Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Borcuch Artur (1977- )
(1)
Caputa Wiesława
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Jaworski Jacek
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Paszkowski Jerzy
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pluta Wiesław
(1)
Skoczylas Wanda
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wojtysiak-Kotlarski Marcin (1975- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
angielski
(1)
Temat
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(7)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
DESIGN MANAGEMENT
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
POLSKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(7)
wartość przedsiębiorstwa
(6)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
koszt kapitału
(2)
zarządzanie wiedzą
(2)
analiza finansowa
(1)
design
(1)
finanse
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
konsument
(1)
kultura organizacyjna
(1)
luka kompetencyjna
(1)
marka
(1)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
pieniądz
(1)
planowanie finansowe
(1)
project management
(1)
przepływy pieniężne
(1)
risk management
(1)
rynek finansowy
(1)
wizerunek
(1)
zarządzanie
(1)
zasoby niematerialne
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ekonomia designu / Artur Borcuch. - Warszawa : CeDeWu, 2014. - 159 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 147-153.
Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14829.VIII.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15628.VIII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnej gospodarce podstawowym celem działalności organizacji, uwzględniającym zarówno korzyści właścicieli, jak również innych interesariuszy, jest maksymalizacja jej wartości w długim okresie Decyduje to o randze zarządzania wartością, jako procesu kluczowego dla przetrwania i rozwoju organizacji. Zarządzanie wartością organizacji zyskuje nowy wymiar w dobie globalizacji poprzez przenikanie różnorodnych rozwiązań m. in. w międzynarodowych przedsiębiorstwach o odmiennych kulturach organizacyjnych, działających w różnych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9260.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie / Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne)
Bibliogr. s. 227-231.
Maksymalizacja wartości jest coraz częściej wymieniana jako główny cel działalności przedsiębiorstwa. Trzeba jednak umieć ją zmierzyć i poznać czynniki na nią wpływające. W książce przedstawiono : - istotę zarządzania wartością przedsiębiorstwa, - źródła informacji na potrzeby tego zarządzania, - mierniki wartości przedsiębiorstwa, - tworzenie modeli do badania determinant wartości przedsiębiorstwa, - ocenę przydatności modeli, - niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8804.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10277.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16927.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 266-273.
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa jest procesem skoncentrowanym na takim kreowaniu rzeczywistości gospodarczej, aby finansowy obraz przedsiębiorstwa, stanowiący podstawę jego wyceny przez rynki kapitałowe, był jak najlepszy. Do tworzenia tego finansowego obrazu są wykorzystywane techniki, których pełne omówienie znajduje się w podręczniku (z uwzględnieniem polskich standardów rachunkowych). Ich znaczenie jest tym większe, że stanowią podstawę do budowy planów strategicznych i systemów motywacyjnych dla zarządu, a przez to służą też do budowy planów operacyjnych i systemów motywacyjnych dla wszystkich pracowników w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8796.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10269.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi bardzo interesującą i wartościową pozycję z obszaru zarządzania finansami. Jest oparta na starannie dobranej i umiejętnie wykorzystanej literaturze oraz ciekawych przykładach. Autor z dużym znawstwem zaprezentował kluczowe pojęcia, teorie i badania dotyczące zarządzania finansami - ważnej, aczkolwiek ciągle stosunkowo młodej dyscypliny naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9206.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10931.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-156.
Współczesne przedsiębiorstwa, dostosowujące działalność do dynamicznych zmian zachodzących w gospodarce, są nastawione na zwiększanie swojej wartości. Oznacza to, że ich podstawowym celem stało się maksymalizowanie bogactwa właścicieli firmy. Wybór strategii, dzięki której ten cel będzie osiągnięty w największym stopniu i ustalenie wartości firmy wymagają rozległej wiedzy, obejmującej m.in. takie zagadnienia jak: finansowa charakterystyka decyzji, analiza zarządzania przez wartość, fazy życia firmy, prognozowanie przyszłych przychodów ze sprzedaży, sposoby szacowania stopy dyskontowej, zastosowanie zmodyfikowanego modelu MVA w zarządzaniu firmą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8813.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10286.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [191]-196.
Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia związane z istotą, tworzeniem oraz pomiarem zasobów niematerialnych i kompetencji, a także ich wykorzystaniem do tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Autor książki udziela w niej odpowiedzi na następujące zasadnicze pytania: jakie czynniki leżą u podstaw pozycji konkurencyjnej firmy, w jaki sposób zidentyfikować kluczowe zasoby i kompetencje firmy, w jaki sposób dokonywać pomiaru zasobów niematerialnych i opartych na nich kluczowych kompetencji, jaka jest rola kluczowych zasobów i kompetencji w tworzeniu wartości? W odróżnieniu od innych pozycji dostępnych na rynku, a odnoszących się do podobnej tematyki, autor łączy wątki z obszarów finansów, zarządzania strategicznego, marketingu i zarządzania wiedzą, oferując unikatowe, szerokie spojrzenia na prezentowane w książce zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12757.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednim następstwem zmian zachodzących w otoczeniu współczesnego przedsiębiorstwa, w tym w szczególności procesów globalizacyjnych jest: zmiana struktury potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa na korzyść zasobów niematerialnych, wzrost ryzyka prowadzonej działalności, jak również międzynarodowa migracja kapitału w celu poszukiwania nowych źródeł wartości. Dla zarządzania finansowego oznacza to konieczność: rozszerzenia horyzontów poznawczych, wychodzenia poza tradycyjne ujęcia, tworzenie nowych paradygmatów, a co za tym idzie poszukiwania nowych metod, instrumentów i narzędzi zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7711.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8717.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera opracowania przygotowane na konferencję naukową pt. Strategia Lizbońska a zarządzanie wartością, która miała miejsce w dniach 24-27 września 2005 r.
Bibliogr. przy pracach.
Pomysłem na rewitalizację Strategii Lizbońskiej ma być skoncentrowanie się na dwóch celach: wzroście gospodarczym i wzroście zatrudnienia. Inne cele rozumiane są podobnie jak w mikroekonomicznej koncepcji shareholders value jako warunki realizacji tych dwóch wytyczonych celów. Postanowiono również o nacjonalizacji Strategii Lizbońskiej. Państwa członkowskie miały przedstawić jeszcze w 2005 r. wiarygodne i ambitne plany działań zapewniających powodzenie Strategii Lizbońskiej. System raportowania ma obejmować jeden narodowy plan gospodarczy. Komisja Europejska ma pełnić rolę niezależnej agencji monitorującej realizację Strategii Lizbońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10365.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej