Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(6)
only on-site
(6)
Branch
Magazyny
(2)
Wypo┼╝yczalnie
(4)
Czytelnie
(6)
Author
Chr─ůchol-Barczyk Urszula
(1)
Gracz Leszek
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Mendyk Edward
(1)
Ostrowska Izabela (nauki ekonomiczne)
(1)
Owsiak Stanis┼éaw (1946- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Perenc J├│zef (1945- )
(1)
Peszko Kamila
(1)
Rosa Gra┼╝yna (1968- )
(1)
Stęplewski Bogumił
(1)
Szwajlik Anna
(1)
Wojtkiewicz Monika
(1)
Łukiewska Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
Ekonomika transportu
(1)
FINANSE
(1)
LOGISTYKA
(1)
MARKETING
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podr─Öczniki akademickie
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
6 results Filter
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie, Marketing.)
Bibliogr., netogr. s. 315-326. Indeks.
W warunkach wsp├│┼éczesnych przemian zachodz─ůcych w gospodarce ┼Ťwiatowej i gospodarkach narodowych, nale┼╝y bardzo wnikliwie analizowa─ç mechanizmy kszta┼étuj─ůce zachowania konsument├│w i prowadzi─ç profesjonalne, nowoczesne dzia┼éania marketingowe. Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybli┼╝enie odbiorcom problematyki marketingu, wskazanie kierunk├│w jego rozwoju i specyfiki marketingu przysz┼éo┼Ťci. Za┼éo┼╝eniem rozwa┼╝a┼ä jest zbadanie, jak przeobra┼╝a si─Ö marketing w kontek┼Ťcie wsp├│┼éczesnych uwarunkowa┼ä, jakie s─ů klasyczne i nowoczesne dzia┼éania i instrumenty marketingowe, jak zachowuj─ů si─Ö wsp├│┼écze┼Ťni konsumenci oraz jakie s─ů kierunki rozwoju marketingu. Autorzy przedstawiaj─ů: istot─Ö i przeobra┼╝enia zachodz─ůce w marketingu w kontek┼Ťcie krajowym i mi─Ödzynarodowym, podstawowe problemy badawcze, odnosz─ůce si─Ö do tradycyjnych i nowoczesnych dzia┼éa┼ä marketingowych, kierunki rozwoju marketingu. Monografia jest kierowana do student├│w i nauczycieli akademickich kierunk├│w ekonomicznych jako pomoc do przedmiot├│w: podstawy marketingu, zarz─ůdzanie marketingowe, a tak┼╝e jako lektura uzupe┼éniaj─ůca z przedmiot├│w: marketing us┼éug, zachowania nabywc├│w. Mo┼╝e by─ç przydatna r├│wnie┼╝ s┼éuchaczom studi├│w podyplomowych i doktoranckich, zwi─ůzanych z marketingiem i zarz─ůdzaniem, jak r├│wnie┼╝ praktykom, ┼Ťledz─ůcym nowe trendy w marketingu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16404 IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16403 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ekonomika transportu / Edward Mendyk. - Wydanie 2 zmienione i rozszerzone - Poznań : Wyższa Szkoła Logistyki, 2009. - 441 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 429-434. Indeks.
W rozdzia┼éach podr─Öcznika przedstawiono problematyk─Ö makro- i mikroekonomiczn─ů wsp├│ln─ů dla poszczeg├│lnych ga┼é─Özi transportu. Nowe wydanie zosta┼éo poszerzone m.in. o zagadnienia zwi─ůzane z og├│lnie poj─Ötym rynkiem us┼éug transportowych, a tak┼╝e nowoczesne technologie wykorzystywane w transporcie. Ksi─ů┼╝ka zawiera wiele informacji dotycz─ůcych infrastruktury r├│┼╝nych ga┼é─Özi transportu, roli transportu w realizacji ┼éa┼äcucha dostaw procesu transportowego i jego element├│w. Podr─Öcznik jest dostosowany do standard├│w kszta┼écenia MNiSW na studiach logistycznych, ale mo┼╝e by─ç przydatny na studiach o kierunku transportowym. Ponadto stanowi ┼║r├│d┼éo aktualnych wiadomo┼Ťci dla pracownik├│w r├│┼╝nych specjalno┼Ťci w przedsi─Öbiorstwach i instytucjach transportowych oraz zajmuj─ůcych si─Ö problemami logistyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18663 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Rynek turystyczny : struktura, procesy, tendencje / Aleksander Panasiuk. - Wydanie 2, zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 373 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 353-373.
Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analiz─Ö struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, om├│wiono dzia┼éalno┼Ť─ç dostawc├│w ofert turystycznych (przedsi─Öbiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsument├│w turystycznych. Szczeg├│lne miejsce zajmuje problematyka poda┼╝y turystycznej, w tym produktu turystycznego oraz koncepcja oferty turystycznej. W szerokim uj─Öciu przedstawiono polityk─Ö turystyczn─ů, wraz z jej uk┼éadem strukturalnym i kierunkami jej rozwoju oraz szczeg├│┼éowymi rozwi─ůzaniami regulacyjnymi, dotycz─ůcymi rynku touroperatorskiego w Unii Europejskiej, oddzia┼éywanie pa┼ästwa na turystyk─Ö spo┼éeczn─ů, fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Zagadnienia dotycz─ůce proces├│w kszta┼étowania rynku turystycznego obejmuj─ů problemy mikroekonomiczne oraz dotycz─ůce zarz─ůdzania podmiotami, w tym dzia┼éalno┼Ť─ç marketingow─ů, mark─Ö turystyczn─ů, nowoczesne technologie, innowacje oraz strategie na rynku turystycznym. W pracy wskazano na aktualne problemy ekonomiczne, spo┼éeczne, polityczne, organizacyjne, technologiczne kszta┼étuj─ůce funkcjonowanie rynku turystycznego. Oparto je na aktualnym stanie prawnym, dotycz─ůcym regulacji rynku turystycznego, obowi─ůzuj─ůcym w krajach Unii Europejskiej i w Polsce od 1 lipca 2018 roku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19150 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19149 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy logistyki bezpieczeństwa / Bogumił Stęplewski. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 186, [1] s. : il. ; 23 cm.
(Zarz─ůdzanie Bezpiecze┼ästwem)
Bibliogr. s. 179-186.
Badania nad podj─Öt─ů w pracy tematyk─ů wymagaj─ů aktualnie opracowanych paradygmat├│w systematyzuj─ůcych poj─Öcie logistyki bezpiecze┼ästwa oraz podstaw metodologicznych kszta┼étuj─ůcej si─Ö nauki, kt├│ra b─Ödzie mia┼éa coraz wi─Ökszy wp┼éyw na kszta┼étowanie bezpiecze┼ästwa w warunkach coraz bardziej niestabilnej sytuacji mi─Ödzynarodowej (terroryzm, wielkie migracje, kl─Öski naturalne i humanitarne). Celem ksi─ů┼╝ki jest przedstawienie mo┼╝liwo┼Ťci i zada┼ä, jakie realizuje w uj─Öciu og├│lnym i szczeg├│┼éowym logistyka bezpiecze┼ästwa w r├│┼╝nego typu zagro┼╝eniach czasu pokoju i wojny. W opracowaniu zaprezentowano dorobek naukowy rozwijaj─ůcej si─Ö nauki szczeg├│┼éowej, jak─ů jest logistyka bezpiecze┼ästwa oraz osadzenia logistyki bezpiecze┼ästwa w systemie gospodarczym i administracyjno-prawnym naszego pa┼ästwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16433 IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16432 IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 151-156.
W monografii dokonano dekompozycji poj─Öcia konkurencyjno┼Ťci na nast─Öpuj─ůce elementy sk┼éadowe: potencja┼é konkurencyjny i pozycj─Ö konkurencyjn─ů. Na tej podstawie okre┼Ťlono syntetyczny wska┼║nik konkurencyjno┼Ťci, kt├│ry uwzgl─Ödnia┼é wymienione wymiary konkurencyjno┼Ťci. Umo┼╝liwi┼éo to dokonanie kompleksowej oceny konkurencyjno┼Ťci wybranych bran┼╝ na rynku unijnym oraz okre┼Ťlenie czynnik├│w j─ů determinuj─ůcych. Opracowanie sk┼éada si─Ö z czterech rozdzia┼é├│w. W pierwszym przedstawiono znaczenie wybranych bran┼╝ w gospodarce Polski. W rozdziale drugim skoncentrowano si─Ö na ocenie potencja┼éu konkurencyjnego. W rozdziale trzecim skupiono uwag─Ö na efektach konkurencyjnych. W rozdziale czwartym dokonano syntetycznej oceny konkurencyjno┼Ťci bran┼╝.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16858 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Finanse / Stanisław Owsiak. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, cop. 2015. - 651 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. 629-636. Indeks.
Podr─Öcznik obejmuje wiedz─Ö o organizacji i funkcjonowaniu finans├│w zar├│wno w uj─Öciu makro-, jak i mikroekonomicznym. Autor przedstawi┼é m.in. istot─Ö finans├│w i rozumienie tego poj─Öcia we wsp├│┼éczesnej gospodarce, kategorie finansowe, g┼é├│wne teorie finans├│w, funkcje pieni─ůdza w przesz┼éo┼Ťci i obecnie, podmioty systemu ekonomicznego w warunkach pieni─Ö┼╝nych, kr─ů┼╝enie pieni─ůdza i dochodu w gospodarce, czynnik czasu w dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej i warto┼Ť─ç pieni─ůdza w czasie, oszcz─Ödno┼Ťci pieni─Ö┼╝ne i ich transformacj─Ö w kapita┼é, system finansowy, polityk─Ö finansow─ů, instrumenty finansowe, kryzysy finansowe, globalny system finansowy, struktur─Ö finansow─ů polskiej gospodarki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14959 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14958 VIII.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15789 VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again