Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(142)
Forma i typ
Książki
(141)
E-booki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(131)
dostępne
(62)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(20)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(45)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(132)
Autor
Fiske John
(6)
Oakland John S
(6)
Campbell Neil
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Kean Alasdair (1947- )
(3)
Mauk David (1945- )
(3)
Reilly Thomas
(3)
Breidlid Anders (1947- )
(2)
Brogger Fredrik Chr. (1945- )
(2)
Denton Tom
(2)
Gass Susan M
(2)
Gulliksen Oyvind T
(2)
Munday Jeremy
(2)
Trask R. L
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Angelelli Claudia V
(1)
Araújo Duarte
(1)
August Diane
(1)
Álvarez-García José
(1)
Bailey Stephen
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Baker Mona
(1)
Bangsbo Jens
(1)
Banton Michael
(1)
Barkley Andrew P. (1962- )
(1)
Barkley Paul W
(1)
Barrow Sarah
(1)
Bassnett Susan (1945- )
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bauer Eurydice B. (Eurydice Bouchereau)
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Berghe Pierre L. van den
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Blatchford Peter
(1)
Blaz Deborah
(1)
Blythman Margo
(1)
Bot Kees de
(1)
Boud David
(1)
Bourdieu Pierre 1930-2002
(1)
Boyd Kelly
(1)
Braga Vitor
(1)
Brake Michael
(1)
Branston Gill
(1)
Brent Rebecca
(1)
Brooker Peter
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Cabri Jan
(1)
Cameron Deborah (1958- )
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Casmore Ellis
(1)
Childs Peter (1962- )
(1)
Chowne Anne
(1)
Christopher David (1958- )
(1)
Christou Evangelos
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cohen Ruth
(1)
Cook Guy
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cox Jeffrey
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Dansereau Donald F
(1)
Dawson Brian
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Drust Barry
(1)
Duran David
(1)
During Simon
(1)
Dyer Gillian
(1)
Dyhouse Carol (1948- )
(1)
Easthope Antony (1939- )
(1)
Edgar Andrew
(1)
Elbe Anne-Marie
(1)
Fabb Nigel
(1)
Fairclough Norman
(1)
Falchikov Nancy 1939-
(1)
Felder Richard M
(1)
Ferris Dana R. (1960- )
(1)
Field John (1945- )
(1)
Fiske Montgomery
(1)
Flavell Roger
(1)
Forder Clare
(1)
Fowler Roger (1938-1999)
(1)
Geeslin Kimberly L
(1)
Goddard Angela (1954-)
(1)
Gomułka Stanisław (1940- )
(1)
Goodlad Sinclair
(1)
Goodwin Andrew (1956- )
(1)
Gort Mileidis
(1)
Grant Kevin (1965- )
(1)
Gras-Velázquez Adrián
(1)
Gretzel Ulrike
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Haegeman Liliane
(1)
Hall Joan Kelly
(1)
Hampton Daphne
(1)
Hansen Peter Riis
(1)
Hart Andrew
(1)
Hartley John
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(29)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Nowy Jork (stan) (USA)
(21)
Anglia
(19)
Kiribati
(17)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(7)
nieznany (us)
(5)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Język
polski
(84)
angielski
(58)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(22)
Nauczanie języków obcych
(16)
WIELKA BRYTANIA
(14)
JĘZYKOZNAWSTWO
(12)
STANY ZJEDNOCZONE
(9)
KULTURA MASOWA
(8)
CZYTANIE
(6)
JĘZYKI
(6)
PRZEKŁADY
(6)
Język angielski
(5)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(5)
Nauczanie
(4)
Językoznawstwo
(3)
KULTURA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PIŁKA NOŻNA
(3)
Psychologia
(3)
SOCJOLINGWISTYKA
(3)
Turystyka
(3)
Tutoring
(3)
Badania naukowe
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Fizjologia
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
Krytyka literacka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NACJONALIZM
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Piłka nożna
(2)
Podróże
(2)
Przekłady
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Reklama
(2)
Rolnictwo
(2)
SUBKULTURA
(2)
Socjologia
(2)
TELEWIZJA
(2)
Agrobiznes
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Ankieta
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Cywilizacja
(1)
DISRAELI, BENJAMIN (1804-1881)
(1)
DUCHOWIEŃSTWO PROTESTANCKIE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIENNIKARSTWO
(1)
Diagnostyka techniczna
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Ekoturystyka
(1)
English language
(1)
FILM ANGIELSKI
(1)
FONETYKA
(1)
FOREIGN LANGUAGE STUDY - English as a Second Language. bisacsh
(1)
FRANCJA
(1)
Film
(1)
Foreign language
(1)
GLADSTONE, WILLIAM EWART (1809-1898)
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hotelarstwo
(1)
INDONEZJA
(1)
INDONZEZJA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
Informacja naukowa
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK HISZPAŃSKI
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
KOBIETA
(1)
KRYTYKA LITERACKA
(1)
KRYTYKA LITERACKA ANGIELSKA
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Kultura popularna
(1)
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES - Study & Teaching. bisacsh
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATUROZNAWSTWO
(1)
Language and languages
(1)
MISJE
(1)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody badawcze
(1)
Modalność językowa
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
NARÓD
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
NIEWOLNICTWO
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Francja
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(3)
Antologia
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(27)
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Psychologia
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Inżynieria i technika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
Great Britain
(18)
culture
(18)
linguistics
(17)
English language
(15)
education
(13)
second language acquisition
(13)
media
(12)
study and teaching
(12)
language
(11)
politics
(11)
religion
(11)
United States
(9)
civilization
(9)
history
(9)
teaching
(9)
economy
(8)
reading
(8)
learning
(7)
popular culture
(7)
art
(6)
foreign speakers
(6)
government
(6)
psychology
(6)
society
(6)
sport
(6)
leisure
(5)
mass media
(5)
social aspects
(5)
translation
(5)
SLA
(4)
gender
(4)
geography
(4)
grammar
(4)
law
(4)
literacy
(4)
population
(4)
vocabulary
(4)
writing
(4)
England
(3)
communication
(3)
criticism
(3)
cultural studies
(3)
discourse
(3)
higher education
(3)
interpreting
(3)
journalism
(3)
learning strategies
(3)
literature
(3)
policy
(3)
popular music
(3)
social services
(3)
subculture
(3)
syntax
(3)
television
(3)
tourism
(3)
France
(2)
advertising
(2)
anthology
(2)
applied linguistics
(2)
audience
(2)
bilingualism
(2)
cinema
(2)
comparative linguistics
(2)
discourse analysis
(2)
film
(2)
football
(2)
foreign relations
(2)
handbook
(2)
identity
(2)
interpretation
(2)
language acquisition
(2)
language learning
(2)
language teaching
(2)
learner
(2)
maintenance
(2)
media studies
(2)
motion pictures
(2)
motivation
(2)
nationalism
(2)
physiology
(2)
postmodernism
(2)
questionnaire
(2)
radio
(2)
repair
(2)
research method
(2)
rhetoric
(2)
second language learning
(2)
soccer
(2)
social media
(2)
sociolinguistics
(2)
sociology
(2)
sources
(2)
teacher
(2)
training
(2)
translating
(2)
tutoring
(2)
women
(2)
youth
(2)
Africa
(1)
British
(1)
142 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
The Organic No-Till Farming Revolution is the comprehensive farmer-developed roadmap showing how no-till lowers barriers to starting a small farm, reduces greenhouse gas emissions, increases efficiency and profitability, and promotes soil health. Farming without tilling has long been a goal of agriculture, yet tilling remains one of the most dominant paradigms; almost everyone does it. But tilling kills beneficial soil life, burns up organic matter, and releases carbon dioxide. If the ground could instead be prepared for planting without tilling, time and energy could be saved, soil organic matter increased, carbon sequestered, and dependence on machinery reduced.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21340.XVII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Translation Practices Explained)
Includes bibliographical references and index.
This book is divided into seven chapters reflecting the building blocks of a project-based approach to translation technology. The first chapter identifies the core elements of translation environment tools and collaborative work methods, while Chapters 2 and 4 review the concept of translation memory and terminology databases and their purposes. Chapter 3 covers machine translation embedded in the technology, and the other chapters discuss human and technological quality assurance, digital ethics and risk management, and web-based translation management systems. Each chapter follows a common format and ends with project-based assignments. These assignments draw and build on real-time contexts, covering the consecutive steps in the workflow of large and multilingual translation projects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20481.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Practical and accessible, this book comprehensively covers everything you need to know to design, develop, and deliver successful online, blended, and flipped language courses. Grounded in the principles of instructional design and communicative language teaching, this book serves as a compendium of best practices, research, and strategies for creating learner-centered online language instruction that builds students’ proficiency within meaningful cultural contexts. This book addresses important topics such as finding and optimizing online resources and materials, learner engagement, teacher and student satisfaction and connectedness, professional development, and online language assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20515.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
British Civilization : an introduction / John Oakland. - Ninth edition. - Londyn : Routledge Taylor & Francis Group, copyright 2020. - XXVII, 388 pages : illustrations (chiefly color), maps ; 26 cm
Includes bibliographical references and index.
Thoroughly updated and revised, the ninth edition of the highly regarded British Civilization: An Introduction continues to be the ideal textbook on Britain, its country and people, religion, politics and government, international relations, legal system, economy, education, media and culture for students of British studies. Examining central structural features of British society, the book provides an introduction to British civilization that highlights its history of cultural, geographical and human diversity. The book includes: Expanded discussion of Britain’s current political climate and international relations through an examination of the 2016 Brexit referendum, the subsequent general election and Brexit negotiations up to April 2019 Discussion of the ever-shifting economy from a global perspective Opinion polls and surveys that provide an insight into the attitudes of British people to the conditions in which they live and operate today Exercises, questions, and suggestions for further reading and useful websites that stimulate class discussion and provide a springboard upon which students can develop their own independent study.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20482.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Language Learning Strategies / Rebecca L. Oxford. - Second Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2017. - XV, 354 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Includes bibliographical reference and index.
Now in its second edition, Teaching and Researching Language Learning Strategies: Self-Regulation in Context charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. This volume carries on the author's tradition of linking theoretical insights with readability and practical utility and offers an enhanced Strategic Self-Regulation Model. It is enriched by many new features, such as the first-ever major content analysis of published learning strategy definitions, leading to a long-awaited, encompassing strategy definition that, to a significant degree, brings order out of chaos in the strategy field. Rebecca L. Oxford provides an intensive discussion of self-regulation, agency, and related factors as the "soul of learning strategies." She ushers the strategy field into the twenty-first century with the first in-depth treatment of strategies and complexity theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21797.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21796.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ways of Learning : Learning Theories for the Classroom / Alan Pritchard. - Fourth edition. - London : Routledge Taylor & Francis Group, copyright 2018. - XVII, 165 pages : illustrations ; 24 cm
Includes bibliographical references and index.
The fourth edition of this book includes developments in areas covered in the preceding editions, as well as expanding on certain topics to bring about a wider perspective; most notably, a new consideration of learning styles and a new chapter detailing important thinkers and writers from the history of education and their continuing influence along with other theories, ideas and thoughts not included in the rest of the book. The book also reflects changes in government policy and is closely related to new developments in practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19021.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge International Handbooks of Education.)
Includes bibliographical references and index.
Informal language learning beyond the classroom plays an important and growing role in language learning and teaching. This Handbook brings together and solidifies the existing body of research and unites the various disciplines that have looked at this area to present the current state of knowledge in one accessible resource.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21802.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Handbooks in Applied Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
This is the first handbook of literacy studies to recognise new trends and evolving trajectories together with a focus on radical epistemologies of literacy. The Routledge Handbook of Literacy Studies is an essential reference for undergraduate and postgraduate students and those researching and working in the areas of applied linguistics and language and literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20520.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
A Reader's Guide to Contemporary Literary Theory is a classic introduction to the complex yet crucial area of literary theory. The 6th edition includes two new chapters: New Materialisms' and 21st Century and Future Developments'.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18006.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(New Directions in Tourism Analysis)
Includes bibliographical references and index.
Social media is fundamentally changing the way travellers and tourists search, find, read and trust, as well as collaboratively produce information about tourism suppliers and tourism destinations. Presenting cutting-edge theory, research and case studies investigating Web 2.0 applications and tools that transform the role and behaviour of the new generation of travellers, this book also examines the ways in which tourism organisations reengineer and implement their business models and operations, such as new service development, marketing, networking and knowledge management. Written by an international group of researchers widely known for their expertise in the field of the Internet and tourism, chapters include applications and case studies in various travel, tourism and leisure sectors.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17489 [Magazyn 1], P.17488 [Magazyn 1], P.17487 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18192.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18191.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Routledge Handbook of Applied Linguistics / edited by James Simpson. - First edition. - Milton Park, Abingdon, [UK] ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2011. - XIX, 725 pages ; illustrations ; 26 cm.
(Routledge Handbooks in Applied Linguistics)
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Includes bibliographical references and index.
The chapters are written by specialists from around the world. Each one provides an overview of the history of the topic, the main current issues and possible future trajectory. Where appropriate, authors discuss the impact and use of new technology in the area. Suggestions for further reading are provided with every chapter. The Routledge Handbook of Applied Linguistics is an essential purchase for postgraduate students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20519.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cultural Theory and Popular Culture : a Reader / edited by John Storey. - Fifth edition. - London, New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2019. - XIX, 661pages, 25 cm.
Includes bibliographical references and index.
The fifth edition of John Storey's successful Cultural Theory and Popular Culture Reader is an essential companion volume to Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, now in its eighth edition. The reader offers students the opportunity to experience first-hand the theorists and critics discussed in Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction through crucial articles and essays spanning over a hundred years of cultural theory. It can be used both in conjunction with and independently of the textbook. Taken as a whole, this book provides a theoretical, analytical and historical introduction to the study of popular culture and provides key primary coverage of fundamental issues in cultural studies. This edition includes: - a new section on Class, as well as additional readings on Sexuality and Gender. - fully revised general and section introductions from the editor, contextualising and linking the readings with key issues from the textbook - fully updated bibliography The new edition is essential reading for undergraduate and postgraduate students of cultural studies, media studies, communication studies, the sociology of culture, popular culture and other related subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18007.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Film as social practice / Graeme Turner. - 4th edition. - London ; New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2009. - XVI, 255 pages. : il. ; 22 cm.
(Studies in Culture and Communication)
Bibliogr. s. 239-248. Indeks.
This is the fourth edition of a classic student textbook which introduces film studies from a cultural studies perspectives. Film as Social Practice is distinctive in that it approaches the study of film as a social and cultural practice that does not end with the text. Rather than being examined as a set of canonical texts, film is examined as entertainment, as narrative and as a cultural event. The focus is upon the cultural function of film.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18099.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-155. Indeks.
Autonomy in Language Education offers a holistic overview of and novel contribution to a complex and multifaceted, yet under-studied, field of inquiry that is transforming language pedagogy: It offers nineteen original chapters that critically analyze the impact of Henri Holec's seminal 1979 book Autonomy in Foreign Language Learning unpack theoretical, empirical, conceptual, methodological, ethical, and political developments over the last forty years from many perspectives explore practical implications for teaching, learning, and teacher education and suggest future avenues and challenges for research and practice in this broad, diverse, essential field.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21783.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21782.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Special Educational Needs and Disability : the basics / Janice Wearmouth. - Fourth Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2023. - XVII, 419 stron ; 24 cm.
(The basics)
Index strony 401-419.
This book provides a clear, coherent overview of the historical development of the field of special educational, or additional learning or support needs and disability, and discussion of important past and current social and political contexts in which this took place, as well as changes in the law across time.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22637.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22636.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Self-Regulated Learning Guide introduces K-12 teachers to the basics of self-regulation. Highly practical and supported by cutting-edge research, this book offers a variety of techniques for seamlessly infusing self-regulated learning principles into the classroom and for nurturing students’ motivation to strategize, reflect, and succeed. Featuring clear explanations of the psychology of self-regulation, these nine chapters provide teachers with core concepts, realistic case scenarios, reflection activities, and more to apply SRL concepts to classroom activities with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21804.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
This book showcases pedagogical tools for learning languages through interdisciplinary project-based learning (PBL). Chapters demonstrate a diverse range of PBL activities that help students build communities of practice within classroom settings, and across local and global communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20506.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 211-226) and index.
Written for Introductory Sociology and Sociology of Popular Music courses, this book uses popular music to illustrate fundamental social institutions, theories, sociological concepts, and processes. The authors use music, a social phenomenon of great interest, to draw students in and bring life to their study of social life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18009.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This thoroughly updated third edition of Critical Theory Today offers an accessible introduction to contemporary critical theory, providing in-depth coverage of the most common approaches to literary analysis today, including: feminism; psychoanalysis; Marxism; reader-response theory; New Criticism; structuralism and semiotics; deconstruction; new historicism and cultural criticism; lesbian, gay, and queer theory; African American criticism and postcolonial criticism. This new edition features: a major expansion of the chapter on postcolonial criticism that includes topics such as Nordicism, globalization and the 'end' of postcolonial theory, global tourism and global conservation an extended explanation of each theory, using examples from everyday life, popular culture, and literary texts a list of specific questions critics ask about literary texts an interpretation of F. Scott Fitzgerald's The Great Gatsby through the lens of each theory a list of questions for further practice to guide readers in applying each theory to different literary works updated and expanded bibliographies Both engaging and rigorous, this is a "how-to" book for undergraduate and graduate students new to critical theory and for college professors who want to broaden their repertoire of critical approaches to literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18008.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (p. [284]-301) and indexes.
The number of students in higher education has expanded dramatically in recent years, but funding has not kept pace with this growth. The result is less contact time for lecturers and their students, and corresponding worries about how the quality of teaching and learning can be improved. Peer tutoring is one method which is growing in popularity, and has already proved successful in a number of countries. This book provides an introduction to the methods and practice of peer tutoring focusing on how to set up schemes and how to cope with common problems. It discusses the theory behind this form of learning and the beneficial effects associated with it. Summaries are included at the end of each chapter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18647.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej