Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(1)
Autor
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Piotrowska Renata (1981- )
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(3)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE
(1)
UŻYTKOWNICY INFORMACJI
(1)
Słowo kluczowe
biblioteka szkolna
(4)
edukacja czytelnicza
(2)
nauczyciel
(2)
przysposobienie biblioteczne
(2)
Unia Europejska
(1)
baza danych
(1)
biblioteka
(1)
biblioteka akademicka
(1)
biblioteka publiczna
(1)
bibliotekarstwo
(1)
biblioterapia
(1)
czytelnik
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja medialna
(1)
informacja naukowa
(1)
kolekcja biblioteczna
(1)
kompetencje informacyjne
(1)
komunikacja audiowizualna
(1)
komunikacja elektroniczna
(1)
komunikacja społeczna
(1)
marketing
(1)
mediacja biblioteczna
(1)
obsługa bibliotecza
(1)
organizacje międzynarodowe
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
udostępnianie
(1)
zbiory biblioteczne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 123)
Bibliogr. s. 133-153.
Przedmiotem publikacji są zagadnienia związane z edukacją informacyjną. Za główny cel autorka przyjęła ustalenie, w jakim stopniu polski system oświaty dostosowuje się do ogólnoświatowych tendencji kształcenia idealnych użytkowników informacji. Jednym z założeń było przedstawienie krajowych i międzynarodowych standardów przygotowywanych z myślą o dzieciach i młodzieży w wieku szkolnym. Opierając się na dokumentach, stanowiących fundament polskiej edukacji oraz analizie podręczników, autorka ukazała, w jakim stopniu treści różnych przedmiotów uwzględniają konieczność przygotowania uczniów do poszukiwania i wykorzystywania informacji. Zwróciła także uwagę na miejsce, jakie w procesie edukacji informacyjnej przypadło bibliotekarzowi i bibliotece szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12254.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było ukazanie dotychczasowego zastosowania dorobku nauki w praktyce terapeutycznej bibliotekarza, który można wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz zainspirowanie środowiska nauczycieli bibliotekarzy do korzystania zeń, także twórczego rozwijania go.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3604.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 128)
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Książka autorstwa dr hab. Bogumiły Staniów prof. Uniwersytetu Wrocławskiego, jest swoistą encyklopedią bibliotekarstwa szkolnego. Zawiera najważniejsze kwestie związane z podstawami prawnymi i standaryzacją, profesją nauczyciela bibliotekarza, a także miejscem i znaczeniem współpracy biblioteki szkolnej ze środowiskiem. Biorąc pod uwagę duże zróżnicowanie stanu skomputeryzowania bibliotek szkolnych, Autorka omawia procesy biblioteczne oraz wskazuje na najważniejsze zagadnienia związane z tymi procesami w zautomatyzowanej bibliotece. Biblioteka szkolna poszukuje dzisiaj dla siebie odpowiedniego miejsca w strukturze szkoły, otoczenia innych instytucji edukacyjnych i bibliotek. Postęp technologii informacyjnej, atrakcyjność mediów i coraz łatwiejszy do nich dostęp powodują, że musi ona stać się dla uczniów i nauczycieli miejscem atrakcyjnym, konkurencyjnym, przyciągającym. Na naszych oczach zmieniają się wszystkie biblioteki. Naturalne jest, że i biblioteki szkolne szukają w zmieniającym się świecie nowej formuły istnienia, nowej tożsamości, nowych organizacyjnych kształtów. Jest to wskazane również ze względu na konieczność promowania książki, czytania i korzystania z bibliotek wobec upowszechniania się mediów elektronicznych i zmniejszonej aktywności czytelniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13734.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 118)
Bibliogr. s. 250-264.
Książka zawiera doświadczenia autora z całej jego praktyki uniwersyteckiej i bezpośredniego kierowania biblioteką oraz poszukiwań naukowych. Rzut oka na obszerny i szczegółowy spis treści nieodparcie prowadzi do wniosku, że praca ta jest w istocie bardzo współczesnym przewodnikiem bibliotekarza, nieodzownym w rozumieniu współczesnej funkcji biblioteki, poszerzeniu wiedzy i kompetencji zawodowych. Autor podejmuje ważny temat roli bibliotek w komunikacji publicznej, zwracając szczególną uwagę na biblioteczne procesy mediacyjne w różnych typach bibliotek, a także ich miejsce w otoczeniu lokalnym i środowiskach ponadlokalnych. W rozważaniach poszukuje odpowiedzi na pytania, jak rozwinie się praktyka komunikacji publicznej w przyszłości oraz w jaki sposób dostosować do niej bibliotekarstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11387.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej