Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Milewski Leonard
(1)
Niezgoda Dionizy
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
RYNEK
(3)
ROLNICTWO
(2)
WIEŚ
(2)
GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Słowo kluczowe
Polska
(1)
agrobiznes
(1)
konkurencyjność
(1)
mleczarstwo
(1)
rolnictwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W celu zapewnienia wiekszej przejrzystości i komunikatywności cały zbiór opracowań podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy ogólnych uwarunkowań konkurencyjności w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i doświadczenia w tym względzie innych krajów. W drugiej części treść większości opracowań nawiązuje do teorii "łańcucha wartości" sformułowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoją uwagę na relacji między zasobami czynników produkcji a celami rozwojowymi przedsiębiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy różnych kategorii ekonomicznych. W szczególności zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak produktywność czynników wytwórczych, opłacalność produkcji rolniczej, umiejętności wyboru kryterium celu gospodarowania czy też analiza finansowa działalności. Biorąc pod uwagę uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotwórczą funkcję rynku powiązaną z koniecznością permanentnej adaptacji zwłaszcza drobnych i średnich gospodarstw i przedsiębiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewnętrznego, część autorów uznała, że kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to myśl przewodnią trzeciej części tego tomu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2397 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1063.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo kluczowe: mleczarstwo Polska
Niniejsze opracowanie ma na celu przedstawienie serii "analiz przypadków" z zakresu agrobiznesu dla studentów kierunków związanych z gospodarką żywnościową. Analizy te podkreślają niektóre problemy i szanse z którymi spotykają się indywidualne przedsiębiorstwa oraz ich reakcje, jednocześnie umożliwiając czytelnikowi zastosowanie podstawowych technik i pojęć z zakresu marketingu i zarządzania w przygotowaniu odpowiedzi na przedstawione zagadnienia. Poszczególne przypadki są przeznaczone zarówno dla dyskusji w grupach jak i dla indywidualnego poszukiwania sposobów rozwiązywania problemów występujących w przedsiębiorstwach rolno-spożywczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.235.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2850 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej