Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Ellis Rod
(2)
Cohen Andrew D
(1)
Hurd Stella
(1)
Lantolf James P
(1)
Lantolf James P. author
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Poehner Matthew E
(1)
Roever Carsten
(1)
Taguchi Naoko 1967-
(1)
Thorne Steven L
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Anglia
(5)
Polska
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
angielski
(7)
polski
(2)
Temat
Second language acquisition
(8)
JĘZYKI
(5)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Language and languages
(3)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
Bilingualism in children
(1)
Cross-cultural studies
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
FOREIGN LANGUAGE STUDY - English as a Second Language. bisacsh
(1)
Independent study
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES - Study & Teaching. bisacsh
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Vocabulary
(1)
VygotskiŠi, L. S. (Lev Semenovich), 1896-1934
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
second language acquisition
(6)
English language
(3)
language
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
research
(2)
Second language acquisition
(1)
childhood
(1)
foreign language
(1)
language acquisition
(1)
language learning
(1)
language skills
(1)
pedagogy
(1)
practice
(1)
pragmatics
(1)
second language learning
(1)
social aspects
(1)
sociocultural
(1)
study and teaching
(1)
teaching
(1)
vocabulary
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15028.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15892.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references p. [359]-384 and indexes.
Integrates theory, research, and practice on the learning of second and foreign languages as informed by sociocultural and activity theory. It familiarizes students, teachers, and other researchers who do not work within the theory with its principal claims and constructs in particular as they relate to second language research. The book also describes and illustrates the use of activity theory to support practical and conceptual innovations in second language education.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18377.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategies in learning and using a second language / Andrew D. Cohen. - 2nd ed. - Harlow, England ; New York : Pearson/Longman, c2011. - XIV, 425 s. : ill. ; 24 cm.
(Longman applied linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Strategies in Learning and Using a Second Language examines what it takes to achieve long-term success in languages beyond the first language. Distinguishing language learning from language-use strategies, Andrew D. Cohen disentangles a morass of terminology to help the reader see what language strategies are and how they can enhance performance. In this fully revised and substantially rewritten second edition, every chapter has been reworked, with material either updated or replaced. Entirely new material has also been developed based on examples of specific strategies supplied by actual learners, mostly drawn from a website featuring these strategies in the learning of Spanish grammar.Strategies in Learning and Using a Second language will be an invaluable resource for language teachers and researchers, as well as for administrators of second language programmes and for students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.14813.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 15603.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 33)
Includes bibliographical references and index.
In recent years traditional, classroom-based language tuition has been increasingly overshadowed by innovative approaches, such as distance learning, supported independent learning and blended learning (with an online component). This timely volume examines the use of language learning strategies in a range of independent settings, and addresses key issues for independent learners such as autonomy, strategic awareness and self-regulation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14809.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15588.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ESL & applied linguistics professional series)
Includes bibliographical references (pages 225-242) and index.
Explicating clearly and concisely the full implication of a praxis-oriented language pedagogy, this book argues for an approach to language teaching grounded in a significant scientific theory of human learning―a stance that rejects the consumer approach to theory and the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching. This approach is based on Vygotsky’s sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected so that each is necessarily rooted in the other; practice is the research laboratory where the theory is tested. From the perspective of language education, this is what is meant by the ‘pedagogical imperative.’ Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education Elaborates a new approach to dealing with the relationship between theory and practice―an approach grounded in praxis―the dialectical unity of theory and practice Presents an analysis of empirical research illustrating praxis-based principles in real language classrooms Brings together cognitive linguistics and sociocultural theory ─ the former provides the theoretical knowledge of language required of praxis and the latter furnishes the theoretical principles of learning and development also called for in a praxis approach Offers recommendations for redesigning teacher education programs Its timely focus on the theory-practice gap in language education and its original approach to bridging it put this book at the cutting edge of thinking about Vygotskian sociocultural theory in applied linguistics and SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 27)
Includes bibliographical references (p. 184-194) and index.
The book discusses vocabulary learning strategies as an integral subgroup of language learning strategies. It defines language learning strategies in general and their features on the basis of cognitive theory and relevant models of second language acquisition as the basis for empirical research. Furthermore, the book gives a survey of research on vocabulary learning strategies and describes three original empirical studies. Thus, the book attempts at integrating the approaches of theories of second language acquisition, the theory and practice of instructed foreign language learning, and the findings of current empirical research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14816.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15611.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (pages 285-320) and index.
Taguchi and Roever present the latest developments in second language pragmatics research, combining acquisitional and sociolinguistic perspectives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22860.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22859.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej