Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(57)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(56)
E-booki
(11)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(51)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(9)
Szuścik Urszula
(9)
Jarosz Ewa
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Gabryś-Barker Danuta
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kalamarz Ryszard
(2)
Kowalczewska-Grabowska Katarzyna
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Bacler Barbara
(1)
Bargielski Maciej
(1)
Bańka Józef (1934- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Doktorowicz Krystyna (1955- )
(1)
Domagalska Małgorzata
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drynda Danuta
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Eszyk Jolanta
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Ficek Ewa
(1)
Frukacz Katarzyna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajos Małgorzata
(1)
Gomóła Anna
(1)
Grajeta Halina
(1)
Gwóźdź Monika
(1)
Huk Tomasz
(1)
Iluk Jan
(1)
Janczyk Janusz
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Jędrzejko Krzysztof (1945- )
(1)
Kalisz Aleksandra
(1)
Kamińska-Berezowska Sławomira
(1)
Kania Michał (prawnik)
(1)
Kiejna Andrzej
(1)
Kiepas Andrzej (1950- )
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Konieczny-Pizoń Kinga
(1)
Kornaszewska-Polak Monika
(1)
Kowalczyk Bożena
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kulik Halina
(1)
Mamet Piotr (1956- )
(1)
Mazurek Halina (1946- )
(1)
Małysa Oksana
(1)
Małyszczak Krzysztof
(1)
Molencki Rafał
(1)
Mruszczyk Magdalena
(1)
Musioł Marcin
(1)
Muś Anna
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Nowak Izabela
(1)
Pawlas-Czyż Sabina
(1)
Pietruch-Reizes Diana
(1)
Poniewierka Elżbieta
(1)
Płusa Paweł
(1)
Rode Danuta
(1)
Sitek Sławomir
(1)
Skudrzyk Aldona
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sujkowska-Sobisz Katarzyna
(1)
Sułkowska Mariola
(1)
Szajnowska-Wysocka Alicja
(1)
Szopa Andrzej
(1)
Szymczyk Leokadia
(1)
Szymoniuk Maja
(1)
Tkocz Jan (1939- )
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Trembaczowski Łukasz
(1)
Tyc Ewelina
(1)
Urban Krystyna
(1)
Watoła Anna
(1)
Witosz Bożena
(1)
Wołek Magdalena
(1)
Wójtowicz Marek
(1)
Zawojksi Piotr (1963- )
(1)
Zych Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(6)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
INTERNET
(3)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
JĘZYK ROSYJSKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Kształcenie
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NAUCZANIE
(2)
BIBLIOFILSTWO
(1)
BIBLIOTEKI AKADEMICKIE
(1)
Biochemia
(1)
CHORZY
(1)
CYBERKULTURA
(1)
CZAS
(1)
Chemia analityczna
(1)
DANE OSOBOWE
(1)
DRAMAT ROSYJSKI
(1)
DZIECKO MALTRETOWANE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Fizjoterapia
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GEOGRAFIA SPOŁECZNA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Gramatyka
(1)
HIP-HOP
(1)
Historia
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INFORMACJE NIEJAWNE
(1)
INNOWACJE
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski
(1)
Język środowiskowy
(1)
KATOLICYZM
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
KOSMETYKI
(1)
KULTURA AUDIOWIZUALNA
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kreatywność
(1)
Księgarstwo
(1)
LECZENIE ŻYWIENIOWE
(1)
Literatura polska
(1)
METAFIZYKA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Metody nauczania
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
ONTOLOGIA
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Odżywianie
(1)
OŚWIATA
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
PRACA
(1)
PRAWA DZIECKA
(1)
PRAWOSŁAWIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
Poetyka
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychiatria
(1)
RAP
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
ROŚLINY LEKARSKIE
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Reportaż
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
SEKTY i RUCHY RELIGIJNE
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Podręcznik
(4)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Językoznawstwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Chemia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(9)
edukacja
(7)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
kształcenie
(3)
nauczyciel
(3)
nauczyciele
(3)
szkoła
(3)
wychowanie
(3)
Internet
(2)
człowiek
(2)
filozofia
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
promocja zdrowia
(2)
przedszkole
(2)
psychologia
(2)
rodzina
(2)
rzeczywistość wirtualna
(2)
socjalizacja
(2)
społeczeństwo informacyjne
(2)
żywienie
(2)
English language
(1)
Jan Paweł II
(1)
Narodowy Program Zdrowia
(1)
Unix
(1)
Windows
(1)
adaptacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
algorytm
(1)
analiza sensoryczna
(1)
antropologia adekwatna
(1)
bezpieczeństwo danych
(1)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
białka
(1)
byt
(1)
chorzy
(1)
cyberkultura
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberterroryzm
(1)
czas
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dietetyka kliniczna
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dyskurs etniczny
(1)
dyskurs ideologiczny
(1)
dyskurs kulturowy
(1)
dyskurs medialny
(1)
dyskurs polityczny
(1)
dyskurs społeczno-polityczny
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
e-learning
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
efektywność pracy
(1)
etyka pracy
(1)
geografia
(1)
geografia społeczno-ekonomiczna
(1)
globalizacja
(1)
historical grammar
(1)
informacja biznesowa
(1)
informacje niejawne
(1)
inkontrofantomatyka
(1)
innowacje
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
kobiety
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kompetencje tłumaczeniowe
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kreatywność
(1)
kultura
(1)
leki
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media elektroniczne
(1)
metafizyka
(1)
misja
(1)
multimedia
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
niepełnosprawność
(1)
nierówności społeczne
(1)
ochrona
(1)
ochrona danych osobowych
(1)
ontologia
(1)
opieka pielęgniarska
(1)
organizacja
(1)
osobowość
(1)
outsourcing
(1)
pamięć operacyjna
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
patologia pracy
(1)
pedagogika medialna
(1)
pedagogika zmiany
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
prawo
(1)
problem zdrowotny
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przekładoznawstwo
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Podręcznik zainteresuje studentów i absolwentów fizjoterapii, a także lekarzy w trakcie specjalizacji z rehabilitacji i neurologii dziecięcej. Cenne informacje znajdą w nim także rodzice i opiekunowie poszukujący rzetelnych informacji o postępowaniu usprawniającym w mózgowym porażeniu dziecięcym. Zwięźle i kompleksowo przedstawiono współczesny stan wiedzy na temat mózgowego porażenia dziecięcego, metod usprawniania, takich jak metoda NDT-Bobath, Vojty i inne. Dodatkową zaletą opracowania jest dołączony do każdego rozdziału obszerny wybór piśmiennictwa, umożliwiający zainteresowanym czytelnikom poszerzenie wiedzy z omawianego tematu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20748.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20747.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura XXI)
Bibliogr. s. 288-313.
Cyberkultura i krytyczne studia nad jej historią oraz konstytuowaniem się jako nowego paradygmatu kulturowego stanowią jeden z najważniejszych fenomenów technospołeczeństwa, którego funkcjonowanie determinują nowe media cyfrowe oraz sieć. Fundamentalną tezą, wyznaczającą kierunek podejmowanych w niniejszej pracy teoretycznych i interpretacyjnych wysiłków, jest przekonanie, że cyberkultura opiera się na syntopii sztuki, nauki i technologii. Nim jednak zdefiniowana zostaje cyberkultura zarysowane są historyczne konteksty tego zjawiska. Koncepcje trzeciej kultury i Nowego Renesansu, zaproponowane przez Johna Brockmana, traktuję jako bazę teoretyczną dla formowania się społeczeństwa sieci. Cyberkulturę uznać należy za zwieńczenie procesów zapoczątkowanych w latach 60. wystąpieniami kontrkulturowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11572.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Współczesne dylematy pedagogiczne)
Bibliogr. przy pracach.
Materiały zebrane w publikacji odnoszą się do ważnych społecznie mechanizmów włączania w destrukcyjne struktury osób i grup, bez względu na ich pochodzenie, płeć, status społeczny czy kondycje psychiczną. Autorzy artykułów w wyczerpujący sposób zapoznają czytelnika ze specyfiką działania sekt, szczególnie w zakresie werbowania, manipulowania i ograniczania jednostki. W interesujący sposób przedstawiono przykład Zawiązku Wyznaniowego Świadków Jehowy, jako nowego ruchu religijnego, wobec którego toczy się w warunkach polskich wiele polemik społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9793.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach
W podręczniku zostały opracowane najważniejsze zagadnienia z analizy żywności i żywienia człowieka. W doborze tematów kierowano się przede wszystkim tym, aby uczyły zasad oceny wartości odżywczej i zdrowotnej produktów żywnościowych, a także dawały podstawę do poznania zasad prawidłowego odżywiania. Podany na końcu każdego rozdziału spis piśmiennictwa umożliwia samodzielne poszerzanie wiedzy z danego tematu. Dołączone załączniki to aktualne normy żywienia dla ludności w Polsce oraz wykaz dozwolonych substancji dodatkowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17288 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17597.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17596.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 357-368.
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15479.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Wychodząc naprzeciw potrzebom studentów, Zespół Katedry i Kliniki Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu przygotował niniejszy podręcznik, który jest syntetycznym opracowaniem tematyki związanej z przedmiotem psychiatria realizowanym programowo na studiach medycznych i na niektórych kierunkach uniwersyteckich (psychologia, prawo, muzykoterapia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18162.XVIII.1.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20051.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20050.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.5.XVIII.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Prawidłowe odżywienie zdrowych oraz chorych to podstawa profilaktyki chorób przewlekłych i ich powikłań, podstawa efektu terapeutycznego prowadzącego do remisji objawów lub wyzdrowienia. Bezpośrednio przekłada się także na aspekty ekonomiczne związane z postępowaniem medycznym. Pomysł napisania podręcznika wynika z tego, że współczesna medycyna nie może być odizolowana od żywienia również dlatego, że w wielu przypadkach żywienie jest ważnym elementem leczenia choroby. W związku z powyższym lekarz ma obowiązek posiadania podstawowej wiedzy z tego zakresu, przekazując pacjentowi podstawowe zalecenia żywieniowe, zanim skieruje go do dietetyka. W kwestii żywienia lekarz i dietetyk powinni mówić jednym głosem, aby uniknąć nieprawidłowości, które w sposób istotny mogą wpłynąć na stan zdrowia pacjenta. Elżbieta Poniewierka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15195 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16374.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16373.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang. przy ref.
Bibliogr. przy ref.
Publikacja jest materiałem konferencyjnym. Podzielono ją na sześć rozdziałów, w których zawarto prace o szeroko naszkicowanej problematyce edukacyjnej, jak i prace o węższej problematyce, skupiające się na analizach interesujących wyników badań empirycznych. Poszczególne rozdziały dotyczą mi. edukacji przedszkolnej, szkolnej, edukacji a społeczenstwa, edukacji medialnej, kumputerów w edukacji, szkoły w edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8644.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Tom 15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Oddajemy w ręce Państwa kolejny tom z serii Edukacja małego dziec­ka. Dzielimy się pedagogiczną refleksją nad koniecznością zmiany myślenia o warunkach edukacji. Zmiany, która pozwoli na poszanowanie rytmu rozwojowego dziecka w procesie kształcenia i wychowania. Dzięki tej zmianie edukacja dziecka nabierze autentycznego wymiaru humanistycznego. Jest to wymiar, który wspiera dziecko, ale zgodnie z jego możliwościami i rytmem rozwojowym. Strefa najbliższego rozwoju dziecka powinna być bardziej uwzględniona w ogólnych założeniach dydaktyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz realizowana w praktyce pedagogicznej. Stąd opracowania przedstawiamy w dwóch częściach tomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21838.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z 7. Kongresu Ochrony Informacji Niejawnych, Biznesowych i Danych Osobowych, 25-27 maja 2011 r., Spała.
Bibliogr. przy ref.
Podczas obrad eksperci wyjaśniali wątpliwości związane z praktycznym stosowaniem przez podmioty należące do sfery publicznej i prywatnej nowej ustawy o ochronie informacji niejawnych i rozporządzeń wykonawczych do niej. Uczestnicy spotkania dzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie organizacji i funkcjonowania pionów ochrony, stosowania kompleksowych rozwiązań systemowych bezpieczeństwa informacji, zmian unormowań dotyczących postępowań sprawdzających, bezpieczeństwa fizycznego, teleinformatycznego i przemysłowego oraz prowadzenia cyklicznych szkoleń. Omawiano je m.in. w kontekście bezpieczeństwa państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12578.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Księga Jubileuszowa Profesor Kazimiery Wódz zawiera artykuły naukowe przygotowane przez przedstawicieli wielu ośrodków akademickich w Polsce. Tematyka artykułów jest dość różnorodna, ale generalnie skupia się wokół obszarów badawczych, które znajdują się w polu zainteresowań naukowych Jubilatki. Pierwsza część tomu, bardziej zróżnicowana tematycznie, zawiera teksty dotyczące kwestii o charakterze stricte teoretycznym, jak i te odnoszące się do konkretnych problemów społecznych, znajdziemy tu również rozważania prowadzone z punktu widzenia socjologii kultury i etniczności czy socjologii literatury. W drugiej części zgromadzone zostały artykuły, które dotyczą już tylko zagadnień związanych z pracą socjalną oraz z szeroko rozumianym problemem wykluczenia społecznego. Tu również obecne są zarówno teksty, których autorzy poszukują nowych ujęć teoretycznych i koncepcyjnych badanych kwestii, jaki i te, odnoszące się do konkretnych działań i rozwiązań praktycznych w poszukiwaniu skuteczniejszych sposobów rozwiązywania problemów społecznych ludzi znajdujących się w trudnych sytuacjach. Książkę zamykają informacje biograficzne o Jubilatce oraz wykazy publikacji i wypromowanych doktorów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej