Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(129)
IBUK Libra
(51)
Forma i typ
Książki
(127)
E-booki
(53)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(107)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(124)
Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Rapacz Andrzej (1951- )
(5)
Sobocińska Magdalena
(5)
Sosnowski Michał
(5)
Gołembski Grzegorz
(4)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Bełz Grzegorz
(3)
Brol Ryszard
(3)
Kos Barbara
(3)
Mruk Henryk
(3)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Romanowski Robert
(3)
Węgrzyn Grażyna
(3)
Ćwiklicki Marek
(3)
Borusiak Barbara
(2)
Brol Marcin
(2)
Ciechomski Wiesław
(2)
Dydkowski Grzegorz
(2)
Graczyk Andrzej
(2)
Idczak Piotr
(2)
Kasperek-Hoppe Maria
(2)
Klimczak Bożena (1942- )
(2)
Kociszewski Karol
(2)
Korenik Stanisław
(2)
Kowalak Robert
(2)
Mazur Grzegorz (ekonomia)
(2)
Małuszyńska Ewa
(2)
Mendel Tadeusz (1933- )
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Niezgoda Agnieszka
(2)
Olszańska Anna
(2)
Prymon Marek (1949- )
(2)
Rachocka Joanna
(2)
Raszkowski Andrzej
(2)
Skalik Jan
(2)
Sztando Andrzej
(2)
Sławińska Maria (1946- )
(2)
Tomanek Robert
(2)
Waśkowski Zygmunt
(2)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(2)
Abtowa Jadwiga
(1)
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Bajdak Andrzej
(1)
Barabasz Adela
(1)
Barczak Andrzej Stanisław (1939- )
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Borkowska Bożena
(1)
Borowiec Jan (nauki ekonomiczne)
(1)
Borys Grażyna (1947- )
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Brzosko-Sermak Agnieszka
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Budner Waldemar
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chmielewski Roman
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Stanisław (1957- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czech Katarzyna
(1)
Czornik Małgorzata
(1)
Deszczyński Przemysław (1956- )
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Domaradzka Aurelia
(1)
Domański Ryszard (1928- )
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dybała Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Dydkowski Grzegorz (1962- )
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Dziawgo Danuta (1969- )
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fiedor Bogusław
(1)
Figura Janusz
(1)
Florek Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Franczak Iwona
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Grabowska Aleksandra (nauki ekonomiczne)
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Grześkowiak Alicja
(1)
Górecki Tomasz (matematyk)
(1)
Głębocka Magdalena
(1)
Hadaś-Dyduch Monika
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hajdas Monika
(1)
Hales Colin F
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Hawlenah Joanna
(1)
Hoekman Bernard M. (1959- )
(1)
Ignacy Jarosław
(1)
Ingram Tomasz
(1)
Iwankiewicz-Rak Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(133)
2000 - 2009
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(180)
Język
polski
(180)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
TURYSTYKA
(13)
ZARZĄDZANIE
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(10)
MARKETING
(8)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
ROZWÓJ REGIONALNY
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
EKOROZWÓJ
(3)
GLOBALIZACJA
(3)
INNOWACJE
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
MIKROEKONOMIA
(3)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(3)
RACHUNKOWOŚĆ
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
USŁUGI
(3)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(3)
AGROBIZNES
(2)
BUDŻETY RODZINNE
(2)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(2)
KONKURENCJA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MIASTA
(2)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
NEGOCJACJE
(2)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(2)
POLSKA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
PUBLIC RELATIONS
(2)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
BANKI
(1)
BANKOWOŚĆ PRYWATNA
(1)
BUDŻETY TERENOWE
(1)
Biznesplan
(1)
Branża TSL
(1)
CENY
(1)
CONTROLLING
(1)
CZAS
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekoturystyka
(1)
FINANSE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDRAISING
(1)
GATT
(1)
GEOPOLITYKA
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INFORMATYKA
(1)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTERWENCJONIZM
(1)
INWESTYCJE ALTERNATYWNE
(1)
KADRY
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MAKROEKONOMIA
(1)
MARKETING EKOLOGICZNY
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
(1)
MATEMATYKA
(1)
MATEMATYKA FINANSOWA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MERCHANDISING
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(1)
NAUCZANIE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE MIĘDZYNARODOWE
(1)
OŚWIATA
(1)
PAWŁOWSKI, ZBIGNIEW (1930-1981)
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PORADNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
PRAWO
(1)
PRAWO WSPÓLNOTOWE EUROPEJSKIE
(1)
PROMOCJA HANDLOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Temat: czas
2001-0
(10)
2001-
(5)
1989-
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
POLSKA
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(34)
PODRĘCZNIKI
(5)
Podręcznik
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Opracowanie
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Transport i logistyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(18)
marketing
(13)
zarządzanie
(13)
rozwój regionalny
(12)
turystyka
(11)
konkurencyjność
(9)
Unia Europejska
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
globalizacja
(7)
innowacje
(7)
ekonomia
(6)
gospodarka oparta na wiedzy
(6)
komunikacja marketingowa
(6)
konsument
(6)
rynek turystyczny
(6)
finanse
(5)
gospodarka przestrzenna
(5)
gospodarka rynkowa
(5)
gospodarka turystyczna
(5)
konsumpcja
(5)
organizacja
(5)
rynek pracy
(5)
strategia marketingowa
(5)
zarządzanie projektami
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
dystrybucja
(4)
innowacyjność
(4)
marka
(4)
planowanie
(4)
podatek
(4)
public relations
(4)
rozwój gospodarczy
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
rynek finansowy
(4)
zachowania konsumenckie
(4)
Wspólna Polityka Rolna
(3)
controlling
(3)
cykl projektu
(3)
gospodarka
(3)
gospodarka światowa
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kapitał ludzki
(3)
marketing terytorialny
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
mikroekonomia
(3)
monopol
(3)
negocjacje
(3)
oligopol
(3)
podaż
(3)
polityka turystyczna
(3)
pomoc publiczna
(3)
popyt
(3)
promocja
(3)
przywództwo
(3)
rachunkowość
(3)
region
(3)
regionalizacja gospodarcza
(3)
rolnictwo
(3)
ruch turystyczny
(3)
samorząd terytorialny
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
system zarządzania
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
wizerunek
(3)
zarządzanie jakością
(3)
CRM
(2)
agrobiznes
(2)
algebra liniowa
(2)
badania marketingowe
(2)
budżet
(2)
całki
(2)
dobra publiczne
(2)
e-commerce
(2)
geografia ekonomiczna
(2)
gospodarstwo domowe
(2)
handel
(2)
handel elektroniczny
(2)
handel międzynarodowy
(2)
hotelarstwo
(2)
inflacja
(2)
integracja gospodarcza
(2)
inwestycje
(2)
klient
(2)
komercjalizacja
(2)
kompetencje
(2)
konkurencja doskonała
(2)
kontrola
(2)
kryzys finansowy
(2)
kryzys gospodarczy
(2)
logistyka
(2)
marketing-mix
(2)
matematyka finansowa
(2)
merchandising
(2)
miasto
(2)
monitoring
(2)
ochrona środowiska
(2)
organizacje non-profit
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
outsourcing
(2)
partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
180 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów kierunku zarządzania. W sposób możliwie kompleksowy pozwala zapoznać się z formalnym aparatem matematycznym przydatnym w trakcie nauki przedmiotu. Przytaczane przykłady pokazują szeroką paletę różnorodnych możliwości zastosowań matematyki w zarządzaniu i ekonomii. Przykłady te zawierają treści ekonomiczne na tyle proste, że ich lektura nie przysporzy kłopotów początkującym adeptom wiedzy ekonomicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11684.XIV.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12835.XIV.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 128-130.
Podręcznik pt. Public relations ma "cztery podstawowe cechy: istotność, aktualność, nowatorstwo i wyjątkowość [...] Wyjątkowość pracy legitymuje luka tematyczna zagadnień public relations w polskiej literaturze, która dotychczas nie przedstawiła zbiorczo tych zagadnień zarówno w ujęciu historycznym, ekonomicznym, jak i praktycznym oraz wskazywała na powiązanie z internal relations, media relations, inwestor relations, personal public relations, sponsoringiem i lobbingiem. (z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Krzysztofa Firleja)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13355.IX.18 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14360.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 172-233.
Celem rozważań zawartych w pracy było zdiagnozowanie ewolucji rozumienia kapitałów intelektualnego i ludzkiego w badawczym ujęciu knowledge management. W dociekaniach diagnoza została potraktowana instrumentalnie i zawężająco, jako narzędzie służące przede wszystkim identyfikacji elementów potrzebnych do skonstruowania nowego ich modelu. Część monografii poświęcona została badaniu zakresów znaczeniowych podstawowych pojęć, ich różnorodnej systematyzacji, a w ramach zgłębiania struktury rzeczywistości - propozycjom modelowego ujęcia problematyki. Zwieńczeniem rozważań, po ukazaniu kontekstu w postaci społeczeństwa wiedzy i dokonaniu przeglądu i identyfikacji różnorodnych zakresów znaczeniowych pojęć związanych z kapitałem intelektualnym i kapitałem ludzkim, jest wygenerowanie ich autorskiego modelu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13558.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14582.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana Janowi Skalikowi.
Bibliogr. przy pracach.
Ksiązka prezentuje to, co aktualnie ciekawe i istotne w naukach o zarządzaniu w zakresie podejścia systemowego, systemów zarządzania oraz transformacji i zmian. Podzielona jest na trzy główne części. Pierwsza z nich poświęcona jest uwarunkowaniom i procesom zmian, jakie zachodzą współcześnie w organizacjach. Druga część książki poświęcona jest wybranym aspektom doskonalenia systemów i procesów zarządzania przedsiębiorstwem. Zagadnienia podejścia systemowego i zmian w przedsiębiorstwach poruszono w trzeciej części książki, która poświęcona jest strategicznemu i systemowemu wymiarowi adaptacyjności organizacji. Te trzy części stanowią niezmiernie wartościową inspirację do dalszych badań nad niekończącą się drogą zmian będących warunkiem sukcesu każdej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13972.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach)
Materiały konferencyjne [XLVI Konferencja Naukowa Statystyków, Ekonometryków i Matematyków Polski Południowej "SEMPP" 2010 oraz Seminarium im. Profesora Zbigniewa Pawłowskiego, Podlesice k/Kroczyc].
Bibliogr. przy rozdz.
Książka ujmuje najważniejsze problemy z zakresu ekonometrii klasycznej i współczesnej. Pozycja przeznaczona jest dla kadry akademickiej i studentów uczelni ekonomicznych, uniwersytetów, politechnik i akademii rolniczych do studiowania ekonometrii i przedmiotów pokrewnych. Atutami książki są niezaprzeczalnie szeroki zakres tematyczny dostosowany do programu nauczania, większy nacisk na zastosowania niż na teorię, jasny, zrozumiały język, przystępny także dla czytelników niespecjalizujących się w metodach ilościowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11189.VIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12241.VIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 225)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy opracowania stawiają wiele pytań odnoszących się do istoty współczesnych warunków funkcjonowania podmiotów gospodarki turystycznej. W szczególności przedmiotem ich zainteresowań są determinanty działalności odzwierciedlające wyzwania, jakie stoją przed przedsiębiorstwami i regionami turystycznymi, orazmetody i narzędzia zarządzania stosowane na rynku turystycznym, stanowiące odpowiedź na te wyzwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13980.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Monografie i Opracowania, ISSN 1689-6556 ; 197)
ISSN i numeracja serii gł.: 1899-3192 ; nr 153.
Bibliogr. s. 212-220.
Kluczowym wkładem Autora jest opracowanie metodyki identyfikacji struktury i natężenia występowania mechanizmów dostosowawczych systemów zarządzania regulujących sprawną adaptację i rozwój przedsiębiorstw. Rozważania Autora na temat roli przedsiębiorcy, przywódcy i menedżera/administratora należy uznać za inspirujące i głębokie. Zaprezentowana macierz potencjału dostosowawczego systemu zarządzania stanowi bardzo wartościowy, innowacyjny wkład do nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11102.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12081.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem nadrzędnym niniejszych rozważań jest przedstawienie rozwoju problematyki skupionej wokół logistyki realizowanej w wymiarze globalnym. Szybki rozwój powiązań biznesu międzynarodowego prowokujący konieczność budowy sieci powiązań logistycznych jest imponujący, a zarazem ryzykowny dla działających w niej podmiotów. Z jednej strony powstają korzyści związane z dostępnością do określonego potencjału gospodarczego i możliwością wykorzystania go zgodnie z zapotrzebowaniem rynku globalnego, z drugiej zaś powstaje w takim układzie ryzyko zarówno wewnętrzne, związane z wrażliwością łańcucha dostaw na zmiany popytu, otoczenia i zaopatrzenia, jak i zewnętrzne, na które wpływa niepewność na rynkach światowych. Zarządzanie w takich warunkach sprawnością łańcucha dostaw wymaga zrozumienia konieczności wypracowywania kolejnych źródeł przewagi konkurencyjnej. Ze względu na dynamiczną sytuację gospodarczą, dodatkowo komplikowaną zmienną sytuacją polityczną, trwałość przewagi konkurencyjnej jest iluzoryczna, a pozostawanie przedsiębiorstwem konkurencyjnym w dłuższym okresie wymaga poszukiwania i analizowania zmiennych trendów w otoczeniu gospodarczo-społecznym. Znaczące konsekwencje dla rozwiązań w logistyce towarów i usług przynosi wyraźny trend budowania gospodarki elektronicznej. Kolejne branże korzystają coraz pełniej z rozwiązań sieciowych. Zrozumienie sensu tej zmiany oraz wykorzystanie jej w celu usprawnienia operacji logistycznych stanowi wyzwanie dla wielu przedsiębiorstw,w tym szczególnie dla przedsiębiorstw handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22273.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22272.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia strony 289-300.
Niniejszy podręcznik jest skierowany do studentów uczelni ekonomicznych, przede wszystkim studiów licencjackich na kierunku Gospodarka Turystyczna lub pokrewnych, zainteresowanych uporządkowaniem podstawowej, elementarnej wiedzy ekonomicznej (na poziomie wyższym) z zakresu zarządzania, marketingu, elementów ekonomiki i finansów przedsiębiorstw turystycznych. Podmioty te, będąc wyodrębnioną klasą (typem) przedsiębiorstw usługowych, zaspakajają potrzeby, w tym oczekiwania, różnych grup turystów („wypoczynkowych”, biznesowych itp.). Starają się czynić to lepiej niż ich konkurenci, z zyskiem dla siebie i dla swoich interesariuszy, a więc i z satysfakcją dla klienta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 18832.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mikroekonomia : ćwiczenia / Bożena Borkowska, Bożena Klimczak. - Wyd. 9. rozsz. i uzup. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011. - 215, [1] s. : il. ; 24 cm.
Podręcznik do ćwiczeń z mikroekonomii oprócz definicji podstawowych pojęć z omawianego zakresu zawiera również zadania do rozwiązania. Samodzielne ich rozwiązanie świadczy o zrozumieniu danej problematyki i umiejętności myślenia ekonomicznego. W treści trudniejszych zadań znajdują się informacje ułatwiające znalezienie rozwiązania. W drugiej części podręcznika znajdują się natomiast odpowiedzi do wszystkich zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12521 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12520.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13645.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 544-551. Indeks.
Największym walorem podręcznika jest całościowe przedstawienie wszystkiego, co wiąże się z Unią Europejską – na tle najważniejszych elementów dorobku światowej myśli ekonomicznej w kwestii międzynarodowej integracji gospodarczej. Podręcznik syntetyzuje wiedzę o integracji europejskiej, jej ewolucji, uwarunkowaniach, przejawach, instrumentalizacji, a także o jej sukcesach i porażkach, osadzając rozważania na szerszym tle zjawisk zachodzących w gospodarce światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12180.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 184)
Bibliogr. przy pracach.
Innowacje stanowią obecnie jedno z kluczowych zagadnień ekonomii i nauk o zarządzaniu. Z jednej strony dostrzega się stymulujący charakter innowacji w procesie wzrostu gospodarczego, z drugiej - najważniejsze źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i sektorów. Innowacje występują we wszystkich sferach życia gospodarczego, a także we wszystkich sektorach i wszystkich obszarach funkcjonalnych i procesowych przedsiębiorstwa. Fakt ten stał się inspiracją dla autorów artykułów, poszukujących przejawów innowacyjności w działalności marketingowej różnorodnych podmiotów oraz w sektorze handlu. Zeszyt naukowy składa się z trzynastu artykułów, które w wieloaspektowy sposób przedstawiają problem innowacji w marketingu i handlu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13095.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Merchandising / Barbara Borusiak. - Wyd. 3 rozsz. - Poznań : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2009. - 121 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 119-121.
Głównym celem pracy jest zdefiniowanie pojęcia "merchandising", przy założeniu, że zasadne jest rozróżnienie merchandisingu producenta i detalisty, oraz wskazanie na jego techniki. Akcent położono na merchandisingu handlowym, wychodząc z założenia, że jest to zagadnienie bogatsze treściowo, stąd szczególnie został rozwinięty fragment dotyczący technik merchandisingu handlowego. Wydanie trzecie zostało rozszerzone o rozdział szósty zawierający praktyczne wskazówki dotyczące ekspozycji wybranych grup produktów zaliczanych do FMCG w sklepach zorientowanych głównie na sprzedaż towarów tej kategorii. Praca została przygotowana jako podręcznik dla studentów, ale może być przydatna dla wszystkich, którzy profesjonalnie zajmują się handlem, ponieważ w dużym stopniu merchandising jest "systemem praktycznego działania".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11302.IX.16.2 [Magazyn 1], P.9788 [Magazyn 1], P.9789 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9790.IX.16.2 [Wypożyczalnia C], P.9787.IX.16.2 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
E-book
W koszyku
Zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi / Henryk Brandenburg. - Wydanie trzecie uzupełnione. - Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011. - 218 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 201-216.
W pracy jako podstawową rozwinięto tezę dotyczącą możliwości i warunków zastosowania metod zarządzania projektami w polskich warunkach społeczno-gospodarczych. Jej celem jest opracowanie modelu zarządzania lokalnymi przedsięwzięciami rozwojowymi, uwzględniającego przede wszystkim aspekt organizacyjny procesu przygotowania i realizacji tych przedsięwzięć. Aspekt ten, należy do najważniejszych, a jednocześnie najbardziej skomplikowanych elementów w procesie projektowania. O ile prostą sprawą jest realizacja poszczególnych zadań projektu, jego części technicznej i planistycznej, o tyle aspekt organizacyjny stanowi ciągle jeszcze jego piętę achillesową. W związku z powyższym, przy opracowywaniu propozycji modelu zarządzania projektami rozwojowymi zwrócono głównie uwagę na jego elementy struktur podmiotowych, bez uwzględniania mechanizmów i instrumentów tworzących konstrukcję umożliwiającą sterowanie procesami zarządzania projektami w układach lokalnych. W pracy postawiono również wiele tez dodatkowych, dotyczących uwarunkowań wdrożenia zaproponowanego modelu zarządzania lokalnymi projektami rozwojowymi. Dotyczą one konieczności uwzględnienia aspektu ludzkiego i społecznego w realizacji tego typu projektów, zrealizowania prac przygotowawczych i adaptacyjnych do nowych warunków działania w instytucji odpowiedzialnej za zarządzanie lokalnymi projektami rozwojowymi oraz zasad jej współpracy z innymi organizacjami odpowiedzialnymi za rozwój lokalny w mieście. Przedstawiono również tezy dotyczące kierunków dalszych badań w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.153.XIII.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-239 i przy rozdz.
Niniejszy podręcznik stanowi próbę przedstawienia i uporządkowania stanu wiedzy związanej z funkcjonowaniem sektora publicznego. Podjęto w nim też kwestie teorii dóbr publicznych i zakresu przedmiotowego sektora publicznego. Każdy z siedmiu rozdziałów został uzupełniony o wykaz problemów do dyskusji i spis przydatnej studentom literatury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10283.VIII.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11814.VIII.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik zawiera zestawienie podstawowych metod zarządzania, czyli pewnych usystematyzowanych sposobów postępowania w obliczu konkretnych problemów kierowniczych, które to sposoby mogą charakteryzować się różnym stopniem szczegółowości. Celem opracowania jest ukazanie możliwie pełnego obrazu wykorzystywanych współcześnie metod zarządzania. Zaproponowany wybór obejmuje zarówno rozwiązania tradycyjne, ugruntowane w teorii i praktyce, jak i najnowsze propozycje. Wyraźny akcent położono na metody odnoszące się do tzw. miękkich czynników zarządzania, m.in. kreatywności, komunikacji i stosunków międzyludzkich w przedsiębiorstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12800.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-[268].
Niniejsza książka zawiera przegląd współczesnych zjawisk i procesów będących przedmiotem geografii ekonomicznej. Prezentowana wiedza jest wykładem podstawowych pojęć, faktów i koncepcji teoretycznych geografii ekonomicznej - ilustrowanych przykładami, przedstawionych w dość zwięzłej postaci - swoistym kompendium wiedzy geograficznej. Książka spełnia kryterium podręcznika akademickiego adresowanego przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych. Podręcznik będzie też przydatny dla studiujących problematykę pokrewną związaną z gospodarką przestrzenną, ekonomiką miast i regionów, ekonomiką środowiska czy globalistyką. Praca powinna również zainteresować nauczycieli akademickich i praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12846 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11018.XI.7 [Wypożyczalnia C], P.12845.XI.7 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11995.XI.7 [Czytelnia C], 11994.XI.7 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-90.
Celem opracowania jest zaprezentowanie tematyki wartości dla klienta w sektorze usługowym na przykładzie usług turystycznych. W publikacji Czytelnik znajdzie charakterystykę pojęć i składników koncepcji wartości dla klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych, przedstawienie metodyki badań wartości dla klienta oraz przeprowadzenie analizy wartości dla klienta w świetle wyników badań empirycznych. Praca składa sie z trzech rozdziałów i jest przeznaczona dla studentów kierunku turystyka i rekreacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11872.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13052.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W monografii została podjęta tematyka dotycząca znaczenia marketingu w procesie tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego na poziomie przedsiębiorstwa (poziom mikro). Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą nauki o zarządzaniu, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu opartego na wiedzy na poziomie przedsiębiorstw i ich otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14669.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
W niniejszym opracowaniu podjęta została tematyka dotycząca pojęcia marketingu terytorialnego opartego na wiedzy, który zakłada aktywne działania jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów w procesie tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach oraz wsparcie procesu rozwoju lokalnego i regionalnego.Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą zarówno nauki o zarządzaniu, jak i nauki ekonomiczne, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu terytorialnego opartego na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14334.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15243.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej