Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(828)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(821)
Publikacje naukowe
(89)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(28)
E-booki
(12)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Proza
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(726)
dostępne
(615)
wypożyczone
(42)
nieokreślona
(21)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(237)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(393)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(737)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(19)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(18)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(12)
Strelau Jan
(11)
Materska Maria (1942- )
(10)
Johnson Robert L
(9)
McCann Vivian
(9)
Ogińska-Bulik Nina
(8)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(8)
Mietzel Gerd (1936- )
(7)
Ochmański Marian (1936- )
(7)
Trempała Janusz
(7)
Brytek-Matera Anna
(6)
Harwas-Napierała Barbara
(6)
Rostowska Teresa (1947- )
(6)
Sęk Helena (1938- )
(6)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Czerniawska Ewa
(5)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(5)
Siara Olga
(5)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(5)
Wojciechowski Aleksander
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Ziółkowska Beata (1967- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Falkowski Andrzej (1953- )
(4)
Gruszka Aleksandra
(4)
Izdebska Jadwiga
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Matczak Anna
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Pankiewicz Ewa
(4)
Radzicki Józef
(4)
Stelter Żaneta
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Tyszka Tadeusz
(4)
Wiktor Henryk
(4)
Zarzycka Danuta
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Augustynek Andrzej
(3)
Augustynek Andrzej (1948- )
(3)
Davis Martha (1947- )
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(3)
Domachowski Waldemar (1948- )
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Fanning Patrick
(3)
Formański Jacek
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(3)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kliszcz Joanna
(3)
Kowalski Wiesław
(3)
Kozielecki Józef (1936- )
(3)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(3)
Liberska Hanna (1955- )
(3)
Majchrzyk Zdzisław
(3)
Makara-Studzińska Marta
(3)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Mrozowicz Kazimierz
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(3)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(3)
Ratajczak Zofia (1937- )
(3)
Ryan Stephen
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Stawiarska Patrycja
(3)
Stocki Ryszard (1960- )
(3)
Tyszkowa Maria
(3)
Williams Marion
(3)
Zawadzka Anna Maria
(3)
Łukasiewicz Jacek
(3)
Ślusarska Barbara
(3)
Aczynovicz Teresa
(2)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Akert Robin M
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Banasiak Jan
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bukowski Adam (tłumacz)
(2)
Burden Robert L
(2)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(2)
Błaż Agata
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Ciccarelli Saundra K
(2)
Colman Andrew M
(2)
Cybulski Mateusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(90)
2010 - 2019
(319)
2000 - 2009
(360)
1990 - 1999
(56)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(142)
1901-2000
(16)
1989-2000
(14)
1945-1989
(7)
1918-1939
(5)
Kraj wydania
Polska
(802)
Nowy Jork (stan) (USA)
(8)
Wielka Brytania
(7)
Anglia
(5)
Kiribati
(4)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Szkocja
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(802)
angielski
(29)
nieznany (1 0)
(1)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
Psycholodzy
(25)
Nauczyciele
(12)
Rodzice
(11)
Lekarze
(8)
Pedagodzy
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Logopedzi
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Menedżerowie
(2)
Seksuolodzy
(2)
Zawody medyczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dzieci
(1)
Handlowcy
(1)
Hodowcy koni
(1)
Jeźdźcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Negocjatorzy
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Policjanci
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychologowie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Weterynarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
PSYCHOLOGIA
(60)
DZIECKO
(54)
RODZINA
(40)
Psychologia
(39)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(35)
PRACA
(34)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(34)
MŁODZIEŻ
(33)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(28)
ZARZĄDZANIE
(28)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(27)
UCZNIOWIE
(23)
NAUCZANIE
(22)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(22)
OSOBOWOŚĆ
(21)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(20)
Dzieci
(18)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(18)
ZACHOWANIE
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
UCZENIE SIĘ
(16)
STRES
(13)
KADRY
(12)
KONSUMENCI (ekon.)
(12)
NAUCZYCIELE
(12)
Metoda Montessori
(11)
INTERNET
(10)
Młodzież
(10)
POZNANIE
(10)
Psychoterapia
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
TURYSTYKA
(10)
UCZUCIA
(10)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(10)
AGRESYWNOŚĆ
(9)
CHORZY
(9)
NAŁÓG
(9)
Nauczanie
(9)
ORGANIZACJE
(9)
PRZEMOC
(9)
Stres
(9)
JĘZYKI
(8)
KONFLIKT
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
MAŁŻEŃSTWO
(8)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(8)
POSTAWY
(8)
PRZEMOC w RODZINIE
(8)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(8)
Pielęgniarstwo
(8)
CHOROBY
(7)
CHORZY w RODZINIE
(7)
CZYTANIE
(7)
Chorzy w stanach terminalnych
(7)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(7)
MARKETING
(7)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
TELEWIZJA
(7)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(7)
DIAGNOZA
(6)
Jakość życia
(6)
KOBIETA
(6)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(6)
LUDZIE STARZY
(6)
MENEDŻEROWIE
(6)
MOTYWACJA
(6)
ODŻYWIANIE
(6)
OJCOSTWO
(6)
OPIEKA SPOŁECZNA
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
PSYCHOTERAPIA
(6)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia zwierząt
(6)
REKLAMA
(6)
Uczucia
(6)
WYCHOWANIE
(6)
WYPALENIE ZAWODOWE
(6)
Wychowanie
(6)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(6)
Śmierć
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
JĘZYK ANGIELSKI
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOTYWACJA PRACY
(5)
Metody nauczania
(5)
Motywacja
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Negocjacje
(5)
ORGANIZACJA
(5)
Odżywianie
(5)
Osobowość
(5)
Otyłość
(5)
PAMIĘĆ
(5)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
PIELĘGNIARSTWO
(5)
PODRĘCZNIKI
(5)
Temat: czas
2001-
(32)
1989-
(12)
2001-0
(11)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
POLSKA
(1)
Sokołowsko (woj. dolnośląskie, pow. wałbrzyski, gm. Mieroszów)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(71)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(57)
Opracowanie
(45)
Poradnik
(21)
Praca zbiorowa
(20)
PORADNIKI
(18)
Monografia
(17)
PODRĘCZNIKI
(16)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(7)
Antologia
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
LITERATURA DZIECIĘCA
(4)
Poradniki
(4)
ENCYKLOPEDIE
(3)
Esej
(3)
Raport z badań
(3)
Wykład
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Reportaż
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(199)
Edukacja i pedagogika
(59)
Medycyna i zdrowie
(49)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Zarządzanie i marketing
(11)
Językoznawstwo
(10)
Biologia
(8)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Hobby i czas wolny
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Matematyka
(3)
Religia i duchowość
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
psychologia
(119)
dzieci
(63)
rodzina
(47)
stres
(41)
młodzież
(32)
osobowość
(32)
motywacja
(27)
psychology
(26)
emocje
(23)
komunikacja interpersonalna
(22)
terapia
(22)
edukacja
(21)
praca
(21)
psychologia rozwojowa
(20)
agresja
(19)
pamięć
(19)
śmierć
(19)
jakość życia
(17)
uzależnienie
(17)
wychowanie
(16)
zaburzenia psychiczne
(16)
psychologia społeczna
(15)
psychoterapia
(15)
myślenie
(14)
uczenie się
(14)
inteligencja
(13)
konflikt
(13)
niepełnosprawni
(13)
rodzicielstwo
(13)
starzenie się
(13)
wypalenie zawodowe
(13)
zarządzanie
(13)
aktywność fizyczna
(12)
depresja
(12)
przywództwo
(12)
rozwój
(12)
zaburzenia odżywiania
(12)
dorosłość
(11)
kobiety
(11)
niepełnosprawność
(11)
otyłość
(11)
rodzice
(11)
seksualność
(11)
spostrzeganie
(11)
Internet
(10)
alkoholizm
(10)
dorastanie
(10)
dzieciństwo
(10)
metoda Montessori
(10)
praca socjalna
(10)
rozwój społeczny
(10)
starość
(10)
zachowanie
(10)
autyzm
(9)
bulimia
(9)
miłość
(9)
motywowanie pracowników
(9)
przemoc w rodzinie
(9)
wpływ społeczny
(9)
wsparcie społeczne
(9)
zaburzenia osobowości
(9)
zachowania organizacyjne
(9)
zdrowie
(9)
behawioryzm
(8)
inteligencja emocjonalna
(8)
komunikacja
(8)
konsument
(8)
learning
(8)
ludzie starzy
(8)
małżeństwo
(8)
metodologia
(8)
nauczanie
(8)
negocjacje
(8)
opieka paliatywna
(8)
pedagogika
(8)
pomoc psychologiczna
(8)
przemoc
(8)
psychoanaliza
(8)
psychologia poznawcza
(8)
psychologia zdrowia
(8)
rozwiązywanie problemów
(8)
samoocena
(8)
teaching
(8)
testy psychologiczne
(8)
uczeń
(8)
więź rodzinna
(8)
choroba
(7)
człowiek
(7)
diagnoza psychologiczna
(7)
dziecko niepełnosprawne
(7)
education
(7)
etyka
(7)
kariera zawodowa
(7)
komunikacja społeczna
(7)
kultura organizacyjna
(7)
menedżer
(7)
ojcostwo
(7)
organizacja
(7)
postawa
(7)
pracoholizm
(7)
834 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22755.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22754.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6567.XIV.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony szczególnie dla studentów uczelni pedagogicznych ale nie tylko. Książka zawiera następujące rozdziały: Człowiek w czasie i przestrzeni; Rozwój fizyczny; Rozwój motoryczny; Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny); Układ odpornościowy; Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania; Rozwój seksualny; Problemy wieku starczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1874 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.787.III.2 [Wypożyczalnia B], P.786.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1873.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach, lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22581.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22580.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 123-125.
Komunikacja między lekarzem, a pacjentem to specyficzny rodzaj relacji społecznych, w której niewłaściwe postępowanie i brak zrozumienia może wręcz uniemożliwić realizację podstawowego celu medycyny – Primum non nocere. Prezentowana publikacja powstała z uwagi na chęć ukazania właśnie tych specyficznych mechanizmów komunikacji w relacjach lekarz – pacjent.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18050 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19736.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19735.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Od wielu lat paradygmat zdrowia jest postrzegany przez pryzmat fizyczności. Skupiamy się na zapobieganiu i leczeniu chorób ciała, ignorując naszą sferę emocjonalną, która odgrywa kluczową rolę w procesie przywracania zdrowia. Współczesny pęd życia powoduje, że nie znajdujemy czasu na odkrywanie głębszego wymiaru ludzkiej natury. Otoczenie wymaga od nas siły i zdecydowania, traktując emocje jako niepotrzebną przeszkodę w relacjach międzyludzkich. Dlatego wstydzimy się okazać słabość i ukrywamy nasze uczucia, zapominając, że tłumione mogą gwałtownie wybuchnąć. Utrzymanie harmonii ciała i umysłu pozwoli nam nie tylko na długie lata zachować zdrowie, ale także czerpać satysfakcję i przyjemność z życia. Ten stan umożliwia nam przystosowanie się do zmian i pomaga radzić sobie z przeciwnościami. Długotrwałe napięcie nerwowe nie tylko przyczynia się do rozwoju chorób psychicznych, ale wyniszcza również nasz organizm. Wiele chorób i dolegliwości, które nas dotykają, mają podłoże psychosomatyczne. Stres obniża naszą odporność, zaostrza przebieg chorób lub przyczynia się do ich nawrotu. Najefektywniejszym działaniem profilaktycznym, zapobiegającym powstawaniu chorób jest samoświadomość emocjonalna. Wczesne rozpoznanie występujących zaburzeń psychicznych i skorzystanie z pomocy specjalisty, pozwoli na zminimalizowanie negatywnych skutków stresu. Niestety niska świadomość społeczna na temat zdrowia psychicznego powoduje, że zarówno osoby zapadające na tego rodzaju schorzenia, jak i ich najbliższe otoczenie, nie są przygotowani do walki o powrót do sprawności psychicznej i fizycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19964.XVIII.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22365.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22364.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Communicative Business English activities / Marjorie Rosenberg. - First published. - Newbury : Express Publishing, 2018. - 222 strony : ilustracje ; 30 cm.
Oprawa kołonotatnikowa.
Communicative Business English Activities to obszerny zbiór ćwiczeń do kopiowania adresowany do nauczycieli prowadzących zajęcia z języka angielskiego biznesowego. Tematyka zadań to m.in.: korespondencja, rozmowy telefoniczne, prezentacje, spotkania, ubieganie się o pracę. Materiały można wykorzystać na zajęciach grupowych lub indywidualnych, z uczniami na różnych poziomach zaawansowania językowego – od beginner do advanced.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22680.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22679.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; zabawy psychomotoryczne wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; zabawy psychomotoryczne ćwiczenia usprawniające motorykę; strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22589.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22588.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strona 415-429.
Książka stanowi kompendium wiedzy nt. specyfiki problemu wchodzenia w obszar zagrożenia uzależnieniem od środków psychoaktywnych, w tym od alkoholu. Pokazane zostały konteksty sytuacji społeczno-prawnych nieletnich sprawców czynów zabronionych. Opisy dotyczą osób młodych i ich środowisk obciążonych przestępczością, dodatkowo mających kontakt ze środkami psychoaktywnymi. Wskazane są możliwości racjonalizacji wymienionych problemów. Warto podkreślić, że rekomendacje te dotyczą nie tylko oddziaływań na sprawców czynów zabronionych, ale też mogą być przydatne wychowawcom, nauczycielom, pracownikom socjalnym, kuratorom, policjantom, którzy zajmują się młodzieżą wchodzącą w sferę problemów związanych z niedostosowaniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18463.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 283)
Bibliografia, netografia na stronach 301-324.
Praca o charakterze interdyscyplinarnym wpisuje się w humanistyczno-społeczny dyskurs wokół prostytucji kobiet. Autorka wszechstronnie opisuje aspekty historyczne, obyczajowe, prawne, uwarunkowania psychiczne i społeczne wiążące się z prostytucją kobiet, a także jej najnowsze formy w zmieniającym się świecie. Autorka przyjęła założenie, że charakter i zakres prostytucji stanowi odzwierciedlenie istniejących w danym społeczeństwie zjawisk społeczno-kulturowych. W tym procederze, podobnie jak w soczewce, skupia się całokształt zmiennych związanych seksualnością człowieka, takich jak role płciowe, normy, stereotypy czy przemoc seksualna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18459.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18458.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Wagą)
Tyt. oryg.: "The uses of enchantment : the meaning and importance of fairy tales" 1976.
Bibliogr. s. 494-498.
Dokonując psychologicznej interpretacji wielu baśni, Bruno Bettelheim dostarcza rodzicom i wychowawcom doskonałego narzędzia, które pomaga dziecku przejść od emocjonalnej niedojrzałości ku dorosłości. Autor dzieli baśnie na te, które zachowują cudowną moc oswajania dziecka ze światem dorosłych (jak na przykład baśnie braci Grimm), oraz te, które są tej mocy pozbawione. Baśń, zdaniem Bettelheima, jest podstawowym i pierwszym narzędziem na drodze do poznania samego siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14033 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14032.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14031.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 83-91.
'W pracy podjęto próbę opracowania psychospołecznego modelu działania w rekreacyjnej aktywności ruchowej, wyłaniając trzy jego główne ogniwa: sytuację, w której aktywność ruchowa przebiega, podmiot podejmujący aktywność ruchową, efektywność aktywności ruchowej, rozumianą tu jako wzrost poczucia jakości życia. W pracy przeprowadzono badania dotyczące wszystkich wymienionych ogniw tworzących wspomnany model, a ich wyniki przedstawiono w rozdziale dotyczącym metodologii pracy. Uzyskane wyniki mogą być przydatne we właściwym doborze form rekreacji ruchowej dla osób mających różne predyspozycje psychiczne, a przez to do stworzenia warunków zapewniających im pełne zadowolenie z podejmowanej aktywności ruchowej." (z Wprowadzenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13385.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 463-477.
Książka "Psychologia twórczości plastycznej" jest pierwszą pozycją naukową z tego zakresu w Polsce. Zbudowana jest z trzech części: część I obejmuje teoretyczne podstawy twórczości plastycznej w świetle głównych nurtów psychologii XX w. i teorii psychopatologicznej, psychoanalizy i psychologii głębi, psychologii poznawczej, humanistycznej i interakcyjnej. Autor wychodzi z założenia, że każda z wymienionych teorii wyjaśnia w jakimś stopniu istotę i mechanizmy procesu twórczego, uwarunkowania osobowościowe i społeczne, ale ani jedna z nich nie może pretendować do miana teorii uniwersalnej. Całość jest ilustrowana przykładami reprodukcji dzieł sztuki i prac dzieci i młodzieży. Podejście teoretyczne, badania eksperymentalne czynią z tej monografii pracę oryginalną dla nauki, a także ważną dla praktyki pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13592 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13591.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14611.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Men are from Earth, women are from Earth : a guide to winning cooperation from your spouse" 1998.
Bibliogr. 107-[110].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9923 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest bardzo czytelnie napisanym podręcznikiem akademickim skierowanym do studentów szkół pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków. Każdy rozdział zawiera wprowadzenie do głównego tematu, opis zagadnień oraz podsumowanie, w którym oprócz krótkiego streszczenia treści, pod hasłem "Pomyślmy wspólnie" znajdziemy zadanie do rozwiązania, a ponadto podstawowe pojęcia i zagadnienia, które Czytelnik powinien znać po lekturze rozdziału oraz wykaz literatury uzupełniającej. Główne tematy książki to rozwój i jego optymalizacja, podstawowe procesy i czynności interesujące pedagoga (ontogenetyczny rozwój człowieka, uczenie się, nauczanie i wychowywanie), interakcje pedagogiczne (ogólny punkt widzenia psychologa, relacja nauczyciel-uczeń), praktyczne wskazania, czyli jak poznać samego siebie, jak ułatwić samopoznanie uczniowi oraz jak wzbudzić motywację poznawczą ucznia. Zamiast zakończenia przedstawiono refleksje pedagogiczne, m.in. co łączy a co różni nauczycieli i uczniów oraz rozważania na temat sukcesu pedagogicznego oraz niebezpieczeństwa porażki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3081 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3082.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4084.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej