Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(18)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(17)
available
(16)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(13)
Czytelnie
(17)
Author
Bere┼║nicki Franciszek (1937- )
(2)
Kupisiewicz Czes┼éaw (1924- )
(2)
Bandura Ewa
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Dakowska Maria (1950- )
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
G─Öbal Przemys┼éaw (1972- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Joniak Jacek
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Koszmider Maria
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Nyczaj-Dr─ůg Miros┼éawa
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Polak Andrzej (nauki wojskowe)
(1)
Ropski Janusz
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Tarna┼Ť S┼éawoj
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Świrko-Pilipczuk Janina
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(1)
Rodzice
(1)
Subject
NAUCZANIE
(7)
Nauczanie j─Özyk├│w obcych
(2)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
(1)
J─śZYKI
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KULTURA
(1)
LOGOPEDIA
(1)
NIEMIEC, JERZY
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
SZTUKA WOJENNA
(1)
TURYSTYKA
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Podr─Öcznik
(2)
KSI─śGI PAMI─äTKOWE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
─ćWICZENIA i ZADANIA dla SZK├ô┼ü WY┼╗SZYCH
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
J─Özykoznawstwo
(2)
18 results Filter
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka zawiera autorsk─ů koncepcj─Ö dydaktyki j─Özyk├│w obcych jako nauki: a) wzgl─Ödnie autonomicznej, tzn. okre┼Ťlaj─ůcej sw├│j przedmiot bada┼ä wed┼éug w┼éasnych priorytet├│w, b) empirycznej, czyli docieraj─ůcej do rzeczywistych proces├│w u┼╝ycia j─Özyka jako komunikacji j─Özykowej, oraz, przede wszystkim, c) humanistycznej, stawiaj─ůcej w centrum swojego zainteresowania osob─Ö ucznia jako podmiot proces├│w u┼╝ycia i uczenia si─Ö j─Özyka. Czytelnik znajdzie w ksi─ů┼╝ce uzasadnienie, dlaczego tylko tak rozumiana dyscyplina naukowa mo┼╝e mie─ç szanse na generowanie wiedzy praktycznie u┼╝ytecznej, to znaczy aplikacji b─Öd─ůcych podstaw─ů nowoczesnego i profesjonalnego nauczania j─Özyk├│w obcych, zw┼éaszcza angielskiego, w skali masowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18000 XXIV.14 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17999 XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 304-312.
Niniejsza ksi─ů┼╝ka powsta┼éa g┼é├│wnie z my┼Ťl─ů o studentach i nauczycielach edukacji dla bezpiecze┼ästwa, dla kt├│rych wiedza z zakresu dydaktyki og├│lnej i przedmiotowej s┼éu┼╝y─ç powinna w lepszym przygotowaniu si─Ö i prowadzeniu zaj─Ö─ç, a przede wszystkim doskonaleniu swojego warsztatu dydaktyczno-wychowawczego. Ksi─ů┼╝ka ta powsta┼éa przede wszystkim na bazie moich wieloletnich do┼Ťwiadcze┼ä w pracy naukowo-dydaktycznej i dydaktyczno-wychowawczej na r├│┼╝nych stopniach kszta┼écenia, a tak┼╝e w┼éasnych przemy┼Ťle┼ä teoretycznych zawartych w wielu publikacjach naukowych w kraju i za granic─ů. (ze Wst─Öpu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16319 X.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16318 X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 432-460.
Ksi─ů┼╝ka stanowi wprowadzenie do dyscypliny okre┼Ťlanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podr─Öcznika akademickiego, przygotowanego w formie wyk┼éadu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywno┼Ťci dydaktyczno-pedagogicznych i studi├│w przypadku do zrealizowania na zaj─Öciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi si─Ö do refleksyjnych nurt├│w kszta┼écenia nauczycieli j─Özyk├│w obcych, oferuj─ůc u┼╝ytkownikom publikacji osobiste do┼Ťwiadczanie na sobie wsp├│┼éczesnych trend├│w i koncepcji glottodydaktycznych. Zamieszczone w tomie studia przypadk├│w i zadania odnosz─ů si─Ö do nauczania poszczeg├│lnych j─Özyk├│w obcych, traktowanych jako element jednego og├│lnego kszta┼écenia j─Özykowego. Zawarto┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki skorelowana jest z wymaganiami sformu┼éowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kszta┼écenia nauczycieli. Odnosi si─Ö do tre┼Ťci skupionych w ramach og├│lnej dydaktyki j─Özykowej i pedagogiki, kt├│re realizowane s─ů na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod wzgl─Ödem tre┼Ťci obejmuje ca┼éo┼Ťciowy przegl─ůd rozwoju glottodydaktyki, zwracaj─ůc uwag─Ö na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju. Ksi─ů┼╝ka jest adresowana do student├│w wszystkich ┼Ťcie┼╝ek kszta┼écenia nauczycieli j─Özyk├│w obcych. Jej u┼╝ytkownikami staj─ů si─Ö tym samym studiuj─ůcy specjalizacje nauczycielskie zar├│wno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich j─Özyk├│w obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18759 V.8 [Wypo┼╝yczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18758 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-202.
Tak znakomitej ksi─ů┼╝ki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana pocz─ůwszy od tytu┼éu, po ostatni─ů stron─Ö. Tre┼Ťci w niej zawarte porz─ůdkuj─ů i uzupe┼éniaj─ů wiedz─Ö z historii dydaktyki od pradawnych czas├│w po dzie┼ä dzisiejszy. Na dodatek ┼Ťwietnie si─Ö j─ů czyta, a ka┼╝dy kto po ni─ů si─Ögnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: - pedagog akademicki dostrze┼╝e zapewne sta┼ée nast─Öpstwo i dialektyk─Ö konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; - studentowi pedagogiki pomo┼╝e zbudowa─ç w swoim umy┼Ťle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzgl─Ödnieniem porz─ůdku historycznego; - inne osoby zainteresowane sztuk─ů nauczania dowiedz─ů si─Ö, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy j─ů tworzyli.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10657 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: dydaktyka ; teoria ; psychologia ; behawioryzm
Bibliogr. s. 374-401.
Autorka wykorzysta┼éa poj─Öcie chaosu do opisu dydaktyki ÔÇô jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki spo┼éecznej. Profesor Dorota Klus-Sta┼äska od wielu lat zajmuje si─Ö dydaktyk─ů. W kolejnej ksi─ů┼╝ce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wst─Öpie chaos kojarzy si─Ö z dezorganizacj─ů, ba┼éaganem, destrukcj─ů, ale chaos to te┼╝ prapocz─ůtek, stan g┼é─Öboko potencjalny, inicjuj─ůcy wy┼éanianie si─Ö tego, co istotne, nowe, esencjalne. I w┼éa┼Ťnie w tej wielowymiarowo┼Ťci chaosu ÔÇô jak sama przyznaje ÔÇô dostrzega szans─Ö na odnalezienie w dydaktyce zar├│wno tego, co chaotycznie niepokoj─ůce i s┼éabe, jak i tego co, inspiruj─ůce i wielowymiarowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9912 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11509 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotycz─ů kilku problem├│w dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i wa┼╝nych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te s─ů pr├│b─ů odpowiedzi na pytania nurtuj─ůce student├│w, pedagog├│w specjalnych i terapeut├│w na co dzie┼ä pracuj─ůcych z dzie─çmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niekt├│re z poruszanych w publikacji zagadnie┼ä: Jaki jest zwi─ůzek dydaktyki og├│lnej z dydaktyk─ů specjaln─ů? Czym charakteryzuje si─Ö dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie s─ů mo┼╝liwo┼Ťci i sposoby wdra┼╝ania nowych metod kszta┼écenia? Jaki jest charakter i jakie s─ů przyczyny zmian zachodz─ůcych w dydaktyce specjalnej?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14325 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15234 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(J─Özyk a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce po┼Ťrednictwa interkulturowego w dydaktyce j─Özykowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpuj─ůco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podaj─ůc uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opieraj─ůc si─Ö na wa┼╝nych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane s─ů na podstawie przeprowadzonych bada┼ä i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce j─Özykowej osadzona jest w realiach polskich, chocia┼╝ ksi─ů┼╝ka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok cz─Ö┼Ťci teoretycznej, cz─Ö┼Ť─ç empiryczna zawiera bogaty materia┼é praktycznych sugestii i rozwi─ůza┼ä dydaktycznych w przygotowaniu uczni├│w j─Özyka obcego do komunikacji interkulturowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13208 V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 266-286.
Prac─Ö (...) uwa┼╝am za dzie┼éo wa┼╝ne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawieraj─ůcym teksty pedagog├│w wczesnoszkolnych skupionych wok├│┼é o┼Ťrodka zielonog├│rskiego. Znale┼║─ç w niej mo┼╝na wiele szczeg├│┼éowych obraz├│w pokazuj─ůcych r├│┼╝ne osi─ůgni─Öcia, ale tak┼╝e r├│┼╝ne wyzwania i pola, na kt├│rych dzia┼éa pedagogika wczesnoszkolna. S─ů tu zar├│wno pr├│by syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunk├│w jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i s┼éabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa pr├│ba zredefiniowania i specyficznego domkni─Öcia problem├│w pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony za┼Ť lektura tej ksi─ů┼╝ki otwiera szerokie pole pyta┼ä, w─ůtpliwo┼Ťci ukierunkowanych zar├│wno na rozw├│j edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia zwi─ůzane z uczeniem si─Ö, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17639 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17638 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia ma na celu przedstawienie wybranych problem├│w badawczych z zakresu turystyki, rekreacji i gospodarki turystycznej, podejmowanych w krajowych o┼Ťrodkach akademickich wraz z wynikami bada┼ä z zakresu problematyki infrastrukturalnej, produktowej, rynkowej, spo┼éecznej i naukowej. Poza tym autorzy skupili si─Ö r├│wnie┼╝ na zapreentowaniu z┼éo┼╝ono┼Ťci i oryginalno┼Ťci dzia┼éalno┼Ťci dydaktycznej prowadzonej w pa┼ästwowych szko┼éach wy┼╝szych kszta┼éc─ůcych w zakresie turystyki, rekreacji i gospodarki turystycznej. W tej cz─Ö┼Ťci znalaz┼éy si─Ö rozwa┼╝ania nad miejscem turystyki i rekreacji w strukturach akademickich, analizy program├│w i form kszta┼écenia oraz oceny ich przydatno┼Ťci i skuteczno┼Ťci w korelacji z zapotrzebowaniem rynkowym. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö zwracaj─ů autorzy na dyskusj─Ö nad dotychczasow─ů jako┼Ťci─ů i perspektywami kszta┼écenia w zakresie turystyki i rekreacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12238 XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 128)
Bibliogr. przy niekt├│rych rozdz.
Ksi─ů┼╝ka autorstwa dr hab. Bogumi┼éy Stani├│w prof. Uniwersytetu Wroc┼éawskiego, jest swoist─ů encyklopedi─ů bibliotekarstwa szkolnego. Zawiera najwa┼╝niejsze kwestie zwi─ůzane z podstawami prawnymi i standaryzacj─ů, profesj─ů nauczyciela bibliotekarza, a tak┼╝e miejscem i znaczeniem wsp├│┼épracy biblioteki szkolnej ze ┼Ťrodowiskiem. Bior─ůc pod uwag─Ö du┼╝e zr├│┼╝nicowanie stanu skomputeryzowania bibliotek szkolnych, Autorka omawia procesy biblioteczne oraz wskazuje na najwa┼╝niejsze zagadnienia zwi─ůzane z tymi procesami w zautomatyzowanej bibliotece. Biblioteka szkolna poszukuje dzisiaj dla siebie odpowiedniego miejsca w strukturze szko┼éy, otoczenia innych instytucji edukacyjnych i bibliotek. Post─Öp technologii informacyjnej, atrakcyjno┼Ť─ç medi├│w i coraz ┼éatwiejszy do nich dost─Öp powoduj─ů, ┼╝e musi ona sta─ç si─Ö dla uczni├│w i nauczycieli miejscem atrakcyjnym, konkurencyjnym, przyci─ůgaj─ůcym. Na naszych oczach zmieniaj─ů si─Ö wszystkie biblioteki. Naturalne jest, ┼╝e i biblioteki szkolne szukaj─ů w zmieniaj─ůcym si─Ö ┼Ťwiecie nowej formu┼éy istnienia, nowej to┼╝samo┼Ťci, nowych organizacyjnych kszta┼ét├│w. Jest to wskazane r├│wnie┼╝ ze wzgl─Ödu na konieczno┼Ť─ç promowania ksi─ů┼╝ki, czytania i korzystania z bibliotek wobec upowszechniania si─Ö medi├│w elektronicznych i zmniejszonej aktywno┼Ťci czytelniczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13734 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na ok┼é.: Obronno┼Ť─ç - sztuka wojenna.
Bibliogr. s. 425-430.
Sztuka wojenna to w najog├│lniejszym znaczeniu teoria i praktyka przygotowania i prowadzenia zbrojnych dzia┼éa┼ä wojennych. Ksi─ů┼╝ka nie porz─ůdkuje teorii sztuki wojennej drugiej dekady XXI wieku. Jest zbiorem opisu jej trzech g┼éownych dziedzin i podstawowych kategorii. Jej podstaw─Ö merytoryczn─ů stanowi siedem rozdzia┼é├│w, w kt├│rych opisano kolejno: sztuk─Ö wojenn─ů i jej zasadnicze dziedziny, kategorie sztuki wojennej, si┼éy i ┼Ťrodki walki zbrojnej, czynniki walki zbrojnej, zasady sztuki wojennej, teori─Ö operacji oraz zagadnienia dydaktyki sztuki wojennej. Ich uzupe┼énieniem s─ů za┼é─ůczniki oraz s┼éownik, w kt├│rym zestawiono najwa┼╝niejsze definicje z zakresu sztuki wojennej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14079 X.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14948 X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Ksi─ů┼╝ka skupia si─Ö na aktualnych, wa┼╝nych pedagogicznie i spo┼éecznie problemach edukacji. Wyodr─Öbniono w niej cztery cz─Ö┼Ťci podporz─ůdkowane tematowi pracy i dotycz─ů one: zmiany w edukacji pod wp┼éywem przemian spo┼éeczno-kulturowych, aksjologicznych podstaw reform edukacyjnych w Polsce i krajach europejskich, nauczyciela i jego dzisiejszej roli na wszystkich szczeblach edukacji (od przedszkola do uniwersytetu), a tak┼╝e ucznia, kszta┼écenia i wychowania w ┼Ťwietle zachodz─ůcych przemian edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13796 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podr─Öcznik cz─Ö┼Ťciowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki og├│lnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
"Podr─Öcznik autorstwa jednego z klasyk├│w wsp├│lczesnej pedagogiki jest ca┼éo┼Ťciowym wyk┼éadem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodow├│d i przemiany dydaktyki, kre┼Ťli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczeg├│lne sk┼éadniki systemu dydaktycznego, zwracaj─ůc uwag─Ö na wzajemne powi─ůzania tych sk┼éadnik├│w i ich wewn─Ötrzne zr├│┼╝nicowanie. Wyk┼éadowi zagadnie┼ä typowych dla dydaktyki towarzysz─ů pr├│by okre┼Ťlenia problem├│w wsp├│┼éczesnej teorii i praktyki kszta┼écenia oraz swoistego bilansu dokona┼ä i spraw wymagaj─ůcych rozwa┼╝enia i lepszych ni┼╝ dot─ůd rozwi─ůza┼ä. Na podkre┼Ťlenie zas┼éuguje tak┼╝e struktura podr─Öcznika, w kt├│rym uzupe┼éniaj─ů si─Ö warstwa podstawowego wyk┼éadu, bloki tre┼Ťci rozszerzaj─ůcych ten wyk┼éad, bloki problemowe i uog├│lniaj─ůce, a tak┼╝e sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podr─Öcznik niew─ůtpliwie u┼éatwia studiowanie, pozwala pozna─ç i, co wa┼╝niejsze, zrozumie─ç podstawy dydaktyki. (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Lewowickiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12224 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13340 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 487-493.
Jest to podr─Öcznik, kt├│ry ujmuje podstawowe i najwa┼╝niejsze umiej─Ötno┼Ťci dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole og├│lnokszta┼éc─ůcej. Bardzo liczne przypisy umo┼╝liwiaj─ů Czytelnikowi samodzieln─ů weryfikacj─Ö przedstawionych pogl─ůd├│w i twierdze┼ä, a pragn─ůcym pog┼é─Öbi─ç problematyk─Ö - si─Ögn─ů─ç do odpowiedniej literatury. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z 14 rozdzia┼é├│w podporz─ůdkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, tre┼Ťci, procesy, zasady, metody, formy i ┼Ťrodki). W ka┼╝dym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, om├│wiono zagadnienia, poszerzaj─ůc wiedz─Ö i praktyki kszta┼écenia og├│lnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12994 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5248 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6461 V.4 [Czytelnia B], 6460 V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Podstawy dydaktyki / Franciszek Bere┼║nicki. - Wyd. 3. - Krak├│w : " Impuls", 2011. - 466 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 459-466.
Jest to podr─Öcznik, kt├│ry ujmuje podstawowe i najwa┼╝niejsze umiej─Ötno┼Ťci dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole og├│lnokszta┼éc─ůcej. Bardzo liczne przypisy umo┼╝liwiaj─ů Czytelnikowi samodzieln─ů weryfikacj─Ö przedstawionych pogl─ůd├│w i twierdze┼ä, a pragn─ůcym pog┼é─Öbi─ç problematyk─Ö - si─Ögn─ů─ç do odpowiedniej literatury. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z 14 rozdzia┼é├│w podporz─ůdkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, tre┼Ťci, procesy, zasady, metody, formy i ┼Ťrodki). W ka┼╝dym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, om├│wiono zagadnienia, poszerzaj─ůc wiedz─Ö i praktyki kszta┼écenia og├│lnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13122 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14208 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 183-184.
Materia┼éy stanowi─ů narz─Ödzie do samodzielnej pracy student├│w uj─Öte w formie Kart pracy umo┼╝liwiaj─ůcych aktywny udzia┼é w zaj─Öciach - konserwatoriach b─ůd┼║ ─çwiczeniach audytoryjnych. Tre┼Ť─ç tych zaj─Ö─ç wi─ů┼╝e si─Ö z podstawowymi tematami wyk┼éad├│w realizowanych z zakresu dydaktyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13107 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13106 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14196 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 104-106 oraz przy tematach.
Publikacja przygotowana do programu ─çwicze┼ä z przedmiotu "Dydaktyka og├│lna". Materia┼é zawiera 12 temat├│w, z kt├│rych ka┼╝dy zosta┼é podzielony na mniejsze podtematy, co umo┼╝liwia podzia┼é grupy ─çwiczeniowej na zespo┼éy. Zaproponowany uk┼éad tre┼Ťci obliguje grup─Ö do pacy i wsp├│┼épracy. Ka┼╝dy z podtemat├│w zawiera pytania kontrolne, umo┼╝liwiaj─ůce wsp├│lne podsumowanie zaj─Ö─ç, a tak┼╝e zagadnienia do samodzielnego opracowania. Zak┼éadanym efektem ─çwicze┼ä jest umiej─Ötno┼Ť─ç dyskusji i ┼é─ůczenia tre┼Ťci ─çwicze┼ä przez student├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13807 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13806 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B], P.13805 V.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14769 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 504-533.
Ksi─ů┼╝ka `Vademecum logopedyczne` w pi─ůtym wydaniu rozszerzonym przedstawia syndromowo-systemow─ů koncepcj─Ö logopedii holistycznej w kszta┼écie ekologicznym - jednocze┼Ťnie wszechstronn─ů, ale i sp├│jn─ů. Autorka w nowatorski spos├│b ukazuje w niej wa┼╝kie problemy wsp├│┼éczesnej logopedii w s┼éu┼╝bie `od juniora do seniora` - aspekty profilaktyki, diagnostyki i terapii mowy - tworz─ůc przejrzysty obraz interdyscyplinarno┼Ťci logopedii jako nauki i praktyki oraz ilustruj─ůc go pi─Öcioma przypadkami kazuistyki. Prezentuje r├│wnie┼╝ priorytety i szczeg├│┼éowe zagadnienia holizmu rehabilitacji mowy w stanach poudarowych i pourazowych m├│zgu, analizuj─ůc te┼╝ kategorie aksjologiczne, m.in.: podmiotowo┼Ťci oraz rol─Ö s┼éu┼╝ebno┼Ťci. Przedstawia r├│wnie┼╝ metodyczne propozycje kontakt├│w s┼éownych z osobami starszymi i niedo┼é─Ö┼╝nymi oraz uwra┼╝liwia Czytelnika na konieczno┼Ť─ç troski o kultur─Ö mowy w kategoriach umiej─Ötno┼Ťci, nawyk├│w i wiedzy. Sygnalizuje podstawowe trendy ┼Ťwiatowych bada┼ä logopedycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15835 IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again