Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Camarda Sylwia
(2)
Ingarden Roman (1893-1970)
(2)
Kant Immanuel (1724-1804)
(2)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Opora Robert
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bańka Józef (1934- )
(1)
Bobryk Jerzy
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Bragdon Allen
(1)
Bugajak Grzegorz
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Gamerschlag Thomas
(1)
Gamon David
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Górska Anna
(1)
Jurczak Marcin
(1)
Kalenscher Tobias
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kofta Mirosław (1945- )
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Latawiec Anna (1951- )
(1)
Löner Sebastian
(1)
Maciejczak Marek (1952- )
(1)
Manakker Van de
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Morawiec Edmund (1930- )
(1)
Moskowitz Gordon B. (1963- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Pioterek Paweł
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schrenk Markus
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Strączkowski Łukasz
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Szymanowski Zbigniew
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Tomczyszyn Marta
(1)
Wielicka-Regulska Anna
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Zeevat Henk
(1)
Świętorzecka Kordula
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Anglia
(1)
Język
polski
(30)
angielski
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
POZNANIE
(11)
TEORIA POZNANIA
(8)
Poznanie
(4)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(3)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(3)
ETYKA
(2)
Geometria
(2)
METAFIZYKA
(2)
MIASTA
(2)
Metoda Montessori
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
Psychologia dziecka
(2)
ŚWIADOMOŚĆ
(2)
Algebra
(1)
Arytmetyka
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTEKI NAUKOWE
(1)
CZAS
(1)
DZIECKO
(1)
Dziecko
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
INTUICJA
(1)
JĘZYK
(1)
Językoznawstwo
(1)
KADRY
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konsumpcja zrównoważona
(1)
LOGIKA MODALNA
(1)
MARITAIN, JACQUES (1882-1973)
(1)
MOTYWACJA
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja
(1)
MÓZG
(1)
NAUKI PRZYRODNICZE
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
ONTOLOGIA
(1)
Ontologia
(1)
Osobowość
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PISMO
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Pamięć
(1)
Polityka publiczna
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
SEMANTYKA LOGICZNA
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STRES
(1)
SUBSTANCJA (filoz.)
(1)
Semantyka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZUCIA
(1)
UKŁAD NERWOWY
(1)
UMYSŁ
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
WRAŻENIA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA BANKOWA (Poznań). BIBLIOTEKA
(1)
Wrażenia
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(2)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
filozofia
(3)
komunikacja
(2)
miasto
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
nieletni przestępcy
(2)
odporność psychiczna
(2)
psychologia
(2)
psychologia społeczna
(2)
resocjalizacja
(2)
teoria
(2)
teoria poznania
(2)
źródła
(2)
ADHD
(1)
Kant Immanuel
(1)
algebra
(1)
alkoholizm
(1)
arytmetyka
(1)
autyzm
(1)
badania psychologiczne
(1)
biblioteka
(1)
biopsychologia
(1)
byt
(1)
cognition
(1)
czas
(1)
dysleksja
(1)
dzielenie
(1)
déjà vu
(1)
emocje
(1)
etyka
(1)
funkcja turystyczna
(1)
geometria
(1)
kapitał społeczny
(1)
konflikt
(1)
konsumpcja
(1)
kultura organizacyjna
(1)
leworęczność
(1)
liczby
(1)
linguistics
(1)
metafizyka
(1)
metodologia
(1)
mnożenie
(1)
motywacja
(1)
motywowanie pracowników
(1)
mózg
(1)
ontologia
(1)
ontology
(1)
organizacja
(1)
osobowość
(1)
pamięć fotograficzna
(1)
patologia społeczna
(1)
pierwiastki
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
polityka publiczna
(1)
poznanie
(1)
poznanie społeczne
(1)
praca zespołowa
(1)
procesy poznawcze
(1)
przestępczość
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
przygotowanie przedszkolne
(1)
przywiązanie
(1)
psychologia poznawcza
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychopatologia
(1)
reklama
(1)
resocjalizacja nieletnich
(1)
ruch turystyczny
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
semantics
(1)
sezonowe zaburzenia afektywne
(1)
spostrzeganie
(1)
synestezja
(1)
słuch absolutny
(1)
teoria perspektywy
(1)
teoria podobieństwa
(1)
teoria poznawczo-behawioralna
(1)
teoria społeczno-poznawcza
(1)
terapia
(1)
turystyka
(1)
uczenie się
(1)
umysł ludzki
(1)
uzależnienia
(1)
uzależnienie
(1)
wizerunek
(1)
wpływ społeczny
(1)
wrażenia
(1)
zarządzanie
(1)
zdolności
(1)
zespół
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
ład społeczny
(1)
żywność
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia poznania / Tomasz Maruszewski. - Wyd. 2 rozsz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2001. - 428 s. : ryc. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 402-420. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1204 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia poznania / Tomasz Maruszewski. - Wyd. 2 rozsz. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002. - 428 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 402-420. Indeksy.
Współczesny podręcznik psychologii procesów poznawczych napisany przez najwybitniejszego w tej dziedzinie polskiego psychologa. Książkę cechuje przystępny, jasny język, który ułatwia czytelnikowi zrozumienie tekstu. Przedstawione są tu wszystkie najistotniejsze zagadnienia z zakresu psychologii poznawczej, czyli: procesy postrzegania, uwaga, pamięć i sposób jej funkcjonowania, wyobraźnia, pojęcia, myślenie i rozwiązywanie problemów. Tekst jest bogato ilustrowany aktualnym materiałem empirycznym. Autor prezentuje nowe spojrzenie na procesy poznawcze, rozpatrując je w kontekście społecznym, uwzględniając również indywidualne doświadczenie. W związku z tym, często nawiązuje do wyników badań uzyskanych w ramach psychologii społecznej, osobowości i psychologii emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.453.III.4 [Czytelnia B], P.452.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Książka: zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych; omawia nie tylko "klasyczne" problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje; przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań; pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy; demistyfikuje uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka; ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń psychicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4815.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5189.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 401-430. Indeksy.
Wiedza psychologiczna jest bardzo istotna zarówno dla skutecznego rozwijania biznesu, jak i dla kontrolowania zachowań wyborczych w polityce. Autorzy książki, najwybitniejsi polscy specjaliści z psychologii poznawczej, społecznej i ekonomicznej, którzy są nie tylko teoretykami, ale wykorzystują wiedzę naukową w praktyce, zapoznają czytelników z najnowszymi odkryciami dotyczącymi procesów umysłowych. W poszczególnych rozdziałach koncentrują się na zagadnieniach związanych m.in. z podejmowaniem decyzji finansowych i marketingowych, tworzeniem skutecznych reklam, badaniem wizerunku marki, analizowaniem zachowań konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11857.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13030.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr. s. 318-366. Indeksy.
Podręcznik omawia nowe idee w psychologii poznania społecznego. Analizuje najbardziej interesujące prądy myślowe w badaniach nad poznaniem społecznym oraz stojące za nimi założenia. Opisuje podstawy poznania społecznego, istotę zmiany w myśleniu o poznaniu społecznym, wskazuje konsekwencje tej zmiany dla opisu funkcjonowania człowieka w świecie społecznym oraz przewiduje kierunek, w jakim potoczy się rozwój tej dyscypliny. Autorzy poszczególnych rozdziałów przedstawiają własną, unikalną i wynikającą z dogłębnej znajomości dyscypliny refleksję na temat społecznego poznania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10415.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Teacher Series)
This open access book presents novel theoretical, empirical and experimental work exploring the nature of mental representations that support natural language production and understanding, and other manifestations of cognition. One fundamental question raised in the text is whether requisite knowledge structures can be adequately modeled by means of a uniform representational format, and if so, what exactly is its nature. Frames are a key topic covered which have had a strong impact on the exploration of knowledge representations in artificial intelligence, psychology and linguistics; cascades are a novel development in frame theory. Other key subject areas explored are: concepts and categorization, the experimental investigation of mental representation, as well as cognitive analysis in semantics. This book is of interest to students, researchers, and professionals working on cognition in the fields of linguistics, philosophy, and psychology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20488.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia XXI wieku)
Bibliogr. s. 692-741.
Niniejsza książka jest najświeższym opracowaniem problematyki poznania w literaturze światowej. To rozległe, precyzyjne i bardzo kompetentne omówienie jest napisane językiem bardzo przejrzystym i żywym, często odwołującym się do różnych przykładów z życia. Podręcznik ten posiada przy tym wybitne walory dydaktyczne. Centralnym przedmiotem książki jest proces nabywania, przechowywania i wykorzystywania wiedzy społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10598.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co potrafi twój mózg / David Gamon, Allen Bragdon. - Warszawa : "Medium", 2003. - 124 s. : rys. ; 21 cm.
(Trenuj Swój Mózg)
Tyt. oryg.: Brains that work a little bit differently.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy przedstawiają dziesięć najczęściej spotykanych cech będących wynikiem nietypowego rozwoju pewnych obszarów mózgu. Cechy te są tak rozpowszechnione, że nie traktuje się ich jako przypadków wymagających leczenia. Autorzy wyjaśniają na czym polegają te odmienności, jak z nimi żyć, jak je rozpoznawać i sprawdzać oraz jak na nie reagować (leworęczność, dysleksja, pamięć fotograficzna, autyzm, alkoholizm, synestezja itd.).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2539 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2538.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3784.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychogeometria / Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXVI, [2], 194, [5] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
W "Psychogeometrii" Maria Montessori wyjaśnia, w jaki sposób umysł dziecka na kolejnych etapach rozwoju i nauki przyswaja wiedzę z zakresu geometrii – od poznawania figur, przez ujmowanie relacji między nimi, do wykonywania coraz bardziej złożonych operacji. Ta książka nie zawiera szkolnego kursu geometrii, ale zestaw ćwiczeń, „gimnastykę dla umysłu”, która przez umożliwienie dziecku odkrywania stwarza podstawy do zdobywania wiedzy. Odkrycie relacji to zdecydowanie najpewniejszy sposób, aby pobudzić ciekawość. Twierdzenie samo w sobie nie zainteresuje dziecka, które usłyszy je starannie wygłoszone, jednak go nie zrozumie i nie będzie w stanie docenić jego celów, co zmusi je do męczącego wysiłku poznania przedstawianego rozwiązania. Jeśli jednak samodzielnie odkryje relację, sformułuje twierdzenie i przyswoi słowa, aby je właściwie opisać, wtedy rozpali się ogień jego wyobraźni. Wystarczy jedno z takich odkryć, aby otworzyć dla umysłu wspaniałą, nieoczekiwaną ścieżkę. W taki sposób pobudza się zainteresowanie – a tam, gdzie mamy zainteresowanie, mamy też pewność niezliczonych sukcesów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22344.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22343.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9265 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Publikacja jest zbiorem dwunastu artykułów naukowych dotyczących filozofii, obrazu świata, ontologii, natury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7601.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22342.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22341.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyjemy w epoce recentywizmu, w której głównym bohaterem jest rzeczywistość wirtualna. Obiektywnie istnieję ja sam, a wszystko inne jest moją chwilową, wirtualną teraźniejszością. To, o czym nie mogę tak powiedzieć, jest bytem wiecznym - ale o nim nie wiem nic. Istota wirtualnej rzeczywistości polega na tym, że nie ma w niej ani przeszłości, ani przyszłości, jest tylkop recens - drżące istnienie aktualnej chwili, przeviegajace od nicości do bytu, od bytu do nicości. Byt wirtualny, choć jest bliski aktualizacji, pozostaje niezaktualizowany w postaci zjawisk, którym przysłygiwałoby trwanie; zdarza się lecz nie wytwarza zjawiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2858.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 348-376.
W książce autor analizuje podstawy poznawcze i metodologię w zarządzaniu. Autor skupił uwagę na: istocie problemów poznawczych we współczesnym zarządzaniu, teoriach i paradygmatach zarządzania, perspektywach poznawczych w zarządzaniu i ich zastosowaniu, nurtach krytycznych w zarządzaniu, metodologicznych rozterkach zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12299.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13434.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Filozofowie ; 15)
Tyt. oryg.: Kritik der reinen Vernunft
Choć początkowo dzieło Kanta, samotnego uczonego z głębokiej prowincji w Prusach Wschodnich, nie wzbudziło zainteresowania, to gdy już zostało zauważone, zrobiło ogromne wrażenie. Było podobno jedną z przyczyn słynnego samobójstwa Kleista, wybitnego niemieckiego pisarza, który miał odebrać sobie życie, załamany odkryciem Kanta. Jeśli bowiem poznajemy tylko nasze własne poznanie - nigdy nie dotrzemy do prawdy. Dla wielu intelektualistów był to prawdziwy szok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10670.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Filozofowie ; 16)
Choć początkowo dzieło Kanta, samotnego uczonego z głębokiej prowincji w Prusach Wschodnich, nie wzbudziło zainteresowania, to gdy już zostało zauważone, zrobiło ogromne wrażenie. Było podobno jedną z przyczyn słynnego samobójstwa Kleista, wybitnego niemieckiego pisarza, który miał odebrać sobie życie, załamany odkryciem Kanta. Jeśli bowiem poznajemy tylko nasze własne poznanie - nigdy nie dotrzemy do prawdy. Dla wielu intelektualistów był to prawdziwy szok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10863.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Przedstawione w tej pracy teorie koncentrują się na istotnych aspektach niedostosowania społecznego i odporności psychicznej. Koncepcje te stanowią jednocześnie podstawę dla różnych typów interwencji psycho-korekcyjnych, które autor omawia w kolejnych rozdziałach pracy. W naukach społecznych istnieje wiele interpretacji tego samego zjawiska. Stąd też ich doboru dokonano, kierując trafnością i wartością dla praktyki resocjalizacyjnej. Ponadto odwoływanie się do określonych poglądów zostało zdeterminowane stopniem ich przydatności dla rozumienia zjawiska odporności psychicznej w kontekście niedostosowania społecznego. Książka może okazać się pomocą dla profesjonalistów pracujących z nieletnimi w wyjaśnianiu zjawisk niedostosowania społecznego nie tylko od strony ich patogenezy, lecz także w kwestii podejmowania skutecznych oddziaływań resocjalizacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10943 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9944.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11580.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można przewidywać i kontrolować zmiany psychologiczne, społeczne i cywilizacyjne wynikające z przenikania elektroniki do niemal wszystkich dziedzin życia? Czy warto wysuwać hipotezy na temat kształtu cywilizacji elektronicznej? Autor uważa, że można odgadnąć przyszłość, przyglądając się przeszłości i teraźniejszości, a przede wszystkim oddziaływaniom pisma i innych mediów na psychikę. Język naturalny wyposażył bowiem człowieka w nowe możliwości intelektualne i nowe władze psychiczne; podobnie, ludzie zyskali i zyskują nowe możliwości intelektualne dzięki elektronice. Wynalazek druku zmienił charakter stosunków społecznych, sieci komputerowe zmieniają stosunki pomiędzy ludźmi w znacznie większym stopniu. Obecnie podstawowym medium komunikacji stają się światowe sieci komputerowe. Integracja nauki o poznaniu z teorią komunikacji i teorią środków masowego przekazu jest nieuchronna i konieczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4765 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4764.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej