Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(5)
Poskrobko Bazyli
(2)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bobrowski Mirosław M. (1939- )
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Dojlido Jan R. (1930- )
(1)
Kiełczewski Dariusz (1967- )
(1)
Rogala Piotr
(1)
Witkowska-Dąbrowska Mirosława
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Łaguna Teresa Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
EKOROZWÓJ
(6)
OŚWIATA
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
BIOLOGIA SANITARNA
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
FILOZOFIA EKOLOGICZNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
WODY ŚRÓDLĄDOWE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚWIADOMOŚĆ EKOLOGICZNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
Podręcznik
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
ekorozwój
(7)
rozwój zrównoważony
(6)
edukacja ekologiczna
(3)
ochrona środowiska
(2)
zarządzanie środowiskowe
(2)
edukacja
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
ekologia społeczna
(1)
etyka
(1)
filozofia
(1)
gospodarka leśna
(1)
jakość życia
(1)
konsumpcjonizm
(1)
media masowe
(1)
ochrona przyrody
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
turystyka
(1)
wycena
(1)
zagospodarowanie przestrzenne
(1)
zasoby naturalne
(1)
ład społeczny
(1)
środowisko
(1)
świadomość ekologiczna
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W podręczniku zamieszczono podstawowe informacje z dziedziny biologii ogólnej, biochemii, mikrobiologii i hydrobiologii oraz opisano szczegółowo procesy biologicznego oczyszczania ścieków oraz utylizacji osadów ściekowych. Zawarty w podręczniku materiał obejmuje również problematykę związaną z występowaniem w środowisku drobnoustrojów chorobotwórczych oraz analizą sanitarną wody, gleby i powietrza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3726.XVIII.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wskaźniki zrównoważonego rozwoju / red. nauk. Tadeusz Borys. - Warszawa, Białystok : Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2005. - 347 s., [4] k. tabl. kolor. : mapy, wykr. ; 24 cm.
Temat
Słowo kluczowe: ekorozwój
Książka przedstawia syntezę polskich i zagranicznych doświadczeń w formułowaniu odpowiedzi na trzy zasadnicze pytania: Czy można nadal zamiennie używać takich kategorii jak ekorozwój, rozwój zrównoważony, rozwój trwały i rozwój samopodtrzymujący (sustensywny)? Co to znaczy w ujęciu wskaźnikowym zrównoważony rozwój? Jakie konkretne wskaźniki rozszyfrowują postępy w implementacji tej koncepcji rozwoju? Opis tych narzędzi jest właśnie przedmiotem tej książki. Jest ona skierowana do wszystkich środowisk współdziałających solidarnie we wprowadzaniu w życie nowego paradygmatu rozwoju, który powinien zapewnić wysoką jakość życia poprzez zrównoważoną ochronę kapitału przyrodniczego, ludzkiego i kapitału wytworzonego przez człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4829 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5214.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5215.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3725 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologia społeczna / Dariusz Kiełczewski. - Wyd. 2 zm. - Białystok : Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 2001. - 245, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
W niniejszej publikacji przedstawiona została koncepcja ekologii społecznej rozumianej właśnie jako metanauka koordynująca i porządkująca wyniki dociekań prowadzonych w ramach różnych nauk opisujących relacje między światem człowieka a światem przyrody. Zamysłem autora było przedstawienie przede wszystkim treści filozoficznych, które się na tę dziedzinę wiedzy skladają. Pozostałe zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane. Układ książki, w szczególności zagadnienia filozoficzne, dostosowany jest w ogólnych zarysach do rozwoju treści merytorycznych ekologii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4835 [Magazyn 1], P.397 [Magazyn 1], P.396 [Magazyn 1], P.4837 [Magazyn 1], P.4836 [Magazyn 1], 877.XVII.1 [Magazyn 2] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.395.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 878.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-227.
W książce przedstawiono definicję środowiska i poszczególnych grup zasobów naturalnych, ograniczeń formalno-prawnych w ich gospodarczym i pozagospodarczym wykorzystaniu oraz podstawowych zasad zarządzania nimi wynikających z ekonomii. Autorzy nie uzurpują sobie prawa do wyczerpującego objaśnienia wszystkich problemów, ale mają nadzieję na zaspokojenie naukowych i edukacyjnych potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11964.XVII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcję trwałego i zrównoważonego rozwoju coraz częściej postrzega się w aspekcie cywilizacyjnym, a względnie rzadziej w ekologicznym. Cywilizacyjny aspekt koncepcji obejmuje poszukiwanie, sprawdzanie i wdrażanie nowych form rozwoju ekologiczno-społeczno-gospodarczego, z zastosowaniem coraz nowszych technologii, nowych rodzajów i źródeł energii oraz nowych form komunikacji społecznej i aktywności społeczeństwa. Lektura niniejszego tomu skłania do refleksji. Pojawia się pytanie: Jakie miejsce i jaką rolę spełnia idea trwałego i zrównoważonego rozwoju w procesie zmian cywilizacyjnych? Czy ta idea nie stanowi podstawy do rozwoju nowego nurtu badawczego w ekonomii? Udzielenie pełnej odpowiedzi na te pytania wymaga zrealizowania odpowiednich programów badawczych. W tej chwili można sformułować jedynie kilka hipotez i spostrzeżeń o charakterze ogólnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14416.XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6972.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 4)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie IV przedstawiono rolę i znaczenie edukacji ekologicznej w kształtowaniu ładu środowiskowego i przestrzennego. Zgodnie z przyjętą konwencją wszystkich publikacji z cyklu Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w tomie IV przedstawiono również przykłady programów nauczania dla ładu środowiskowego i przestrzennego. Książka jest skierowana do wszystkich ekoedukatorów, prowadzących działania zarówno w ramach edukacji formalnej jak i nieformalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11852.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 1)
Opis wg okł. Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Tekst częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy ref.
W tomie I dotyczącym edukacji dla ładu zintegrowanego, obecnie podstawowej wykładni istoty nowego paradygmatu rozwoju, zawarto artykuły problemowe oceniające zaawansowanie realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej strategii realizacji celów Dekady. Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji jej założeń na tle doświadczeń innych krajów europejskich, zwłaszcza niemieckich, jest szczególnym przedmiotem zainteresowania autorów publikacji zamieszczonych w tym tomie. Publikacja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych edukacją dla nowego paradygmatu rozwoju, nie tylko w jej formalnym wydaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11849.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 3)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie III zaprezentowano fakty i poglądy dotyczące wybranych zagadnień związanych z edukacją dla zrównoważonego rozwoju społecznego. Przedstawiono istotę ładu społecznego oraz podstawy aksjologiczne edukacji - problemy aksjologii rozwoju w programach kształcenia, problem "rozmytej" aksjologii w systemach edukacyjnych oraz niełatwe dylematy związane z konfrontacją rozszerzonej wizji edukacji dla zrównoważonego rozwoju z egocentryczną rzeczywistością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11851.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej