Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(29)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(29)
available
(10)
unavailable
(3)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(12)
Czytelnie
(29)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szu┼Ťcik Urszula
(7)
Czelakowska Danuta
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczy┼äska Edyta (1940- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kosiba Gra┼╝yna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwa┼Ťniewska Gra┼╝yna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nyczaj-Dr─ůg Miros┼éawa
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wolnicz-Paw┼éowska Ewa (1947- )
(1)
W─ůsi┼äski Arkadiusz (1970- )
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
┼üapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
┼Üliwerski Bogus┼éaw (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(29)
Audience Group
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(13)
DZIECKO
(8)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(8)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie pocz─ůtkowe
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Kreatywno┼Ť─ç
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(2)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
J─śZYK POLSKI
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
Metody nauczania
(1)
My┼Ťlenie matematyczne
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NIEMIEC, JERZY
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania pocz─ůtkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZ─äTKOWEGO
(1)
PRZYRODA
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki artystyczne
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZ─äTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Praca zbiorowa
(3)
KSI─śGI PAMI─äTKOWE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Poradnik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
29 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. [289]-322.
Przedstawiana Czytelnikowi publikacja zawiera teksty specjalist├│w zajmuj─ůcych sie pedagogik─ů wczesnoszkoln─ů, badaj─ůcych problematyk─Ö edukacji dzieci rozpoczynaj─ůcych nauke w szkole. Praca sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu cz─Ö┼Ťci, podejmuj─ůcych zagadnienia teoretyczne i odnosz─ůce si─Ö do praktyki, nawi─ůzuj─ůce do zmieniaj─ůcych si─Ö kontekst├│w spo┼éecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15187.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na s. tyt. i ok┼é.: "Cele i tre┼Ťci kszta┼écenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskaz├│wki do prowadzenia zaj─Ö─ç z dzie─çmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na d┼éugie lata wyznaczaj─ů przebieg edukacji matematycznej i maj─ů wp┼éyw na rozw├│j dzieci─Öcych zdolno┼Ťci matematycznych. W tym czasie tworzone s─ů fundamenty, na kt├│rych buduje si─Ö system wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci matematycznych. W ksi─ů┼╝ce tej autorzy wyja┼Ťniaj─ů, w jaki spos├│b mo┼╝na kierowa─ç rozwojem umys┼éowym oraz kszta┼étowa─ç wiadomo┼Ťci i umiej─Ötno┼Ťci matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dzieci─Öcego rozumowania, program edukacyjny uwzgl─Ödniaj─ůcy zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12008.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13151.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pal─ůce Problemy Edukacji i Pedagogiki.)
Bibliogr. s. 443-471. Indeksy.
Tom sk┼éada si─Ö z szesnastu tekst├│w nale┼╝─ůcych do trzech obszar├│w tematycznych: (1) zagadnienia zwi─ůzane z polityk─ů o┼Ťwiatow─ů i dzia┼éaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania to┼╝samo┼Ťci m┼éodszych uczni├│w, (3) tworz─ůca si─Ö w ich umys┼éach wiedza. Celem pracy Autor├│w jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja za┼éo┼╝e┼ä i skutk├│w edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie o┼Ťwiatowym od etapu przygotowania dziecka do szko┼éy w plac├│wkach przed szkolnych po przez przej┼Ťcie do systemu szkolnego i przez ca┼éy okres kszta┼écenia w klasach pocz─ůtkowych w postaci tak zwanej integracji tre┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14920.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15735.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Bli┼╝ej Przedszkola)
Bibliografia na stronie 107. Indeks.
Publikacja zosta┼éa stworzona, aby pom├│c nauczycielom i rodzicom w spos├│b praktyczny oraz interesuj─ůcy dla dzieci organizowa─ç zaj─Öcia plastyczne w przedszkolu, szkole (w klasach I-III) i w domu. Skierowana do os├│b zainteresowanych rozwijaniem potencja┼éu artystycznego dzieci, stanowi nie tylko kompendium wiedzy teoretycznej, ale dotyka praktycznej sfery tw├│rczej dzia┼éalno┼Ťci dzieci, w kt├│rej asysta pedagoga czy rodzica ma podstawowe znaczenie zabezpiecza warunki i narz─Ödzia do dzia┼éania oraz pomaga w doborze materia┼é├│w stosownej jako┼Ťci. Ta ksi─ů┼╝ka to nie tylko przewodnik po technikach plastycznych, ale r├│wnie┼╝ gruntowne pedagogiczne opracowanie promuj─ůce mo┼╝liwo┼Ťci tw├│rczego dzia┼éania dziecka. Publikacja jest niezwykle przydatna w sytuacji, w kt├│rej dziecko, otrzymuj─ůc ogromn─ů ilo┼Ť─ç komunikat├│w wizualnych rozleniwiaj─ůcych wyobra┼║ni─Ö, mo┼╝e traci─ç motywacj─Ö do tworzenia obrazu w┼éasnego ┼Ťwiata. Jej nieskomplikowany j─Özyk oraz fotografie przedstawiaj─ůce prace wykonane w wi─Ökszo┼Ťci przez dzieci dla zilustrowania omawianych technik sprawiaj─ů, ┼╝e korzystanie z tre┼Ťci tu zawartych staje si─Ö proste i intuicyjne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20062.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20061.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-298.
Rozwa┼╝ania stanowi─ůce tre┼Ť─ç tej ksi─ů┼╝ki koncentruj─ů si─Ö wok├│┼é problematyki szeroko rozumianych proces├│w rozwoju i uczenia si─Ö dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontek┼Ťcie przemian spo┼éecznoÔÇôkulturowych. Wielu badaczy zajmuj─ůcych si─Ö jako┼Ťci─ů wczesnej edukacji dziecka podkre┼Ťla ra┼╝─ůce nieprzystosowanie wsp├│┼éczesnej szko┼éy do pracy z 7ÔÇô10 letnim dzieckiem przestarza┼é─ů metod─Ö, brak aktywno┼Ťci badawczej na lekcjach, incydentalno┼Ť─ç wsp├│┼épracy grupowej, dyscyplin─Ö ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15376.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 65-69 i przy niekt├│rych rozdz. Indeks.
G┼é├│wnym celem edukacji w dziedzinie ekologii i ochrony przyrody powinno by─ç u┼Ťwiadomienie uczniom, ┼╝e cz┼éowiek jest tylko cz─Ö┼Ťci─ů przyrody, a jego dzia┼éania maj─ů nierozerwalny zwi─ůzek ze stanem ┼Ťrodowiska. Ekologiczny styl ┼╝ycia, maj─ůcy bezpo┼Ťredni zwi─ůzek z wysokim poziomem ┼Ťwiadomo┼Ťci ekologicznej, nale┼╝y w naszym kraju w dalszym ci─ůgu do rzadko┼Ťci. Jest to skutkiem wieloletnich zaniedba┼ä w dziedzinie edukacji spo┼éecze┼ästwa, a wi─Öc nieu┼Ťwiadamiania problem├│w zagro┼╝enia ┼Ťrodowiska.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11389.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 359-378. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka stanowi pr├│b─Ö empirycznego poznania determinant kompetencji muzycznych, istotnych w procesie wczesnoszkolnego nauczania i uczenia si─Ö muzyki (oraz muzycznego rozwoju). Praca zosta┼éa podzielona na dwie cz─Ö┼Ťci - teoretyczn─ů i empiryczn─ů. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza prezentuje poj─Öcie kompetencji muzycznych i ich uwarunkowania, przegl─ůd teorii i ┼Ťwiatowych bada┼ä nad wyznacznikiem kompetencji muzycznych oraz sytuacj─Ö wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w perspektywie mi─Ödzynarodowej wraz z analiz─ů podstaw program├│w szkolnych w tym zakresie. Cz─Ö┼Ť─ç empiryczn─ů wype┼énia prezentacja rezultat├│w bada┼ä w┼éasnych nad konstrukcj─ů autorskiego modelu uwarunkowa┼ä kompetencji muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie dynamicznego interakcjonizmu. Ksi─ů┼╝k─Ö ko┼äczy pr├│ba umiejscowienia empirycznego modelu predyktor├│w kompetencji muzycznych na tle uniwersalnych mechanizm├│w rozwojowych cz┼éowieka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12016.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13159.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 301-309.
Ksi─ů┼╝ka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Praca niniejsza sk┼éada si─Ö z siedmiu rodzia┼é├│w. Pierwszy zosta┼é po┼Ťwi─Öcony opisowi, czym jest tekstowe zadanie matematyczne. Zawarto┼Ť─ç drugiego rozdzia┼éu koncentruje si─Ö wok├│┼é definicji wiedzy, jej rodzaj├│w i sposob├│w powstawania w umy┼Ťle jednostki. Rozdzia┼é nast─Öpny zosta┼é po┼Ťwi─Öcony zagadnieniom zwi─ůzanym z tw├│rczym my┼Ťleniem i rozwi─ůzywaniem problem├│w oraz mo┼╝liwo┼Ťci ich zaistnienia w procesie edukacyjnym matematyki w klasach najm┼éodszych. Kolejne rozdzia┼éy maj─ů charakter empiryczny. Prezentuj─ů przedmiot, cel i metody bada┼ä: analiz─Ö jako┼Ťciow─ů transmisyjnego modelu edukacji, ilo┼Ťciowe wyniki eksperymentu oraz mo┼╝liwo┼Ťci konstruowania wiedzy matematycznej przez najm┼éodszych uczni├│w, a tak┼╝e analizy uczniowskich znacze┼ä matematycznych przejawiaj─ůcych si─Ö w strategiach rozwi─ůzywania przez nich zada┼ä problemowych. W zako┼äczeniu pracy zamieszczono wnioski z przeprowadzonych bada┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12012.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13155.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 ju┼╝ tomie zosta┼éy zaprezentowane trzy w─ůtki tematyczne. Pierwszy zwi─ůzany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji ma┼éego dziecka, kolejny odnosi si─Ö do dzia┼éa┼ä obejmuj─ůcych etap nauczania pocz─ůtkowego, a ostatni nawi─ůzuje bezpo┼Ťrednio do pracy samego nauczyciela.Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza nosi tytu┼é Edukacja ma┼éego dziecka ÔÇô nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazuj─ů istotne problemy i potrzeby, przed kt├│rymi stoj─ů instytucje o┼Ťwiatowe wspieraj─ůce i stymuluj─ůce rozw├│j dziecka od 6. miesi─ůca do 6. roku ┼╝ycia. Okres ten w ┼╝yciu cz┼éowieka determinuje ca┼ée jego p├│┼║niejsze ┼╝ycie. Tym bardziej zatem nale┼╝y po┼éo┼╝y─ç szczeg├│lny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymog├│w higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby ┼Ťwiadczone w tych instytucjach us┼éugi by┼éy na najwy┼╝szym poziomie. Kluczowe s─ů r├│wnie┼╝ zagadnienia zwi─ůzane z metodyk─ů pracy z ma┼éymi dzie─çmi, gdzie w spos├│b szczeg├│lny powinno si─Ö akcentowa─ç potrzeb─Ö realizacji konstruktywistycznego modelu, w kt├│rym nauczanie podaj─ůce zostaje zast─ůpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu ucz─ůcego si─Ö wyposa┼╝one jest w narz─Ödzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiej─Ötno┼Ťci, a nie j─ů podaje, oraz w kt├│rym praca indywidualna zostaje zast─ůpiona prac─ů w grupie i dla grupy, aby osi─ůgn─ů─ç zadowalaj─ůce wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znacz─ůcym elementem funkcjonowania nowoczesnego spo┼éecze┼ästwa. Nale┼╝y zadba─ç o podtrzymanie w dzieciach wewn─Ötrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczaj─ůcego ┼Ťwiata, a wi─Öc trzeba zredefiniowa─ç rol─Ö nauczyciela i wyzwoli─ç w nim potrzeb─Ö samokszta┼écenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
G┼é├│wnym problemem rozwa┼╝a┼ä uj─Ötych w niniejszym tomie jest systemowe podej┼Ťcie do edukacji, kt├│rej podstawowym za┼éo┼╝eniem, zgodnie z dokonan─ů zmian─ů, jest pomoc cz┼éowiekowi z poznawaniu siebie, ┼Ťwiata i zwi─ůzku ze ┼Ťwiatem, czyli edukacja dla rozwoju. Ksi─ů┼╝ka stanowi interesuj─ůcy wk┼éad naukowc├│w w debat─Ö o stanie polskiej o┼Ťwiaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, kt├│re dotycz─ů nie tylko okre┼Ťlonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospo┼éecznej kondycji nauczyciela, rodzic├│w oraz uwarunkowa┼ä ┼Ťrodowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogus┼éawa ┼Üliwerskiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12018.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozwa┼╝a┼ä autorek ksi─ů┼╝ki jest pr├│ba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kszta┼écenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z g┼é├│wnych zamiar├│w autorek by┼éa intencja uprzyst─Öpnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiaj─ůcej diagnoz─Ö dziecka. Praca sk┼éada si─Ö z pi─Öciu rodzia┼é├│w. Cz─Ö┼Ť─ç pierwsza przedstawia wsp├│┼éczesne wyzwania edukacji oraz problemy zwi─ůzane z wyr├│wnywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedba┼ä rozwojowych. Rozdzia┼é drugi po┼Ťwi─Öcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiaj─ůcej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Cz─Ö┼Ť─ç trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjn─ů diagnoz─Ö ca┼éo┼Ťciow─ů. Ostatnie rozdzia┼éy obrazuj─ů rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego ┼Ťrodowiska wychowawczego. Zalet─ů ksi─ů┼╝ki s─ů u┼╝yteczne przyk┼éady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narz─Ödzia diagnozy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11420.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12640.IV.9 [Czytelnia B], 12639.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Publikacja przygotowana w ramach projektu "Praktyczne Wychowanie Fizyczne - opracowanie i wdro┼╝enie nowatorskiego Programu Praktyk Pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie".
Data wyd. na podst. informacji od wydawcy.
Bibliografia przy pracach.
Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla student├│w i nauczycieli wychowania fizycznego oraz nauczycieli akademickich. Intencj─ů jej autor├│w by┼éo przybli┼╝enie czytelnikom og├│lnych i praktycznych podstaw zwi─ůzanych z organizacj─ů i realizacj─ů praktyk pedagogicznych na r├│znych etapach edukacyjnych, a tak┼╝e u┼Ťwiadomienie adeptowi zawodu nauczycielskiego istoty i znaczenia praktycznego przygotowania do pelnienia roli nauczyciela. Szerokie spojrzenie na zagadnienia zwi─ůzane z organizacj─ů i realizacj─ů cel├│w oraz zada┼ä praktyk pedagogicznych sta┼éo sie mo┼╝liwe dzieki realizowanemu w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie projektowi pt. "Praktyczne wychowanie fizyczne. Opracowanie i wdro┼╝enie nowatorskiego Programu Praktyk Pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie" wsp├│┼éfinansowanemu ze ┼Ťrodk├│w Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spo┼éecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16994.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozwa┼╝ania podj─Öte przez autor├│w w publikacji stanowi─ů autorskie podej┼Ťcie do wybranych aspekt├│w diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawieraj─ů zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspieraj─ůcej rozw├│j dziecka a tak┼╝e tematy z obszaru zwi─ůzanego z kreatywno┼Ťci─ů nauczyciela jako niezb─Ödnej kompetencji w pracy z uczniem. Podj─Öte tematy s─ů jedynie pr├│b─ů zwr├│cenia uwagi na wci─ů┼╝ istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a tak┼╝e w projektowaniu i zarz─ůdzaniu r├│┼╝norodno┼Ťci─ů w przestrzeni edukacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18522.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 309-328.
Ksi─ů┼╝ka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dw├│ch podstawowych ┼Ťrodowisk wychowawczych - rodziny i szko┼éy w zmieniaj─ůcej si─Ö przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z kt├│rymi przychodzi si─Ö zmierzy─ç zar├│wno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdzia┼é pierwszy zosta┼é po┼Ťwi─Öcony wsp├│lnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagro┼╝eniom spo┼éecznym stoj─ůcymi przed ni─ů. W rozdziale drugim podj─Öto problematyk─Ö zwi─ůzan─ů ze zmianami, kt├│re nast─ůpi┼éy w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we wsp├│┼édzia┼éaniu szko┼éy ze ┼Ťrodowiskiem lokalnym i rodzin─ů w zakresie kszta┼écenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdzia┼é przedstawia rozwi─ůzania pedagogiki Marii Montessori.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Th├ęorie et la Pratique Logop├ędiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niekt├│rych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z szeregu artyku┼é├│w r├│┼╝nych autor├│w, ale wszystkie dotycz─ů zagadnienia dzieci zagro┼╝onych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczeg├│lnie logopedzi i pedagodzy znajd─ů tu pomoc w swojej pracy oraz materia┼éy do diagnozy i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana ksi─ů┼╝ka jest pr├│b─ů ukazania problematyki inteligencji i zdolno┼Ťci tw├│rczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia pogl─ůdy, badania i koncepcje wybitnych znawc├│w tych zagadnie┼ä, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje r├│wniez mo┼╝liwo┼Ťci tworzenia program├│w edukacyjnych, kt├│re k┼éad┼éyby nacisk na kszta┼écenie krytycznego i tw├│rczego my┼Ťlenia. Opracowanie zawiera tak┼╝e analizy oraz zagadnienia metodyczne zwi─ůzane ze sferami rozpoznawania i kszta┼écenia zdolno┼Ťci dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12011.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 280-306.
Niniejszy podr─Öcznik, opracowany z my┼Ťl─ů o studentach kierunk├│w pedagogicznych przygotowuj─ůcych si─Ö do pracy z dzie─çmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, zawiera zagadnienia teoretyczne, dotycz─ůce podstaw nauczania o otaczaj─ůcym dziecko ┼Ťrodowisku (przyrodniczym, geograficznym, spo┼éecznym) oraz propozycje metodyczne zwi─ůzane z przedszkoln─ů i wczesnoszkoln─ů edukacj─ů ┼Ťrodowiskow─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14019 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14018.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B], P.12009.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13152.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"Ksi─ů┼╝ka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacj─ů wielow─ůtkow─ů, o zr├│┼╝nicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy wa┼╝nych zagadnie┼ä ze spo┼éecznego i pedagogicznego punktu widzenia, zwi─ůzanych z edukacj─ů dziecka w pocz─ůtkowych etapach nauki szkolnej. Tre┼Ť─ç zawartych w niej artyku┼é├│w mie┼Ťci si─Ö w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i wsp├│┼éczesnej pedeutologii. Autorzy podejmuj─ů w niej wiele problem├│w istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczeg├│lnie znacz─ůcego okresu rozwojowego, ale tak┼╝e ca┼éo┼╝yciowej edukacji cz┼éowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Bia┼éymstoku)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12015.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom ksi─ů┼╝ki kontynuuje refleksje dotycz─ůce pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera cz─Ö┼Ť─ç, w kt├│rej autorzy poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w interpretuj─ů podstawowe kategorie ─ż dziecka i dzieci┼ästwa ─ż w kontek┼Ťcie przemian edukacyjnych wyznaczanych zmian─ů spo┼éeczn─ů. Cz─Ö┼Ť─ç druga poszerza nakre┼Ťlon─ů problematyk─Ö o obszar edukacyjnych do┼Ťwiadcze┼ä naszych po┼éudniowych s─ůsiad├│w: Czech i S┼éowacji. Ostatnia cz─Ö┼Ť─ç tomu obejmuje opracowania skupiaj─ůce si─Ö na kwestiach wspierania r├│┼╝nych form aktywno┼Ťci (my┼Ťlowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, spo┼éecznego, kulturowego) dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozwa┼╝ania podj─Öte w pracy s─ů kontynuacj─ů zagadnie┼ä dotycz─ůcych pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. W pierwszej Czytelnicy mog─ů znale┼║─ç autorskie propozycje dotycz─ůce m.in. wsp├│┼éczesnych wyzwa┼ä dla szko┼éy i nauczyciela w kontek┼Ťcie przygotowania dzieci do uczenia si─Ö przez ca┼ée ┼╝ycie, oceny (nie)gotowo┼Ťci szko┼éy na przyj─Öcie najm┼éodszego ucznia oraz sposob├│w zapobiegania i przeciwdzia┼éania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna cz─Ö┼Ť─ç zawiera zar├│wno teoretyczn─ů, jak i praktyczn─ů egzemplifikacj─Ö zagadnie┼ä zwi─ůzanych z edukacj─ů nauczycieli realizowan─ů przez naszych po┼éudniowych s─ůsiad├│w. Tom zamyka cz─Ö┼Ť─ç b─Öd─ůca prezentacj─ů wynik├│w bada┼ä prowadzonych w┼Ťr├│d student├│w kierunk├│w pedagogicznych. Zamieszczone w tej cz─Ö┼Ťci opracowania skupiaj─ů si─Ö g┼é├│wnie na kwestiach dotycz─ůcych roli i zada┼ä wsp├│┼éczesnego nauczyciela oraz potrzeby i mo┼╝liwo┼Ťci wychowania mi─Ödzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again