Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(83)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(82)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(33)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(78)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Batorski Jarema
(2)
Gillespie Paula
(2)
Goodlad Sinclair
(2)
Johnson Robert L
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Lerner Neal
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Radzicki Józef
(2)
Senge Peter M
(2)
Agee Karen Sue 1948-
(1)
Anderson Jason
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Balkemore Sarah-Jayne
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Blythman Margo
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Boud David
(1)
Brent Rebecca
(1)
Brock Annie
(1)
Brophy Jere E
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Bygate Martin
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(1)
Cichosz Paweł
(1)
Cohen Ruth
(1)
Colman Andrew M
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Cottrell Stella
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dansereau Donald F
(1)
Dickinson Leslie
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Ehren Barbara J
(1)
Ellis Rod
(1)
Falchikov Nancy 1939-
(1)
Felder Richard M
(1)
Frith Uta
(1)
Fry Ronald W
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Géron Aurélien
(1)
Hamer Hanna
(1)
Hampton Daphne
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Harris Neil
(1)
Highton Melissa
(1)
Hirst Beverly
(1)
Hodges Russ 1958-
(1)
Hollins Peter
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Hundley Heather
(1)
Hurbans Rishal
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Johnson Keith
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Korolewska-Mróz Helena
(1)
Kosińska Maria
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubanyiova Magdalena 1977-
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Laurs Deborah
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Grażyna
(1)
Mackintosh Nicholas J. (1935- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McCombs Barbara
(1)
Mejzińska Grażyna
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Miller Piotr
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Neale Robert
(1)
Newbern Dianna
(1)
Niebrój Lesław
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Nikodemska El Tairy Hanna
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Phillips D. C. (1938- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Kalifornia (USA)
(6)
Kiribati
(5)
Anglia
(4)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Ohio (USA)
(2)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(63)
angielski
(19)
portugalski
(1)
Odbiorca
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Programiści
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZENIE SIĘ
(38)
JĘZYKI
(12)
Uczenie się
(12)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(11)
Strategie uczenia się
(10)
NAUCZANIE
(9)
Tutoring
(9)
Metody nauczania
(7)
Motywacja uczenia się
(7)
Nauczanie języków obcych
(6)
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
PAMIĘĆ
(4)
Pamięć
(4)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Coaching
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Korepetycje
(2)
MOTYWACJA
(2)
Motywacja
(2)
MÓZG
(2)
Nauczanie
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PRACA UMYSŁOWA
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SAMOKSZTAŁCENIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczenie się maszyn
(2)
Układ nerwowy
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZAWÓD
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Algorytmy
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
BEHAWIORYZM
(1)
CZYTANIE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Genetyka
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
Językoznawstwo
(1)
KADRY
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kształcenie
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Language disorders
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MNEMOTECHNIKA
(1)
Metodologia
(1)
Mnemotechnika
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Neurobiologia
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Odruchy
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POZNANIE
(1)
POŁOŻNE
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PROGRAMOWANIE (informat.)
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PSYCHOFIZYKA
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOPATOLOGIA
(1)
Poznanie
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Psychofizyka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychopatologia
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Różnice indywidualne
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(6)
Poradnik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
PORADNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Biologia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
uczenie się
(11)
organizacja ucząca się
(8)
teaching
(8)
language
(7)
language acquisition
(5)
learning
(5)
motywacja
(5)
nauczanie
(5)
pamięć
(5)
study and teaching
(5)
tutor
(5)
tutoring
(5)
motivation
(4)
peer teaching
(4)
psychology
(4)
English language
(3)
emocje
(3)
nauczyciel
(3)
peer tutoring
(3)
study
(3)
uczenie maszynowe
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
applied linguistics
(2)
coaching
(2)
dzieci
(2)
inteligencja emocjonalna
(2)
język obcy
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
kultura organizacyjna
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
myślenie
(2)
organizacja
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
rodzice
(2)
second language acquisition
(2)
sztuczna inteligencja
(2)
terapia
(2)
uczeń
(2)
warunkowanie sprawcze
(2)
writing centers
(2)
wspomnienia
(2)
zmysły
(2)
EFL
(1)
Japanese speakers
(1)
academic achievement
(1)
adolescent writers
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność
(1)
algorytm
(1)
algorytm uczenia się
(1)
arteterapia
(1)
autonomia
(1)
autonomy
(1)
badania psychologiczne
(1)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
biopsychologia
(1)
brain
(1)
ból
(1)
children
(1)
classroom managment
(1)
cognition
(1)
cognitive style
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dieta
(1)
dokument elektroniczny
(1)
dziedziczenie cech
(1)
e-learning
(1)
education
(1)
edukacja
(1)
edukacja szkolna
(1)
efektywność pracy
(1)
effective teaching
(1)
glottodydaktyka
(1)
higher education
(1)
homeostaza wewnątrzustrojowa
(1)
individual difference
(1)
individual differences
(1)
inteligencja
(1)
interactive tasks
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kierowanie
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje językowe
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura organizacji
(1)
language teacher
(1)
learning strategy
(1)
literacy acquisition
(1)
literacy disorders
(1)
literacy learning
(1)
mentor
(1)
methodology
(1)
metoda Montessori
(1)
modern English
(1)
84 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographic references (pages 218-220) and index.
A complete and easy-to-follow guide for inspiring every student with the power of growth mindset Created by teachers for teachers, this is the ultimate guide for unleashing students’ potential through creative lessons, empowering messages and innovative teaching. The Growth Mindset Coach provides all you need to foster a growth mindset classroom, including: • A Month-by-Month Program • Research-Based Activities • Hands-On Lesson Plans • Real-Life Educator Stories • Constructive Feedback • Sample Parent Letters Studies show that growth mindsets result in higher test scores, improved grades and more in-class involvement. When your students understand that their intelligence is not limited, they succeed like never before. With the tools in this book, you can motivate your students to believe in themselves and achieve anything.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17692.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 104-109.
Książka przeznaczona jest głównie dla pielęgniarek i położnych, a także dla studnetów oraz wszystkich osób, które podejmują wysiłek doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności. Poradnik powinien ułatwić czytelnikowi przygotowanie długotrwałych, strategicznych założeń własnego rozwoju i projektowania swojej kariery zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4718.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia Indeksy
Ważnym celem podręcznika jest przekazywanie wiedzy o naukowych podstawach rozumowania psychologicznego. Kiedy studenci zadają nam pytania na tematy, które ich ciekawią, mają najczęściej już jakąś wiedzę, opartą na informacjach popularnonaukowych przekazywanych w środkach masowego przekazu. Część tych informacji jest adekwatna, jednak studenci nie za bardzo wiedzą, co z nią zrobić. Jak mają się nauczyć interpretowania i oceniania treści, które przekazują media? Jak mogą się stać bardziej świadomymi konsumentami zalewu cytowanych badań naukowych i ankietowych? Jak mogą oceniać wiarygodność źródeł? Stawiając odpór "wiarygodnym badaniom", dostarczamy studentom naukowych narzędzi, umożliwiających krytyczną analizę otaczających ich informacji oraz formułowanie uogólnień adekwatnych do celów i metod badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1203.III.1 [Wypożyczalnia B], 28.III.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library.)
Includes bibliographical references and index.
Provides tools to enable teachers to improve their own motivation, and thereby that of their students. A new approach to motivation, focusing on the concept of 'vision'. Drawing on visualisation research in sports, psychology and education, the authors describe powerful ways by which imagining future scenarios can promote motivation to learn a language. The book offers a rich selection of motivational strategies to help students 'see' themselves as competent language users, to experience the value of knowing a foreign language and, ultimately, to invest effort into learning it. It also explores how to re-ignite language teacher enthusiasm and how to guard it when it is under threat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17704.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka napisana została z myślą o uczniach i studentach, a także o uczestnikach wszelkiego rodzaju kursów. Autor przedstawia aktualne i realistyczne sugestie , które powinny zwiększyć efektywność uczenia się i pomóc w uzyskaniu jak najlepszych wyników. Omawia następujące zagadnienia: budowanie własnej wiedzy, organizowanie czasu pracy, sztuka aktywnego czytania, klimat zdobywania wiedzy, sporządzanie i wykorzystywanie notatek, jak sobie radzić z egzaminami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2564.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-158.
Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposbów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako wspólistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14047.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Publikacja prof. J. Gołuchowskiego Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji prezentuje potencjalne rozwiązania technologiczne, które można stosować w systemach zarządzania wiedzą. W pierwszych rozdziałach autor charakteryzuje wiedzę jako najważniejszy zasób organizacji oraz omawia procesy jej tworzenia i przetwarzania, a następnie przedstawia różne systemy zarządzania wiedzą w organizacji. W książce znajduje się również gruntowny opis technologii informatycznych stosowanych w zarządzaniu wiedzą jawną oraz wspomagających procesy tworzenia wiedzy w organizacji. Interesujące jest także opracowanie poświęcone portalom korporacyjnym oraz propozycje autora w zakresie technologii dla systemów zarządzania wiedzą nowej generacji. Książka adresowana jest do menedżerów, studentów i wykładowców zainteresowanych doborem i doskonaleniem technologicznych rozwiązań w zakresie zarządzania wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6579.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. HR)
Bibliogr. s. 197-208 i przy rozdz. Indeks.
Kompetencje pracownicze są obecnie jednym z głównych czynników warunkujących uzyskanie przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Dlatego też zagwarantowanie ciągłego doskonalenia i rozwoju tych kompetencji staje się dziś koniecznością. W książce podjęto próbę całościowego spojrzenia na problematykę doskonalenia kompetencji pracowniczych organizacji nie tylko mających charakter gospodarczy, lecz i niekomercyjny. Celem Autora jest zaprezentowanie metodyki rozwoju tych kompetencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8031.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9386.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mindful learning : 101 proven strategies for student and teacher success / Linda Campbell, Bruce Campbell. - Second edition - Thousand Oaks, CA : Corwin Press, copyright 2009. - XI, 201 pages : illustrations ; 28 cm.
Includes bibliographical references (p. 180-195) and index.
Mindful Learning, Second Edition is an ideal resource for any classroom teacher who wants an answer to the question, 'How can I make my teaching more effective?' With a focus on activating students' prior knowledge and facilitating active learning through varied instructional methods, Linda Campbell and new coauthor, Bruce Campbell, offer 101 teaching strategies that are grounded in best classroom practices and research from the cognitive sciences. Every technique has a proven track record with students of diverse ages, languages, abilities, and socioeconomic status and teachers of every grade level will find strategies for any content area to apply or adapt to individual classroom needs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18705.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
An acclaimed reference that fills a significant gap in the literature, this volume examines the linkages between spoken and written language development, both typical and atypical. Leading authorities address the impact of specific language-related processes on K-12 literacy learning, with attention to cognitive, neurobiological, sociocultural, and instructional issues. Approaches to achieving optimal learning outcomes with diverse students are reviewed. The volume presents research-based practices for assessing student needs and providing effective instruction in all aspects of literacy: word recognition, reading comprehension, writing, and spelling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15917.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Książka stanowi kolejną próbę spojrzenia na problematykę monitorowania zmian w otoczeniu. Autorzy dowodzą, iż rola informacji strategicznej stanowi fundament podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie. Wiele uwagi poświęcono wykorzystaniu narzędzia wywiadu gospodarczego. Praca zawiera także analizę wybranych wątków licznych relacji przedsiębiorstwo-otoczenie w aspekcie zastosowań informacji. Osobną część podejmowanych rozważań stanowi bezpieczeństwo oraz prawne regulacje wykorzystania informacji, zarówno w teorii, jak i w podejmowanych działaniach w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6306.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik obejmuje uporządkowany, całościowy wykład dotyczący zarządzania wiedzą. Cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem, od kiedy do świadomości wszystkich teoretyków i praktyków zarządzania dotarło, że świat zmierza do gospodarki opartej na wiedzy. Wykład koncentruje się wokół pięciu zjawisk dotyczących wiedzy w firmie: odkrywanie wiedzy, tworzenie wiedzy, wartościowanie wiedzy, rozprzestrzenianie wiedzy, wykorzystywanie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9086 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10705.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwo Współczesne)
Bibliogr. s. 391-414.
Publikacja poświęcona jest zarządzaniu wiedzą o czynnikach ludzkich w kontekście zarządzania systemami i procesami pracy. Łączy ona zagadnienia z dziedziny human factors (wiedzy o czynnikach ludzkich), a więc przystosowywania systemów pracy do wymogów człowieka, z naukami o zarządzaniu, tworząc ideę zarządzania konceptualnego. W pierwszych rozdziałach omówiono zagadnienia czynników ludzkich, efektywności pracownika oraz obszar zarządzania wiedzą. W kolejnych zaprezentowano m.in. mapowanie wiedzy o czynnikach ludzkich na procesy zarządzania przedsiębiorstwem, ontologię czynników ludzkich w modelowaniu procesów zarządzania oraz antropocentryczne projektowanie systemów usług.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10999.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11962.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15029.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15895.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22585.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22584.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4924.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej