Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(58)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(58)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(50)
dostępne
(42)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(50)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Halina
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Ciechomski Wiesław
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Głodek Paweł
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Probst Gilbert J. B
(1)
Przastek-Samokowa Maria
(1)
Płoszajski Piotr
(1)
Raczkowski Konrad
(1)
Raub Steffen
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Romanowski Robert
(1)
Romhardt Kai
(1)
Rutkowska Monika
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sankowska Anna
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Skrzypczak Andrzej
(1)
Sobińska Małgorzata
(1)
Sobolewska Sylwia
(1)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Tiwana Amrit (1974- )
(1)
Trajer Jędrzej
(1)
Truskolaski Szymon
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wacowska Kaja
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wiśniewska Magdalena
(1)
Zając Antoni
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Łukasik Katarzyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Świątkowski Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(32)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(48)
INNOWACJE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(12)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(9)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(7)
KADRY
(6)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
INFORMACJA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
USŁUGI
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMATYKA
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MICHEJDA, ZBIGNIEW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
Model biznesowy
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OŚWIATA
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
PŁACA
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
SŁUŻBA CELNA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Źródła informacji
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(39)
przedsiębiorstwo
(17)
innowacje
(14)
gospodarka oparta na wiedzy
(11)
kapitał intelektualny
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
organizacja ucząca się
(8)
kapitał ludzki
(6)
zarządzanie
(6)
organizacja
(5)
kultura organizacyjna
(4)
rozwój zawodowy
(4)
Polska
(3)
Unia Europejska
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kompetencje
(3)
outsourcing
(3)
transfer technologii
(3)
wiedza
(3)
badania marketingowe
(2)
benchmarking
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
konsument
(2)
kreatywność
(2)
kultura organizacji
(2)
marketing
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
motywowanie pracowników
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacje sieciowe
(2)
społeczeństwo wiedzy
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie relacjami
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
CRM
(1)
KCRM
(1)
Lean Management
(1)
Służba Celna
(1)
administracja celna
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
drążenie danych
(1)
dystrybucja
(1)
e-biznes
(1)
e-learning
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
efektywność pracy
(1)
elastyczność
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gospodarka elektroniczna
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja
(1)
informacja marketingowa
(1)
innowacyjność
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość usług
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
klient
(1)
knowledge management
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencyjność
(1)
logika rozmyta
(1)
lojalność konsumentów
(1)
luka kompetencyjna
(1)
marka
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing relacji
(1)
model biznesu
(1)
motywacja
(1)
nauki o zarządzaniu
(1)
ocena pracowników
(1)
organizacja oparta na wiedzy
(1)
organizacja sieciowa
(1)
organizacja wirtualna
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
oświata
(1)
planowanie
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
pomiar wiedzy
(1)
postęp techniczny
(1)
potencjał ludzki
(1)
pracownicy intelektualni
(1)
pracownik
(1)
przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
reengineering
(1)
rentowność
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
satysfakcja klienta
(1)
sieci franczyzowe
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
strategia
(1)
struktura organizacyjna
(1)
system
(1)
system ekspercki
(1)
system hybrydowy
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 172-233.
Celem rozważań zawartych w pracy było zdiagnozowanie ewolucji rozumienia kapitałów intelektualnego i ludzkiego w badawczym ujęciu knowledge management. W dociekaniach diagnoza została potraktowana instrumentalnie i zawężająco, jako narzędzie służące przede wszystkim identyfikacji elementów potrzebnych do skonstruowania nowego ich modelu. Część monografii poświęcona została badaniu zakresów znaczeniowych podstawowych pojęć, ich różnorodnej systematyzacji, a w ramach zgłębiania struktury rzeczywistości - propozycjom modelowego ujęcia problematyki. Zwieńczeniem rozważań, po ukazaniu kontekstu w postaci społeczeństwa wiedzy i dokonaniu przeglądu i identyfikacji różnorodnych zakresów znaczeniowych pojęć związanych z kapitałem intelektualnym i kapitałem ludzkim, jest wygenerowanie ich autorskiego modelu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13558.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14582.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 109-112.
Książka jest podsumowaniem badań autora, których początkowym założeniem było poszukiwanie możliwości wykorzystywania kreatywności jako nowego paradygmatu, a w konsekwencji umożliwiło opracowanie podstaw koncepcji nazwanej organizacją kreatywną. Jest ona niejako ewolucyjną następczynią organizacji uczącej się, zawierającą się w formule organizacji opartych na wiedzy. W pracy zostały przedstawione następujące zagadnienia: kreatywność, kreatywność organizacji, kreatywność organizacji a innowacje, metafora organizacji kreatywnej, model organizacji kreatywnej, zarządzanie organizacją kreatywną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8081.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9442.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-228.
Świadomość znaczenia wiedzy dla skutecznego funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw od lat przekłada się na zainteresowanie problematyką zarządzania wiedzą zarówno w teorii, jak i praktyce. W niniejszej książce zaprezentowano autorski model strategii zarządzania wiedzą indywidualną i organizacyjną. W modelu tym: wykazano zależność rodzaju przyjętej strategii zarządzania wiedzą od stategii ogólnej przedsiębiorstwa; wyszczególniono procesy wiedzy istotne z punktu widzenia skutecznego zarządzania wiedzą; przedstawiono związek między przyjętą strategią zarządzania wiedzą a zasobami wiedzy indywidualnej i organizacyjnej; uwzględniono wpływ systemu motywowania i kultury organizacyjnej na realizację poszczególnych procesów wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12726.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13767.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Profesjonalny zespół autorów, przygotowując omawianą pracę, skoncentrował uwagę na współczesnym paradygmacie nowoczesnej gospodarki, za który uznał przekształcenie zasobów ludzkich w kapitał ludzki w procesie elastycznego zarządzania tym kapitałem. Praca ta świadczy o tym, że jej autorzy mają głęboką wiedzę i potrafią zastosować nowatorską, prognostyczną koncepcję opracowania z zakresu human relations na miarę zarządzania XXI wieku. Z wyczuciem zapotrzebowania na odpowiednią dla wzbogacenia teorii i praktyki wiedzę dużo miejsca poświęcono wartości kapitału ludzkiego i jego pomiarowi. Publikacja jest dobrze ilustrowana przykładami z praktyki, co uzasadnia zainteresowanie zawartymi w niej sposobami pozyskiwania nie tylko wiedzy, ale i umiejętności rozwiązywania problemów decyzyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6256.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 94)
Publikacja obejmuje pięć bardzo rozbudowanych wewnętrznie rozdziałów, uzupełnionych niezwykle obszerną bibliografią (606 pozycji) oraz indeksem osobowym. W zasadniczej części pracy Katarzyna Materska nakreśliła prawdopodobne kierunki rozwoju nauki o informacji w kontekście kształtowania się społeczeństwa wiedzy, przedstawiając w konkluzji infocentryczny model społeczeństwa wiedzy. Za sprawą publikacji Katarzyny Materskiej czytelnik otrzymuje opracowanie niezwykle erudycyjne, systematyzujące oraz znacznie rozszerzające spojrzenie na obszar badań nauki o informacji. Jest to książka bardzo potrzebna, bo prowadząca dyskurs w sprawach podstawowych dla rozwoju omawianej dyscypliny, a dzięki spojrzeniu na jej problematykę z punktu widzenia zbiorowego odbiorcy informacji (organizacji), wnosząca do tego dyskursu wiele nowego. Autorka przywiązywała w niej bardzo dużą wagę do szczegółowego omówienia wszystkich przedstawianych pojęć, zjawisk, czynników, koncepcji i kontekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7892.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy / Jacek Grodzicki. - Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011. - 206, [3] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 195-206.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy jest poświęcony wiedzy w przedsiębiorstwie. Wśród poruszonych tam zagadnień można znaleźć zarówno wyjaśnienie takich terminów, jak: wiedza czy organizacja ucząca się, jak i przedstawienie procesu generowania i rozpowszechniania wiedzy w przedsiębiorstwie. Rozdział drugi przybliża kwestię kapitału ludzkiego z obszerną charakterystyką dorobku w tym zakresie. Wyjściem do rozważań są badania nad czynnikami rozwoju gospodarczego i wzrostem wartości kwalifikacji pracowników. W kolejnym rozdziale pracy przeprowadzono analizę dorobku naukowego poświęconego wartościom niematerialnym przedsiębiorstwa. Uznając je za kluczowe czynniki sukcesu, przedstawiono zróżnicowane podejścia do kwestii zasobów organizacji. Ostatni, a zarazem najważniejszy z rozdziałów pracy dotyczy kwestii talentu. Chodzi tu o pracowników mających ponadprzeciętne umiejętności, których wkład w rozwój przedsiębiorstw jest coraz częściej zauważany w praktyce gospodarczej i literaturze naukowej. Końcowy fragment pracy poświęcono kwestii miejsca talentu w gospodarowaniu zasobami ludzkimi oraz metodom szacowania jego wartości dla przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12606.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-[229].
Z radością i uznaniem należy przyjąć przedsięwzięcie zrealizowane przez dra A. Zająca w postaci przygotowania rozprawy, której treścią jest z jednej strony charakterystyka całokształtu przemian współczesnej cywilizacji, a następnie przydatności w warunkach tej cywilizacji dwóch ważnych zasobów i dyspozycji, takich jak: kapitał ludzki i kapitał społeczny. Ten udany zamiar należy ocenić wysoko. (prof. zw. dr hab.Tadeusz Aleksander)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14616.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Publikacja prof. J. Gołuchowskiego Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji prezentuje potencjalne rozwiązania technologiczne, które można stosować w systemach zarządzania wiedzą. W pierwszych rozdziałach autor charakteryzuje wiedzę jako najważniejszy zasób organizacji oraz omawia procesy jej tworzenia i przetwarzania, a następnie przedstawia różne systemy zarządzania wiedzą w organizacji. W książce znajduje się również gruntowny opis technologii informatycznych stosowanych w zarządzaniu wiedzą jawną oraz wspomagających procesy tworzenia wiedzy w organizacji. Interesujące jest także opracowanie poświęcone portalom korporacyjnym oraz propozycje autora w zakresie technologii dla systemów zarządzania wiedzą nowej generacji. Książka adresowana jest do menedżerów, studentów i wykładowców zainteresowanych doborem i doskonaleniem technologicznych rozwiązań w zakresie zarządzania wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6579.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie zarządzania uwagą na współczesnym rynku to analiza nowego podejścia w zarządzaniu (attention economy), akcentującego znaczenie uwagi jako rzadkiego, ograniczonego zasobu. Attention economy oznacza nową strukturę rynŞku, rządzącego się innymi prawami niż gospodarka industrialna czy gospodarka dystrybucji, które osiągnęły granice swojego wzrostu. W efekcie to nie kapitał, praŞca czy wiedza, ale właśnie ograniczona możliwość poświęcenia uwagi określonym produktom czy wydarzeniom wpływa na sposób podejmowania decyzji przez po-szczególnych uczestników rynku. Uwaga pracowników, klientów oraz organizacji staje się bowiem głównym elementem kształtującym sposób zachowania przedŞsiębiorstw, ich struktury wewnętrzne czy politykę marketingową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5395.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6704.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 302-314.
Praca porusza niezwykle aktualny temat, jakim jest zarządzanie wiedzą. Autor dokonuje ekonomicznego spojrzenia na sytuację w polskiej oświacie i próbuje przenieść na jej grunt pojęcia i narzędzia znane z zarządzania. Jest to zadanie niezwykle trudne. Praca "Zarządzanie wiedzą w polskiej oświacie. Diagnoza i perspektywy zmian" jest przykładem zastosowania interdyscyplinarnego podejścia łączącego wiedzę z dziedziny zarządzania z wiedzą o edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8176.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9513.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 238-245, wykaz aktów prawnych i orzeczeń s. 245-246.
O rozwoju każdej organizacji decyduje posiadany przez nią kapitał intelektualny, którego bardzo ważnym elementem jest wiedza podlegająca ochronie. W książce pokazano rolę i znaczenie ochrony wiedzy w tworzeniu i powiększaniu kapitału intelektualnego organizacji, zaprezentowano istotę i podstawowe zasady ochrony wiedzy, przedstawiono również problemy związane z zarządzaniem wiedzą chronioną, a także możliwości i sposoby korzystania z dostępnej w sieciach komputerowych informacji o wiedzy chronionej. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych, jak i menedżerów, kierowników, osób odpowiedzalnych za zarządzanie wiedzą, pracowników komórek ochrony wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10274.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 557-560.
Książka prezentuje w sposób kompleksowy koncepcję zarządzania wartością klienta. Jest to nowoczesne podejście do marketingu polegające na traktowaniu klientów jako głównego aktywu firmy, którego wartość jest w procesie zarządczym mierzona i maksymalizowana. Rozwój trwałych i rentownych relacji z klientami stanowi bowiem determinantę wzrostu zysku firmy oraz jej wartości. Problematyka zarządzania wartością klienta rozpatrywana jest z perspektywy: podejść do pomiaru wartości klienta, zarządzanie wiedzą o kliencie, tworzenie wartości dla klienta, społecznie odpowiedzialnego marketingu jako wartości dla klienta, budowy wartości klienta w marketingu relacji. Książka przeznaczona dla szerokiego grona Czytelników zainteresowanych strategiami wzrostu wartości klientów - praktyków, nauczycieli akademickich, a także studentów marketingu i zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11961.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-276.
Początek XXI wieku cechuje wysoka dynamika zmian zachodzących w gospodarce, która w szybkim tempie staje się gospodarką globalną. Jednym z głównych czynników wywołujących te zmiany jest postęp naukowo-techniczny w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rosnące usieciowienie gospodarki i społeceństwa. Rozwija się wspólpraca sieciowa pomiędzy geograficznie odległymi od siebie przedsiębiorstwami, a konkurencja przekształca się z lokalnej w globalną. Silna presja konkurencyjna oraz wysoki poziom rozwoju techniki i technologii sprawiają, że przedsiębiorstwom coraz trudniej jest samodzielnie odnosić sukcesy rynkowe, opierając się jedynie na własnych zasobach i umiejetnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11604.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka. Miscellanea Informatologica Varsoviensia)
W prezentowanej pracy zbiorowej autorzy kontynuują formułę, zgodnie z którą nie wyznaczono z góry jednego tematu rozważań, lecz przedstawiono pewne spektrum zagadnień badawczych, na którym aktualnie skupia uwagę środowisko warszawskich informatologów. Przedstawiona w książce problematyka jest więc dość zróżnicowana, ale - jak i w poprzednim tomie MIV - układa się ona w mozaikę zagadnień zogniskowanych wokół pewnego jednoczącego je elementu. Jest nim fenomen oddziaływania nowoczesnej sieciowej technologii informacyjnej i komunikacyjnej na organizację życia społecznego, tworzenie nowych modeli działania i rozwijanie narzędzi zapewniających efektywiuejszą komunikację i transmisję dóbr symbolicznych, które stają się podstawą rodzącej się na naszych oczach nowej formacji społecznej. Pojęciem porządkującym jest tu koncept sieci, a ściślej - sieci informacyjnej, toteż szukając wspólnej etykiety dla prezentowanych w książce treści za najtrafniejszą uznaliśmy: Informacja w sieci: problemy, metody i technologie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5313.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing Nowego Wieku)
Bibliogr. s. 377-383.
Ta książka to praktyczny instruktaż zarządzania wiedzą i relacjami z klientem dla każdego menedżera i specjalisty IT! Autor wyjaśnia dokładnie, jak wykorzystać bazujące na wiedzy i ukierunkowane na klienta technologie CRM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10842.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem prezentowanej monografii, o pojemnym tytule - Zarządzanie w nowej gospodarce. Klasyka i nowoczesność - jest zapoznanie czytelników z najnowszą wiedzą w zakresie nauki o zarządzaniu oraz przedstawienie w niektórych przypadkach ewolucji myśli teoriopoznawczej i praktycznej w tym zakresie. W opracowaniu dominuje nurt rozważań powiązany z zasadami gospodarki innowacyjnej i opartej na wiedzy, bowiem nie powinno ulegać najmniejszej wątpliwości, iż silniejsze skoncentrowanie uwagi na pozamaterialnych zasobach każdej organizacji oraz ocena efektywności ich aplikacji w rzeczywistości ekonomicznej zapewniają skuteczne pokonywanie barier i stwarzają szanse na ciągłe doskonalenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9039.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10614.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwo Współczesne)
Bibliogr. s. 391-414.
Publikacja poświęcona jest zarządzaniu wiedzą o czynnikach ludzkich w kontekście zarządzania systemami i procesami pracy. Łączy ona zagadnienia z dziedziny human factors (wiedzy o czynnikach ludzkich), a więc przystosowywania systemów pracy do wymogów człowieka, z naukami o zarządzaniu, tworząc ideę zarządzania konceptualnego. W pierwszych rozdziałach omówiono zagadnienia czynników ludzkich, efektywności pracownika oraz obszar zarządzania wiedzą. W kolejnych zaprezentowano m.in. mapowanie wiedzy o czynnikach ludzkich na procesy zarządzania przedsiębiorstwem, ontologię czynników ludzkich w modelowaniu procesów zarządzania oraz antropocentryczne projektowanie systemów usług.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10999.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11962.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik obejmuje uporządkowany, całościowy wykład dotyczący zarządzania wiedzą. Cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem, od kiedy do świadomości wszystkich teoretyków i praktyków zarządzania dotarło, że świat zmierza do gospodarki opartej na wiedzy. Wykład koncentruje się wokół pięciu zjawisk dotyczących wiedzy w firmie: odkrywanie wiedzy, tworzenie wiedzy, wartościowanie wiedzy, rozprzestrzenianie wiedzy, wykorzystywanie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9086 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10705.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 104)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja to zbiór artykułów omawiających różnorodne zagadnienia, odzwierciedlające bogactwo treści kryjących się w tytułowej tematyce. Ze względu na tę różnorodność pewną trudność sprawiło ustalenie struktury wewnętrznej tomu. Wyodrębnione zostały 3 grupy tematyczne: Kultura, książka, literatura; Organizacja wiedzy, edukacja, badania edukacyjne oraz Bibliotekarstwo, choć Zespół Redakcyjny ma świadomość niedoskonałości przyjętego porządku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8878.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej