Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(101)
Forma i typ
Książki
(99)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(93)
dostępne
(81)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(28)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(56)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(93)
Autor
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Barczykowska Ewa
(2)
Bernat Krystyna
(2)
Bilska Maria
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krawczyński Marian (1934- )
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kurpas Donata
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Milanowski Andrzej
(2)
Muscari Mary E
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Perek Mieczysława
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Pisula Ewa
(2)
Sochocka Lucyna
(2)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(2)
Szewczyk Maria Teresa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Twarduś Krystyna
(2)
Ślusarz Robert
(2)
Aehlert Barbara
(1)
Al-Mutari Ilona
(1)
Alkurdi Rola
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bartek Krajicek Jean
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Berry Lucinda
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bohdan Zbigniew
(1)
Borkowska Anna
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brough Helen
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buszta Mariusz
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cameron Mary Emily
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Celiński Rafał
(1)
Cepuch Grażyna
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chuchra Maria
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clayden Graham
(1)
Damps-Konstańska Iwona
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dercz Maciej
(1)
Ebert Michael H
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Frey Michelle A
(1)
Gawrońska Magdalena
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Golanko Renata
(1)
Gołębiewska Justyna
(1)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(1)
Grzywa Anna (medycyna)
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hansdorfer-Korzon Rita
(1)
Haor Beata
(1)
Harris Mona
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hobdell Elizabeth
(1)
Irla Katarzyna
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jankowska-Buszta Marzena
(1)
Jassem Joanna
(1)
Jęczeń Jarosław
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Kata Grzegorz Jerzy
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klimont Liliana
(1)
Klinik Anna
(1)
Konarska Joanna
(1)
Koper Anna
(1)
Kopik Aldona
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kowrach Marek
(1)
Krakowiak Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(101)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Rodzice
(2)
Dziecko jąkające się
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(14)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(12)
RODZINA
(12)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(11)
PEDIATRIA
(10)
DZIECKO
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(7)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(4)
PRZEMOC
(4)
AUTYZM
(3)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
CHOROBY PRZEWLEKŁE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko zdolne
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PRZEMOC w RODZINIE
(3)
RODZICE
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
Pediatria
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
AUTYSTYCY
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHIRURGIA DZIECIĘCA
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
CHORZY na NOWOTWORY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Choroby dziecięce
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Fizjoterapia
(1)
Hospitalizacja domowa
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język polski
(1)
KOBIETA
(1)
KONKUBINAT
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Korekcja mowy
(1)
Lekarze
(1)
LĘK
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
MŁODZIEŻ WIEJSKA
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NOWOTWORY
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PALIATYWNA
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDOFILIA
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(9)
2001-
(4)
1989-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(9)
PORADNIKI
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Thriller
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(32)
dzieci
(27)
rodzina
(19)
rehabilitacja
(18)
dziecko autystyczne
(15)
dziecko maltretowane
(15)
dziecko przewlekle chore
(15)
terapia
(14)
pediatria
(12)
wychowanie
(12)
mózgowe porażenie dziecięce
(11)
astma
(10)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
wspomaganie rozwoju
(10)
nauczanie
(9)
autyzm
(8)
edukacja
(8)
niepełnosprawni
(8)
niepełnosprawność
(8)
niepełnosprawność umysłowa
(8)
zespół Downa
(8)
ADHD
(7)
agresja
(7)
mukowiscydoza
(7)
nowotwór
(7)
padaczka
(7)
przemoc w rodzinie
(7)
rodzicielstwo
(7)
wady wrodzone
(7)
białaczka
(6)
cukrzyca
(6)
dziecko krzywdzone
(6)
młodzież
(6)
niedożywienie
(6)
oparzenia
(6)
otyłość
(6)
psychoterapia
(6)
wada serca
(6)
wsparcie społeczne
(6)
zaburzenia zachowania
(6)
śmierć
(6)
żywienie
(6)
celiakia
(5)
hemofilia
(5)
opieka paliatywna
(5)
pedagogika specjalna
(5)
przemoc
(5)
psychologia
(5)
stres
(5)
szczepienia ochronne
(5)
zaburzenia odżywiania
(5)
zakażenie dróg moczowych
(5)
alergia
(4)
biegunka
(4)
choroby genetyczne
(4)
cukrzyca typu 1
(4)
depresja
(4)
dziecko
(4)
dziecko wykorzystywane seksualnie
(4)
endokrynologia
(4)
młodzieńcze zapalenie stawów
(4)
niedokrwistość
(4)
niedosłyszący
(4)
niedowidzący
(4)
ojcostwo
(4)
opieka pielęgniarska
(4)
pielęgniarstwo pediatryczne
(4)
posocznica
(4)
przemoc seksualna
(4)
rozszczep podniebienia
(4)
rozwój fizyczny
(4)
rozwój społeczny
(4)
socjalizacja
(4)
uzależnienie
(4)
zaburzenia rozwoju
(4)
zaburzenia słuchu
(4)
zapalenie opon mózgowych
(4)
zespół nagłego zgonu niemowląt
(4)
HIV
(3)
aktywność fizyczna
(3)
choroby neurologiczne
(3)
choroby układu krążenia
(3)
choroby układu moczowego
(3)
choroby układu oddechowego
(3)
choroby zakaźne
(3)
dystrofia mięśniowa
(3)
dziecko chore
(3)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
dziecko zdolne
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(3)
edukacja zdrowotna
(3)
integracja społeczna
(3)
jakość życia
(3)
martwicze zapalenie jelit
(3)
małżeństwo
(3)
młodzież niepełnosprawna
(3)
niedoczynność tarczycy
(3)
niepełnosprawni intelektualnie
(3)
niewydolność krążenia
(3)
opieka społeczna
(3)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jeśli nasza książka da podstawy do zapisu w sercach i umysłach nowego spojrzenia na zjawisko bicia dzieci, jeśli w jakimś stopniu przyczyni się do osłabienia swojskiej obyczajowości z kijem w tle to będzie można powiedzieć, że jest ona potrzebna, że jest społecznie i kulturowo ważna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4623 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4622.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2539.VI.12 [Czytelnia B], P.4621.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. z ekranu tyt.
Bibliografia strony 195-204.
Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że w obszarze diagnozy ucznia zdolnego pojawia się kilka specyficznych problemów. Pierwszy z nich to problem z doborem jasnych i zgodnych z wiedzą teoretyczną kryteriów uznania ucznia za zdolnego. Najczęściej za takiego ucznia uważa się dziecko osiągające wysokie wyniki w nauce. W rezultacie głównym kryterium uznania dziecka za zdolne pozostają oceny i sukcesy szkolne. Takie ujęcie zdolności nie jest zgodne z klasycznym rozumieniem tego zjawiska.
Książka
W koszyku
Dlaczego wszechświat pozwala mieć dzieci ludziom, którzy je krzywdzą? Dlaczego nie daje ich ludziom takim jak ja, którzy ich pragną? Christopher i Hannah wiodą szczęśliwe i spokojne życie - on jest chirurgiem, ona pielęgniarką. Brakuje im tylko dziecka. Kiedy do szpitala trafia Janie, porzucona sześciolatka, Christopher od razu nawiązuje z nią kontakt i przekonuje Hannah, żeby wzięli ją do domu jako własną córkę. Ale Janie nie jest zwykłym dzieckiem. Marzenie o szczęśliwej rodzinie staje się coraz bardziej odległe. Czy tajemnicza przeszłość dziewczynki może doprowadzić wszystkich do niewyobrażalnych czynów, których konsekwencje będą tragiczne w skutkach...? Myśleli, że to porzucone dziecko, ale rany na jej ciele opowiedziały o wiele straszniejszą historię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19683.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La mente del bambino : mente assorbente. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22476.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22475.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10288 [Magazyn 1], P.10289 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10287.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11825.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Przedstawiona książka podejmuje niezwykle ważne, ale i trudne wątki analiz związanych z chorobą, niepełnosprawnością i śmiercią dziecka. Analizy obejmują głównie, choć nie wyłącznie, relacje dziecko chore i jego rodzina: rodzice i rodzeństwo. Ukazują też sytuację dziecka i młodzieży przewlekle chorej w systemie oświaty. Jednocześnie, co zasługuje na szczególne podkreślenie, autorzy prac (...) prezentują problemy dziecka chorego, jego różnorodne reakcje, podejmowane strategie radzenia sobie z chorobą własną, świadomością śmierci, a także reakcją na śmierć bliskiej osoby. W tym ostatnim wątku znajdują się niezwykle ważne i oryginalne propozycje pomocy dziecku w przeżywaniu śmierci kogoś bliskiego. Książka porusza bardzo ważne kwestie, przedstawia je z wielu punktów widzenia i z perspektywy różnych dyscyplin naukowych." (z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Zofii Krawczyńskiej-Butrym)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11804.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12983.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wybrane Zagadnienia z Zakresu Pielęgniarstw Specjalistycznych)
Bibliogr. przy rozdz.
W sposób zwięzły i praktyczny przedstawiono zagadnienia dotyczące zaburzeń rozwoju dziecka (wada rozwojowa układu nerwowego, porażenie dziecięce oraz zespół Downa). Podjęto także próbę scharakteryzowania postępowania wobec dziecka z zaburzeniami neurologicznymi. Uwzględniono problemy zdrowotne występujące u dziecka z napadami drgawkowymi i padaczką oraz z guzem układu nerwowego. Podniesiono poważny i aktualny problem zespołu dziecka maltretowanego. Rozdział poświęcony temu zagadnieniu zawiera cenne informacje i wskazówki dotyczące postępowania diagnostycznego i terapeutycznego. Książka, jako przewodnik dydaktyczno-praktyczny, adresowana jest do pielęgniarek praktykujących. Z uwagi na dużą wartość merytoryczną i praktyczną pozycji, zostanie ona również wykorzystana w nauczaniu studentów kierunku pielęgniarstwo, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, rodzinnego i neurologicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5200 [Magazyn 1], P.5199 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5198.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6398.XVIII.1.5 [Czytelnia B], 6399.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
W koszyku
(Wybrane Zagadnienia z Zakresu Pielęgniarstw Specjalistycznych)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia przy rozdziałach.
W sposób zwięzły i praktyczny przedstawiono zagadnienia dotyczące zaburzeń rozwoju dziecka (wada rozwojowa układu nerwowego, porażenie dziecięce oraz zespół Downa). Podjęto także próbę scharakteryzowania postępowania wobec dziecka z zaburzeniami neurologicznymi. Uwzględniono problemy zdrowotne występujące u dziecka z napadami drgawkowymi i padaczką oraz z guzem układu nerwowego. Podniesiono poważny i aktualny problem zespołu dziecka maltretowanego. Rozdział poświęcony temu zagadnieniu zawiera cenne informacje i wskazówki dotyczące postępowania diagnostycznego i terapeutycznego. Książka, jako przewodnik dydaktyczno-praktyczny, adresowana jest do pielęgniarek praktykujących. Z uwagi na dużą wartość merytoryczną i praktyczną pozycji, zostanie ona również wykorzystana w nauczaniu studentów kierunku pielęgniarstwo, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, rodzinnego i neurologicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.104.XVIII.1.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-218.
Książka ukazuje specyfikę przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko oraz znaczenia, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12959.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14088.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest odpowiedzią na ustanowienie przez Radę Unii Europejskiej roku 2003 Europejskim Rokiem Osób Niepełnosprawnych. Jednym z celów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych jest przybliżenie problemów ludzi niepełnosprawnych oraz przeciwdziałanie ich społecznej dyskryminacji. Teksty tu zawarte stanowią próbę spojrzenia na problem jakości życia osób niepełnosprawnych w różnych fazach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11511.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-293.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dylematy Resocjalizacji)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Niniejszy zbiór tesktów oparty jest na literaturze naukowej i popularnonaukowej, w dużym zakresie anglojęzycznej. Autorzy tekstów podjęli próbę diagnozy zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i zarysowania modelowego ujęcia nowoczesnych, uzględniających aktualny dorobek nauk o wychowaniu, nauk medycznych i społecznych, oddziaływań pomocowych, profilaktycznych i wychowawczych nakierowanych na osoby najmłodsze, prezentujące różne formy zachowań dewiacyjnych. Przedstawili w sposób wieloaspektowy i interdyscyplinarny stan badań polskich i zagranicznych, których przedmiotem jest dziecko - osoba zaburzona w zachowaniu lub już niedostosowana społecznie, określana też jako "jednostka zagrożona". Tom prezentuje takie zagadnienia jak: fazy rozwoju dziecka i podatność na zaburzenia, rozwój agresji u dzieci, zaburzenia emocjonalne i zachowania w kontekście rodziny, prawne aspekty oddziaływań wobec dziecka niedostosowanego, rozmiary i uwarunkowania przestępczości dzieci, zjawisko "dzieci ulicy", praca z dziećmi ulicy w środowisku otwartym, diagnoza dziecka niedostosowanego, wczesna interwencja, dziecko wobec instytucji pomocowych czy podejście instytucjonalne do dziecka w krajach europejskich. Wszystkie opracowania są wartościowe i przydatne dla praktyki dydaktycznej na różnych specjalnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12632.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej)
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Bibliogr. przy pracach.
Książka ma charakter interdyscyplinarny. Poświęcona jest zagadnieniom związanym z aktywnością ruchową dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, a mianowicie: aktywności ruchowej w procesie edukacji, komunikacji werbalnej i niewerbalnej w rewalidacji, rodzajom terapii ruchowej w usprawnianiu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, rewalidacyjnym i socjalizacyjnym funkcjom aktywności ruchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14867.XIX.6 [Czytelnia B], 16311.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja podzielona jest na dwie części i omawia aktywność ruchową w procesie edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz aktywnośc ruchową osób starszych. W książce poruszono m.in tematy dotyczące: hipoterapii jako formy wspierania aktywności ruchowej osób z mózgowym porażeniem dziecięcym, aktywności fizycznej kobiet po mastektomii, terapii tańcem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17823.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Biblioteka Fundacji Hospicyjnej ; 12)
Bibliogr. przy rozdz.
Do książki dołączona jest płyta DVD (Przewlekle chore dziecko w domu : pielęgnacja i towarzyszenie) o tej samej sygnaturze.
Publikacja jest poradnikiem ukazującym przewlekłą chorobę dziecka w możliwie najszerszym spektrum. Obok praktycznych wskazówek, dotyczących pielęgnacji, rehabilitacji lub żywienia, czytelnik znajdzie tu również teksty poruszające aspekty psychologiczne, duchowo-religijne czy socjalno-bytowe, niezwykle ważne w ogarnięciu całości problemu. Obecność takich tematów jak edukacja, zdrowe rodzeństwo, śmierć, żałoba, wreszcie rola wolontariatu, daje pełen obraz książki, której celem jest dostarczenie wszechstronnej wiedzy rodzicom i opiekunom chorego przewlekle dziecka. Mamy nadzieję, że ten cel udało nam się zrealizować. Do książki dołączona jest płyta DVD wraz z filmem instruktażowym do poszczególnych rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18056.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18055.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny ; t. 1, r. 2011)
Książka stanowi zbiór poglądów zarówno teoretyków, jak i praktyków kształtowania i rozwijania zdolności oraz pracy z uczniem zdolnym. Składa się z czterech części. Pierwsza zawiera systemowe ujęcie problematyki wsparcia ucznia zdolnego w aspekcie teorii i praktyki edukacyjnej. W części drugiej zgrupowano prace ukazujące problemy ucznia zdolnego we współczesnym społeczeństwie. Uczeń zdolny w szkole i przedszkolu to tematyka trzeciej części, natomiast ostatnia zawiera problematykę funkcjonowania ucznia zdolnego w rodzinie i szkole. Wszystkie prace mają ujednoliconą formę, tzn. każdy tekst poprzedzony jest słowami kluczowymi oraz streszczeniami w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13527.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3078 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.3077.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4082.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej