Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(37)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(20)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(37)
Autor
Bartkowiak Piotr
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Kołtońska Maja
(2)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Aluchna Maria
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buglewicz Ksenia
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dorożyński Tomasz
(1)
Fel Stanisław
(1)
Gracz Leszek
(1)
Górska Anna
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Jagodziński Andrzej
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kapias Michał (1971- )
(1)
Karaszewski Robert
(1)
Karwacka Marta
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kaźmierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kisil Aleksander (1960- )
(1)
Kochanowicz Jacek (1946- )
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kowalski Sławomir (ekonomia)
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kłobukowska Justyna
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Marody Mirosława (1947- )
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Paliwoda-Matiolańska Adriana
(1)
Paluszek Anna
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Rogala Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Rok Bolesław
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Ręklewski Marek
(1)
Serwach Tomasz
(1)
Skoczny Tadeusz
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Agnieszka (ekonomista)
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Strumińska-Kutra Marta
(1)
Strączkowski Łukasz
(1)
Sypniewska Barbara A. (organizacja i zarządzanie)
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szumniak-Samolej Justyna
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Wieloch Justyna
(1)
Wierzchosławski Rafał (filozofia)
(1)
Woźniczko Joanna
(1)
Zapłata Sławomir
(1)
Łukasiewicz-Kamińska Agnieszka
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(42)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Farmaceuci
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(27)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(7)
EKOROZWÓJ
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
COVID-19
(1)
Decyzje
(1)
Dobre praktyki
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
ESG
(1)
ETYKA BIZNESU
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka biznesu
(1)
Franczyza
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
INNOWACJE
(1)
INSTYTUCJE FINANSOWE
(1)
INTERNET
(1)
Instrumenty finansowe
(1)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(1)
KADRY
(1)
KAPITALIZM
(1)
KULTRA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Leki
(1)
Leki bez recepty
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
Makromarketing
(1)
Marketing
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauka
(1)
Niepewność
(1)
Normalizacja
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka farmaceutyczna
(1)
OŚWIATA
(1)
POLSKA
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Reklama
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Satysfakcja konsumentów
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Wolontariat pracowniczy
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
Raport z badań
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Normy
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
społeczna odpowiedzialność biznesu
(21)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(8)
przedsiębiorstwo
(6)
zarządzanie
(5)
etyka biznesu
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(4)
marketing
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
ekorozwój
(2)
etyka
(2)
gospodarka
(2)
komunikacja
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
ochrona środowiska
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
zarządzanie środowiskowe
(2)
świadomość ekologiczna
(2)
Corporate Social Responsibility
(1)
Internet
(1)
Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe
(1)
Web 2.0
(1)
bank komercyjny
(1)
biznes
(1)
business
(1)
corporate governance
(1)
decyzje zakupowe
(1)
dialog społeczny
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
e-learning
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
ekologia
(1)
emisja dwutlenku węgla
(1)
franczyza
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instytucje finansowe
(1)
kapitalizm
(1)
kapitał ludzki
(1)
klient
(1)
klient indywidualny
(1)
konkurencyjność
(1)
konsumpcjonizm
(1)
korupcja
(1)
kultura
(1)
kultura organizacyjna
(1)
leki
(1)
lojalność konsumentów
(1)
makromarketing
(1)
marketing 3.0
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing społecznościowy
(1)
marketing społeczny
(1)
marketing szeptany
(1)
marketing wewnętrzny
(1)
media społecznościowe
(1)
migracje
(1)
motywacja
(1)
nadzór korporacyjny
(1)
normy
(1)
obsługa klienta
(1)
ochrona konsumenta
(1)
odpowiedzialność ekologiczna
(1)
organizacja
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
orientacja proekologiczna
(1)
pandemia
(1)
partnerstwo
(1)
pokolenie Internetu
(1)
praca
(1)
prawa człowieka
(1)
program management
(1)
project management
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
przywództwo
(1)
public relations
(1)
relacje z klientem
(1)
rolnictwo ekologiczne
(1)
rozwój
(1)
rynek farmaceutyczny
(1)
rynek finansowy
(1)
rynek kapitałowy
(1)
satysfakcja klienta
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
social responsibility
(1)
socjologia
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu drugiej generacji
(1)
sustainable development
(1)
turystyka
(1)
wartość
(1)
wiarygodność
(1)
wolontariat
(1)
wrażliwość społeczna
(1)
wynagrodzenie
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zaangażowanie interesariuszy
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zielone zarządzanie ludźmi : green HRM / Marek Bugdol, Izabela Stańczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 166, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 141-166.
Zielone zarządzanie ludźmi. Green HRM jest opracowaniem oryginalnym i nowatorskim. Na rynku polskim nie istnieje jeszcze tego typu publikacja, a sam temat jest dopiero rozpoznawany. Myśl przewodnia dotyczy rozwiązań prośrodowiskowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Głównymi celami pracy są: identyfikacja czynników sprzyjających zachowaniom prośrodowiskowym, ukazanie możliwości kształtowania zachowań prośrodowiskowych i świadomości środowiskowej, określenie czynników sprzyjających zachowaniem nieetycznym, ustalenie działań specjalistów HR w zakresie zielonej rekrutacji i selekcji, zielonej adaptacji i socjalizacji, eksploracja działań organizacji dotycząca przygotowania zielonych miejsc pracy oraz rozpoznanie postrzeganego wsparcia organizacyjnego dla menedżerów i pracowników. [Nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20194.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20193.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Śląska ; 249)
Bibliogr. s. 126-[134].
W monografii przedstawiono koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) z uwzględnieniem jej genezy, norm i inicjatywy z nią związanych; zwrócono również uwagę na konieczność rozpatrywania tej koncepcji z punktu widzenia zarządzania strategicznego. Zaprezentowano tematykę systemów zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem ich doskonalenia. W monografii zamieszczono również przewodnik wdrażania społecznej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10684.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-285.
Prezentowana publikacja jest rekonstrukcją jednego z przedsięwzięć na poziomie narodowym, a mianowicie społecznej odpowiedzialności kas oszczędnościowo-kredytowych SKOK. Kasy są szczególną instytucją na rynku usług finansowych w kontekście społecznej odpowiedzialności, ponieważ ich działalność wykracza poza zwykłe przeprowadzanie transakcji, przyjmowanie depozytów, pożyczki dla członków itp. Przyczynianie się do rozwoju ekonomicznego regionu, działania na rzecz lokalnej społeczności, współpraca, wolontariat, sponsorowanie lokalnych przedsięwzięć i działania charytatywne są wpisane w tradycyjne idee spółdzielczości i jednocześnie konstytuują nowoczesną koncepcję CSR. Praca jest zatem realizacją postulatu odczytywania CSR z praktyki działania firm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11394.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12593.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
XXI wiek w światowej nauce i praktyce zarządzania wprowadza wiele nowych koncepcji i metod zarządzania organizacjami. Narastająca niepewność otoczenia spowodowała konieczność radykalnej zmiany, zarówno w podejściu do tradycyjnego zarządzania, czyli jego filozofii określającej podstawowe cele i zasady działania menedżerów, jak i stosowanych metod i technik w tym zakresie. Wymienione powyżej wyzwania wymagają więc silnego powiązania nauki z praktyką zarządzania, by dostarczać nowych wzorców postępowania, norm, standardów, zasad, modeli, a także różnych pomysłów na zarządzanie. Nowa wiedza na jego temat może zagwarantować redukcję niepewności w gospodarce, które wynika z niestabilności otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21933.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-146.
"Przedstawiona w książce tematyka zawiera elementy, które niewątpliwie stanowią istotny zasób dla prawidłowego funkcjonowania organizacji. Uwzględniony został ten czynnik, który buduje i dzięki któremu działa organizacja, a mianowicie aspekt społeczny, czyli ludzie w niej pracujący. Nie bez znaczenia jest także aspekt ekologiczny zapewniający jakość życia każdego człowieka, zarówno pracownika organizacji, jak i ludzi żyjących w otoczeniu organizacji." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13827.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16847.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-305.
ndamentalne pytanie o relacje między gospodarką i kulturą formułowano niekiedy tak, jak gdyby stanowiły one odrębne układy, oddziałujące jeden na drugi, i w zależności od zainteresowań i przekonań badacza jeden traktowano jako swego rodzaju zmienną zależną, a drugi jako niezależną. Kiedy indziej wskazywano raczej, że obie te sfery są w gruncie rzeczy mocno ze sobą zrośnięte i pojęcia gospodarki oraz kultury traktować należy raczej jako nazwy różnych aspektów tej samej rzeczywistości. (...) Zebrane w tym tomie teksty w żadnej mierze nie pretendują do wyczerpującego opisu polskiej kultury ekonomicznej. Stanowią raczej wyraz osobistego zaangażowania poszczególnych Autorów w rozważania dotyczące określonych obszarów problemowych, niż próbę systematycznej analizy związków między polską kulturą i gospodarką. Tym niemniej redaktorzy tego tomu mają nadzieję, że przedstawione teksty przyczynią się do ożywienia zainteresowania tą problematyką, w ich mniemaniu niezmiernie ważką, a jednocześnie jak dotąd raczej zaniedbywaną w polskim dyskursie naukowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10718.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 111-121.
Celem głównym monografii jest identyfikacja typów społecznie odpowiedzialnych rozwiązań najistotniejszych dla podjęcia decyzji o skorzystaniu z oferty bankowej przez indywidualnych klientów działających na terenie Polski banków komeryjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19850.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrównoważony rynek kapitałowy : aspekty teoretyczne i praktyczne / Justyna Kłobukowska. - Stan prawny na dzień 30.11.2022 r. - Włocławek : Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku, copyright 2023. - 187, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 171-185.
Monografia prezentuje treści, które mogą wspierać proces edukacyjny aktywnych oraz potencjalnych inwestorów, przedsiębiorstw i innych uczestników rynku kapitałowego. Jest to kompendium wiedzy o aktualnych uwarunkowaniach i wyzwaniach rynku kapitałowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22409.VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22380.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym / Anna Rogala, Bogna Pilarczyk. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 296 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 273-293.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia: procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22510.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22509.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i rynku. Zaprezentowane zagadnienia mają charakter wielowymiarowy i aplikacyjny, dlatego może ona służyć upowszechnianiu dobrych praktyk wśród zainteresowanych tą problematyką podmiotów gospodarczych, jak i studentów, menedżerów, pracowników instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek administracji publicznej. Opracowanie porządkuje kluczowe i aktualne zagadnienia teoretyczne, które zostały zilustrowane licznymi przykładami, odnoszącymi się do realnej działalności gospodarczej firm międzynarodowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia podejmuje aktualną i istotną tematykę wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym innowacyjnych produktów technologicznych i biznesowych w działalności podmiotów aktywnych na rynku nieruchomości mieszkaniowych, głównie na rynku pierwotnym. Jest to słabo rozpoznany do tej pory obszar badawczy wykorzystujący innowacyjne technologie z grupy PropTech, które oddziałują na zrównoważony rozwój lokalnych rynków mieszkaniowych w Polsce, a także funkcjonowanie miast i aglomeracji (w szerszym zakresie). Autorów interesuje oddziaływanie nowoczesnych technologii na społeczeństwo (w tym społeczności lokalne), środowisko naturalne, ład korporacyjny, gospodarkę lokalną (w tym rynek pracy). Zasadniczym celem monografii jest przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów PropTech w odniesieniu do działalności deweloperów mieszkaniowych na lokalnym rynku nieruchomości. Autorzy dokonali krytycznego przeglądu literatury oraz przeprowadzili badania własne wśród przedsiębiorstw deweloperskich na wybranym lokalnym (poznańskim) rynku mieszkaniowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia wpisuje się w nurt badań nad zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością społeczną i środowiskową biznesu. Reprezentuje pole naukowe rachunkowości i sprawozdawczości w zakresie zużycia dóbr nierynkowych, takich jak powietrze, środowisko przyrodnicze, cisza czy krajobraz. Odpowiada na rosnącą wśród interesariuszy potrzebę raportowania informacji niefinansowych. Książka poświęcona jest kosztom społecznym w teorii i sprawozdawczości jednostki gospodarczej na przykładzie przedsiębiorstwa wydobywczego KGHM S.A. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy w nauce rachunkowości występują metody wyceny mogące służyć do wyceny kosztów społecznych powstających w wyniku negatywnego oddziaływania przedsiębiorstw na otoczenie. W odpowiedzi przedstawia propozycję wyceny i prezentacji w sprawozdawczości niefinansowej kosztów społecznych jednostki gospodarczej na przykładzie KGHM S.A.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej