Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Hales Colin F
(1)
Jasiewicz Justyna
(1)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kurkowska Ewa Jadwiga (1972- )
(1)
Mikuła Bogusz (1966- )
(1)
Pamuła-Cieślak Natalia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(4)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Bazy danych
(1)
INTERNET
(1)
Internet
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Systemy informacyjno-wyszukiwawcze
(1)
UZALEŻNIENIE od KOMPUTERA
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja informacyjna
(6)
kompetencje informacyjne
(3)
młodzież
(2)
społeczeństwo informacyjne
(2)
Internet
(1)
biblioteka
(1)
bibliotekarstwo
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
information literacy
(1)
nowe media
(1)
patologia cyfrowa
(1)
patologia komunikacji
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
rodzina
(1)
rozwój regionalny
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
strategia informacyjna
(1)
technologia informacyjna
(1)
wykluczenie cyfrowe
(1)
zachowania informacyjne
(1)
źródła informacji
(1)
życie codzienne
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 157-169, netografia strony 170-171. Indeks.
Książka dotyka obecnie ważnego problemu edukacji informacyjnej w zakresie korzystania z zasobów tzw. Ukrytego Internetu, traktowanego do tej pory w polskim systemie edukacyjnym powierzchownie. Autorka zwraca uwagę nie tylko nad wagę tego problemu, lecz także wychodzi z propozycją projektu edukacyjnego pozwalającego wypełnić tę lukę w polskim systemie edukacyjnym. Poza tym jest to jedna z nielicznych książek na ten temat, która zawiera cenną refleksję nad tym problemem w kontekście ograniczania się do stosowania tylko tzw. powierzchniowych systemów wyszukiwawczych w Internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18822.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 138)
Bibliogr. s. 225-233.
Jakie zachowania informacyjne charakteryzują młodzież urodzoną w latach 90. XX wieku? Czym dla Pokolenia Google, pokolenia Y, net-generacji - jak bywa nazywana ta grupa - jest Internet: Wszechnicą Wiedzy Wszelakiej, czy e-Śmietniskiem? Justyna Jasiewicz bierze na warsztat zagadnienia związane z kompetencjami informatycznymi i informacyjnymi oraz zachowaniami młodych użytkowników nowych mediów. Autorka opisuje źródła informacji wykorzystywane przez młodzież w procesie kształcenia, sposoby oceny wiarygodności informacji, a także kłopoty, z jakimi młodzi ludzie spotykają się prowadząc poszukiwania w środowisku sieciowym. Efekt? Rzetelny i dający do myślenia obraz tytułowego zagadnienia, a przy tym świetna książka. (Źródło: http://www.sbp.pl/wydawnictwa/produkt?produkt_id=189)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13714.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 295-302.
Problematyka książki dotyczy funkcjonowania rodziny w Polsce w XXI wieku pod wpływem technologii cyfrowej (np. Internet, komunikatory, smartfony). Oprócz bezspornych korzyści dotyczących komunikowania się w cyberprzestrzeni dzieci i młodzieży występują jednak, i to często, bardzo poważne zagrożenia dla ich aktualnego oraz przyszłego rozwoju psychicznego i społecznego (np. więzi koleżeńskie), a także rozwoju moralnego (zachowania nieetyczne). Internet jest bowiem również narzędziem bardzo niebezpiecznym, narzędziem np. przemocy psychicznej. Autor ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i w szkołach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14511.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15450.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 137)
Bibliogr. s. 189-207.
Przedmiotem publikacji jest edukacja informacyjna w kontekście rozwoju społeczeństwa wiedzy. Autorka krótko charakteryzuje niektóre cechy nowo powstającej formacji społecznej. Przedstawia wybrane próby zdefiniowania information literacy oraz trzy koncepcje, które w znaczącym stopniu wpłynęły na sposób postrzegania tego zjawiska. Jednocześnie zwraca uwagę, że dziś za edukację nie są odpowiedzialne tylko szkoły, ale i inne instytucje, w tym biblioteki. Zainteresowanie tematyką kształtowania kompetencji informacyjnych przejawia się m.in. w działaniach stowarzyszeń bibliotekarskich. Bardzo ważnym elementem działań jest także wypracowanie standardów kształcenia kompetencji informacyjnych, które stanowią olbrzymią pomoc przy wprowadzaniu elementów information literacy do działań bibliotek i całego środowiska edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13560.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 433-454.
Społeczeństwo informacyjne. Gospodarka, technologie, procesy to monografia będąca -efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Rzeszowskiego z wieloma ośrodkami akademickimi i instytucjami naukowo-badawczymi w Polsce. Zaprezentowana w niej wyniki badań na temat stanu i perspektyw rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Całość rozważań podzielona na trzy części: Społeczeństwo informacyjne w gospodarce opartej na wiedzy. Technologie informacyjno-komunikacyjne wspomagające funkcjonowanie przedsiębiorstw i rozwój regionalny. Teoretyczno-praktyczne aspekty edukacji społeczeństwa informacyjnego. W książce poruszono liczne problemy dotyczące warunków funkcjonowania współczesnych organizacji gospodarczych, zjawisk związanych z gospodarką cybernetyczną, które są zagrożeniem dla ludzi lub zrównoważonego rozwoju regionów, a także możliwości płynących z wykorzystania Internetu i wyrafinowanych technologii komputerowych. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju współczesnej gospodarki i działalności gospodarczej, a w szczególności do studentów, menedżerów i pracowników naukowo--dydaktycznych chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie gospodarki opartej na wiedzy, nowoczesnych koncepcji zarządzania i technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz edukacji społeczeństwa informacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15262.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 148)
Bibliogr. s. 269-287. Indeksy.
Narzekamy na upodobania młodego pokolenia do bezrefleksyjnego korzystania z elektronicznych zasobów informacyjnych i związanych z nimi technologii. Zarówno artykuły w popularnych periodykach, jak i naukowe monografie pełne są opisów młodych ludzi wysiadujących dzień i noc przed ekranem komputera i spustoszeń, jakie to czyni w ich organizmach, a mózgach w szczególności. Niewiele jest badań, pokazujących realną sytuację i ewentualne rzeczywiste zagrożenia. Książka powstała jako rezultat badań dr Barbary Kamińskiej-Czubały zapełnia tę lukę, ukazując młodych ludzi (studentów) w codziennych sytuacjach realizacji potrzeb informacyjnych, podczas pracy, poszukiwań wiadomości praktycznych i rozrywki. Bardzo interesujący i cenny jest opis oraz typologia strategii informacyjnych realizowanych przez Pokolenie Y w życiu codziennym. Zaletą książki jest też wyraźne wskazywanie przez Autorkę na problemy dotąd nierozwiązane. (dr hab. Marek Nahotko)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14825.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej