Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Hiebert Elfrieda H
(1)
Kamil Michael L
(1)
Kumaravadivelu B. (1948- )
(1)
McKay Sandra Lee
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(2)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(3)
Słowo kluczowe
ESL
(2)
applied linguistics
(2)
linguistics
(2)
ELT
(1)
teaching
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s.271-273
Although proficiency in vocabulary has long been recognized as basic to reading proficiency, there has been a paucity of research on vocabulary teaching and learning over the last two decades. Recognizing this, the U.S. Department of Education recently sponsored a Focus on Vocabulary conference that attracted the best-known and most active researchers in the vocabulary field. This book is the outgrowth of that conference. It presents scientific evidence from leading research programs that address persistent issues regarding the role of vocabulary in text comprehension. Part I examines how vocabulary is learned; Part II presents instructional interventions that enhance vocabulary; and Part III looks at which words to choose for vocabulary instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8411.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9809.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series / ed. Eli Hinkel)
Index s. 251-258
This book traces the historical development of major language teaching methods in terms of theoretical principles and classroom procedures, and provides a critical evaluation of each. Drawing from seminal, foundational texts and from critical commentaries made by various scholars, Kumaravadivelu examines the profession's current transition from method to postmethod and, in the process, elucidates the relationship between theory, research, and practice. The chief objective is to help readers see the pattern that connects language, learning, teaching methods, and postmethod perspectives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9770.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series / ed. Eli Hinkel)
Index s. 177-183
This text introduces teachers to research methods they can use to examine their own classrooms in order to become more effective teachers. Becoming familiar with classroom-based research methods not only enables teachers to do research in their own classrooms, it also provides a basis for assessing the findings of existing research. McKay emphasizes throughout that what a teacher chooses to examine will dictate which method is most effective. Each chapter includes activities to help readers apply the methods described in the chapter, often by analyzing research data.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8389.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9771.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej