Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Mamet Piotr (1956- )
(1)
Siskind Jelena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
Język środowiskowy
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Terminologia
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
misja
(1)
terminologia
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8871 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8870.XXII.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10426.XXII.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2371)
Bibliografia strony: 321-335. Indeksy.
Praca stanowi analizę lingwistyczną gatunku znanego jako "deklaracja misji przedsiębiorstwa" (i jego odmian - sloganu i deklaracji firmy Johnson & Johnson, naśladującej formalnie i strukturalnie modlitwę), który w krajach rozwiniętych doczekał się już obszernej literatury przedmiotu. Jako materiał badawczy autorowi posłużyły teksty ponad 300 deklaracji amerykańskich i brytyjskich firm. Przeprowadzona analiza uwzględnia założenia teorii zarządzania, wedle której powinny być pogodzone sprzeczne cele: deklaracja winna zawierać wiele istotnych elementów składających się na misję przedsiębiorstwa, ale pozostawać dokumentem krótkim, łatwym do zapamiętania, kierować się do osób w obrębie firmy, jak i składających się na jej otoczenie, motywować do działania, ale i tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Przedmiotem obserwacji badawczej uczyniono słownictwo, gramatykę i strukturę omawianego gatunku. Analiza prowadzi do konstatacji, że jak dotąd deklaracja misji nie wypracowała jednolitej struktury. Cechy gatunku są jednak na tyle wyraźne, że uważny czytelnik jest w stanie stworzyć modelową deklarację misji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22689.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej