Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Bragdon Allen
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Gamon David
(1)
Gielecki Jerzy (1960-)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Martin G. Neil
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(5)
CZYTANIE
(2)
DZIECKO
(2)
PISANIE
(2)
ARTETERAPIA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MÓZG
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PAMIĘĆ
(1)
POZNANIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA LEKARSKA
(1)
UMYSŁ
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
dysleksja
(10)
ADHD
(3)
dzieci
(3)
terapia pedagogiczna
(3)
autyzm
(2)
depresja
(2)
dysgrafia
(2)
mózg
(2)
nauczanie
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
zaburzenia mowy
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
afazja
(1)
agnozja
(1)
alkoholizm
(1)
apraksja
(1)
arteterapia
(1)
astma
(1)
ból
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroby nowotworowe
(1)
cierpienie
(1)
cukrzyca typu 1
(1)
czytanie
(1)
demencja
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
déjà vu
(1)
edukacja przez ruch
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
emocje
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język obcy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
leworęczność
(1)
logopedia
(1)
lęk
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda dobrego startu
(1)
młodzież
(1)
neuropsychologia
(1)
niesmiałość
(1)
odporność psychiczna
(1)
opieka paliatywna
(1)
osobowość
(1)
pamięć fotograficzna
(1)
pisanie
(1)
pląsawica Huntingtona
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
promocja zdrowia
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychoterapia
(1)
relaksacja aktywna
(1)
samobójstwo
(1)
sezonowe zaburzenia afektywne
(1)
stres
(1)
styl życia
(1)
symulacja polisensoryczna
(1)
synestezja
(1)
słuch absolutny
(1)
technologia informacyjna
(1)
umysł ludzki
(1)
uzależnienia
(1)
uzależnienie
(1)
wada serca
(1)
wiek wczesnoszkolny
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia lękowe
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia pamięci
(1)
zaburzenia percepcji
(1)
zaburzenia ruchu
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania zdrowotne
(1)
zdolności
(1)
zespół Tourette'a
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Dyslexia in the English Classroom" jest pierwszym na polskim rynku przewodnikiem metodycznym dla nauczycieli jezyka angielskiego - przygotowanym z mysla o nauczaniu dzieci z dysleksja rozwojowa. Ksiazka oferuje cwiczenia skoncentrowane na nastepujacych umiejetnosciach: nauczaniu pisowni i sprawnosci pisania, nauczaniu wymowy i sprawnosci mówienia, nauczaniu rozumienia ze sluchu, nauczaniu slownictwa i struktur gramatycznych. Cwiczenia odwoluja sie do metod stosowanych w terapii osób z dysleksja - opieraja sie na technice wielozmyslowego uczenia sie, wielokrotnego powtarzania, wykorzystuja zabawne skojarzenia, czesto wymagaja aktywnosci ruchowej, rozwijaja spostrzegawczosc i percepcje wzrokowa, ksztaltuja kompetencje spoleczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4382.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
Bibliogr. s. 195-203.
Autorka podjęła ciekawy i oryginalny temat, przeprowadziła pionierskie badania nad nowymi formami oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych w przypadku dysleksji rozwojowej. Przygotowana praca posiada wysoką wartość aplikacyjną. Książka ma charakter uniwersalny i może być z powodzeniem stosowana w każdym okresie życia, także dorosłego człowieka, bo i on powinien się permanentnie kształcić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11590.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-303.
W monografii Czytelnik znajdzie zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki badań naukowych dotyczących problematyki pamięci u dzieci z łączną diagnozą dysleksji i ADHD. Książka obejmuje szerokie spektrum zagadnień zaliczanych do tematyki z zakresu psychologii i neuropsychologii rozwoju. W części pierwszej zaprezentowano współczesne poglądy teoretyczne dotyczące specyfiki podwójnej diagnozy zaburzeń rozwoju u dzieci, jakimi są dysleksja i ADHD oraz ogólne modele współwystępowania zaburzeń. W części drugiej zaprezentowano badania własne Autorki dotyczące deficytów pamięci. Monografię zamyka podsumowanie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12888.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Théorie et la Pratique Logopédiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Książka składa się z szeregu artykułów różnych autorów, ale wszystkie dotyczą zagadnienia dzieci zagrożonych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczególnie logopedzi i pedagodzy znajdą tu pomoc w swojej pracy oraz materiały do diagnozy i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-182.
Książka jest poświęcona problematyce efektywności pracy terapeutycznej w zakresie czytania i pisania u dzieci prowadzonej w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i klasach terapeutycznych. Pokazuje nauczycielom drogę do efektywniejszych działań w zakresie niwelowania specyficznych trudności, jakie mają dzieci w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Są to umiejętności niezwykle ważne dla dziecka, gdyż w znacznym stopniu warunkują jego dalszy rozwój intelektualny i osiąganie dalszego sukcesu w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13783.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 125-134.
W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11176.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12214.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co potrafi twój mózg / David Gamon, Allen Bragdon. - Warszawa : "Medium", 2003. - 124 s. : rys. ; 21 cm.
(Trenuj Swój Mózg)
Tyt. oryg.: Brains that work a little bit differently.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy przedstawiają dziesięć najczęściej spotykanych cech będących wynikiem nietypowego rozwoju pewnych obszarów mózgu. Cechy te są tak rozpowszechnione, że nie traktuje się ich jako przypadków wymagających leczenia. Autorzy wyjaśniają na czym polegają te odmienności, jak z nimi żyć, jak je rozpoznawać i sprawdzać oraz jak na nie reagować (leworęczność, dysleksja, pamięć fotograficzna, autyzm, alkoholizm, synestezja itd.).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2539 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2538.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3784.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Human neuropsychology.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr., także przy rozdz. Indeks.
Jest to nowocześnie opracowany podręcznik, w którym przedstawiono najważniejsze problemy współczesnej neuropsychologii. Obszernie omówiono podstawowe zagadnienia neuroanatomii i neurofizjologii oraz techniki badania ośrodkowego układu nerwowego. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, socjologii i medycyny. Może być także przydatna lekarzom specjalizującym się w psychiatrii i neuropsychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1265.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 517-566. Indeksy.
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka. Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11182.III.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12226.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej