Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kocór Maria
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Strelau Jan
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(23)
NAUCZYCIELE
(7)
NAUCZANIE
(6)
DZIECKO
(4)
PEDAGOGIKA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(2)
WYCHOWAWSTWO
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MUZYKA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZEMOC w SZKOLE
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
RODZINA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SAMOOKALECZENIE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
TURYSTYKA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
uczeń
(4)
dzieci
(3)
psychologia
(3)
gimnazjum
(2)
nauczyciel
(2)
szkoła
(2)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
autyzm
(1)
czas wolny
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
gry ruchowe
(1)
gry z piłką
(1)
integracja szkolna
(1)
karta pracy
(1)
karta terapeutyczna
(1)
kompetencje emocjonalne
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
muzyka
(1)
młodzież
(1)
nauczanie początkowe
(1)
niepełnosprawni
(1)
odpoczynek
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
profilaktyka
(1)
program profilaktyczny
(1)
rekreacja
(1)
rozwój
(1)
socjologia
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
sport
(1)
trudności wychowawcze
(1)
turystyka
(1)
uczenie się
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczniowie
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
zachowanie
(1)
środowisko szkoły
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach, lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22581.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22580.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia czasu wolnego / Kazimierz Migdał. - Warszawa : AlmaMer Szkoła Wyższa, 2011. - 239, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 221-[232] przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik zawiera wiedzę z zakresu minimum programowego poszerzoną o zagadnienia zachowań człowieka w czasie wolnym, a w szczególności z zakresu psychologii, rekreacji i turystyki. Najwięcej miejsca poświęcono psychologii społecznej ze względu na jej szczególną rolę praktyczną w życiu codziennym, w tym przypadku w czasie wolnym. Książka może być pomocna dla każdego, kogo interesuje problematyka zachowania człowieka w warunkach, kiedy jest wolny od zadań związanych z pracą zawodową oraz od innych obowiązków. Wiedza uzyskana w badaniach psychologicznych powinna pomóc człowiekowi bardziej skutecznie i przewidywalnie sprawować kontrolę nad własnym zachowaniem, aby mógł efektywniej korzystać z dobrodziejstw czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11969.XIX.2 [Wypożyczalnia B], P.11970.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13131.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Książka stanowi próbę empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia się muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca została podzielona na dwie części - teoretyczną i empiryczną. Część pierwsza prezentuje pojęcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegląd teorii i światowych badań nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuację wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie międzynarodowej wraz z analizą podstaw programów szkolnych w tym zakresie. Część empiryczną wypełnia prezentacja rezultatów badań własnych nad konstrukcją autorskiego modelu uwarunkowań kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Książkę kończy próba umiejscowienia empirycznego modelu predyktorów kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizmów rozwojowych człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12016.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej