Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(22)
Status
only on-site
(22)
available
(11)
Branch
Magazyny
(4)
Wypo┼╝yczalnie
(7)
Czytelnie
(22)
Author
Buko Jacek
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Puchnarewicz El┼╝bieta
(2)
Andrej─Źuk V├ó─Źeslav Nikolaevi─Ź
(1)
Balińska Agata
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowo┼Ť─ç)
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
G├│rska-Warsewicz Hanna n
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Helnarska Karolina Julia
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Jaremen Daria El┼╝bieta n
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kaiser Alicja
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marak Janusz
(1)
Meyer Beata
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Orłowski Dominik
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rosa Gra┼╝yna (1968- )
(1)
Sikorska-Wolak Izabella
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Szromek Adam R
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
W├│jtowicz Bo┼╝ena (1957- )
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
─ćwikli┼äska Jolanta n
(1)
Year
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(22)
Subject
TURYSTYKA
(16)
EKOTURYSTYKA
(2)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
OBIEKTY i URZ─äDZENIA TURYSTYCZNE
(2)
POPYT
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
USŁUGI
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJOBRAZ
(1)
KUCHNIA REGIONALNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
LISTA ŚWIATOWEGO DZIEDZICTWA KULTURALNEGO i PRZYRODNICZEGO UNESCO
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODMIENNO┼Ü─ć KULTUROWA
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(1)
SAMORZ─äD TERYTORIALNY
(1)
TRAKTAT LIZBOŃSKI (2007)
(1)
TURYSTYKA - antropologia społeczna
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
UZDROWISKA
(1)
Subject: time
1989-
(4)
2001-0
(2)
Subject: place
EUROPA
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
22 results Filter
Book
In basket
(Monografie o Tematyce Turystycznej ; 10)
Bibliogr s. 171-178.
Niniejsza monografia porz─ůdkuje pogl─ůdy na istot─Ö atrakcji turystycznych, por├│wnuje definicje i kryteria ich klasyfikacji. Zasadniczym celem pracy jest jednak identyfikacja i opis metod bada┼ä nad atrakcjami turystycznymi. Autor proponuje podzia┼é metod i omawia najwazniejsze stosowane techniki i narz─Ödzia bada┼ä. W miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci ilustruje spos├│b zastosowania omawianych metod w odniesieniu do konkretnych bada┼ä. Badania nad atrakcjami turystycznymi maj─ů ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki oraz tworzenia nowych i doskonalenia istniej─ůcych produkt├│w turystycznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11440 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11439 XXI.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12661 XXI.2 [Czytelnia B], 12660 XXI.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 137-143.
Ksi─ů┼╝ka ukazuje, czym jest atrakcyjno┼Ť─ç turystyczna regionu z punktu widzenia konsumenta. Przedstawia definicje i przedmiot atrakcyjno┼Ťci turystycznej, metody jej analizy, zasady klasyfikacji region├│w turystycznych oraz ich charakterystyk─Ö w kontek┼Ťcie naturalnych i antropogenicznych zasob├│w Polski. Cz─Ö┼Ť─ç druga zawiera rezultaty podj─Ötych w tym zakresie bada┼ä. W ostatniej cz─Ö┼Ťci zawarto teori─Ö klasteringu jako nowoczesnej formy organizacyjnej podmiot├│w gospodarki rynkowej oraz propozycj─Ö modelu klastra dzia┼éaj─ůcego w przyk┼éadowym regionie geograficznym Polski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15104 XXI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 301-304.
Ksi─ů┼╝ka jest obszernym studium teoretyczno-empirycznym dotycz─ůcym szerokiego zakresu podejmowanej tematyki funduszy europejskich w gospodarce turystycznej. W pracy przedstawiono nast─Öpuj─ůce zagadnienia: funkcjonowanie Unii Europejskiej oraz podstawy europejskiej polityki turystycznej; struktury funduszy Unii Europejskiej oddzia┼éuj─ůce na rozw├│j gospodarki turystycznej; funkcjonowanie regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej, w tym analiz─Ö poziomu atrakcyjno┼Ťci turystycznej region├│w; analiz─Ö aplikowania i wykorzystania funduszy europejskich w regionalnej gospodarce turystycznej w perspektywie finansowej na lata 2007-2013; efekty i kierunki wykorzystania funduszy europejskich w gospodarce turystycznej w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13811 XII.1 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14776 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG, ISSN 1896-1460 ; nr 14)
Bibliogr. przy pracach.
Krajobraz i turystyka od lat znajduj─ů si─Ö w polu badawczym geografii. Pomi─Ödzy obydwu sferami zachodz─ů wielowymiarowe i wielow─ůtkowe interakcje przestrzenne, funkcjonalne, rozwojowe i inne. Proponowany tom dotyczy aspekt├│w teoretycznych systemu relacji "krajobraz-turystyka", krajobrazowych walor├│w turystycznych wybranych region├│w ┼Ťwiata i Polski oraz architektonicznego uj─Öcia zagadnie┼ä, zwi─ůzanych z krajobrazem i turystyk─ů. Poruszane w niniejszej ksi─ů┼╝ce zagadnienia w ┼╝adnym stopniu nie wyczerpuj─ů bogactwa i r├│┼╝norodno┼Ťci aspekt├│w, zwi─ůzanych z turystyk─ů i krajobrazem, wskazuj─ů jednak na g┼é├│wne problemowe kierunki rozwoju w tym obszarze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12902 XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 140-[142].
Niniejsza publikacja jest pr├│b─ů przybli┼╝enia problem├│w towarzysz─ůcych rozwojowi obszar├│w wiejskich wschodnich region├│w przygranicznych Polski oraz ukazuje mo┼╝liwo┼Ťci przynajmniej cz─Ö┼Ťciowego ich rozwi─ůzania z wykorzystaniem funkcji turystycznej. Publikacja sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu rozdzia┼é├│w. Rozdzia┼é pierwszy po┼Ťwi─Öcony jest zagadnieniom metodologicznym - okre┼Ťlono w nim cel g┼é├│wny i cele szczeg├│┼éowe bada┼ä, zakres i metodyk─Ö bada┼ä oraz scharakteryzowano pr├│b─Ö badawcza. Rozdzia┼é drugi ma charakter teoretyczny. Ukazano w nim r├│┼╝ne podej┼Ťcia do definiowania i okre┼Ťlania istoty turystyki wiejskiej oraz jej powi─ůzania z innymi rodzajami turystyki. Rozdzia┼é trzeci to charakterystyka przestrzenna i spo┼éeczno-ekonomiczna obszaru bada┼ä. Z uwagi na przygraniczne po┼éo┼╝enie w cz─Ö┼Ťci wst─Öpnej rozdzia┼éu uwzgl─Ödniono zagadnienia wsp├│┼épracy transgranicznej i jej znaczenia w rozwoju turystyki. Kolejny, czwarty rozdzia┼é ukazuje atrakcyjno┼Ť─ç turystyczn─ů badanych region├│w i gmin. Ze wzgl─Ödu na ograniczenia obj─Öto┼Ťciowe, oraz mnogo┼Ť─ç informacji, zaprezentowane zosta┼éy tylko podstawowe informacje dotycz─ůce walor├│w turystycznych oraz ukazano stan rozwoju infrastruktury turystycznej. W rozdziale pi─ůtym zaprezentowano stan rozwoju turystyki wiejskiej postrzegany przez wymienione w poprzednim rozdziale grupy opiniotw├│rcze. Scharakteryzowano proponowan─ů ofert─Ö us┼éug turystycznych, po┼╝─ůdan─ů sylwetk─Ö osoby ┼Ťwiadcz─ůcej us┼éugi turystyczne segment odbiorc├│w oraz stosowane ┼Ťrodki i kana┼éy promocji. Rozdzia┼é sz├│sty akcentuje potrzeb─Ö i ukazuje perspektywy rozwoju funkcji turystycznej badanych gmin. Szczeg├│lnie wiele miejsca po┼Ťwi─Öcono w nim zasobom niematerialnym mo┼╝liwym do wykorzystania w rozwoju turystyki wiejskiej, jakim s─ů postawy mieszka┼äc├│w wsi nie zaanga┼╝owanych w dzia┼éalno┼Ť─ç turystyczn─ů wobec rozwoju turystyki. Zaproponowana Czytelnikowi publikacja nie wyczerpuje z┼éo┼╝onych i wieloaspektowych zagadnie┼ä zwi─ůzanych z kierunkami rozwoju turystyki wiejskiej i jej rol─ů w ewolucji obszar├│w wschodniego pogranicza Polski. Jest ona jedynie pr├│b─ů przybli┼╝enia tych problem├│w, a ┼╝yczeniem autorek jest aby zainspirowa┼éa Czytelnika do dalszych bada┼ä nad poruszan─ů problematyk─ů.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 10448 XX.1.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10447 XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Stare oznaczenie "Wypo┼╝yczalnia"
All copies are currently unavailable
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9073 XIX.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10675 XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Studia i artyku┼éy zawarte w monografii maj─ů charakter historyczny, etnograficzny, socjologiczny, geograficzny i m├│wi─ůc og├│lnie kulturoznawczy. Oparte s─ů na bogatej literaturze przedmiotu, ro┼╝norodnych dokumentach i danych statystycznych, badaniach terenowych i innych materia┼éach ┼║r├│d┼éowych. Ksi─ů┼╝ka mo┼╝e by─ç zaliczona do istotnych dzie┼é podejmuj─ůcych fundamentalne zagadnienia turystyki kulturowej. Jako taka powinna stanowi─ç jedn─ů z wa┼╝nych pozycji kanonu lektur dla student├│w na kierunku turystyka i rekreacja, a tak┼╝e dla tych podr├│┼╝nik├│w, kt├│rzy preferuj─ů turytstyk─Ö kulturow─ů lub te┼╝ - uczestnicz─ůc w turystyce masowej - s─ů nastawieni na kontakt z regionaln─ů i lokaln─ů kultur─ů. (z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Krawczyka)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12532 XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie o Tematyce Turystycznej ; 13)
Bibliogr. przy rozdz.
"Turystyka uzdrowiskowa posiada w┼éasn─ů genez─Ö, ewolucj─Ö, stan obecny i perspektywy. Posiada w┼éasne struktury i funkcje, kt├│re s─ů wyj─ůtkowe i warte zbadania. Niniejsza praca stopniowo prowadzi do odnalezienia cz─Ö┼Ťci wsp├│lnej turystyki medycznej, turystyki zdrowotnej, turystyki wellnessowej (cia┼éa i umys┼éu), turystyki i jako┼Ťci ┼╝ycia, ukazuj─ůc wi─Öcej podobie┼ästw ni┼╝ r├│┼╝nic. Niniejsze studium przypadku kontrastuje z podobnymi zjawiskami w innych krajach. Takie por├│wnawcze badania prowadz─ů do kompleksowego przegl─ůdu oraz zrozumienia zagadnienia. Prezentowany wk┼éad jest wa┼╝nym krokiem w tym kierunku, wspartym interdyscyplinarno┼Ťci─ů i mi─Ödzykulturowo┼Ťci─ů bada┼ä prowadz─ůcych do nowej wiedzy na temat turystyki uzdrowiskowej i jej ostatecznego transferu do praktyki gospodarczej w Polsce oraz w innych krajach." (ze S┼éowa wst─Öpnego).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12276 XX.1.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13402 XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tom po┼Ťwi─Öcony jest rozmaitym aspektom turystyki kulturowej w miejscach i na obszarach o r├│┼╝nym nat─Ö┼╝─Öniu ruchu turystycznego. Praca sk┼éada si─Ö z pi─Öciu rozdzia┼é├│w. Pierwszy obejmuje rol─Ö dziedzictwa kulturowego w rozwoju turystyki w regionach. W drugim rozdziale zamieszczono materia┼éy z bada┼ä odnosz─ůcych si─Ö do turystyki kulturowej na poziomie lokalnym. Osobne miejsce zajmuj─ů rozwa┼╝ania po┼Ťwi─Öcone badaniom kulturowym w regionalnej turystyce kulinarnej. Rozdzia┼é czwarty jest r├│wnie┼╝ w znacznej mierze powi─ůzany z kulinariami, odnosi si─Ö bowiem do technologii i produkt├│w kuchni regionalnych jako wa┼╝nego komponentu turystyki kulinarnej. Ostatnia cz─Ö┼Ť─ç opracowania zawiera rozwa┼╝ania o nowych mo┼╝liwo┼Ťciach rozwoju turystyki kulturowej w regionach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12533 XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 303)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Prace Naukowe UE.
Bibliogr. przy pracach.
Ksi─ů┼╝ka obrazuje rozleg┼éo┼Ť─ç i wieloaspektowo┼Ť─ç zagadnie┼ä zwi─ůzanych z gospodark─ů turystyczn─ů. Znalaz┼éy si─Ö w niej publikacje podejmuj─ůce wybrane problemy funkcjonowania obszar├│w recepcji (gmin i region├│w turystycznych) oraz dotycz─ůce dzia┼éania przedsi─Öbiorstw turystycznych. W┼Ťr├│d zagadnien, kt├│re prezentuje opracowanie, nale┼╝y wymieni─ç: kwestie dotycz─ůce atrakcyjno┼Ťci obszar├│w turystycznych i konkurencyjno┼Ťci w turystyce; problematyke jako┼Ťci us┼éug i wdra┼╝ania innowacji w obiektach hotelarskich; wykorzystanie przez przedsi─Öbiorstwa turystyczne instrument├│w marketingowych; tematyk─Ö zarz─ůdzania obszarami recepcji turystycznej, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem wsp├│┼épracy w turystyce na poziomie lokalnym i regionalnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14879 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Wiod─ůcym tematem ksi─ů┼╝ki jest rynek turystyczny i dynamika jego przemian. Przemiany te determinowane s─ů czynnikami demograficznymi, nowymi technologiami, dzia┼éaniami innowacyjnymi, a tak┼╝e procesami integracji bran┼╝y turystycznej czy powstawaniem nowych struktur organizacyjnych. Problemy te poruszane s─ů w artyku┼éach zmaieszczonych w monografii, przygotowanych przez autor├│w zajmuj─ůcych si─Ö szeroko rozumianym rynkiem turystycznym oraz badaniami nad turystyk─ů jako zjawiskiem spo┼éecznym i ekonomicznym. (ze Wst─Öpu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16001 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 535-557. Indeks.
Podr─Öcznik przedstawia zagadnienia turystyczne mo┼╝liwie kompleksowo, cho─ç ich autorzy najcz─Ö┼Ťciej zwi─ůzani s─ů tylko z jedn─ů z dyscyplin naukowych zajmuj─ůcych si─Ö turystyk─ů. Poszczeg├│lne rozdzia┼éy po┼Ťwi─Öcono wa┼╝niejszym aspektom turystyki w uj─Öciu interdyscyplinarnym. Rozdzia┼é pierwszy zosta┼é po┼Ťwi─Öcony definicjom turystyki oraz jej na┼Ťwietleniu jako przedmiotu interdyscyplinarnych bada┼ä naukowych, systematyce ruchu turystycznego, historii turystyki, aktualnemu obrazowi turystyki mi─Ödzynarodowej i jej wsp├│┼éczesnym tendencjom. W nast─Öpnych rozdzia┼éach przedstawiono podstawy teoretyczne, metody bada┼ä, przyk┼éady opracowa┼ä i wa┼╝niejsze informacje z zakresu nast─Öpuj─ůcych aspekt├│w turystyki: biofizjologicznego, socjologiczno-psychologicznego, ekonomicznego, przestrzennego i prawnego. Dodatkowo zaprezentowano studia przypadk├│w, wyr├│┼╝nione w podr─Öczniku szarym t┼éem. Opracowanie mo┼╝e by─ç przydatne studentom turystyki i rekreacji, a tak┼╝e osobom zajmuj─ůcym si─Ö badaniami naukowymi w turystyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9943 [Magazyn 1], P.9942 [Magazyn 1], P.9941 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9940 XX.1.1 [Wypo┼╝yczalnia B], 11579 XX.1.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11578 XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Studenckie Zeszyty Naukowe / Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku)
Bibliogr. przy pracach.
Pisz─ůc o rozwoju turystyki uzdrowiskowej, z przykro┼Ťci─ů nale┼╝y stwierdzi─ç, ┼╝e monolityczny, jednofunkcyjny model uzdrowisk polskich okaza┼é si─Ö, na przestrzeni minionych lat, fatalnym nieporozumieniem. Ograniczenia w tworzeniu w uzdrowiskach infrastruktury towarzysz─ůcej spowodowa┼éy zaniedbania, cz─Östo trudne do odrobienia. Rozw├│j naszych uzdrowisk b─Ödzie zale┼╝e─ç od ich wielofunkcyjno┼Ťci, poniewa┼╝ wychodzi naprzeciw spo┼éecznemu zapotrzebowaniu. Bogata oferta uzdrowiskowa, uzupe┼éniona jest o ofert─Ö turystyczn─ů, rekreacyjn─ů: kulturaln─ů i sportow─ů, decydowa─ç b─Ödzie o popularno┼Ťci i efektach ekonomicznych uzdrowisk. Wy┼é─ůcznie leczenie uzdrowiskowe nie trafia ju┼╝ do przekonania zbyt wielu os├│b. Nale┼╝y zrozumie─ç, ┼╝e produktem b─Öd─ů uzdrowiska, kt├│re zaoferuj─ů szeroki wachlarz us┼éug towarzysz─ůcych leczeniu uzdrowiskowemu, poczynaj─ůc od niezwykle popularnych us┼éug typu SPA, wellness i beauty ko┼äcz─ůc. Nale┼╝y podkre┼Ťli─ç, ┼╝e w przypadku polskich uzdrowisk brakuje wyra┼║nie zarysowanego wielofunkcyjnego modelu. Wynika to z prostej przyczyny, jak─ů jest priorytet zaspokajania potrzeb lokalnych, kt├│re domagaj─ů si─Ö cz─Östo inwestowania w infrastruktur─Ö komunaln─ů, nie zawsze zgodn─ů z zadaniami uzdrowisk. (Fragment wst─Öpu Miros┼éaw Boruszczak)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13243 XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 85)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 700.
Tematyka rynku turystycznego, a szczeg├│lnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowa┼ä naukowych pi─Öciotomowego wydania "Zeszyt├│w Naukowych Uniwersytetu Szczeci┼äskiego" serii Ekonomiczne Problemy Us┼éug przygotowanych przez przedstawicieli najwa┼╝niejszych o┼Ťrodk├│w naukowych w Polsce zajmuj─ůcych si─Ö zagadnieniami turystyki, zw┼éaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom IV "Popyt turystyczny. Fundusze europejskie, zagadnienia regionalne" obejmuje zagadnienia wykorzystania ┼Ťrodk├│w Unii Europejskiej na rynku turystycznym, europejskiego rynku turystycznego oraz regionalnych aspekt├│w rozwoju rynku turystycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13451 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 52)
Niniejsza publikacja obejmuje artyku┼éy naukowe, kt├│rych idea zwi─ůzana jest z prezentacj─ů zagadnie┼ä przestrzennych potencja┼éu turystycznego. Ze wzgl─Ödu na obszerny zakres tematyczny prezentowanych zagadnie┼ä, w ramach publikacji wydzielono pi─Ö─ç g┼é├│wnych cz─Ö┼Ťci dotycz─ůcych szczeg├│lnych aspekt├│w potencja┼éu turystycznego w uj─Öciu przestrzennym. Pierwsza z nich ma charakter og├│lny i w spos├│b teoretyczny dotyczy podstawowych problem├│w potencja┼éu turystyczne-go, druga przedstawia kwestie zwi─ůzane z regionalnym zr├│┼╝nicowaniem potencja┼éu turystycznego, kolejne dwie cz─Ö┼Ťci koncentruj─ů si─Ö wok├│┼é element├│w strukturalnych potencja┼éu turystycznego, takich jak walory turystyczne i infrastruktura turystyczna, ostatnia za┼Ť cz─Ö┼Ť─ç dotyczy aspekt├│w ekologicznych potencja┼éu turystycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10801 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Instytut Ekonomii i Zarz─ůdzania [Politechnika Koszali┼äska] ; nr 196)
ISSN 0239-7129 oraz nr 196 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Monografie / Wyższa Szkoła Inżynierska w Koszalinie.
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia mo┼╝e stanowi─ç punkt wyj┼Ťcia do dalszych bada┼ä i rozwa┼╝a┼ä naukowych w zakresie marketingu terytorialnego, przedsi─Öbiorstw us┼éugowych, konkurencyjno┼Ťci jednostek terytorialnych, czy ochrony ┼Ťrodowiska. W poszukiwaniu nowych koncepcji teoretycznych i zastosowania praktycznych rozwi─ůza┼ä autorzy niniejszej publikacji dokonalizy analizy dzia┼éa┼ä w czterech cz─Ö┼Ťciach. Pierwsza cz─Ö┼Ť─ç jest po┼Ťwi─Öcona realizowanym przez jednostki terytorialne strategiom marketingowym oraz turystyce, kt├│ra jako subprodukt determinuje rozw├│j regionu. W drugiej cz─Ö┼Ťci autorzy skupiaj─ů uwag─Ö na personelu, jako czynniku rozwoju przedsi─Öbiorstw us┼éugowych i polityce w zakresie marketingu wewn─Ötrznego, kt├│ra decyduje o sukcesie firmy. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia prezentuje problematyk─Ö konkurencyjno┼Ťci region├│w w kontek┼Ťcie innowacyjno┼Ťci, infrastruktury ligostycznej oraz analiz─Ö oceny rozwoju i poziomu konkurencyjno┼Ťci wybranych jednostek terytorialnych. W cz─Ö┼Ťci czwartej autorzy zasygnalizowali znaczenie ekomarketingu w ochronie ┼Ťrodowiska oraz przedstawili filozoficzny model ┼Ťwiadomo┼Ťci ekologicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12419 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja nie wyczerpuje obszernej problematyki dotycz─ůcej rynku turystycznego. Podejmuje jednak szereg zagadnie┼ä, kt├│re przyczyniaj─ů si─Ö do lepszego zrozumienia funkcjonowania rynku turystycznego. Publikacja jest miejscem prezentacji r├│┼╝nych zagadnie┼ä z zakresu bran┼╝y turystycznej (agroturystyki, produktu turystycznego, hotelarstwa, us┼éug specjalistycznych, instytucji i organizacji wspomagaj─ůcych rozw├│j turystyki). Jest ona kolejn─ů, dziesi─ůt─ů ju┼╝ publikacj─ů przygotowan─ů przez Katedr─Ö Turystyki i Rekreacji Wydzia┼éu Zarz─ůdzania Politechniki Bia┼éostockiej, przy znacz─ůcym udziale pracownik├│w naukowych reprezentuj─ůcych r├│┼╝ne o┼Ťrodki akademickie w kraju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13716 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 75)
Reforma administracyjna oraz decentralizacja w┼éadzy w Polsce wp┼éyn─Ö┼éy na wykreowanie nowej roli samorz─ůd├│w terytorialnych, kt├│re przej─Ö┼éy odpowiedzialno┼Ť─ç za sw├│j rozw├│j. W nowych, rynkowych uwarunkowaniach, samorz─ůdy nie mog─ů ogranicza─ç si─Ö do tradycyjnych form dostarczania us┼éug publicznych spo┼éeczno┼Ťciom lokalnym, lecz powinny podejmowa─ç dzia┼éania promarketingowe ukierunkowane na odbiorc─Ö i jego potrzeby. Niniejsza publikacja Zeszyt├│w Naukowych jest pr├│b─ů przybli┼╝enia tej r├│┼╝norodnej tematyki. Sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu cz─Ö┼Ťci, do kt├│rych nale┼╝─ů: marka i wizerunek regionu, partnerstwo w kreowaniu produktu terytorialnego, narz─Ödzia marketingu terytorialnego, komunikacja marketingowa jednostek samorz─ůdu terytorialnego, e-urz─ůd i rola personelu w obs┼éudze interesant├│w, marketing polityczny. (ze wst─Öpu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12851 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Monografia sk┼éada si─Ö z czterech g┼é├│wnych rozdzia┼é├│w przedstawiaj─ůcych odr─Öbne dziedziny rozwoju turystyki, kt├│re w zasadniczy spos├│b wi─ů┼╝─ů si─Ö ze sob─ů przez odniesienie do nowych aspekt├│w jej oddzia┼éywania na ┼Ťwiecie: - W rozdziale pierwszym podj─Öto pr├│b─Ö przedstawienia najwa┼╝niejszych problem├│w zwi─ůzanych z ruchem turystycznym. Poza postawieniem kwestii dotycz─ůcych migracji turystycznych, wiele uwagi po┼Ťwiecono zagranicznemu ruchowi turystycznemu na ┼Ťwiecie na prze┼éomie XX i XXI wieku oraz wp┼éywom pochodz─ůcym z turystyki. - Rozdzia┼é drugi dotyczy polityki turystycznej w kszta┼étowaniu produktu i wizerunku turystycznego m.in. obiekt├│w ┼Ťwiatowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Zagadnienia te rozwa┼╝ane s─ů na przyk┼éadzie Francji, Wielkiej Brytanii, Ukrainy oraz Polski a w niej g┼é├│wnie Krakowa. - Rozdzia┼é trzeci zawiera prace dotycz─ůce: walor├│w przyrodniczych, rozwoju geoturystyki na obszarach park├│w narodowych w USA oraz zmian, jakie zachodz─ů w przyrodzie pod wp┼éywem dzia┼éalno┼Ťci cz┼éowieka. - Rozdzia┼é czwarty, ko┼äcowy jest przede wszystkim po┼Ťwi─Öcony regionowi ┼Ťwi─Ötokrzyskiemu, jego walorom przyrodniczym i kulturowym, zagospodarowaniu turystycznemu, strukturze i wykorzystaniu bazy noclegowej, dost─Öpno┼Ťci do obiekt├│w rekreacyjno-sportowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10902 XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 83)
W serii gł. : nr 698.
Tematyka rynku turystycznego, a szczeg├│lnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowa┼ä naukowych pi─Öciotomowego wydania "Zeszyt├│w Naukowych Uniwersytetu Szczeci┼äskiego" serii Ekonomiczne Problemy Us┼éug przygotowanych przez przedstawicieli najwa┼╝niejszych o┼Ťrodk├│w naukowych w Polsce zajmuj─ůcych si─Ö zagadnieniami turystyki, zw┼éaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom II "Popyt turystyczny. Uwarunkowania" dotyczy determinant popytu turystycznego w aspekcie og├│lnym, determinant popytu w aspekcie form i rodzaj├│w turystyki oraz zagadnienia wsp├│┼ézale┼╝no┼Ťci uwarunkowa┼ä popytu i poda┼╝y turystycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13453 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again