Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(10)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(9)
available
(2)
Branch
Wypo┼╝yczalnie
(2)
Czytelnie
(9)
Author
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Gielecki Jerzy (1960-)
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Martin G. Neil
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Pilecka W┼éadys┼éawa (1948- )
(1)
Wolnicz-Paw┼éowska Ewa (1947- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(5)
CZYTANIE
(2)
DZIECKO
(2)
PISANIE
(2)
ARTETERAPIA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
J─śZYK ANGIELSKI
(1)
J─śZYKI
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MULTIMEDIA
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
PAMI─ś─ć
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA LEKARSKA
(1)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podr─Öcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
10 results Filter
Book
In basket
"Dyslexia in the English Classroom" jest pierwszym na polskim rynku przewodnikiem metodycznym dla nauczycieli jezyka angielskiego - przygotowanym z mysla o nauczaniu dzieci z dysleksja rozwojowa. Ksiazka oferuje cwiczenia skoncentrowane na nastepujacych umiejetnosciach: nauczaniu pisowni i sprawnosci pisania, nauczaniu wymowy i sprawnosci m├│wienia, nauczaniu rozumienia ze sluchu, nauczaniu slownictwa i struktur gramatycznych. Cwiczenia odwoluja sie do metod stosowanych w terapii os├│b z dysleksja - opieraja sie na technice wielozmyslowego uczenia sie, wielokrotnego powtarzania, wykorzystuja zabawne skojarzenia, czesto wymagaja aktywnosci ruchowej, rozwijaja spostrzegawczosc i percepcje wzrokowa, ksztaltuja kompetencje spoleczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4382 XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie j─Özyk├│w obcych" (...) jest najlepsz─ů ksi─ů┼╝k─ů po┼Ťwi─Öcon─ů problematyce dysleksji, skierowan─ů do szerszego grona odbiorc├│w, na tle innych pozycji ukazuj─ůcych si─Ö na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada te┼╝ walory literackie - jest ┼Ťwietnie napisana i czyta si─Ö j─ů z przyjemno┼Ťci─ů i zainteresowaniem. Stanowi u┼╝yteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskaz├│wek praktycznych dotycz─ůcych nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Gra┼╝yna Krasowicz-Kupis)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13087 V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Medi├│w / red. nacz. Marek Furmanek)
Bibliogr. s. 195-203.
Autorka podj─Ö┼éa ciekawy i oryginalny temat, przeprowadzi┼éa pionierskie badania nad nowymi formami oddzia┼éywa┼ä edukacyjno-terapeutycznych w przypadku dysleksji rozwojowej. Przygotowana praca posiada wysok─ů warto┼Ť─ç aplikacyjn─ů. Ksi─ů┼╝ka ma charakter uniwersalny i mo┼╝e by─ç z powodzeniem stosowana w ka┼╝dym okresie ┼╝ycia, tak┼╝e doros┼éego cz┼éowieka, bo i on powinien si─Ö permanentnie kszta┼éci─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11590 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 263-303.
W monografii Czytelnik znajdzie zar├│wno rozwa┼╝ania teoretyczne, jak i wyniki bada┼ä naukowych dotycz─ůcych problematyki pami─Öci u dzieci z ┼é─ůczn─ů diagnoz─ů dysleksji i ADHD. Ksi─ů┼╝ka obejmuje szerokie spektrum zagadnie┼ä zaliczanych do tematyki z zakresu psychologii i neuropsychologii rozwoju. W cz─Ö┼Ťci pierwszej zaprezentowano wsp├│┼éczesne pogl─ůdy teoretyczne dotycz─ůce specyfiki podw├│jnej diagnozy zaburze┼ä rozwoju u dzieci, jakimi s─ů dysleksja i ADHD oraz og├│lne modele wsp├│┼éwyst─Öpowania zaburze┼ä. W cz─Ö┼Ťci drugiej zaprezentowano badania w┼éasne Autorki dotycz─ůce deficyt├│w pami─Öci. Monografi─Ö zamyka podsumowanie wynik├│w bada┼ä.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12888 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Th├ęorie et la Pratique Logop├ędiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niekt├│rych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z szeregu artyku┼é├│w r├│┼╝nych autor├│w, ale wszystkie dotycz─ů zagadnienia dzieci zagro┼╝onych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczeg├│lnie logopedzi i pedagodzy znajd─ů tu pomoc w swojej pracy oraz materia┼éy do diagnozy i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13816 IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-182.
Ksi─ů┼╝ka jest po┼Ťwi─Öcona problematyce efektywno┼Ťci pracy terapeutycznej w zakresie czytania i pisania u dzieci prowadzonej w zespo┼éach korekcyjno-kompensacyjnych i klasach terapeutycznych. Pokazuje nauczycielom drog─Ö do efektywniejszych dzia┼éa┼ä w zakresie niwelowania specyficznych trudno┼Ťci, jakie maj─ů dzieci w opanowaniu umiej─Ötno┼Ťci czytania i pisania. S─ů to umiej─Ötno┼Ťci niezwykle wa┼╝ne dla dziecka, gdy┼╝ w znacznym stopniu warunkuj─ů jego dalszy rozw├│j intelektualny i osi─ůganie dalszego sukcesu w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13783 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 125-134.
W niniejszej pracy autorka stara┼éa si─Ö znale┼║─ç miejsce dla arteterapii w┼Ťr├│d innych dyscyplin naukowych. Pr├│buje tak┼╝e wprowadzi─ç jej elementy do pracy pedagoga, nie b─Öd─ůcego arteterapeut─ů, a posiadaj─ůcego jedynie g┼é─Öbokie przekonanie o potrzebie oddzia┼éywania za pomoc─ů sztuki. W ksi─ů┼╝ce zawar┼éa metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawi┼éa scenariusze zaj─Ö─ç i om├│wi┼éa ich struktur─Ö. Wszystko to zosta┼éo wzbogacone szczeg├│┼éowymi opisami przypadk├│w dzieci poddanych przez autork─Ö oddzia┼éywaniom terapeutycznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11176 IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12214 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Human neuropsychology.
Dział "Psychiatria, neurologia".
Bibliogr., tak┼╝e przy rozdz. Indeks.
Jest to nowocze┼Ťnie opracowany podr─Öcznik, w kt├│rym przedstawiono najwa┼╝niejsze problemy wsp├│┼éczesnej neuropsychologii. Obszernie om├│wiono podstawowe zagadnienia neuroanatomii i neurofizjologii oraz techniki badania o┼Ťrodkowego uk┼éadu nerwowego. Ksi─ů┼╝ka przeznaczona jest g┼é├│wnie dla student├│w psychologii, socjologii i medycyny. Mo┼╝e by─ç tak┼╝e przydatna lekarzom specjalizuj─ůcym si─Ö w psychiatrii i neuropsychologii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1265 XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 517-566. Indeksy.
Podr─Öcznik przygotowano z my┼Ťl─ů o studentach, kt├│rzy zamierzaj─ů si─Ö specjalizowa─ç w psychologii zdrowia, ze szczeg├│lnym jej odniesieniem do populacji dzieci i m┼éodzie┼╝y, jak r├│wnie┼╝ o tych, kt├│rzy swoje zainteresowania skupiaj─ů na psychologii klinicznej dziecka, aby w przysz┼éych decyzjach zawodowych uwzgl─Ödniali ┼Ťcis┼ée powi─ůzania mi─Ödzy organizmem i psychik─ů, zw┼éaszcza te sprzyjaj─ůce rozwojowi oraz podwy┼╝szaj─ůce jako┼Ť─ç ┼╝ycia m┼éodego cz┼éowieka. B─Ödzie on przydatny dla student├│w kierunk├│w pedagogicznych i nauczycielskich, gdy┼╝ w ka┼╝dym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych ucz─ů si─Ö dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, kt├│re musz─ů by─ç brane pod uwag─Ö w planowaniu i realizacji dzia┼éa┼ä dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mog─ů z niego korzysta─ç r├│wnie┼╝ studenci medycyny, piel─Ögniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumie─ç potrzeby swoich przysz┼éych pacjent├│w czy podopiecznych. Jednym s┼éowem, ksi─ů┼╝ka mo┼╝e zainteresowa─ç ka┼╝d─ů osob─Ö, dla kt├│rej zdrowie dzieci i m┼éodzie┼╝y jest wa┼╝n─ů warto┼Ťci─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11182 III.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12226 III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz akt├│w prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana ksi─ů┼╝ka stanowi "mini ┼Ťci─ůgawk─Ö" dla nauczycieli, pedagog├│w, student├│w i wszystkich zainteresowanych problematyk─ů diagnostyki w plac├│wkach o┼Ťwiatowych. Jej tre┼Ť─ç opiera si─Ö na podej┼Ťciu okre┼Ťlanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zak┼éada ono, ┼╝e nauczyciel szukaj─ůc rozwi─ůza┼ä metodycznych czy wychowawczych, powinien korzysta─ç ze standaryzowanych narz─Ödzi diagnostycznych, wynik├│w rzetelnych bada┼ä i ekspertyz naukowych oraz w┼éasnego do┼Ťwiadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko tre┼Ťci pedagogiczno-psychologiczne, ale r├│wnie┼╝ prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazuj─ůce czytelnikowi z jakich test├│w, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami mo┼╝e korzysta─ç pedagog. Podsumowanie stanowi─ů dwie procedury scalaj─ůce zaprezentowany materia┼é wok├│┼é diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburze┼ä ze spektrum autyzmu.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again