Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(28)
Publikacje naukowe
(3)
Status
only on-site
(28)
available
(9)
unavailable
(3)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(11)
Czytelnie
(28)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szu┼Ťcik Urszula
(7)
Czelakowska Danuta
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczy┼äska Edyta (1940- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kosiba Gra┼╝yna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwa┼Ťniewska Gra┼╝yna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nyczaj-Dr─ůg Miros┼éawa
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wolnicz-Paw┼éowska Ewa (1947- )
(1)
W─ůsi┼äski Arkadiusz (1970- )
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
┼Üliwerski Bogus┼éaw (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(28)
Language
Polish
(28)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(13)
DZIECKO
(8)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(8)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Kreatywno┼Ť─ç
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
J─śZYK POLSKI
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
Metody nauczania
(1)
My┼Ťlenie matematyczne
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NIEMIEC, JERZY
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(1)
PRZYRODA
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZ─äTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
KSI─śGI PAMI─äTKOWE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
28 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. [289]-322.
Przedstawiana Czytelnikowi publikacja zawiera teksty specjalist├│w zajmuj─ůcych sie pedagogik─ů wczesnoszkoln─ů, badaj─ůcych problematyk─Ö edukacji dzieci rozpoczynaj─ůcych nauke w szkole. Praca sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu cz─Ö┼Ťci, podejmuj─ůcych zagadnienia teoretyczne i odnosz─ůce si─Ö do praktyki, nawi─ůzuj─ůce do zmieniaj─ůcych si─Ö kontekst├│w spo┼éecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15187 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na s. tyt. i ok┼é.: "Cele i tre┼Ťci kszta┼écenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskaz├│wki do prowadzenia zaj─Ö─ç z dzie─çmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na d┼éugie lata wyznaczaj─ů przebieg edukacji matematycznej i maj─ů wp┼éyw na rozw├│j dzieci─Öcych zdolno┼Ťci matematycznych. W tym czasie tworzone s─ů fundamenty, na kt├│rych buduje si─Ö system wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci matematycznych. W ksi─ů┼╝ce tej autorzy wyja┼Ťniaj─ů, w jaki spos├│b mo┼╝na kierowa─ç rozwojem umys┼éowym oraz kszta┼étowa─ç wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dzieci─Öcego rozumowania, program edukacyjny uwzgl─Ödniaj─ůcy zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12008 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13151 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pal─ůce Problemy Edukacji i Pedagogiki.)
Bibliogr. s. 443-471. Indeksy.
Tom sk┼éada si─Ö z szesnastu tekst├│w nale┼╝─ůcych do trzech obszar├│w tematycznych: (1) zagadnienia zwi─ůzane z polityk─ů o┼Ťwiatow─ů i dzia┼éaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania to┼╝samo┼Ťci m┼éodszych uczni├│w, (3) tworz─ůca si─Ö w ich umys┼éach wiedza. Celem pracy Autor├│w jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja za┼éo┼╝e┼ä i skutk├│w edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie o┼Ťwiatowym od etapu przygotowania dziecka do szko┼éy w plac├│wkach przed szkolnych po przez przej┼Ťcie do systemu szkolnego i przez ca┼éy okres kszta┼écenia w klasach pocz─ůtkowych w postaci tak zwanej integracji tre┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14920 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15735 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-298.
Rozwa┼╝ania stanowi─ůce tre┼Ť─ç tej ksi─ů┼╝ki koncentruj─ů si─Ö wok├│┼é problematyki szeroko rozumianych proces├│w rozwoju i uczenia si─Ö dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontek┼Ťcie przemian spo┼éecznoÔÇôkulturowych. Wielu badaczy zajmuj─ůcych si─Ö jako┼Ťci─ů wczesnej edukacji dziecka podkre┼Ťla ra┼╝─ůce nieprzystosowanie wsp├│┼éczesnej szko┼éy do pracy z 7ÔÇô10 letnim dzieckiem przestarza┼é─ů metod─Ö, brak aktywno┼Ťci badawczej na lekcjach, incydentalno┼Ť─ç wsp├│┼épracy grupowej, dyscyplin─Ö ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15376 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 65-69 i przy niekt├│rych rozdz. Indeks.
G┼é├│wnym celem edukacji w dziedzinie ekologii i ochrony przyrody powinno by─ç u┼Ťwiadomienie uczniom, ┼╝e cz┼éowiek jest tylko cz─Ö┼Ťci─ů przyrody, a jego dzia┼éania maj─ů nierozerwalny zwi─ůzek ze stanem ┼Ťrodowiska. Ekologiczny styl ┼╝ycia, maj─ůcy bezpo┼Ťredni zwi─ůzek z wysokim poziomem ┼Ťwiadomo┼Ťci ekologicznej, nale┼╝y w naszym kraju w dalszym ci─ůgu do rzadko┼Ťci. Jest to skutkiem wieloletnich zaniedba┼ä w dziedzinie edukacji spo┼éecze┼ästwa, a wi─Öc nieu┼Ťwiadamiania problem├│w zagro┼╝enia ┼Ťrodowiska.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11389 XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka stanowi pr├│b─Ö empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia si─Ö muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca zosta┼éa podzielona na dwie cz─Ö┼Ťci - teoretyczn─ů i empiryczn─ů. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza prezentuje poj─Öcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegl─ůd teorii i ┼Ťwiatowych bada┼ä nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuacj─Ö wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie mi─Ödzynarodowej wraz z analiz─ů podstaw program├│w szkolnych w tym zakresie. Cz─Ö┼Ť─ç empiryczn─ů wype┼énia prezentacja rezultat├│w bada┼ä w┼éasnych nad konstrukcj─ů autorskiego modelu uwarunkowa┼ä kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Ksi─ů┼╝k─Ö ko┼äczy pr├│ba umiejscowienia empirycznego modelu predyktor├│w kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizm├│w rozwojowych cz┼éowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12016 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13159 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 301-309.
Ksi─ů┼╝ka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Praca niniejsza sk┼éada si─Ö z siedmiu rodzia┼é├│w. Pierwszy zosta┼é po┼Ťwi─Öcony opisowi, czym jest tekstowe zadanie matematyczne. Zawarto┼Ť─ç drugiego rozdzia┼éu koncentruje si─Ö wok├│┼é definicji wiedzy, jej rodzaj├│w i sposob├│w powstawania w umy┼Ťle jednostki. Rozdzia┼é nast─Öpny zosta┼é po┼Ťwi─Öcony zagadnieniom zwi─ůzanym z tw├│rczym my┼Ťleniem i rozwi─ůzywaniem problem├│w oraz mo┼╝liwo┼Ťci ich zaistnienia w procesie edukacyjnym matematyki w klasach najm┼éodszych. Kolejne rozdzia┼éy maj─ů charakter empiryczny. Prezentuj─ů przedmiot, cel i metody bada┼ä: analiz─Ö jako┼Ťciow─ů transmisyjnego modelu edukacji, ilo┼Ťciowe wyniki eksperymentu oraz mo┼╝liwo┼Ťci konstruowania wiedzy matematycznej przez najm┼éodszych uczni├│w, a tak┼╝e analizy uczniowskich znacze┼ä matematycznych przejawiaj─ůcych si─Ö w strategiach rozwi─ůzywania przez nich zada┼ä problemowych. W zako┼äczeniu pracy zamieszczono wnioski z przeprowadzonych bada┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12012 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13155 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 ju┼╝ tomie zosta┼éy zaprezentowane trzy w─ůtki tematyczne. Pierwszy zwi─ůzany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji ma┼éego dziecka, kolejny odnosi si─Ö do dzia┼éa┼ä obejmuj─ůcych etap nauczania pocz─ůtkowego, a ostatni nawi─ůzuje bezpo┼Ťrednio do pracy samego nauczyciela.Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza nosi tytu┼é Edukacja ma┼éego dziecka ÔÇô nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazuj─ů istotne problemy i potrzeby, przed kt├│rymi stoj─ů instytucje o┼Ťwiatowe wspieraj─ůce i stymuluj─ůce rozw├│j dziecka od 6. miesi─ůca do 6. roku ┼╝ycia. Okres ten w ┼╝yciu cz┼éowieka determinuje ca┼ée jego p├│┼║niejsze ┼╝ycie. Tym bardziej zatem nale┼╝y po┼éo┼╝y─ç szczeg├│lny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymog├│w higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby ┼Ťwiadczone w tych instytucjach us┼éugi by┼éy na najwy┼╝szym poziomie. Kluczowe s─ů r├│wnie┼╝ zagadnienia zwi─ůzane z metodyk─ů pracy z ma┼éymi dzie─çmi, gdzie w spos├│b szczeg├│lny powinno si─Ö akcentowa─ç potrzeb─Ö realizacji konstruktywistycznego modelu, w kt├│rym nauczanie podaj─ůce zostaje zast─ůpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu ucz─ůcego si─Ö wyposa┼╝one jest w narz─Ödzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci, a nie j─ů podaje, oraz w kt├│rym praca indywidualna zostaje zast─ůpiona prac─ů w grupie i dla grupy, aby osi─ůgn─ů─ç zadowalaj─ůce wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znacz─ůcym elementem funkcjonowania nowoczesnego spo┼éecze┼ästwa. Nale┼╝y zadba─ç o podtrzymanie w dzieciach wewn─Ötrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczaj─ůcego ┼Ťwiata, a wi─Öc trzeba zredefiniowa─ç rol─Ö nauczyciela i wyzwoli─ç w nim potrzeb─Ö samokszta┼écenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18556 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
G┼é├│wnym problemem rozwa┼╝a┼ä uj─Ötych w niniejszym tomie jest systemowe podej┼Ťcie do edukacji, kt├│rej podstawowym za┼éo┼╝eniem, zgodnie z dokonan─ů zmian─ů, jest pomoc cz┼éowiekowi z poznawaniu siebie, ┼Ťwiata i zwi─ůzku ze ┼Ťwiatem, czyli edukacja dla rozwoju. Ksi─ů┼╝ka stanowi interesuj─ůcy wk┼éad naukowc├│w w debat─Ö o stanie polskiej o┼Ťwiaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, kt├│re dotycz─ů nie tylko okre┼Ťlonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospo┼éecznej kondycji nauczyciela, rodzic├│w oraz uwarunkowa┼ä ┼Ťrodowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogus┼éawa ┼Üliwerskiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12018 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13161 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozwa┼╝a┼ä autorek ksi─ů┼╝ki jest pr├│ba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kszta┼écenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z g┼é├│wnych zamiar├│w autorek by┼éa intencja uprzyst─Öpnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiaj─ůcej diagnoz─Ö dziecka. Praca sk┼éada si─Ö z pi─Öciu rodzia┼é├│w. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza przedstawia wsp├│┼éczesne wyzwania edukacji oraz problemy zwi─ůzane z wyr├│wnywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedba┼ä rozwojowych. Rozdzia┼é drugi po┼Ťwi─Öcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiaj─ůcej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjn─ů diagnoz─Ö ca┼éo┼Ťciow─ů. Ostatnie rozdzia┼éy obrazuj─ů rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego ┼Ťrodowiska wychowawczego. Zalet─ů ksi─ů┼╝ki s─ů u┼╝yteczne przyk┼éady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narz─Ödzia diagnozy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11420 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12640 IV.9 [Czytelnia B], 12639 IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Publikacja przygotowana w ramach projektu "Praktyczne Wychowanie Fizyczne - opracowanie i wdro┼╝enie nowatorskiego Programu Praktyk Pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie".
Data wyd. na podst. informacji od wydawcy.
Bibliografia przy pracach.
Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla student├│w i nauczycieli wychowania fizycznego oraz nauczycieli akademickich. Intencj─ů jej autor├│w by┼éo przybli┼╝enie czytelnikom og├│lnych i praktycznych podstaw zwi─ůzanych z organizacj─ů i realizacj─ů praktyk pedagogicznych na r├│znych etapach edukacyjnych, a tak┼╝e u┼Ťwiadomienie adeptowi zawodu nauczycielskiego istoty i znaczenia praktycznego przygotowania do pelnienia roli nauczyciela. Szerokie spojrzenie na zagadnienia zwi─ůzane z organizacj─ů i realizacj─ů cel├│w oraz zada┼ä praktyk pedagogicznych sta┼éo sie mo┼╝liwe dzieki realizowanemu w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie projektowi pt. "Praktyczne wychowanie fizyczne. Opracowanie i wdro┼╝enie nowatorskiego Programu Praktyk Pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie" wsp├│┼éfinansowanemu ze ┼Ťrodk├│w Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spo┼éecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16994 XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozwa┼╝ania podj─Öte przez autor├│w w publikacji stanowi─ů autorskie podej┼Ťcie do wybranych aspekt├│w diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawieraj─ů zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspieraj─ůcej rozw├│j dziecka a tak┼╝e tematy z obszaru zwi─ůzanego z kreatywno┼Ťci─ů nauczyciela jako niezb─Ödnej kompetencji w pracy z uczniem. Podj─Öte tematy s─ů jedynie pr├│b─ů zwr├│cenia uwagi na wci─ů┼╝ istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a tak┼╝e w projektowaniu i zarz─ůdzaniu r├│┼╝norodno┼Ťci─ů w przestrzeni edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18522 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 309-328.
Ksi─ů┼╝ka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dw├│ch podstawowych ┼Ťrodowisk wychowawczych - rodziny i szko┼éy w zmieniaj─ůcej si─Ö przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z kt├│rymi przychodzi si─Ö zmierzy─ç zar├│wno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdzia┼é pierwszy zosta┼é po┼Ťwi─Öcony wsp├│lnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagro┼╝eniom spo┼éecznym stoj─ůcymi przed ni─ů. W rozdziale drugim podj─Öto problematyk─Ö zwi─ůzan─ů ze zmianami, kt├│re nast─ůpi┼éy w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we wsp├│┼édzia┼éaniu szko┼éy ze ┼Ťrodowiskiem lokalnym i rodzin─ů w zakresie kszta┼écenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdzia┼é przedstawia rozwi─ůzania pedagogiki Marii Montessori.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15092 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Th├ęorie et la Pratique Logop├ędiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niekt├│rych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z szeregu artyku┼é├│w r├│┼╝nych autor├│w, ale wszystkie dotycz─ů zagadnienia dzieci zagro┼╝onych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczeg├│lnie logopedzi i pedagodzy znajd─ů tu pomoc w swojej pracy oraz materia┼éy do diagnozy i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13816 IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana ksi─ů┼╝ka jest pr├│b─ů ukazania problematyki inteligencji i zdolno┼Ťci tw├│rczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia pogl─ůdy, badania i koncepcje wybitnych znawc├│w tych zagadnie┼ä, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje r├│wniez mo┼╝liwo┼Ťci tworzenia program├│w edukacyjnych, kt├│re k┼éad┼éyby nacisk na kszta┼écenie krytycznego i tw├│rczego my┼Ťlenia. Opracowanie zawiera tak┼╝e analizy oraz zagadnienia metodyczne zwi─ůzane ze sferami rozpoznawania i kszta┼écenia zdolno┼Ťci dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12011 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13154 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 280-306.
Niniejszy podr─Öcznik, opracowany z my┼Ťl─ů o studentach kierunk├│w pedagogicznych przygotowuj─ůcych si─Ö do pracy z dzie─çmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, zawiera zagadnienia teoretyczne, dotycz─ůce podstaw nauczania o otaczaj─ůcym dziecko ┼Ťrodowisku (przyrodniczym, geograficznym, spo┼éecznym) oraz propozycje metodyczne zwi─ůzane z przedszkoln─ů i wczesnoszkoln─ů edukacj─ů ┼Ťrodowiskow─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14019 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14018 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B], P.12009 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13152 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"Ksi─ů┼╝ka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacj─ů wielow─ůtkow─ů, o zr├│┼╝nicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy wa┼╝nych zagadnie┼ä ze spo┼éecznego i pedagogicznego punktu widzenia, zwi─ůzanych z edukacj─ů dziecka w pocz─ůtkowych etapach nauki szkolnej. Tre┼Ť─ç zawartych w niej artyku┼é├│w mie┼Ťci si─Ö w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i wsp├│┼éczesnej pedeutologii. Autorzy podejmuj─ů w niej wiele problem├│w istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczeg├│lnie znacz─ůcego okresu rozwojowego, ale tak┼╝e ca┼éo┼╝yciowej edukacji cz┼éowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Bia┼éymstoku)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12015 IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13158 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom ksi─ů┼╝ki kontynuuje refleksje dotycz─ůce pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera cz─Ö┼Ť─ç, w kt├│rej autorzy poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w interpretuj─ů podstawowe kategorie ─ż dziecka i dzieci┼ästwa ─ż w kontek┼Ťcie przemian edukacyjnych wyznaczanych zmian─ů spo┼éeczn─ů. Cz─Ö┼Ť─ç druga poszerza nakre┼Ťlon─ů problematyk─Ö o obszar edukacyjnych do┼Ťwiadcze┼ä naszych po┼éudniowych s─ůsiad├│w: Czech i S┼éowacji. Ostatnia cz─Ö┼Ť─ç tomu obejmuje opracowania skupiaj─ůce si─Ö na kwestiach wspierania r├│┼╝nych form aktywno┼Ťci (my┼Ťlowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, spo┼éecznego, kulturowego) dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14439 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozwa┼╝ania podj─Öte w pracy s─ů kontynuacj─ů zagadnie┼ä dotycz─ůcych pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. W pierwszej Czytelnicy mog─ů znale┼║─ç autorskie propozycje dotycz─ůce m.in. wsp├│┼éczesnych wyzwa┼ä dla szko┼éy i nauczyciela w kontek┼Ťcie przygotowania dzieci do uczenia si─Ö przez ca┼ée ┼╝ycie, oceny (nie)gotowo┼Ťci szko┼éy na przyj─Öcie najm┼éodszego ucznia oraz sposob├│w zapobiegania i przeciwdzia┼éania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna cz─Ö┼Ť─ç zawiera zar├│wno teoretyczn─ů, jak i praktyczn─ů egzemplifikacj─Ö zagadnie┼ä zwi─ůzanych z edukacj─ů nauczycieli realizowan─ů przez naszych po┼éudniowych s─ůsiad├│w. Tom zamyka cz─Ö┼Ť─ç b─Öd─ůca prezentacj─ů wynik├│w bada┼ä prowadzonych w┼Ťr├│d student├│w kierunk├│w pedagogicznych. Zamieszczone w tej cz─Ö┼Ťci opracowania skupiaj─ů si─Ö g┼é├│wnie na kwestiach dotycz─ůcych roli i zada┼ä wsp├│┼éczesnego nauczyciela oraz potrzeby i mo┼╝liwo┼Ťci wychowania mi─Ödzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14441 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdzia┼éy lub artyku┼éy tej ksi─ů┼╝ki skatalogowano pod w┼éasnymi tytu┼éami. Dost─Öpne pod tytu┼éem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki bada┼ä prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja ma┼éego dziecka" ÔÇô zatytu┼éowanym "Wychowanie i kszta┼écenie ÔÇô kierunki i perspektywy zmian" ÔÇô warunkowane s─ů z jednej strony krytyczn─ů ocen─ů wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etap├│w proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w ni┼╝szych klasach szko┼éy podstawowej. Natomiast z drugiej strony ÔÇô w kontek┼Ťcie zachodz─ůcych wsp├│┼écze┼Ťnie przemian spo┼éecznych i kulturowych ÔÇô s─ů pr├│b─ů wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kieruj─ůc si─Ö tymi za┼éo┼╝eniami, autorzy poszczeg├│lnych tekst├│w wskazuj─ů mi─Ödzy innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, kt├│ra ÔÇô powracaj─ůc do korzeni, do paradygmat├│w wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskurs├│w ÔÇô powinna reorganizowa─ç prac─Ö pedagogiczn─ů z dzieckiem w m┼éodszym wieku szkolnym, interpretowan─ů w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kszta┼écenia dla rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17447 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again