Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Bauman Teresa
(2)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Urbaniak-Zając Danuta (1957- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
PEDAGOGIKA
(9)
WYCHOWANIE
(2)
Metody badawcze
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
Pedagogika
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
badania pedagogiczne
(10)
metody badań
(4)
pedagogika
(4)
eksperyment
(3)
wychowanie
(3)
ankieta
(2)
badania jakościowe
(2)
badania naukowe
(2)
metodologia
(2)
metody statystyczne
(2)
obserwacja
(2)
sondaż
(2)
techniki badań
(2)
wywiad
(2)
Freinet Celestyn
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
analiza dokumentów
(1)
analiza ilościowa
(1)
analiza jakościowa
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
hermeneutyka
(1)
hipoteza
(1)
historia
(1)
introspekcja
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kompetencje pedagogiczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
materiał badawczy
(1)
metoda Montessori
(1)
metoda biograficzna
(1)
metoda socjometryczna
(1)
metoda szacowania
(1)
metody obserwacyjne
(1)
metody statystycznesocjometria
(1)
metodyka wychowania
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauczyciel
(1)
obiektywna hermeneutyka
(1)
organizacja
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
pedagogika pragmatyzmu
(1)
pedagogika religii
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika waldorfska
(1)
pielęgniarstwo
(1)
pomiar
(1)
praca dyplomowa
(1)
problem badawczy
(1)
prądy pedagogiczne
(1)
psychoanaliza
(1)
psychologia
(1)
reforma edukacji
(1)
szkolnictwo
(1)
techniki socjometryczne
(1)
teoria
(1)
teoria modelowania
(1)
teoria uczenia się
(1)
teoria warunkowania
(1)
testy pedagogiczne
(1)
wychowanie do wartości
(1)
wywiad narracyjny
(1)
zdrowie publiczne
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania. Druga grupa tekstów bezpośrednio odnosi się do praktyk badawczych. Refleksja nad kłopotami metodologicznymi, których doświadcza każdy badacz, uświadamia nam, w jakim horyzoncie myślowym, wobec jakich dylematów staje współczesny badacz, a refleksja nad prowadzonymi badaniami przybliża nieco wiedzę na temat rodzajów i jakości praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14339.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest zestawem podstawowych informacji, pomocnych w prowadzeniu badań pedagogicznych. Po każdym rozdziale zamieszczone zostały przypisy, literatura oraz pytania kontrolne, służące repetycji przyswojonego materiału. W kilku przypadkach przytoczono też teksty źródłowe. Praca kierowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki, natomiast dla uczących sie tego przedmiotu może także stanowić pomoc informacyjną i bibliograficzną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5283 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3512.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6564.V.9 [Czytelnia B], 6563.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. 287-299. Indeks.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad naracyjny i obiektywną hermeneutykę. Prezentuje założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Książka nie tylko prezentuje wymienione metody badawcze, ale także zwraca uwagę na organizację procesu badawczego i interpretację zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12876.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13987.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 269-272.
Opracowanie dotyczy problemów gromadzenia materiału empirycznego i jego analizy ilościowej i jakościowej w naukach społecznych, w tym badaniach pedagogicznych. Książka zawiera podstawowe definicje i rodzaje prac dyplomowych, przedstawia charakterystykę metod i technik badań pedagogicznych. Pokazuje nie tylko, jak gromadzić rzetelny, wiarygodny materiał empiryczny, ale także co z nim zrobić, jak go interpretować i w jakim kierunku prowadzić wnioskowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15114.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem książki są metody poznawcze szczególnie użyteczne w dziedzinie praktyki wychowania. Książka jest skryptem akademickiem. Ma oryginalny układ, a także odwagę podejmowania problematyki zarazem trudnej, ważnej i pomijanej w innych dziełach np. introspekcji, badania przypadków kluczowych, wzorca procedury badawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10958 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10957.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9815.V.9 [Czytelnia B], 9816.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
W koszyku
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wydanie XI. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 329, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.81.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skupia się na aktualnych, ważnych pedagogicznie i społecznie problemach edukacji. Wyodrębniono w niej cztery części podporządkowane tematowi pracy i dotyczą one: zmiany w edukacji pod wpływem przemian społeczno-kulturowych, aksjologicznych podstaw reform edukacyjnych w Polsce i krajach europejskich, nauczyciela i jego dzisiejszej roli na wszystkich szczeblach edukacji (od przedszkola do uniwersytetu), a także ucznia, kształcenia i wychowania w świetle zachodzących przemian edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 593-634.
Obecne studium należałoby umiejscowić w obszarze pedagogiki ogólnej i jej podstawowych problemów, czyli w polu poszukiwań tego, co stanowi o możliwości mówienia o działalności jako wychowawczej oraz o myśleniu jako pedagogicznym. (...) W ramach zaś przybliżania działalności pielęgniarskiej do ujęć pedagogicznych i odwrotnie - ujęć pedagogicznych do działalności pielęgniarskiej - chcemy wyeksponować te jej sektory, które pozostają związane z wychowawczymi celami i zadaniami, a które mogą też stanowić podstawy opracowania pedagogiki pielęgniarstwa." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15190 [Magazyn 1], P.12434 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12433.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13444.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
"Podręcznik (...) nie zawiera pełnej i wyczerpującej wiedzy o sztuce badań naukowych. Jest formą propedeutyki, którą mozna uzupełniać i pogłębiać przez studia specjalistycznych publikacji oraz praktykę badawczą. Praca nie nadaje się do systematycznego czytania. Powinno się raczej wyszukiwać i czytać fgragmenty doraźnie potrzebne dla konkretnej sytuacji. Kluczową zasadą porządku poznania w naukach humanistycznych jest organizacja i fazy postępowania badawczego. To właśnie owe kroki poznania dyktować powinny kolejność czytania treści i zaleceń metodycznych podręcznika." (fragment Słowa wstępnego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1291 [Magazyn 1], P.4421 [Magazyn 1], P.6131 [Magazyn 1], P.2063 [Magazyn 1], P.6134 [Magazyn 1], P.4420 [Magazyn 1], P.6136 [Magazyn 1], P.6133 [Magazyn 1], P.12373 [Magazyn 1], P.6138 [Magazyn 1], P.6135 [Magazyn 1], P.6137 [Magazyn 1], P.4419 [Magazyn 1], P.6132 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2062.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7344.V.9 [Czytelnia B], 7345.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej