Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(89)
Forma i typ
Książki
(88)
Publikacje naukowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(77)
dostępne
(49)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(37)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(78)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(6)
Izdebska Jadwiga
(4)
Rostowska Teresa (1947- )
(4)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Liberska Hanna (1955- )
(3)
Majchrzyk Zdzisław
(3)
Brańka Zofia
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Garbula Joanna Maria
(2)
Gordon Thomas (1918-2002)
(2)
Jarmołowska Anna
(2)
Kielin Jacek
(2)
Makowska Alicja
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(2)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Ciesielski Roman
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czuba Barbara Agnieszka
(1)
Domżał-Drzewicka Renata
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Feibel Thomas (1962- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Golińska Lucyna
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Jabłońska Katarzyna (filolog)
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Janocha Witold (1964- )
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kaczkowski Jan (1977-2016)
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Kaźmierak Halina
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kwiecień Maria
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Madanes Cloe
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Malinow Anna
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Marzec-Tarasińska Anna
(1)
Mastalerz Julita
(1)
Mazlish Elaine
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Michałowicz Klaudyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Muszyński Wojciech (socjolog)
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Ostaszewska Agnieszka
(1)
Peplińska Aleksandra
(1)
Peseschkian Nossrat (1933-2010)
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Rode Danuta
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Satir Virginia (1916-1988)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Siara Olga
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Stein Arnd (1946- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szluz Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomalski Przemysław
(1)
Tryjarska Barbara
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Walc Wiesława
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna Maria
(1)
Wilmes David J
(1)
Wrona Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(89)
Holandia
(1)
Język
polski
(89)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
Psycholodzy
(1)
Temat
RODZINA
(40)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(28)
DZIECKO
(17)
MŁODZIEŻ
(10)
PRZEMOC w RODZINIE
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
MAŁŻEŃSTWO
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
ALKOHOLIZM
(4)
OJCOSTWO
(4)
Rodzina
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
Dzieci
(3)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
PRZEMOC
(3)
RODZICE
(3)
ROZWÓD
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
TELEWIZJA
(3)
ZABÓJCY
(3)
ADOPCJA
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
Jakość życia
(2)
MACIERZYŃSTWO
(2)
Młodzież
(2)
NAŁÓG
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
RODZINA ADOPCYJNA
(2)
RODZINA NIEPEŁNA
(2)
RODZINA ZASTĘPCZA
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Terapia rodzinna
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLICY
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Ból przewlekły
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Cierpienie
(1)
DECYZJE
(1)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Duszpasterstwo hospicyjne
(1)
Działanie
(1)
Dziecko chore na atopowe zapalenie skóry
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
Godność ludzka
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
HOMOSEKSUALIZM
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
JASTRZĘBIE ZDRÓJ (woj. śląskie)
(1)
KOALKOHOLIZM
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KONKUBINAT
(1)
Kaczkowski, Jan (1977-2016)
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikowanie się
(1)
Kreatywność
(1)
MIŁOŚĆ
(1)
Mentoring
(1)
Metoda Montessori
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NARKOMANIA
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Narkomania
(1)
Narracja
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(5)
1989-
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
PORADNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(33)
dzieci
(17)
młodzież
(9)
rodzicielstwo
(9)
psychologia
(8)
wychowanie
(7)
przemoc w rodzinie
(6)
rodzice
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
rozwód
(5)
więź rodzinna
(5)
alkoholizm
(4)
ojciec
(4)
ojcostwo
(4)
rodzina adopcyjna
(4)
rodzina zastępcza
(4)
adopcja
(3)
małżeństwo
(3)
praca
(3)
rodzina niepełna
(3)
socjologia
(3)
stres
(3)
sytuacja trudna
(3)
uzależnienie
(3)
Internet
(2)
agresja
(2)
alkohol
(2)
anoreksja
(2)
autyzm
(2)
bezrobocie
(2)
bulimia
(2)
dorosłe dzieci alkoholików
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja
(2)
homoseksualizm
(2)
jakość życia
(2)
kobiety
(2)
kryzys rodzinny
(2)
metoda Montessori
(2)
migracje zarobkowe
(2)
nauczanie
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
nowotwór
(2)
praca socjalna
(2)
przemoc seksualna
(2)
religijność
(2)
rodzina alkoholowa
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rozwój
(2)
samoocena
(2)
seksualność
(2)
terapia rodzinna
(2)
więź emocjonalna
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
zespół Downa
(2)
śmierć
(2)
życie rodzinne
(2)
Niebieska Karta
(1)
agression
(1)
aktywność
(1)
alkoholicy
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
asystent rodziny
(1)
atopowe zapalenie skóry
(1)
autoagresja
(1)
autorytet
(1)
badania
(1)
bezdzietność
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroba nowotworowa
(1)
cierpienie
(1)
cyberprzemoc
(1)
czas wolny
(1)
dojrzewanie
(1)
dom
(1)
duszpasterstwo
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dzieci alkoholików
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko porzucone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
edukacja fizyczna
(1)
emerytura
(1)
emigracja zarobkowa
(1)
erotomania
(1)
family
(1)
hazard
(1)
homicide
(1)
hospicjum
(1)
in vitro
(1)
killer
(1)
kobieta ciężarna
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje wychowawcze
(1)
komputer
(1)
89 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera zbiór wartościowych opracowań i interesujących doniesień z badań dotyczących wspierania rodziny w pokonywaniu występujących w niej problemów i trudności [...]. Zawarte w książce treści koncentrują się wokół wciąż aktualnych i niezwykle ważnych dla pedagogiki, pracy socjalnej czy psychologii zagadnień związanych z funkcjonowaniem rodziny i możliwościami jej wspierania. Przedstawione w artykułach wyniki badań nie tylko dostarczają aktualnych danych o analizowanych zjawiskach, ale mogą być inspiracją dla kolejnych badaczy zainteresowanych rodziną jako podstawowym środowiskiem wychowawczym. Z książki mogą korzystać zarówno teoretycy zajmujący się badaniami nad rodziną, w tym studenci pracy socjalnej, pedagogiki i psychologii, jak i praktycy zawodowo trudniący się pracą z rodziną i na rzecz rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17093.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8376 [Magazyn 1], 9753 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem. Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom. Rodzice nie będą nigdy dla terapeutów równorzędnymi partnerami w procesie terapii ich dzieci, gdyż mimo wielkich chęci, gorącego serca i miłości, jaką darzą swoją pociechę, nie mają przecież zawodowego przygotowania, specjalistycznej wiedzy i nie posiadają predyspozycji potrzebnych do pracy terapeutycznej. Z dziećmi nie współpracujemy, ale im pomagamy. Rodzicom także, jak mi się wydaje powinniśmy pomagać, bo oni proszą o pomoc, a nie o współpracę - pisze Jacek Kielin. Jego książka ma ułatwić psychoterapeutom to zadanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3206.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1928.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w przystępny dla każdego czytelnika sposób uświadomi Ci, jak zmienić swoje zachowanie, by wpłynąć na przemianę swoich dzieci. Obustronne zrozumienie w relacji rodzic-dziecko jest bardzo ważne. Rozmowa z pociechą to również umiejętność słuchania tego, co ma ona do powiedzenia. Sztuka komunikowania się z dziećmi wcale nie musi być trudna, o czym możesz przekonać się, sięgając po ten poradnik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1882.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pierwszą w polskim piśmiennictwie próbę zastosowania współczesnych koncepcji systemowych do analizy funkcjonowania rodzin z problemem alkoholowym. Na szczególne wyróżnienie zasługują rozdziały poświęcone współuzależnieniu i DDA. Rozważania autora konfrontują rozpowszechnione i często stosowane do celów edukacyjnych charakterystyki tych zjawisk z wynikami badań empirycznych. Interesujące i trafne wydają się sugestie autora podkreślające zasadność traktowania współuzależnienia przede wszystkim jako specyficznej i dysfunkcjonalnej adaptacji do patologicz­nych relacji lub sytuacji rodzinnych oraz rozpoznawania różnic indywidualnych wśród osób współuzależnionych. W udokumentowany empirycznie sposób autor podważa nadal popularne w Polsce przekonania utożsamiające DDA z jakimś specyficznie wyodrębnionym zaburzeniem emocjonalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9067.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10659.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 264-270.
Autorka pracy uczyniła przedmiotem swoich zainteresowań problem poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie z uwagi na zmniejszające się zjawisko wrażliwości rodziców na potrzeby psychiczne dzieci oraz eliminowanie sfery emocjonalnej w rodzinie na korzyść wartości konsumpcyjnych. Ponieważ uważa, że powyższy problem wydaje się niezwykle aktualny w czasach, w których dom rodzinny zamiast zapewniać dziecku higienę psychiczną i poczucie bezpieczeństwa staje się coraz częściej dla niego środowiskiem uczuciowego oddalenia i emocjonalnej pustki. Całość pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2832.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3984.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przemoc domowa : czy można wybaczyć i być razem? / Dorota Dyjakon. - Warszawa : Difin, 2016. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 169-175.
Książka ukazuje proces tworzenia relacji przemocowych w rodzinie, uwzględniając zarówno problemy indywidualne, jak i problemy w relacjach partnerskich. Analizuje także proces terapeutyczny, jako sposób odkrywania osobistych mechanizmów funkcjonowania sprawcy i ofiary oraz przekształcania się relacji rodzinnych jako konsekwencja zdobywania świadomości indywidualnych i społecznych trudności. W publikacji została dokonana analiza kryzysów w funkcjonowaniu rodziny, pojawiających się w trakcie psychoterapii oraz po jej zakończeniu. Stanowi również opis budowania relacji w rodzinach, które postanowiły pozostać ze sobą pomimo doświadczonej przemocy. W książce przedstawione są praktyczne wskazówki dla terapeutów pracujących z ofiarami lub sprawcami przemocy domowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18462.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18461.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Autorzy omawiają różne aspekty zjawiska przemocy, obszary pojawiania się jej, uwarunkowania, skutki, możliwości zapobiegania i przeciwdziałania. Punktem wyjścia jest zasygnalizowanie najbardziej ogólnych kwestii związanych z podjętą problematyką - ukazanie zjawiska przemocy z perspektywy aksjologii. Zamieszczone w książce rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne jak i empiryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11538.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Monografia jest ważnym głosem w dyskusji na temat sytuacji trudnych w życiu współczesnego człowieka. Tym bardziej, że poszczególne rozdziały monografii prezentują szerokie i interdyscyplinarne spojrzenie na sytuacje trudne w życiu dziecka i rodziny. Znajdziemy tu kwestie wyzwań edukacji fizycznej w walce z chorobami nowotworowymi, psychospołecznych i strukturalnych uwarunkowań sytuacji trudnych, kultury bezpieczeństwa, nielegalnych adopcji, cyberprzemocy i przestępczosci nieletnich, a także sytuacji trudnych w kontekście wychowania fizycznego i sportu oraz w odniesieniu do instytucji społecznych: rodziny i szkoły. Wszystkie powyższe zgadnienia są niezwykle istotne, dlatego sytuacje trudne staja się nieodłącznym aspektem rozważań nad rodziną i wychowaniem w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19881.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19880.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-144.
Dzieci powinny wzrastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Zapewnienie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań oraz wsparcia, konieczne jest do utrwalenia pozytywnych postaw. To daje im siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami, stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną, czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są „wystarczająco dobre”, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne - rozwijają w sobie szereg toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą być też bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18580.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18579.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza ksiażka to światowy bestseller. Dr Thomas Gordon proponuje w niej nową skuteczną metodę pedagogiczną rozwiązywania konfliktów powstających między rodzicami a dziećmi. Autor krytykując dotychczasowe modele rozwiązywania konfliktów (oparte na błędnym schemacie "zwycięzca - pokonany"), proponuje stosowanie metody "bez pokonanych". Dąży do wprowadzenia takich zasad komunikacji, które w sytuacji konfliktowej pozwolą znaleźć rozwiązanie kompromisowe, zadowalające obie strony. Wielką zaletą pracy obok jasnego wykładu i prostego języka, jest pokazanie, jak praktycznie się posługiwać metodą "bez pokonanych". Choć odnosi się ona przede wszystkim do stosunków między rodzicami a dziećmi, może być wykorzystywana także w innych międzyludzkich sytuacjach konfliktowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-98.
Niniejsza publikacja jest poświęcona bezrobociu w kontekście patologii rodzinnej. Jej celem jest przedstawienie wybranych aspektów zjawiska bezrobocia i pokazanie, jaki ono wywiera wpływ na rodziny oraz funkcjonowanie ich członków. Ukazuje niszczące skutki bezrobocia nie tylko dla samych bezrobotnych, ale szczególnie dla ich rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11545.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka omawia bardzo szeroko wszelkie formy przemocy, tej fizycznej, ale także psychicznej, stosowanej w rodzinach. Sięga do bogatej na ten temat literatury krajowej i zagranicznej. Cytuje liczne definicje, przytacza konkretne przykłady. Najciekawszą częścią książki są jednak badania własne przeprowadzone w przemysłowym 100-tysięcznym Jastrzębiu Zdroju. Szczegółowe badania socjologiczne, wzbogacone o liczne, autentyczne wypowiedzi sprawiają, że książkę tę czyta się z dużym zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6046 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6045.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7299.VI.12 [Czytelnia B], 2555.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Celem pracy jest psychologiczna charakterystyka zachowań człowieka związanych z życiem rodzinnym i zawodowym oraz wskazanie na ile role i zadania realizowane w ramach tych obszarów życia człowieka mogą wpływać na satysfakcję z życia. Praca obejmuje siedem rozdziałów, w których przedstawione zostały następujące zagadnienia:: psychospołeczne aspekty jakości życia rozpatrywane w kontekście najnowszych ujęć teoretycznych; rodzina jako grupa i system wsparcia; psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej; specyfika komunikacji małżeńskiej, rodzinnej i w środowisku pracy; role społeczne realizowane w okresie dorosłości; psychologiczne uwarunkowania zadowolenia z pracy z odniesieniem do życia małżeńskiego, rodzinnego i jakości życia. Na szczególne podkreślenie zasługuje ostatni rozdział książki poświęcony znaczeniu równoważenia się ról małżeńskich i rodzinnych z rolami zawodowymi. Opracowanie to jest oparte na bogatej literaturze przedmiotu z ostatnich lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7334.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8291.VI.8 [Czytelnia B], 8292.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-409. Indeks.
Celem pracy jest ocena religijności osób niepełnosprawnych i ich rodzin. Praca ma charakter interdyscyplinarny, skierowana jest zarówno do osób, które z teologicznego punktu widzenia chcą badać zagadnienie niepełnosprawności, jak również socjologów, psychologów, pracowników socjalnych oraz tych, dla których tematyka niepełnosprawności jest bliska i ważna. Przedstawione wyniki badań dają nowe spojrzenie na zagadnienie niepełnosprawności, mogą stanowić pomoc w pracy duszpasterskiej i socjalnej z osobami niepełnosprawnymi i ich rodzinami. Niniejsza praca ukazuje, jak ważnym obszarem w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych i ich rodzin, poza materialnym, edukacyjnym i zawodowym, jest wymiar duchowy i religijny. Prezentowana praca jest pierwszym krokiem w badaniach nad zależnością między religią a niepełnosprawnością i być może wyznaczy kierunki dalszych eksploracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12462.VI.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22309.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22308.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej