Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(304)
Forma i typ
Książki
(293)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(281)
dostępne
(226)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(88)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(153)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(282)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(13)
Gajdzica Zenon
(7)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Klinik Anna
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(4)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gardian Renata
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Papież Jan
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Adamek Irena
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Cabalski Marian
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Demkowicz Leszek
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dudak Anna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzierżanowski Jerzy
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Dziubaszewska Renata
(1)
Dziura Małgorzata (pielęgniarka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(137)
2000 - 2009
(160)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(304)
Język
polski
(303)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(27)
DZIECKO
(24)
WYCHOWANIE
(21)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(20)
NAUCZANIE
(19)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(16)
RODZINA
(11)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(8)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(7)
KOBIETA
(6)
KULTURA MASOWA
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
POSTAWY
(6)
UCZNIOWIE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
INTERNET
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOWA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PRACE DYPLOMOWE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
INNOWACJE
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
MOTYWACJA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
SZKOLNICTWO
(4)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(4)
AUTYZM
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
GRY EDUKACYJNE
(3)
JĘZYK POLSKI
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(3)
OSOBOWOŚĆ
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PROSTYTUCJA
(3)
Pedagogika
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(3)
WYCHOWANIE MORALNE
(3)
Wychowanie
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
ADOPCJA
(2)
ALKOHOLIZM
(2)
ARTETERAPIA
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
Edukacja regionalna
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
Myślenie twórcze
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRACA
(2)
Temat: czas
1989-
(13)
2001-0
(12)
2001-
(5)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
KUJAWSKO-POMORSKIE, województwo
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(20)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Poradnik
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(25)
dzieci
(23)
edukacja
(18)
wychowanie
(17)
edukacja wczesnoszkolna
(14)
nauczanie
(13)
kształcenie
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
niepełnosprawni
(9)
rehabilitacja
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
dziecko niepełnosprawne
(8)
kobiety
(8)
pedagogika
(8)
wychowanie przedszkolne
(7)
dydaktyka
(6)
młodzież
(6)
niepełnosprawność umysłowa
(6)
psychologia
(6)
socjologia
(6)
terapia
(6)
agresja
(5)
autyzm
(5)
cele kształcenia
(5)
dziecko autystyczne
(5)
historia
(5)
ludzie starzy
(5)
metody nauczania
(5)
myślenie twórcze
(5)
nauczyciele
(5)
niepełnosprawność
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
praca dyplomowa
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
resocjalizacja
(5)
seksualność
(5)
sztuka
(5)
twórczość
(5)
uczeń
(5)
zasady nauczania
(5)
ADHD
(4)
Internet
(4)
czas wolny
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
formy kształcenia
(4)
jakość życia
(4)
kultura
(4)
pedagogika specjalna
(4)
praca
(4)
praca magisterska
(4)
prostytucja
(4)
przestępczość
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
rynek pracy
(4)
socjalizacja
(4)
uczeń zdolny
(4)
wsparcie społeczne
(4)
czytanie
(3)
dyskryminacja
(3)
dyslalia
(3)
edukacja ekologiczna
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
integracja społeczna
(3)
kurator sądowy
(3)
literatura
(3)
metodologia
(3)
muzyka
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
nauczanie początkowe
(3)
ojcostwo
(3)
pedagogika kultury
(3)
pisanie
(3)
plastyka
(3)
praca zawodowa
(3)
prawo
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
religia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rodzina adopcyjna
(3)
samobójstwo
(3)
socjologia edukacji
(3)
sponsoring
(3)
społeczeństwo
(3)
stereotyp
(3)
tożsamość kulturowa
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wykluczenie
(3)
środki kształcenia
(3)
alkoholizm
(2)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(2)
autoagresja
(2)
badania pedagogiczne
(2)
depresja
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dyskurs
(2)
304 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Propedeutyka symulacji medycznej w pielęgniarstwie / pod redakcją Renaty Dziubaszewskiej, Katarzyny Studnickiej, Danuty Zarzyckiej ; [autorzy podręcznika dr n. med., mgr piel., spec. piel. zach. Renata Dziubaszewska, mgr piel., spec. piel. zach. Małgorzata Dziura, dr n. o zdr., mgr piel., spec. piel. ped. Edyta Kwilosz, mgr piel. Dawid Makowicz, mgr piel., spec. piel. chir., spec. piel. zach. Małgorzata Moskal-Szybka, mgr piel. Katarzyna Studnicka, mgr piel., spec. piel. anest. i intens. op. Alicja Śnieżek, dr hab. n. o zdr., dr n. med., mgr piel., spec. piel. ped. Danuta Zarzycka prof KPU, autorzy scenariuszy dr n. med., mgr piel., spec. piel. zach. Renata Dziubaszewska, mgr piel., spec. piel. zach. Małgorzata Dziura, mgr piel., spec. piel. zach. Agnieszka Kijowska, mgr położ., spec. piel. gin. Krystyna Krygowska, dr n. o zdr., mgr piel., spec. piel. ped. Edyta Kwilosz, mgr piel., spec. piel. zach. Beata Lorenc, mgr piel. Dawid Makowicz, mgr piel., spec. piel. chir., spec. piel. zach. Małgorzata Moskal-Szybka, mgr piel., spec. piel. op. dług. Stanisława Olszyk, mgr piel. Katarzyna Studnicka, mgr piel., spec. piel. ger. Edyta Szydło, mgr piel., spec. piel. anest. i intens. op. Alicja Śnieżek, dr n. med., mgr piel., spec. piel. chir. Tadeusz Paweł Wasilewski, dr hab. n. o zdr., dr n. med., mgr piel., spec. piel. ped. Danuta Zarzycka prof KPU]. - Wydanie I. - Krosno : Karpacka Państwowa Uczelnia w Krośnie ; Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020. - 253 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Publikacja dotyczy symulacji medycznej z ukierunkowaniem na kształcenie pielęgniarek. Składa się z dwóch wyraźnie wyodrębnionych części. W pierwszej przedstawiono najważniejsze elementy symulacji medycznej jako metody dydaktycznej oraz etapy jej prowadzenia przez nauczyciela/instruktora. Natomiast w części drugiej umieszczono przykładowe scenariusze symulacji wykorzystywane w edukacji pielęgniarskiej na pierwszym poziomie kształcenia, tj. licencjackim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21943.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Na książce wyłącznie błędny ISBN pierwszego z wyd.
Indeks.
Książka ma na celu wprowadzenie w historię filozofii. Jest to cel przede wszystkim dydaktyczny. W ostatnich latach ukazało się w języku polskim kilka podręczników historii filozofii. Ta pozycja jest tylko jedną z wielu, które w krótkiej formie i w możliwie przystępny sposób przedstawiają najważniejsze elementy historii filozofii. Zamiarem jest, aby studenci mieli możliwość skorzystania z tego krótkiego zarysu historii filozofii. Przedstawiona została w takiej mierze, która tylko wprowadza w rozumienie historycznego rozwoju filozofii oraz daje studentom odpowiedni materiał do przypomnienia wykładów i uzupełnienia wiadomości z historii myśli ludzkiej. Bibliografia została ograniczona do niewielu, ale – jak się wydaje – najbardziej znaczących pozycji źródłowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7965 [Magazyn 1], P.7964 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7962.II.1 [Wypożyczalnia B], P.7963.II.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9257.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 183-198. Indeksy.
Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14889.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15701.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Do książki o sygn. 5014 VI.3 CZYt. dołączona jest płyta CD o sygn. CD.109, do książki o sygn. P.4642 WYP. - płyta CD.110.
Na całym świecie, w tym także w Polsce, znaczne wciąż odłamy społeczeństwa charakteryzuje niski poziom dostępu do edukacji. W naszym kraju do tej grupy należy, między innymi, młodzież wiejska. Książka stanowi udaną próbę objaśnienia istoty lokalnych (rodzina, społeczność lokalna), a w mniejszym stopniu także systemowych {ustrój społeczno-polityczny) czynników odpowiedzialnych za utrzymywanie się takiego stanu rzeczy na przestrzeni ostatnich trzydziestu lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4642 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5014.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej