Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(57)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(56)
E-booki
(11)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(51)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(9)
Szuścik Urszula
(9)
Jarosz Ewa
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Gabryś-Barker Danuta
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kalamarz Ryszard
(2)
Kowalczewska-Grabowska Katarzyna
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Bacler Barbara
(1)
Bargielski Maciej
(1)
Bańka Józef (1934- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Doktorowicz Krystyna (1955- )
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Eszyk Jolanta
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Ficek Ewa
(1)
Frukacz Katarzyna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajos Małgorzata
(1)
Gomóła Anna
(1)
Grajeta Halina
(1)
Gwóźdź Monika
(1)
Huk Tomasz
(1)
Iluk Jan
(1)
Janczyk Janusz
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejko Krzysztof (1945- )
(1)
Kalisz Aleksandra
(1)
Kamińska-Berezowska Sławomira
(1)
Kania Michał (prawnik)
(1)
Kiejna Andrzej
(1)
Kiepas Andrzej (1950- )
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Konieczny-Pizoń Kinga
(1)
Kornaszewska-Polak Monika
(1)
Kowalczyk Bożena
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kulik Halina
(1)
Mamet Piotr (1956- )
(1)
Mazurek Halina (1946- )
(1)
Małysa Oksana
(1)
Małyszczak Krzysztof
(1)
Molencki Rafał
(1)
Mruszczyk Magdalena
(1)
Musioł Marcin
(1)
Muś Anna
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Nowak Izabela
(1)
Pawlas-Czyż Sabina
(1)
Pietruch-Reizes Diana
(1)
Poniewierka Elżbieta
(1)
Płusa Paweł
(1)
Rode Danuta
(1)
Sitek Sławomir
(1)
Skudrzyk Aldona
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sujkowska-Sobisz Katarzyna
(1)
Sułkowska Mariola
(1)
Szajnowska-Wysocka Alicja
(1)
Szopa Andrzej
(1)
Szymczyk Leokadia
(1)
Szymoniuk Maja
(1)
Tkocz Jan (1939- )
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Trembaczowski Łukasz
(1)
Tyc Ewelina
(1)
Urban Krystyna
(1)
Watoła Anna
(1)
Witosz Bożena
(1)
Wołek Magdalena
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Zawojksi Piotr (1963- )
(1)
Zych Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(6)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
INTERNET
(3)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
JĘZYK ROSYJSKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kształcenie
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NAUCZANIE
(2)
BIBLIOFILSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
Biochemia
(1)
CHORZY
(1)
CYBERKULTURA
(1)
CZAS
(1)
Chemia analityczna
(1)
DANE OSOBOWE
(1)
DRAMAT ROSYJSKI
(1)
DZIECKO MALTRETOWANE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Fizjoterapia
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GEOGRAFIA SPOŁECZNA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Gramatyka
(1)
HIP-HOP
(1)
Historia
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INFORMACJE NIEJAWNE
(1)
INNOWACJE
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Język środowiskowy
(1)
KATOLICYZM
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
KOSMETYKI
(1)
KULTURA AUDIOWIZUALNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kreatywność
(1)
Księgarstwo
(1)
LECZENIE ŻYWIENIOWE
(1)
Literatura polska
(1)
METAFIZYKA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Metody nauczania
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
ONTOLOGIA
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Odżywianie
(1)
OŚWIATA
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
PRACA
(1)
PRAWA DZIECKA
(1)
PRAWOSŁAWIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
Poetyka
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychiatria
(1)
RAP
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
ROŚLINY LEKARSKIE
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Reportaż
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
SEKTY i RUCHY RELIGIJNE
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Podręcznik
(4)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Chemia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(9)
edukacja
(7)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
kształcenie
(3)
nauczyciel
(3)
nauczyciele
(3)
szkoła
(3)
wychowanie
(3)
Internet
(2)
człowiek
(2)
filozofia
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
promocja zdrowia
(2)
przedszkole
(2)
psychologia
(2)
rodzina
(2)
rzeczywistość wirtualna
(2)
socjalizacja
(2)
społeczeństwo informacyjne
(2)
żywienie
(2)
English language
(1)
Jan Paweł II
(1)
Narodowy Program Zdrowia
(1)
Unix
(1)
Windows
(1)
adaptacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
algorytm
(1)
analiza sensoryczna
(1)
antropologia adekwatna
(1)
bezpieczeństwo danych
(1)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
białka
(1)
byt
(1)
chorzy
(1)
cyberkultura
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberterroryzm
(1)
czas
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dietetyka kliniczna
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dyskurs etniczny
(1)
dyskurs ideologiczny
(1)
dyskurs kulturowy
(1)
dyskurs medialny
(1)
dyskurs polityczny
(1)
dyskurs społeczno-polityczny
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
e-learning
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
efektywność pracy
(1)
etyka pracy
(1)
geografia
(1)
geografia społeczno-ekonomiczna
(1)
globalizacja
(1)
historical grammar
(1)
informacja biznesowa
(1)
informacje niejawne
(1)
inkontrofantomatyka
(1)
innowacje
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
kobiety
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kompetencje tłumaczeniowe
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kreatywność
(1)
kultura
(1)
leki
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media elektroniczne
(1)
metafizyka
(1)
misja
(1)
multimedia
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
niepełnosprawność
(1)
nierówności społeczne
(1)
ochrona
(1)
ochrona danych osobowych
(1)
ontologia
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
organizacja
(1)
osobowość
(1)
outsourcing
(1)
pamięć operacyjna
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
patologia pracy
(1)
pedagogika medialna
(1)
pedagogika zmiany
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
prawo
(1)
problem zdrowotny
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przekładoznawstwo
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Żyjemy w epoce recentywizmu, w której głównym bohaterem jest rzeczywistość wirtualna. Obiektywnie istnieję ja sam, a wszystko inne jest moją chwilową, wirtualną teraźniejszością. To, o czym nie mogę tak powiedzieć, jest bytem wiecznym - ale o nim nie wiem nic. Istota wirtualnej rzeczywistości polega na tym, że nie ma w niej ani przeszłości, ani przyszłości, jest tylkop recens - drżące istnienie aktualnej chwili, przeviegajace od nicości do bytu, od bytu do nicości. Byt wirtualny, choć jest bliski aktualizacji, pozostaje niezaktualizowany w postaci zjawisk, którym przysłygiwałoby trwanie; zdarza się lecz nie wytwarza zjawiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2858.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest poświęcony podstawom budowy i funkcjonowania systemów operacyjnych komputerów, a także podstawom użytkowania najpopularniejszych w komputerach PC systemów operacyjnych: DOS, Windows i Unix / Linux. Zagadnienia przedstawione w sposób poglądowy, z wykorzystaniem dużej liczby rysunków i schematów - prostych przykładów ilustrujących istotę rozwiązania problemu. Czytelnik może poznać zasady i techniki stosowane w projektowaniu systemów operacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2857 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2733)
Bibliogr. s. 207-216.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10556.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3114.)
Bibliogr. przy pracach.
Punktem wyjścia w prezentowanej monografii są określone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treści mają swój wymiar profilaktyczny, ale wpisują się także w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, że jest ona globalną strategią działań na rzecz zdrowia, której niezbędny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dzięki niej ludzie zyskują odpowiednie kompetencje, pozwalające im na dokonywanie zmian w swoim środowisku i stylu życia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczących istnieją dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedną z nich jest tworzenie warunków umożliwiających ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadając tę wiedzę mogą oni wzmacniać swoje zdolności do działania na rzecz zdrowia własnego i innych, jednocześnie stając się podmiotami tych działań. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezpośrednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do działania) mogą dokonać zmiany społecznej, do której dąży się w promocji zdrowia. Drugą ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaływanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpływały na politykę publiczną i kształtowanie konkretnych środowisk. Prezentowana publikacja spełnia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziałania im, z drugiej – jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieści się tworzenie środowisk wspierających zdrowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15254.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2388)
Przedmiotem badawczym pracy jest przede wszystkim polityka w dziedzinie kreowania społeczeństwa informacyjnego, realizowana przez Unię Europejską na przełomie wieków XX i XXI. Strategie polityczne w tej dziedzinie zostały przedstawione w szerokim kontekście zjawisk i procesów towarzyszących informatyzacji i powstawaniu sieciowych struktur komunikacyjnych, gospodarczych, społecznych oraz politycznych w skali globalnej. Analiza strategii politycznej została także ujęta na tle najważniejszych teorii społeczeństwa informacyjnego formułowanych w drugiej połowie XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6043.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 122)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy tekstów, składających się na niniejszy tom, podejmują problematykę diagnozy psychologicznej w ujęciu rozwojowo-wychowawczym i wychowawczo-klinicznym, a więc nachylonej w kierunku oceny zaawansowania różnych aspektów psychologicznych i szacowania szans rozwojowych oraz rozpoznawania problemów stricte klinicznych w okresie szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12252.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 1886)
Forma i typ
Temat
Publikacja poświęcona koncepcjom teoretyczno-metodologicznym w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej, dostarczająca inspiracji dla współczesnej edukacji, stanowić będzie zapewne cenną pomoc dla osób zajmujących się organizacją i rozwojem dzisiejszej dydaktyki. Omawiana pozycja stanowi zbiór siedmiu artykułów. Wszystkie zasługują na uznanie, zwłaszcza w dobie reform oświatowych, jakie wciąż dokonują się w Polsce. Jest to książka, która w sposób wyraźny zaznacza swoją praktyczną użyteczność. Należy wyrazić nadzieję, że pozycja ta będzie interesująca i pożyteczna zarówno dla profesjonalistów poszukujących obecnie nowego modelu dydaktyki ogólnej, jak i osób zajmujących się dydaktyką teoretycznie i praktycznie zorientowaną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4716.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3460)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja gromadzi teksty przedstawicieli zróżnicowanego pod względem metodologicznym i problemowym nurtu badań nad dyskursem w Polsce. Autorzy poszczególnych artykułów zarówno rozważają istotne zagadnienia teoretyczne, jak i dają obraz różnych odmian dyskursu publicznego, zwłaszcza instytucjonalnych (urzędowy, religijny, edukacyjny, terapeutyczny, turystyczny), wspólnot ideologicznych, etnicznych i kulturowych, oraz bogato reprezentowanego w tomie dyskursu medialnego. Interesująco wypadła – obrana w kilku artykułach – perspektywa oglądu śledząca sposoby aktualizowania tego samego zagadnienia w różnych mediach i przez różne wspólnoty dyskursu. Wiele miejsca w opracowaniu poświęca się problematyce teoretycznej (sposobom podziału przestrzeni komunikacji publicznej, metodom analizy dyskursu czy wreszcie kontekstom badawczym, które metody analizy dyskursu otwierają i z którymi się splatają). Książka zainteresuje nie tylko specjalistów, wywodzących się z różnych środowisk i tradycji badawczych dyskursu, ale wszystkich pragnących pogłębić swą wiedzę o regułach, normach, strategiach komunikacyjnych, którymi kierują się aktorzy dyskursu publicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19550.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19549.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3868)
Bibliografia, netografia na stronach 323-355. Indeks.
W monografii została przeprowadzona analiza najistotniejszych zjawisk i procesów, które wpłynęły na rynkowy, społeczno-kulturowy i estetyczny status książkowej odmiany polskiego reportażu literackiego. Podjęte rozważania stanowią próbę omówienia głębiej pojmowanej ontologii książek reporterskich, zgodnie z kanoniczną tezą Marshalla McLuhana, że „środek przekazu sam jest przekazem”. Początkowe rozdziały dotyczą genezy i chronologii rozwoju tytułowej formy medialnej na polskim rynku wydawniczym, począwszy od drugiej połowy XIX wieku do czasów współczesnych. Wśród poruszonych w dalszej części monografii zagadnień kluczową rolę odgrywają aktualne przeobrażenia poetyki charakteryzowanej kategorii książek niefikcjonalnych, w tym: nowe zasady ich promocji i dystrybucji w erze cyfrowej. Tak ukierunkowana refleksja ma na celu wyróżnienie potencjalnych kierunków dalszej ewolucji formalnej polskiego reportażu książkowego, wynikających z jego adaptowania do standardów kultury konwergencji i wyróżników epoki ponowoczesnej. Wskazane zagadnienia zostały omówione z wykorzystaniem licznych kontekstów literaturoznawczych, medioznawczych, bibliologicznych, kulturoznawczych, historycznych i in. To wieloaspektowe i interdyscyplinarne studium z założenia adresowane jest zatem nie tylko do ścisłego kręgu sympatyków i badaczy polskiego reportażu, lecz także do szerszego grona osób zainteresowanych sytuacją tradycyjnej kultury druku w dobie ekspansji nowych mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21671.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21670.I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; 84)
Bibliogr. przy pracach.
Skrypt to przystępne repetytorium z zakresu wybranych dziedzin wiedzy o kulturze, które może być pomocne nie tylko studentom kulturoznawstwa i filologii polskiej, ale także nauczycielom uczącym przedmiotu o nazwie wiedza o kulturze, polonistom oraz nauczycielom innych przedmiotów humanistycznych. W tomie zgromadzono artykuły napisane przez specjalistów z różnych dziedzin, pracowników naukowych, osób na co dzień zajmujących się refleksją nad kulturą. I choć autorzy prezentują różne stanowiska i nierzadko odmienne spojrzenia, to łączy ich przekonanie, że kultura obejmuje nie tylko poszczególne dziedziny sztuki, ale także pozostałe aspekty ludzkiej działalności. Skrypt otwierają opracowania o charakterze teoretycznoliterackim, poświęcone teorii kultury, antropologii kulturowej, religioznawstwu i historii kultury. Następna grupa artykułów została poświęcona poszczególnym dziedzinom twórczości artystycznej: sztukom plastycznym, muzyce, teatrowi, filmowi. Zamyka ją refleksja na temat przekładu intersemiotycznego. Ostatnia dydaktyczna część tomu to uwagi na temat zapoznawania uczniów z problemami kultury oraz refleksja o nadziejach i obawach związanych z obecnością w szkole wiedzy o kulturze. W części zatytułowanej Appendix zamieszczono propozycje zajęć szkolnych poświęconych wybranym problemom z zakresu historii i teorii kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8335.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9697.IV.7 [Czytelnia B], 9698.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1096.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2878)
Bibliogr. przy rozdz.
Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczym omawia społeczne i techniczne aspekty upowszechnienia się e-learningu w Polsce. Dokonuje deskrypcji znaczenia ICT względem jej zastosowań edukacyjnych w kontekście społecznej asymilacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13140.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2739)
Bibliogr. s. 494-539. Indeks.
Praca stanowi pierwszą w polskiej literaturze naukowej próbę kompletnego ukazania problematyki niezwykle ważnej – krzywdzenia dzieci. Autorka zjawisko krzywdzenia dzieci ukazuje w perspektywie historycznej i jednocześnie pokazuje, jak zagadnienie to wygląda współcześnie. Autorka dokonała typologizacji zjawiska. Wyodrębniła krzywdzenie dziecka jako normę obyczajową i akceptowaną praktykę społeczną; krzywdzenie dziecka jako problem moralno-społeczny; krzywdzenie dziecka jako problem prawny; krzywdzenie dziecka jako problem polityczny. Dzięki wielostronnemu i wieloaspektowemu ujęciu problematyki praca ma charakter interdyscyplinarny, choć przede wszystkim mieści się w zakresie pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8334 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9696.VI.12 [Wypożyczalnia B], P.8333.VI.12 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9695.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; nr 77)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest pomyślana jako pomoc dla studentów pedagogiki wszystkich kierunków oraz specjalizacji w realizacji przedmiotów: diagnostyka pedagogiczna, diagnostyka psychologiczna, diagnostyka opiekuńcza. Część pierwsza skryptu - Diagnozowanie sytuacji dziecka w rodzinie - dotyczy ogólnych ustaleń pojęciowych, perspektywy diagnozowania i podstawowych zasad rozpoznawania rodziny jako środowiska rozwoju i wychowania jednostki, teoretycznych i praktycznych kwestii związanych z diagnozowaniem sytuacji socjalnej i wychowawczej dziecka w rodzinie, zjawiska domowej przemocy wobec dziecka. Część druga - Diagnozowanie sytuacji dziecka w szkole - porusza praktyczne zagadnienia związane z rozpoznawaniem tzw. sytuacji szkolnej dziecka, problemy dojrzałości szkolnej dziecka, praktyczne aspekty diagnozy przystosowanie dziecka do warunków i wymogów szkoły, możliwości i zasady wykorzystania sposobów rozpoznawania sytuacji społecznej w grupie rówieśniczej, diagnozowanie osiągnięć i niepowodzeń szkolnych dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7802 [Magazyn 1], P.7801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7758.V.9 [Wypożyczalnia B], P.7800.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8767.V.9 [Czytelnia B], 8766.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-231. Indeksy
Rośliny są bogatym źródłem substancji aktywnych biologicznie. Substancje czynne oddziałują na organizm człowieka w swoisty sposób: zapobiegają chorobom, leczą, ale mogą też szkodzić (np. trucizny roślinne). Działanie farmakologiczne zależy od chemicznej budowy danej substancji, dawki oraz sposobu jej stosowania. Książka jest przeglądem systematycznym substancji leczniczych uzyskiwanych z roślin
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6971.XVIII.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7769.XVIII.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 65-66, wykaz aktów prawnych s. 66-67.
Cele opracowania jest wskazanie istoty i potencjału partnerstwa publiczno-prywatnego, jak również zagrożeń, jakie ta instytucja może z sobą nieść. Analiza obejmuje ogólne kwestie dotyczące partnerstwa publiczno-prywatnego, a także zagadnienia natury ekonomicznej i prawnej. Jeden z rozdziałow poświęcony jest wykorzystaniu instrumentu partnerstwa publiczno-prywatnego w sektorze szkolnictwa wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16021.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2668)
Autorzy poszcze¬gólnych tekstów poruszają się tutaj w rozmaitych sferach wirtualności:— w obszarze komunikowania jako istotnym elemencie współczesnej kul-tury nie tylko w wymia¬rze narodowym, lecz także europejskim, z uwzględnieniem pojawia¬jących się tu dylematów etycznych; w przestrzeni, w której zostaje sproblematyzowana kwestia tożsamo¬ści człowieka; w dziedzinie sztuki, ale i w obszarach zbliżonych i po¬krewnych, jak np. w nauce, dokładniej w naukach przyrodniczych, a także w edukacji, w sferze biotechnologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8834.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10338.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2419)
Przedmiotem prezentowanej publikacji jest analiza problemu transferu kapitału w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich do Polski i ich wpływu na konkurencyjność i innowacyjność krajowych przedsiębiorstw. W rozdziale pierwszym zamieszczono przegląd definicji dotyczących inwestycji zagranicznych, wybrane teorie oraz określenie znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich dla przedsiębiorstw. W drugim rozdziale dokonano oceny roli i znaczenia zagranicznych inwestycji bezpośrednich w polskiej gospodarce. Rozdział trzeci przybliża problemy związane z zarządzaniem innowacjami we współczesnym przedsiębiorstwie. Oceną innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce oraz porównaniem przedsiębiorstw polskich i tych z udziałem kapitału zagranicznego w zakresie poziomu innowacyjności zajęto się w rozdziale czwartym. Rozdział ostatni łączy wszystkie wątki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8645.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej