Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(129)
IBUK Libra
(51)
Forma i typ
Książki
(127)
E-booki
(53)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(107)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(124)
Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Rapacz Andrzej (1951- )
(5)
Sobocińska Magdalena
(5)
Sosnowski Michał
(5)
Gołembski Grzegorz
(4)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Bełz Grzegorz
(3)
Brol Ryszard
(3)
Kos Barbara
(3)
Mruk Henryk
(3)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(3)
Reformat Beata
(3)
Romanowski Robert
(3)
Węgrzyn Grażyna
(3)
Ćwiklicki Marek
(3)
Borusiak Barbara
(2)
Brol Marcin
(2)
Ciechomski Wiesław
(2)
Dydkowski Grzegorz
(2)
Graczyk Andrzej
(2)
Idczak Piotr
(2)
Kasperek-Hoppe Maria
(2)
Klimczak Bożena (1942- )
(2)
Kociszewski Karol
(2)
Korenik Stanisław
(2)
Kowalak Robert
(2)
Mazur Grzegorz (ekonomia)
(2)
Małuszyńska Ewa
(2)
Mendel Tadeusz (1933- )
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Niezgoda Agnieszka
(2)
Olszańska Anna
(2)
Prymon Marek (1949- )
(2)
Rachocka Joanna
(2)
Raszkowski Andrzej
(2)
Skalik Jan
(2)
Sztando Andrzej
(2)
Sławińska Maria (1946- )
(2)
Tomanek Robert
(2)
Waśkowski Zygmunt
(2)
Woźniczka Jarosław (1964- )
(2)
Abtowa Jadwiga
(1)
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Bajdak Andrzej
(1)
Barabasz Adela
(1)
Barczak Andrzej Stanisław (1939- )
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Borkowska Bożena
(1)
Borowiec Jan (nauki ekonomiczne)
(1)
Borys Grażyna (1947- )
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Brzosko-Sermak Agnieszka
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Budner Waldemar
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chmielewski Roman
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Stanisław (1957- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czech Katarzyna
(1)
Czornik Małgorzata
(1)
Deszczyński Przemysław (1956- )
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Domaradzka Aurelia
(1)
Domański Ryszard (1928- )
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dybała Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Dydkowski Grzegorz (1962- )
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Dziawgo Danuta (1969- )
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fiedor Bogusław
(1)
Figura Janusz
(1)
Florek Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Franczak Iwona
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Grabowska Aleksandra (nauki ekonomiczne)
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Grześkowiak Alicja
(1)
Górecki Tomasz (matematyk)
(1)
Głębocka Magdalena
(1)
Hadaś-Dyduch Monika
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hajdas Monika
(1)
Hales Colin F
(1)
Haromszeki Łukasz
(1)
Hawlenah Joanna
(1)
Hoekman Bernard M. (1959- )
(1)
Ignacy Jarosław
(1)
Ingram Tomasz
(1)
Iwankiewicz-Rak Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(133)
2000 - 2009
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(180)
Język
polski
(180)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
TURYSTYKA
(13)
ZARZĄDZANIE
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(10)
MARKETING
(8)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
ROZWÓJ REGIONALNY
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
EKOROZWÓJ
(3)
GLOBALIZACJA
(3)
INNOWACJE
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
MIKROEKONOMIA
(3)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(3)
RACHUNKOWOŚĆ
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
USŁUGI
(3)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(3)
AGROBIZNES
(2)
BUDŻETY RODZINNE
(2)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Innowacje
(2)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(2)
KONKURENCJA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MIASTA
(2)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
NEGOCJACJE
(2)
POLITYKA SPÓJNOŚCI UE
(2)
POLSKA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
PUBLIC RELATIONS
(2)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
BANKI
(1)
BANKOWOŚĆ PRYWATNA
(1)
BUDŻETY TERENOWE
(1)
Biznesplan
(1)
Branża TSL
(1)
CENY
(1)
CONTROLLING
(1)
CZAS
(1)
DEKLARACJA BOLOŃSKA (1999)
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Ekoturystyka
(1)
FINANSE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
FUNDRAISING
(1)
GATT
(1)
GEOPOLITYKA
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INFORMATYKA
(1)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTERWENCJONIZM
(1)
INWESTYCJE ALTERNATYWNE
(1)
KADRY
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MAKROEKONOMIA
(1)
MARKETING EKOLOGICZNY
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MARKETING ZAANGAŻOWANY SPOŁECZNIE
(1)
MATEMATYKA
(1)
MATEMATYKA FINANSOWA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MERCHANDISING
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(1)
NAUCZANIE
(1)
ORGANIZACJE GOSPODARCZE MIĘDZYNARODOWE
(1)
OŚWIATA
(1)
PAWŁOWSKI, ZBIGNIEW (1930-1981)
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PORADNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
PRAWO
(1)
PRAWO WSPÓLNOTOWE EUROPEJSKIE
(1)
PROMOCJA HANDLOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Temat: czas
2001-0
(10)
2001-
(5)
1989-
(4)
1901-
(1)
Temat: miejsce
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(2)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
POLSKA
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(34)
PODRĘCZNIKI
(5)
Podręcznik
(5)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Opracowanie
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Transport i logistyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(18)
marketing
(13)
zarządzanie
(13)
rozwój regionalny
(12)
turystyka
(11)
konkurencyjność
(9)
Unia Europejska
(8)
przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
globalizacja
(7)
innowacje
(7)
ekonomia
(6)
gospodarka oparta na wiedzy
(6)
komunikacja marketingowa
(6)
konsument
(6)
rynek turystyczny
(6)
finanse
(5)
gospodarka przestrzenna
(5)
gospodarka rynkowa
(5)
gospodarka turystyczna
(5)
konsumpcja
(5)
organizacja
(5)
rynek pracy
(5)
strategia marketingowa
(5)
zarządzanie projektami
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
dystrybucja
(4)
innowacyjność
(4)
marka
(4)
planowanie
(4)
podatek
(4)
public relations
(4)
rozwój gospodarczy
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
rynek finansowy
(4)
zachowania konsumenckie
(4)
Wspólna Polityka Rolna
(3)
controlling
(3)
cykl projektu
(3)
gospodarka
(3)
gospodarka światowa
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kapitał ludzki
(3)
marketing terytorialny
(3)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(3)
mikroekonomia
(3)
monopol
(3)
negocjacje
(3)
oligopol
(3)
podaż
(3)
polityka turystyczna
(3)
pomoc publiczna
(3)
popyt
(3)
promocja
(3)
przywództwo
(3)
rachunkowość
(3)
region
(3)
regionalizacja gospodarcza
(3)
rolnictwo
(3)
ruch turystyczny
(3)
samorząd terytorialny
(3)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
system zarządzania
(3)
turystyka zrównoważona
(3)
wizerunek
(3)
zarządzanie jakością
(3)
CRM
(2)
agrobiznes
(2)
algebra liniowa
(2)
badania marketingowe
(2)
budżet
(2)
całki
(2)
dobra publiczne
(2)
e-commerce
(2)
geografia ekonomiczna
(2)
gospodarstwo domowe
(2)
handel
(2)
handel elektroniczny
(2)
handel międzynarodowy
(2)
hotelarstwo
(2)
inflacja
(2)
integracja gospodarcza
(2)
inwestycje
(2)
klient
(2)
komercjalizacja
(2)
kompetencje
(2)
konkurencja doskonała
(2)
kontrola
(2)
kryzys finansowy
(2)
kryzys gospodarczy
(2)
logistyka
(2)
marketing-mix
(2)
matematyka finansowa
(2)
merchandising
(2)
miasto
(2)
monitoring
(2)
ochrona środowiska
(2)
organizacje non-profit
(2)
otoczenie przedsiębiorstwa
(2)
outsourcing
(2)
partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
180 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie − znalazły się takie kwestie, jak: wykorzystanie kodów QR w promowaniu dziedzictwa kulturowego, reklama w grach wideo, wybrane aspekty dostępności komunikacji marketingowej i multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących, analiza rynku kryptowalut jako szansy rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych, możliwości wykorzystania nowych mediów jako narzędzia wywierania wpływu psychologicznego we współczesnych konfliktach zbrojnych, wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw branży rękodzielniczej, zastosowanie aplikacji mobilnych jako narzędzia nowoczesnej komunikacji marketingowej współczesnych sieci handlowych czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu komunikowania i dostarczania wartości klientowi. Prezentowana monografia jest owocem VIII edycji cyklicznej Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej pt. „Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej”, organizowanej od 2013 roku przez Koło Naukowe Marketingu „Meritum” działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
„Książka podejmuje ważna, aktualna, zasadniczo ponadczasowa i uniwersalna problematykę korupcji. […] Praca dobrze wpisuje się w ramy problematyki badawczej w dziedzinie nauk ekonomicznych, w dyscyplinie ekonomia. Jednocześnie jej ważnym walorem jest atut interdyscyplinarności. Oprócz pierwiastków stricte ekonomicznych występują w niej elementy socjologiczne, prawne, politologiczne, psychologiczne itp. To pozwala na prowadzenie analizy zbliżonej do realiów – rzeczywistość jest bowiem z natury rzeczy multii interdyscyplinarna. Dobór problematyki książki stanowi jej bardzo silna stronę” prof. zw. dr hab. Marian Gorynia Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu „Recenzowana rozprawa jest niewątpliwie wartościowa publikacja naukowa i może wzbudzić zainteresowanie znacznego kręgu czytelników; nie tylko w środowisku naukowym”. prof. zw. dr hab. Jerzy Wilkin Uniwersytet Warszawski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Współczesny lokalizm nie koncentruje się już na pytaniu, czy społeczności oraz materialne i niematerialne wartości lokalne zawierają lub mogą zawierać tyle wystarczających potencjałów rozwojowych, by mogły one łącznie stać się jednym z najważniejszych filarów rozwoju regionów, państw i struktur wyższych rzędów. Twierdzącej odpowiedzi na nie udzielono już wielokrotnie. Współczesne osie lokalistycznej dyskusji to m.in. kwestie pożądanego stopnia autonomii, aktywności i podmiotowości terytorialnych korporacji lokalnych, dopuszczalności sprzeczności między dążeniami lokalnych i ponadlokalnych władz oraz sposobów radzenia sobie z nimi, globalnych powiązań lokalnych gospodarek i społeczności, udziału samorządów lokalnych w gospodarce finansowej państwa czy roli państw i ich organizacji w kreowaniu warunków oddolnego rozwoju. Rozwój lokalny ukazywany jest dziś zatem nie tylko jako proces o znaczeniu lokalnym. W jego filozofii upatruje się bowiem jednego z ważniejszych antidotów np. na zmiany klimatyczne, kryzysy energetyczne, terroryzm, konflikty zbrojne, zderzenia kultur i pogłębiające się dysproporcje materialne. Traktuje się go również jako ważny czynnik i subproces transformacji społecznej, gospodarczej oraz politycznej wielu państw. W związku z powyższym gospodarka lokalna, rozumiana jako szereg różnorodnych czynności służących rozwojowi lokalnemu, wykonywanych przez wiele rozmaitych podmiotów, przybiera wciąż na znaczeniu zarówno w teorii, jak i praktyce. Jest to szczególnie ważne dziś, w dobie coraz częstszych postulatów redefinicji pojęcia rozwoju społeczno-gospodarczego jako takiego, poprzez wiązanie go z takimi kryteriami oceny zmian rzeczywistości, jak np. wielowymiarowa jakość życia, osobiste szczęście, dobrostan społeczny, zrównoważenie rozwoju, samopodtrzymywanie się niektórych procesów i odnawialność eksploatowanych zasobów. Istnieje zatem wyraźna potrzeba dalszego wzbogacania zarówno zasobów wiedzy obiektywnej dotyczącej zagadnień lokalnej gospodarki i lokalnego rozwoju, jak i pokładów wiedzy subiektywnej dotyczącej tych zagadnień, a charakteryzującej decydentów, przedsiębiorców, aktywistów i naukowców. Tylko tą drogą ustalenia teoretyczne mogą znaleźć swoje, korzystne dla społeczeństwa, zastosowanie praktyczne, a doświadczenia ze sfery realnej – wzbogacić teorię. Jedną z wielu reakcji na to zapotrzebowanie jest organizowana corocznie przez Katedrę Gospodarki Regionalnej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu konferencja naukowa pt. „Gospodarka lokalna w teorii i praktyce”. W jej XIX edycji, rekordowej pod względem zainteresowania i partycypacji, uczestniczyło stu kilkudziesięciu naukowców z wielu uczelni (w tym również z Republiki Czeskiej) oraz samorządowcy, doktoranci, studenci i przedsiębiorcy z całego kraju. Żywimy nadzieję, że jej znaczenie jako ważnego forum wymiany wiedzy oraz koncepcji związanych z problematyką rozwoju terytorialnego będzie dalej rosnąć. Niniejsza publikacja jest jedną z dwóch zawierających wyniki badań przeprowadzonych i zaprezentowanych przez jej uczestników. Oddajemy ją w Państwa ręce z przekonaniem, że jej treść będzie przydatna w zgłębianiu zagadnień rozwoju lokalnego oraz w zarządzaniu nim zarówno w perspektywie lokalnej, jak i ponadlokalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia prezentuje efekt debat uczestników XIX Konferencji Naukowej „Procesy internacjonalizacji w gospodarce światowej”, organizowanej przez Katedrę Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w 2022 roku. Uwzględniając skalę złożoności i wielowymiarowość procesów zachodzących w gospodarce światowej przełomu II i III dekady XXI wieku, oddawane w ręce Czytelników opracowanie poświęcono następującym zagadnieniom: problematyka inflacji w państwach członkowskich Unii Europejskiej, koncepcja udzielania pomocy publicznej na badania i rozwój w Polsce, innowacyjność krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także instrumentów finansowego wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw w UE, handel międzynarodowy w warunkach globalizacji i deglobalizacji w latach 1995-2020, handel mierzony za pomocą wartości dodanej i globalnych łańcuchów wartości ze szczególnym uwzględnieniem okresu pandemii, skutki pandemii dla handlu zagranicznego na przykładzie handlu samochodami osobowymi w UE, opodatkowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych podatkiem od wartości dodanej w UE na przykładzie Niemiec, motywy i wyniki bezpośrednich inwestycji zagranicznych na bardziej zaawansowanych rynkach na przykładzie polskich inwestycji w Niemczech, wpływ pandemii COVID-19 oraz inwazji Rosji na Ukrainę na sytuację gospodarczą w Mongolii. Publikację skierowano do wszystkich osób zainteresowanych zjawiskami i procesami zachodzącymi w gospodarce światowej, w tym studentów oraz osób pracujących w firmach międzynarodowych lub prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celami niniejszej monografii są przedstawienie zakresu zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w miejskim transporcie zbiorowym oraz wskazanie, jak technologie informatyczne przyczyniają się nie tylko do poprawy konkurencyjności tego sektora usług, lecz również jak mogą i powinny zmienić się realizowane procesy czy modele rozwiązań. W pracy sformułowano hipotezy zakładające, że wdrażanie narzędzi informatycznych i sama transformacja cyfrowa stanowią wielokierunkowy, złożony proces adaptacji rynkowej miejskiego transportu zbiorowego, mający na celu poprawę jego konkurencyjności oraz dostosowanie do otoczenia rynkowego. Podczas przygotowania monografii wykorzystano analizę literatury przedmiotu opisującą same rozwiązania technologiczne, ale również przedstawiającą dobrą praktykę ich wdrażania i zastosowania. Sięgnięto także po wieloletnie obserwacje poczynione w trakcie pracy praktycznej w podmiocie organizującym miejski transport zbiorowy, w tym również z wdrożenia dużego projektu informatycznego zarządzania miejskim transportem zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Celem niniejszej monografii jest przedstawienie procesów współpracy i integracji w transporcie zbiorowym, uwarunkowań oraz czynników mających wpływ na zakres integracji w transporcie miejskim z systemami o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz przemieszczeniami indywidualnymi środkami transportu. W ramach rozważań przedstawiono przesłanki i motywy podejmowania współpracy przez podmioty, a także sprecyzowano rozumienie kategorii integracja, jej rodzajów i formy. Scharakteryzowano proces integracji na gruncie ekonomii klasycznej oraz ekonomii instytucjonalnej, narzędzia realizacji polityki integracji usług transportu zbiorowego, a także koszty i korzyści integracji. Omówiono zagadnienia integracji taryfowej, technologie informatyczne wykorzystywane podczas rozwiązań w tym zakresie, a także sposoby rozliczeń pomiędzy gminami wspólnie organizującymi miejski transport zbiorowy. Poruszono problematykę koordynacji rozkładów jazdy oraz rozwiązania – w szczególności infrastrukturalne – mające zapewnić łatwe, wygodne i bezpieczne przesiadanie się pomiędzy różnymi środkami transportu zbiorowego oraz przy wykorzystaniu indywidualnych środków transportu. Przedstawiono zagadnienia integracji w warunkach suburbanizacji i dojazdów z obszarów podmiejskich, a także lokalizacji infrastruktury poza centrami miast. Podczas rozważań sięgnięto po publikacje zawierające wyniki analiz w zakresie funkcjonowania sektora pasażerskiego transportu zbiorowego, ponadto odwołano się do obserwacji stanowiących wynik wieloletnich doświadczeń praktycznych Autorów we wdrażaniu rozwiązań z zakresu integracji transportu zbiorowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W monografii zostały przybliżone zmiany, jakie zaszły w finansach gospodarstw domowych i przedsiębiorstw, spowodowane koniecznością dostosowania się do nowych warunków funkcjonowania po pandemii COVID-19, ale i też wynikłe z rozszerzającej się stale globalizacji, wzrostu konkurencji i innych czynników mikro- i makroekonomicznych. Wśród poruszanych tematów znajdują się m.in. zagadnienie kreatywnej księgowości, omówienie założeń Polskiego Ładu i jego wpływu na finanse przedsiębiorstw i gospodarstw domowych, przybliżenie ewolucji praktyki rachunkowości, w tym pakietu VAT dla e-commerce, ryczałtu od dochodów spółek, odliczenia VAT przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów czy zmian w zakresie CIT, jak również przyjrzenie się stanowi wiedzy społeczeństwa na temat najważniejszych zmian reformy podatkowej oraz analiza specyfiki zawodu pilota wycieczek. Niniejsza publikacja stanowi efekt XIII Ogólnopolskich Dni Rachunkowości zorganizowanych przez Koło Naukowe Rachunkowości „Rachmistrz” działające przy Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Autorami rozdziałów są studenci, przedstawiciele kół naukowych uczelni wyższych w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
W ramach niniejszej monografii opisano istotne z punktu widzenia aspektów rozwoju teorie i praktyki zarządzania publicznego. W pracach nad publikacją uczestniczyło 25 naukowców z 11 ośrodków naukowo-badawczych w Polsce. Przygotowali oni 18 odrębnych rozdziałów eksplorujących bliską im tematykę badawczą powiązaną z obszarem zarządzania publicznego, w którym się specjalizują. Zawartość tekstów obejmuje tematy niezbędne do zrozumienia współczesnego sektora publicznego, jego roli (rozdziały 1, 2, 3, 4), znaczenia zmian w otoczeniu wyrażających się postępującą digitalizacją (rozdziały 16, 17, 18). Wymiar operacyjny zarządzania reprezentują tematy dotyczące: zarządzania finansami (rozdział 5), pomiaru efektywności (rozdział 6), zarządzania strategicznego (rozdział 7), przedsiębiorczości publicznej i społecznej (rozdział 8), zarządzania ryzykiem (rozdział 9), kultury organizacyjnej (rozdział 10), zarządzania zasobami ludzkimi (rozdział 11), przywództwa (rozdział 12), kontaktów z otoczeniem w konsekwencji podejmowania działań w obszarze marketingu (rozdział 13) i public relations (rozdział 14) oraz współpracy i orkiestracji układów sieciowych przez podmioty publiczne (rozdział 15). Monografia kierowana jest szczególnie do studentów kierunków studiów z obszarów administracji publicznej, gospodarki publicznej, zarządzania, jak i do nauczycieli akademickich i badaczy uwarunkowań działania organizacji publicznych podejmujących w swoich zajęciach i pracach badawczych tematy związane w całości bądź części z zarządzaniem publicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Publikacja jest efektem badań nad znaczeniem rewizji finansowej w procesie atestacji determinant użyteczności sprawozdań finansowych. W ramach rozważań przedstawiono: zakres i funkcje rewizji sprawozdań finansowych z uwzględnieniem potrzeb informacyjnych ich użytkowników, standardy i procedury badania użyteczności sprawozdań finansowych, wpływ rewizji finansowej na podniesienia jakości publikowanych raportów finansowych, opis struktury sprawozdania biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego, ocenę sprawozdań biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego wybranych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie przeprowadzoną pod kątem atestacji determinant użyteczności sprawozdań finansowych. W opracowaniu uwzględniono regulacje krajowych i międzynarodowych przepisów w obszarze sprawozdawczości finansowej i rewizji finansowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
The aim of the monograph is to show processes and behavior in the organic foodmarket in Poland. Empirical research was conducted in this area, involving boththe supply entities (organic food producers, distributors), as well as demandentities (buyers and consumers). The subject of the survey of buyers and consumers was to identify the motivesand factors influencing the purchase of organic products, the preferred forms ofsales and brand of these products, organic food in particular. The deliberationslead to the creation of typology of Polish eco-friendly goods for consumers, andimplications for entrepreneurs arising therefore. The main objective of the study of agricultural farms was to identify influencingfactors and perspectives of development of the agricultural market of organicproducts in Polish conditions. Questions directed to the owners of organic farms regarded factors related to theprofitability of organic farming and mechanisms of functioning of the market andprospects of its development. The aim of research of distributors was to determine the status and prospectsof development of distribution channels of organic products in Polish conditions.The analysis was aimed at determining the most popular distribution channelsand the prospects of the system’s development.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Koncepcja zrównoważonego rozwoju ma charakter uniwersalny i holistyczny. Nie można uznać jej za pełną i skończoną. Podlega przekształceniom, które są odpowiedzią na kluczowe problemy przyszłego rozwoju. Ma jednak elementy uniwersalne i stałe. Pozwala to na twórcze i aktywne wdrażanie tej koncepcji do praktyki. Złożoność koncepcji zrównoważonego rozwoju sprawia, iż trudno o metody badawcze pozwalające objąć tak złożoną rzeczywistość. Z uwagi na poprawność metodologiczną badacze budują narzędzia oparte na założeniach specyficznych dla ekologii, ekonomii, socjologii czy innych nauk, skupione na właściwych im aspektach poznawczych. W niniejszym opracowaniu prezentowany jest ekonomiczny aspekt podejścia do tej koncepcji. W zdecydowanej większości artykułów podstawą jest hipoteza – podmioty, które powinny zajmować się wdrażaniem zrównoważonego rozwoju, mają trudności z praktycznym zastosowaniem tej teorii. Wynika to zwykle z faktu, że problemy podmiotów zajmujących się implementacją zrównoważonego rozwoju są słabo znane. Stąd w artykułach istotne miejsce zajmują kwestie identyfikacji tych problemów, ich analizy i oceny. Celem rozważań jest poznanie przyczyn trudności we wdrażaniu koncepcji zrównoważonego rozwoju w praktyce oraz zaproponowanie procedur ułatwiających ten proces. Podjęcie tematu jest uzasadnione z kilku powodów. Po pierwsze, zrównoważony rozwój jest nieodłącznym elementem strategii, programów czy większych zamierzeń rozwojowych. Po drugie, dotyczy działań zarówno podmiotów samorządowych, jak i przedsiębiorstw. Po trzecie, istnieją problemy „przełożenia” ogólnej koncepcji na wytyczne dla powyższych działań. W związku z tym podmioty oczekują pomocy koncepcyjnej oraz wskazówek, jak mają programować swoje działania i koordynować je w sposób zgodny z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Połowa artykułów jest autorstwa zespołu Katedry Ekonomii Ekologicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który od wielu lat specjalizuje się w badaniu problematyki zrównoważonego rozwoju. Drugą część stanowią opracowania autorów z różnych ośrodków naukowych w kraju. Dzięki wspólnym zainteresowaniom teksty dobrze się uzupełniają i stanowią oryginalny wkład do teorii i praktyki zrównoważonego rozwoju. Prezentowane artykuły zostały zgrupowane w pięciu częściach: • koncepcyjne aspekty formułowania i wdrażania zrównoważonego rozwoju, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w gminach, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w rolnictwie i gospodarce wodnej, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w energetyce, • wdrażanie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie. Rozwój zrównoważony jest podstawową przesłanką programów dotyczących regionów, miast, branż gospodarki, a nawet przedsiębiorstw. Ponadto w różnym stopniu stosowany jest w wybranych dziedzinach gospodarki. Praktyczne wdrażanie wymaga jednoczesnego uwzględnienia przenikających się aspektów i dbania o zachowanie ładów w ich obrębie. Podstawowe znaczenie wydaje się mieć odpowiednie przygotowanie programów rozwoju i ich ocena z punku widzenia ich zrównoważenia. Powinno to pozwolić na łatwiejsze wypracowanie metod i instrumentów operacjonalizacji zrównoważonego rozwoju. Autorzy wyrażają nadzieję, że prezentowane w zbiorze artykuły pomogą lepiej zrozumieć koncepcję zrównoważonego rozwoju oraz skuteczniej i efektywniej stosować ją w różnych obszarach i przez różne podmioty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące w badaniach marketingowych wyrażają się w rozwoju złożonych metod i technik modelowania oraz wizualizacji danych, a także w rosnącym zakresie wykorzystywania nowych technologii w procesach zarządzania informacją. Celem monografii jest zaprezentowanie osiągnięć w metodologii badań marketingowych wyrażonych przez rozwój baz danych, modelowania, a także metod i form wizualizacji danych. Monografia stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby decydentów, którzy oczekują dzisiaj coraz bardziej pogłębionych analiz z wykorzystaniem coraz większej liczby danych i występujących między nimi współzależności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W sferze teoretycznej w niniejszej monografii podjęto starania doprecyzowania rozmytego pojęcia odporności organizacyjnej, czyli określenia jej ram teoretycznych. Rozważania odnoszą się przede wszystkim do grupy przedsiębiorstw rodzinnych, postrzeganych jako quasi-homogeniczna populacja wysoce specyficznych podmiotów gospodarczych. W sferze metodycznej podstawowymi wyzwaniami są próba operacjonalizacji i zaproponowania metody pomiaru samej odporności rozumianej przez pryzmat zdolności przedsiębiorstwa, osadzenie jej w kontekście charakterystycznym dla przedsiębiorstw rodzinnych i powiązanie z główną zmienną zależną interesującą badaczy nauk o zarządzaniu – efektywnością organizacyjną przedsiębiorstwa. W sferze empirycznej praca zmierza do sprawdzenia zależności pomiędzy odpornością organizacyjną i efektywnością organizacyjną przedsiębiorstw rodzinnych w kontekście zmiennych charakterystycznych dla tej grupy firm. W sferze praktycznej zaś podjęto próbę zaprezentowania wskazówek pomagających przedsiębiorcom kierującym firmami rodzinnymi tworzyć warunki organizacyjne sprzyjające oraz zwiększające szanse na przetrwanie zawirowań i nieprzewidzianych trudności. Skonfrontowanie analiz statystycznych z przeprowadzoną kwerendą przedmiotowych publikacji doprowadziło do identyfikacji implikacji teoretycznych, wniosków o charakterze praktycznym oraz wskazania przyszłych kierunków badań nad odpornością organizacyjną przedsiębiorstwa rodzinnego. Zgodnie z przeglądem literatury to pierwsze opracowanie systematyzujące zagadnienia odporności organizacyjnej przedsiębiorstw rodzinnych w tak szerokim ujęciu. Praca wpisuje się w badania prowadzone w nurcie zarządzania strategicznego oraz realizowanych w przedsiębiorstwach rodzinnych, których dorobek starano się wzbogacić.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest głównie dla studentów kierunku towaroznawstwa, może być również użyteczny dla studentów innych kierunków studiów oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych, zainteresowanych pogłębieniem swojej wiedzy w zakresie statystycznych metod analizy danych i monitorowania procesów. Rozdział 1 jest swego rodzaju repetytorium z rachunku prawdopodobieństwa i razem z rozdziałem 2, w którym zarysowano podstawowe problemy metodologii badań statystycznych, stanowi podstawę rozważań przedstawionych w dalszych częściach pracy. W rozdziale 3 omówiono podstawowe problemy i metody statystyki opisowej, a w kolejnych rozdziałach zagadnienia dotyczące statystyki matematycznej. Ostatni rozdział poświęcony jest analizie szeregów czasowych. W końcowej części pracy zamieszczono aneks zawierający tablice statystyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi istoty, znaczenia i uwarunkowań procesu cyfryzacji zachowań konsumentów i implikacji tego procesu dla szeroko rozumianego biznesu. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza stanowi teoretyczno-metodyczne ujęcie badania konsumenta w gospodarce cyfrowej, druga to ujęcie empiryczne konsekwencji cyfryzacji gospodarki w jej wybranych obszarach. Wśród poruszanych zagadnień wyróżnić można: definicję i charakterystykę gospodarki cyfrowej oraz konsumenta cyfrowego, systematykę źródeł danych generowanych, przechowywanych i udostępnianych uczestnikom gospodarki cyfrowej, problem cyfryzacji i platformizacji usług edukacyjnych, wykorzystanie możliwości technologii cyfrowych w sektorze bankowym czy w branży sportowej, problematykę bezpieczeństwa korzystania z usług finansowych przez internet, powiązania rosnącej konsumpcji cyfrowej z emisją gazów cieplarnianych i generowaniem śladu węglowego, efekty współpracy wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych z inluencerami, złożoność procesów technologicznych w przemyśle 4.0. Publikacja jest skierowana zarówno do szerokiego grona badaczy z różnych dyscyplin, jak i do praktyków marketingu. Może być również uzupełnieniem wiedzy jako dodatkowa lektura dla studentów gospodarki cyfrowej, informatyki, zarządzania i ekonomii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na cele główne monografii składają się wskazanie, zdefiniowanie i usystematyzowanie kategorii wartości dochodowej przedsiębiorstwa, skorygowanej o ryzyko działalności gospodarczej w ujęciu stochastycznym jako wiarygodnego kryterium decyzyjnego współczesnego przedsiębiorstwa zorientowanego na kreację wartości w zmiennym otoczeniu. Dodatkowo w monografii skoncentrowano się m.in. na: dyskusji nad aktualnością paradygmatu o maksymalizacji wartości przedsiębiorstwa, usystematyzowaniu modeli umożliwiających wyznaczenie wartości dochodowej przedsiębiorstwa, uporządkowaniu i zaproponowaniu klasyfikacji ryzyka działalności gospodarczej jako ryzyka finansowego, wskazaniu symulacji Monte Carlo jako elastycznej metody umożliwiającej wyznaczenie wartości dochodowej, a także opracowaniu autorskiego informatycznego modelu finansowego umożliwiającego wyznaczenie wartości dochodowej skorygowanej o ryzyko działalności gospodarczej w ujęciu stochastycznym, dostosowanego do pomiaru z wykorzystaniem symulacji Monte Carlo. W przeprowadzonym postępowaniu badawczym odwołano się do metod: analizy i konstrukcji logicznej, analizy i krytyki piśmiennictwa, monograficznej oraz symulacji komputerowej. W monografii zawarto ponadto studium przypadku ilustrujące aplikację wartości dochodowej skorygowanej o ryzyko w ujęciu stochastycznym w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Proponowany model dochodowy wykorzystuje autorską koncepcję zastosowania zakresów dynamicznych dostępnych w arkuszu Microsoft Excel do odzwierciedlenia kontynuacji przepływów pieniężnych, w tym ich kontynuacji według wybranego modelu trendu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Książka będzie stanowić interesującą lekturę dla wszystkich, którzy cenią rynkowe współdziałanie i chcieliby dowiedzieć się o nim więcej. Autorzy publikacji w pięciu rozdziałach (cztery przedstawiają badania własne autorów) rozważają różne aspekty współpracy organizacyjnej. Trzy pierwsze rozdziały dotyczą czynników współpracy wewnątrzorganizacyjnej. Czwarty ma charakter teoretyczny i traktuje o kompetencjach pracowniczych w organizacji. Rozdział piąty odnosi się do współpracy międzyorganizacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej pracy jest próba oceny stanu wiedzy i wskazania perspektyw rozwojowych dla marketingu rozumianego jako zbioru decyzji i działań podejmowanych w celu uzyskania pozytywnego wpływ na czynniki wzrostu wartości. W trzech rozdziałach autor przedstawił dwa modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości, których autorzy wskazują brak badań wpływu działań marketingowych na wartość przedsiębiorstwa, a także własny model skuteczności działań marketingowych wykorzystujący koncepcję czynników wzrostu wartości i pojęcie kapitału marki K.L. Kellera. Zawarł analizy, opierając się na własnym modelu skuteczności działań marketingowych oraz na elementach metodologicznych badań empirycznych dotyczących skuteczności działań marketingowych: na rynku konsumpcyjnym (business-to-consumer); na rynku zatrudnienia (employer branding); na rynku dóbr zaopatrzeniowych (business-to-business); na rynku finansowym (w zakresie relacji inwestorskich). Autor zaproponował też wskazówki metodologiczne dotyczące dalszych badań tego problemu w poszczególnych obszarach badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej