunkowane dobrym opracowaniem teraźniejszości. Dlatego ważne, by koncepcję dotyczącą prowadzonej działalności przełożyć na język konkretnych i realnych planów techniczno-ekonomicznych, które przybiorą postać dojrzałego projektu - biznesplanu. Biznesplan stanowi podstawowy instrument wyznaczania celów gospodarczych i finansowych na okres planowany, a także jest sposobem kontroli i weryfikacji realizacji planowanych przedsięwzięć. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, a szczególnie przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. Głównym celem publikacji jest przedstawienie w ujęciu praktycznym standardów sporządzania biznesplanów. Publikacja ta może być wykorzystana jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów. Książka zawiera przykładowe biznesplany do otrzymania dofinansowań/dotacji z: Unii Europejskiej i Urzędu Pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18710.IX.3 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22807.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22806.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. s. 59-[62].
Książka stanowi kompendium wiedzy teoretycznej i faktograficznej z zakresu lokalizacji działalności gospodarczej. Obejmuje zagadnienia: przedsiębiorstwa jako podstawowego podmiotu działalności gospodarczej, podstawowych teorii lokalizacji działalności gospodarczej, czynników lokalizacji, wpływu lokalizacji na środowisko przyrodnicze, atrakcyjności inwestycyjnej regionów oraz rewitalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.998.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-239.
Monografia dobrze wpisuje się w lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu. W książce Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania. (z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14189.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Mastering business planning and strategy : the power and application of strategic thinking, 2007
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe, co to jest analiza strategiczna, jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku, jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności. Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek. Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8850.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10372.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3879 [Magazyn 1], P.3885 [Magazyn 1], P.3880 [Magazyn 1], P.3877 [Magazyn 1], P.3881 [Magazyn 1], P.3876 [Magazyn 1], P.3884 [Magazyn 1], P.3878 [Magazyn 1], P.3883 [Magazyn 1], P.3882 [Magazyn 1] (10 egz.)
Książka
W koszyku
Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1736.IX.6 [Magazyn 1], P.1252 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1254.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1253.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-320.
Walorem pracy jest podjęcie w niej tematu badawczego dużej wagi, a zarazem oryginalnego , nieczęsto uwzględnianego w badaniach naukowyh. Wydaje się bezdyskusyjne, że przekształcanie zasobów i przeobrażanie przedsiębiorstw pod kątem przyszłości, a zwłaszcza przyszłych uwarunkowań rozwoju, jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla zarządzających, a zarazem warunkiem osiągnięcia sukcesów współczesnych przedsiębiorstw. Wiąże się to z trudno przewidywalnymi szansami i zagrożeniami rozwojowymi, które wywierają coraz większy wpływ na organizacje, a zarzem pozostawiają coraz mniej czasu na reakcje na nie. Tworzenie potencjału pozwalającego na wykorzystanie owych możliwości wymaga coraz częściej przejmowania inicjatywy strategicznej, działania z wyprzedzeniem, odnawiania potencjału przedsiębiorstwa, zanim stanie się to ewidentnie niezbędne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12174.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Polecamy książkę, która jest jak bardzo dobra multiwitamina. Dostarcza kompleksowego wsparcia osobom, które chcą poznać świat finansów i funkcjonować w tym świecie, a zatem jest wsparciem dla szerokiego grona czytelników. Kompleksowość wiąże się z szerokim spektrum poruszanych zagadnień: od finansów osobistych po finanse międzynarodowe, od finansów publicznych po finanse przedsiębiorstw, od prostych instrumentów finansowych, jak czek, po te notowane na giełdach papierów wartościowych. Co ważne, zagadnienia te przedstawiono w świetnie przyswajalnej pigułce. Przyswajalność tej pigułki wynika z formy i języka przekazu. Czytelnik znajdzie tu przejrzyste definicje i liczne przykłady oraz ilustracje. Znajdzie też zadania, które umożliwią mu weryfikację zdobytej wiedzy. Choć podręcznik był tworzony z myślą o młodzieży przygotowującej się do Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”, z pewnością będzie też wsparciem dla wielu innych czytelników i poszerzy grono finansomaniaków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej