Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(121)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(118)
dostępne
(100)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(118)
Autor
Grzywacz Jacek
(5)
Aluchna Maria
(2)
Biernat Elżbieta
(2)
Bryx Marek (1953- )
(2)
Cichosz Marzenna
(2)
Doligalski Tymoteusz
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
Godlewska Hanna (1960- )
(2)
Godlewska-Majkowska Hanna (1960- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kowalski Arkadiusz Michał
(2)
Lichniak Irena
(2)
Mróz Bogdan
(2)
Pakulska Teresa
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Proczek Magdalena (1971- )
(2)
Radło Mariusz-Jan
(2)
Sierak Jacek
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Wojtysiak-Kotlarski Marcin (1975- )
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Albiński Piotr
(1)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bojańczyk Mirosław
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bąk Henryk
(1)
Cenkier Agnieszka
(1)
Cicirko Tomasz
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Dec Paweł (nauki ekonomiczne)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Duczkowska-Małysz Katarzyna
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Dugiel Wanda
(1)
Firlit Elżbieta
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Goliński Jan
(1)
Gospodarek Jerzy
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Grącik-Zajaczkowski Małgorzata
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Hejduk Irena K. (1949- )
(1)
Hellich Ewa (1955- )
(1)
Ickiewicz Janina
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jarosiński Krzysztof
(1)
Juchniewicz Mateusz
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jung Bohdan (1953- )
(1)
Kaczorowski Paweł (1957- )
(1)
Kaja Jan (1954-2015)
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(1)
Kawiński Marcin
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kobyliński Andrzej (1965- )
(1)
Komorowski Jan
(1)
Komorowski Jan (ekonomia)
(1)
Korporowicz Violetta
(1)
Kowalczyk Stanisław (1956- )
(1)
Kowalewski Oskar
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Kozłowska Anna (socjolog)
(1)
Kulpaka Paweł
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Liberadzki Marcin
(1)
Mankiewicz-Malinowska Aleksandra
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Maśloch Grzegorz
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Molęda-Zdziech Małgorzata
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mączyńska Elżbieta
(1)
Nowak-Far Artur
(1)
Nowakowski Jerzy (1945- )
(1)
Nowicka Katarzyna (ekonomia)
(1)
Osiński Joachim (1950- )
(1)
Pierścionek Zdzisław
(1)
Pietrewicz Jerzy Witold
(1)
Pluta-Zaremba Aneta
(1)
Polańska Krystyna
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Pressat Roland
(1)
Ptak-Chmielewska Aneta
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sieńko-Kułakowska Emilia Barbara
(1)
Sobczak Andrzej
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(106)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(20)
INNOWACJE
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(7)
ZARZĄDZANIE
(7)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
GOSPODARKA TERENOWA
(5)
TURYSTYKA
(5)
GOSPODARKA
(4)
FINANSE PUBLICZNE
(3)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
SPOŻYCIE
(3)
UPADŁOŚĆ
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Zarządzanie
(3)
BANKI
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
KADRY
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
MIASTA
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
OBSŁUGA KLIENTA
(2)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
POLSKA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PUBLIC RELATIONS
(2)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
ROLNICTWO
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
UBÓSTWO
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BANKI MIĘDZYNARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCIOWE
(1)
BUDŻET
(1)
BUDŻETY RODZINNE
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bankowość elektroniczna (Polska)
(1)
DECYZJE
(1)
DEMOGRAFIA
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
Dochody indywidualne
(1)
DŁUG PAŃSTWOWY
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EURO (pieniądz)
(1)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Finanse
(1)
Finansjalizacja
(1)
Finansowanie
(1)
GATT
(1)
GOSPODARKA KOMUNALNA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HOLDINDI
(1)
HOLDINGI
(1)
INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(1)
INTERNET
(1)
ISLAM
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
LIKWIDACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
LOGIKA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
LOJALNOŚĆ KONSUMENTÓW
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIĘDZYNARODOWY FUNDUSZ WALUTOWY
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Temat: czas
2001-0
(14)
2001-
(9)
1989-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
POLSKA
(7)
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
WARSZAWA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Monografia
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(6)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(22)
zarządzanie
(13)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(10)
Polska
(9)
turystyka
(8)
Unia Europejska
(7)
finanse przedsiębiorstw
(6)
innowacje
(6)
zarządzanie strategiczne
(6)
zarządzanie wiedzą
(6)
globalizacja
(5)
gospodarka
(5)
innowacyjność
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
przedsiębiorczość
(5)
inwestycje
(4)
klaster
(4)
konkurencyjność
(4)
konsument
(4)
partnerstwo publiczno-prywatne
(4)
przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
płynność finansowa
(4)
biuro podróży
(3)
działalność gospodarcza
(3)
e-biznes
(3)
ekonomia
(3)
finanse
(3)
innowacyjność gospodarki
(3)
kapitał ludzki
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
motywowanie pracowników
(3)
polityka gospodarcza
(3)
polityka pieniężna
(3)
przedsiębiorstwo rodzinne
(3)
public relations
(3)
region
(3)
rewitalizacja
(3)
rozwój lokalny
(3)
rozwój regionalny
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
rynek turystyczny
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
ubezpieczenie
(3)
upadłość
(3)
łańcuch dostaw
(3)
Hiszpania
(2)
Internet
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Web 2.0
(2)
administracja publiczna
(2)
analiza finansowa
(2)
atrakcyjność inwestycyjna
(2)
bankructwo
(2)
bezpieczeństwo
(2)
bezpieczeństwo energetyczne
(2)
bezpieczeństwo żywnościowe
(2)
biznes
(2)
budżet terenowy
(2)
cloud computing
(2)
e-administracja
(2)
faktoring
(2)
finanse publiczne
(2)
finansowanie
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
gospodarka turystyczna
(2)
gospodarstwo domowe
(2)
handel
(2)
hotel
(2)
infrastruktura
(2)
infrastruktura komunalna
(2)
inkubator przedsiębiorczości
(2)
kapitał
(2)
kapitał obrotowy
(2)
kapitał społeczny
(2)
klient
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
komunikacja społeczna
(2)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(2)
konsumpcja
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kredyt bankowy
(2)
kryzys finansowy
(2)
kultura organizacyjna
(2)
leasing
(2)
lojalność konsumentów
(2)
marketing
(2)
marketing elektroniczny
(2)
metodologia
(2)
miasto
(2)
modele biznesowe
(2)
obsługa klienta
(2)
ochrona środowiska
(2)
organizacja
(2)
organizacja ucząca się
(2)
organizacje międzynarodowe
(2)
organizacje sieciowe
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
parki technologiczne
(2)
państwo
(2)
planowanie
(2)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 193-207.
Przedmiotem tego opracowania jest szczegółowe przedstawienie zarysowanych wyżej trendów oraz najnowszych koncepcji dotyczących zarządzania informacją marketingową. Celem autorek była również analiza i ocena skuteczności różnych technik i narzędzi stosowanych we współczesnych organizacjach pod kątem wykorzystania potencjału związanego z informacją marketingową do zwiększania wartości dla klientów. Z tego względu publikacja ma w znacznej mierze charakter praktyczny i zawiera wiele przykładów dotyczących polskich i zagranicznych organizacji - zarówno komercyjnych, jak i tych nienastawionych na zysk. Szczegółowe opisy niektórych przykładów umieszczono w ramkach zatytułowanych Materiały dodatkowe. Służą one zilustrowaniu omawianych problemów teoretycznych bądź zawierają uzupełniające dane i opinie, dotyczące np. nowych narzędzi marketingowych. W celu uporządkowania treści posłużono się w książce koncepcją systemu informacji marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17442.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17441.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 340-345.
Celem książki pracy jest przeanalizowanie roli organizacji międzynarodowych w zwalczaniu ubóstwa na świecie w efekcie realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju oraz miejsca Polski w systemie pomocy rozwojowej na rzecz państw ubogich. W książce przedstawiono klasyczne i współczesne teorie ubóstwa oraz jgo społeczne i ekonomiczne aspekty. Skupiono się również na tematyce polityki rozwojowej i zrównoważonego rozwoju oraz zaprezentowano rolę najwazniejszych instytucji międzynarodowych działających w tym obszarze. Ukazano również rolę państw wysokorozwiniętych w kształtowaniu pomocy rozwojowej na rzecz zwalczania ubóstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13667.X.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14680.X.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-271.
Tematyka książki koncentruje się na regulacjach zbiorowego dochodzenia wierzytelności od niewypłacalnych dłużników, orzecznictwie sądów upadłościowych oraz systemie sankcji za nieprzestrzeganie reguł ustalonych przez ustawodawcę w przypadku niewypłacalności przedsiębiorcy. Praca składa się z czterech rozdziałów oraz wstępu. W pierwszym rozdziale opisano otoczenie instytucjonalno-prawne niewypłacalnych przedsiębiorców. Zaprezentowano modele instytucji upadłości, zarówno w ujęciu podmiotowym, jak i funkcjonalnym. Przedstawiono także cel i funkcje prawa upadłościowego i naprawczego. Rozdział drugi prezentuje zasady odpowiedzialności osób zarządzających spółkami kapitałowymi za nieprzestrzeganie regulacji w obszarze upadłości. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań praktyki sądowej w latach 2004-2010 w wybranych sądach upadłościowych w Apelacji Warszawskiej, Krakowskiej, Wrocławskiej i Białostockiej. W rozdziale czwartym, uwzględniając wyniki powyższych badań, zaprezentowano rekomendacje w zakresie zmiany modelu instytucji upadłości wraz z systemem sankcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14610.X.1.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-253.
Zarządzanie łańcuchami dostaw ma obecnie znaczenie fundamentalne, przyczynia się do osiągania przewagi konkurencyjnej i tworzenia wartości przedsiębiorstw. Aby jednak odpowiednio zarządzać, niezbędna jest umiejętność adekwatnego pomiaru efektywności tychże łańcuchów. Nie można bowiem skutecznie zarządzać tym, czego nie można zmierzyć. W niniejszej monografii wiele uwagi poświęcono zarówno klasycznym, jak i nowatorskim metodom pomiaru efektywności łańcuchów dostaw, a także ukazano rolę tych metod w poprawie zarządzania łańcuchami dostaw. Walor poznawczy wzbogacony jest poprzez stworzenie autorskiej koncepcji systemu pomiaru. Niewątpliwą zaletą pracy jest prezentacja i omówienie wyników badania empirycznego na temat metod pomiaru stosowanych w największych przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14472.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15397.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-275.
Głównym celem książki jest wyjaśnienie wpływu kryzysu finansowo-ekonomicznego na politykę Unii Europejskiej od 2007 r., jak również analiza podejmowanych przez nią działań stabilizacyjnych. To dwuczłonowe pojęcie kryzysu obejmuje zarówno zjawiska napięć w sferze finansów sektora publicznego oraz prywatnego (rynkowego), jak i zmiany w sferze realnej. W ramach tak rozumianego kryzysu można wyodrębnić szereg jego rodzajów w sferze finansów rynkowych, np. kryzysy bankowe, w tym na rynku podstandardowych (subprime) kredytów hipotecznych w USA, giełdowe i walutowe oraz w sferze finansów publicznych, np. kryzysy fiskalne, czy kryzysy zadłużenia publicznego (sovereign debt crisis), nazywane także kryzysami finansów publicznych. Natomiast w sferze realnej kryzys łączy się zazwyczaj z tradycyjnym cyklem koniunkturalnym, tj. fazą recesji i ożywienia, przy czym w głębokiej recesji mamy do czynienia z dużym spadkiem PKB, załamaniem produkcji, wzrostem bezrobocia, a także z powstaniem szeregu nierównowag destabilizujących gospodarkę. Przyczynami tych zjawisk mogą być tutaj również m.in. rożnego rodzaju szoki popytowe lub podażowe, jak np. kryzys naftowy, a także impulsy kryzysowe płynące ze sfery finansów. W niniejszej książce uwaga została przede wszystkim skoncentrowana na trzech kryzysach: bankowym, w sferze realnej oraz finansów publicznych. Wychodząc z założenia, że rozwijał się kryzys finansowo-ekonomiczny, którego elementami były kryzys bankowy, kryzys w sferze realnej oraz kryzys finansów publicznych badana będzie hipoteza o wzajemnym ich oddziaływaniu. Służyć temu ma wyjaśnienie istniejących między nimi sprzężeń zwrotnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14386.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15288.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W monografii zostały wyodrębnione dwie części obejmujące dziewięć rozdziałów W kolejnych rozdziałach zawarta jest analiza literatury przedmiotu, której rezultatem są sformułowane pytania badawcze oraz wyniki badań odnoszące się do określenia uwarunkowań innowacyjności organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności organizacji sieciowych, takich jak: klastry, sieci franczyzowe i organizacje wirtualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15005.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15853.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 183-191.
Prezentowana monografia jest próbą charakterystyki makro- i mikrospołecznych zagadnień związanych z procesami starzenia się populacji. Jej empirycznym aspektem są rozważania wokół otrzymanych wyników badań, zmierzających do rozpoznania elementów determinujących zachowania rynkowe starszych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych usług senioralnych. Prezentowane podejście mikroekonomiczne obrazuje, jak ciekawym, niszowym i jeszcze niezdobytym segmentem jest rynek polskich seniorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11627.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12834.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-264.
Celem zrealizowanej pracy badawczej, której efektem jest niniejsza publikacja, było sprawdzenie - czy wprowadzane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu miast dotyczyły także sposobu zarządzania ważnymi przedsięwzięciami rozwojowymi i czy zmiany te można traktować jako innowacyjne. Autorzy jako zakres tematyczny badań przyjęli zagadnienia dotyczące:rewitalizacji miast; transportu miejskiego; konsultacji społecznych w przedsięwzięciach inwestycyjnych; partnerstwa publiczno-prywatnego. Dodatkowo przedmiotem rozważań było także zagadnienie dotyczące miast stowarzyszonych w Citaslow, a mianowicie - czy ruch ten można uznać za innowacyjny, czy też raczej za zachowawczy. Jako obszar badawczy wyodrębniono 18 metropolii - z ograniczeniem badań dotyczących stolicy kraju do kwestii transportowych - w których próbowano ustalić: zakres innowacji zarządczych wprowadzanych przez władze miejskie; sposoby i zakres współpracy władz miejskich z przedsiębiorstwami, organizacjami oraz mieszkańcami; metody wymiany dobrych praktyk dotyczących innowacji w zarządzaniu miastami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14037 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14898.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-185.
Niniejsze badanie, będąc z jednej strony uzupełnieniem i kontynuacją wcześniejszych badań wykonywanych przez pracowników KNoP, podejmuje temat specyficznych uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstw, wynikających z ich lokalizacji i funkcjonowania na obszarach miejskich, w szczególności na terenach kryzysowych. Podejmuje też próbę kwantyfikacji wpływu rewitalizacji miast na przedsiębiorczość. W tym sensie jest opracowaniem nowym na polskim rynku. Jako badanie przyczynkowe o ograniczonym zakresie, nie pretendując do opisania wszystkich ważnych aspektów tego zagadnienia, podejmuje jednak próbę jego ukazania w świetle dostępnych metod badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16195.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16194.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością odczuła większość krajów świata. Z kolei kraje europejskie, a przede wszystkim te należące do strefy euro, musiały się w ostatnich latach zmierzyć z wyzwaniem, jakie stanowiło ogromne zadłużenie niektórych z państw tej grupy na międzynarodowym rynku finansowym, które w warunkach unii walutowej nie mogło być złagodzone bez ogromnej pomocy innych krajów strefy euro. To zaś zapoczątkowało z kolei dyskusję na temat ko­nieczności ponownego przemyślenia ambitnego projektu, jakim jest unia walutowa w Europie. Powyższe wydarzenia nie odwróciły jednak długookresowej ogólnoświatowej tendencji do umiędzynarodowienia procesu gospodarowania. Dla Polski ostatnia dekada była przede wszystkim okresem pierwszego dziesięciolecia członkostwa w Unii Europejskiej. Członkostwa, które pozwoliło Polsce na osiągnięcie korzyści z pełnego uczestnictwa w procesie europejskiej integracji gospodarczej i otworzyło perspektywę przystąpienia do strefy euro. Członkostwa, które jednak także uzmysłowiło wszystkim, że Polska, należąc do UE, nie jest wolna od zagrożeń związanych z rosnącą współzależnością całej gospo­darki światowej Członkostwa, które pozwoliło zrozumieć, że przystępując do UE, Polska stała się też współodpowiedzialna za przyszłość tego ugrupowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15738.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-191, netogr. s. 291.
Książka zawiera nową, oryginalną koncepcję wizerunku równoległego (nazwaną teorią PI), która powstała w wyniku 25-letnich badań autora nad kształtowaniem sie wizerunku, prowadzonych w kraju i za granicą. W pracy przedstawiono rozbudowna teorię PI, w tym kompleksowy model kształtowania wizerunku, który zweryfikowano za pomocą dodatkowych badań oraz analizy czynnikowej. Dla czytelnika poszukującego nowych koncepcji zarządzania rozważania na temat wizerunku równoległego będą inspiruującą lekturą. Teoretyków zainteresuje nowe, niekonwencjonalne spojrzenie na teorie kształtowania wizerunku, jako istotnego elementu w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Menedżerowie zaś znajdą tu nie tylko oryginalne rozwiązania, ale także informacje, jak dokonać implementacji teorii PI do praktyki gospodarczej. Przedstawiciele branży reklamowej, instytucji i organizacji, dowiedzą się ponadto, jak zastosować teorie PI w zarządzaniu kryzysowym oraz kreowaniu wizerunku branży i kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13361.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [253]-263.
Przedmiotem rozważań prezentowanych w pracy są pojęcia i problemy partnerstwa publiczno-prywatnego w ujęciu ogólnym i porównawczym, jak również uwarunkowania upowszechnienia partnerstwa publiczno-prywatnego oraz doświadczenie w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego w wybranych krajach, w tym w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12296.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-213.
Celem opracowania jest zaprezentowanie minimalnego kompendium wiedzy pozwalającej na ocenę poziomu płynności finansowej, strategii płynności oraz na podejmowanie racjonalnych decyzji w zakresie płynności finansowej. Dorobek teoretyczny powiązano z doświadczeniami praktycznymi, co zostało podkreślone wieloma przykładami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11651 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11650.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12858.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-149, netogr. s. 150-154.
Publikacja Jolanty Ćwiklińskiej uwzględnia wszystkie podstawowe zagadnienia, różnorodne typy relacji (z mediami, konsumentami, pracownikami i innymi grupami otoczenia), a przy tym pozwala odnieść każde z omawianych narzędzi do praktyki funkcjonowania firm turystycznych. Największą wartoscią niniejszej publikacji jest zgromadzony przez autorkę niezwykle bogaty materiał faktograficzny (studia przypadków, przykłady najlepszych praktyk). Badania te mają charakter absolutnie nowatorski w Polsce. Ksiażka stanowi nie tylko wartościowe opracowanie naukowe, ale ze względu na przejrzystość treści, logikę wywodu i odniesienie do praktyki może stać się wartościowym materiałem dydaktycznym dla studentów szkół wyższych i prkatyków branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12099.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13214.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy pracach.
W pierwszej części monografii zatytułowanej Bankructwa, główny nacisk został położony na ograniczanie niepewności w działalności przedsiębiorstw (tekst P. Deca) oraz wykorzystanie metod i modeli predykcji bankructwa (teksty A. Ptak-Chmielewskiej, D. Mirowskiej, E. Grzegorzewskiej, C. Góreckiego i M. Garstki). Przeanalizowany został również problem akcji groszowych (tekst K. Borowskiego), a także zbadano zagrożenia, jakim dla rynków finansowych (a więc również pośrednio dla przedsiębiorstw) mogą być fundusze arbitrażowe (tekst P. i P. Wieprzowskich). Druga część monografii zatytułowana Restrukturyzacja dotyczy aspektów przeprowadzania procesów restrukturyzacji. Przeanalizowany został tutaj problem wrogiego przejęcia, który bardzo często stanowi preludium dla bardzo poważnej restrukturyzacji przedsiębiorstwa (tekst J. Korpus). Dalej omówiono stosunkowo rzadko wykorzystywane narzędzie, jakim jest faktoring restrukturyzacyjny (tekst K. Kreczmańskiej-Gigol). Zaprezentowano i oceniono praktyczne przykłady przeprowadzania programu restrukturyzacyjnego (teksty H. Sokół i W. Niebieszczańskiej). W tekście dotyczącym rewitalizacji obszarów miejskich (A. Jadach-Sepioło) wykazano przydatność tego procesu w restrukturyzacji bazy ekonomicznej miasta. Trzecia część monografii zatytułowana Likwidacja zawiera omówienie stosowania dywestycji w procesie likwidacji na przykładzie gospodarstwa rolniczego (tekst T. Wojewodzica i W. Musiała) oraz analizę problemów podatkowych dotyczących likwidacji spółki osobowej (tekst A. Sobiech).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15373.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 253-273.
Zarządzanie wartością klienta to podejście zarządcze traktujące klientów jako zasób firmy, którego wartość się mierzy i zwiększa przez organizację procesów wokół relacji z nimi. Internet znacząco wpłynął na rozwój relacji firm z klientami. Stał się przestrzenią umożliwiającą wielostronną komunikację, wyszukiwanie informacji, zawieranie transakcji, a nawet współtworzenie wartości. Opracowanie to jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak zarządzać wartością klienta w internecie, zwłaszcza - w jaki sposób wykorzystać internet w procesie dostarczania wartości klientom, aby doprowadzić do wzrostu ich wartości, a przez to do wzrostu wartości firmy i generowania korzyści dla udziałowców. W porównaniu z licznymi publikacjami z zakresu marketingu internetowego w opracowaniu skoncentrowano się raczej na całościowym spojrzeniu na relacje z klientami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14156.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12195.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-357.
Celem niniejszej pracy jest zbadanie rozwoju podstawowych elementów składowych światowego systemu handlu, ich znaczenia i możliwości wpływu na kierunki zmian i dynamikę procesów handlowych oraz konsekwencji zmiany tych kierunków. Książka zawiera bardzo dokładną analizę historii, praktyki i perspektyw funkcjonowania GATT/WTO. Autorka szczegółowo omawia również wiele instrumentów polityki handlowej i światowego systemu handlu oraz zmiany, które dokonały się w tej dziedzinie w ramach GATT/WTO.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13861.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14819.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 131-138.
W niniejszej pracy została wykorzystana metoda wagowo-korelacyjna, na bazie której powstały autorskie kartogramy, służące do interpretacji roli czynnika przestrzennego w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej europejskich regionów. Jest to pierwsza tego typu praca w Polsce. Również w międzynarodowej literaturze naukowej nie ma opublikowanych prac naukowych odnoszących się stricte do atrakcyjności inwestycyjnej wszystkich regionów UE. Są prace na temat konkurencyjności wybranych regionów, nie ukazują one jednak podstaw naukowych analizy, względnie prace dotyczące wybranych aspektów rozwoju regionalnego (np. rozwoju regionów poprzemysłowych). Stąd niniejsza praca ma charakter propozycji naukowego rozwiązania problemu waloryzacji atrakcyjności inwestycyjnej regionów z perspektywy międzynarodowej, z jednoczesnym zastosowaniem wyników niniejszej pracy do oceny przewag konkurencyjnych, pozycji konkurencyjnej oraz szans i zagrożeń rozwoju regionalnych rynków inwestycyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14314 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14313.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15229.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej