Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(81)
wypożyczone
(10)
Placówka
Magazyny
(33)
Wypożyczalnie
(58)
Czytelnie
(85)
Autor
Budnikowski Adam (1948- )
(3)
Domiter Małgorzata
(3)
Rymarczyk Jan (1944- )
(3)
Abegg Birgit
(2)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(2)
Drelich-Skulska Bogusława
(2)
Fierla Irena (1933- )
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Krugman Paul R
(2)
Marciniak-Neider Danuta (1947- )
(2)
Michalczyk Wawrzyniec
(2)
Michałek Jan Jakub (1953- )
(2)
Oyrzanowski Bronisław (1913-1997)
(2)
Siwiński Włodzimierz (1939- )
(2)
Stępień Beata (nauki ekonomiczne)
(2)
Wincewicz-Bosy Marta (1973- )
(2)
Środa Jacek
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Armstrong Gary
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Berent Zbigniew
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Borcuch Artur (1977- )
(1)
Boruczkowska Agata
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Bukowski Adam
(1)
Buszko Andrzej
(1)
Bąk Henryk
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cebulak Marta
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Chrzan Mariusz
(1)
Ciechomski Wiesław
(1)
Collin Peter Hodgson (1935- )
(1)
Cybulski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Czaplewski Roman
(1)
Czarnecka Anna
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Danik Lidia
(1)
Dorosz Andrzej (1943- )
(1)
Dugiel Wanda
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyché Jill
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Ejtminowicz Tomasz
(1)
Engelmann Marcin
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Federowicz Przemysław
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Godlewski Grzegorz
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gutowska Żaneta
(1)
Handl Michał
(1)
Hoekman Bernard M. (1959- )
(1)
Idczak Piotr
(1)
Jankowiak Anna
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Jarmołowicz Wacław (1944- )
(1)
Jasiński Leszek Jerzy (1952- )
(1)
Jażdżewska-Gutta Magdalena
(1)
Kacprzyk Anna
(1)
Kaczmarek Paweł (nauki prawne)
(1)
Kaczmarek Tomasz (1962- )
(1)
Kapusta Piotr
(1)
Karwatka Piotr
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Kierek Przemysław
(1)
Kisiel Wiktor
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Korzeniowski Daniel
(1)
Kostecki Michał Maciej (1946- )
(1)
Kotowska Zofia
(1)
Kozuń-Cieślak Grażyna
(1)
Kozłowski Remigiusz
(1)
Krzyżanowski Julian T
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Kuś Artur
(1)
Kuźniar Roman (1953- )
(1)
Lach Zbigniew
(1)
Lekszycki Jan
(1)
Leśniewski Dariusz
(1)
Liedel Krzysztof (1969- )
(1)
Lisowska Alicja
(1)
Malicki Marian
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mazur Grzegorz (ekonomia)
(1)
Mazurek Szymon (ekonomia)
(1)
Małuszyńska Ewa
(1)
Michałowski Tomasz (nauki ekonomiczne)
(1)
Mirecka Elżbieta
(1)
Misala Józef (1950-2011)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(91)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(10)
EKONOMIA
(6)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(6)
HANDEL ZAGRANICZNY
(6)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
GLOBALIZACJA
(4)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(4)
INNOWACJE
(4)
MAKROEKONOMIA
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(3)
GOSPODARKA
(3)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
MARKETING
(3)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(3)
DZIECKO
(2)
GATT
(2)
HANDEL
(2)
HANDEL LUDŹMI
(2)
KRYZYS GOSPODARCZY
(2)
MIKROEKONOMIA
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
BANKI
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
(1)
CUDZOZIEMCY
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
Choroby ludzi
(1)
Ciąża
(1)
DYPLOMACJA
(1)
EMIGRACJA ZAROBKOWA
(1)
ENERGIA JĄDROWA
(1)
FACTORING
(1)
FARMACJA
(1)
FINANSE
(1)
FORFAITING
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GEOPOLITYKA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
HANDEL DETALICZNY
(1)
Handel kobietami
(1)
Handel zagraniczny
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
JĘZYK NIEMIECKI
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KRYZYS
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kobieta
(1)
LEKI
(1)
LISTY NIEMIECKIE
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MIASTA
(1)
MIGRACJE
(1)
Marketing partnerski
(1)
OBRÓT BEZGOTÓWKOWY
(1)
OBRÓT TOWAROWY
(1)
OFFSHORING
(1)
ORGANY OCHRONY PRAWNEJ
(1)
OUTSOURCING
(1)
Obsługa klienta
(1)
PAPIERY DŁUŻNE
(1)
PIENIĄDZ ELEKTRONICZNY
(1)
POLITYKA MIĘDZYNARODOWA
(1)
POLITYKA SPRAWIEDLIWOŚCI I SPRAW WEWNĘTRZNYCH UE
(1)
POLSKA
(1)
PORNOGRAFIA
(1)
PRAWO WSPÓLNOTOWE EUROPEJSKIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ ZORGANIZOWANA
(1)
PRZESTĘPSTWO KOMPUTEROWE
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Prostytucja
(1)
PŁYNNOŚĆ KADR
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REGIONY (adm.)
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
RODZINA
(1)
ROLNICTWO
(1)
ROZLICZENIA MIĘDZYNARODOWE
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYMARCZYK, JAN
(1)
RYNEK FINANSOWY MIĘDZYNARODOWY
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Rezyliencja
(1)
Rolnictwo
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1989-
(3)
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(3)
POLSKA
(3)
AFRYKA
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(28)
PODRĘCZNIKI
(7)
PORADNIKI
(3)
Podręcznik
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MARKETING
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
SŁOWNIKI WIELOJĘZYCZNE
(1)
TABLICE i WZORY
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
91 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Słownik biznesu / Peter Hodgson Collin, J. Słupski. - Warszawa : Wilga, 1999. - 433, [64] s. ; 20 cm.
(Biblioteka Profesjonalisty)
Podręczny, angielsko-polski przewodnik po terminologii specjalistycznej przeznaczony dla ludzi biznesu. Zawiera ponad 12 tysięcy haseł i zwrotów dotyczących działalności gospodarczej, handlu, giełdy, księgowości oraz typowych czynności biurowych. Pozycję charakteryzuje specjalny dodatek, zawierający tablice skrótów, kodów i miar, przykłady dokumentów i listów handlowych oraz indeks polsko-angielski, ułatwiający znalezienie ekwiwalentów słów w obu językach. Słownik jest idealny dla studentów i ludzi biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4577 I.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Unia Europejska wobec wyzwań przyszłości. Aspekty prawne, finansowe i handlowe jest monografią pokonferencyjną, na którą składają się 24 artykuły zaprezentowane podczas konferencji "Unia Europejska wobec wyzwań przyszłości" zorganizowanej przez Katedrę Europeistyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w ramach Centrum Doskonałości Jeana Monneta w kwietniu 2015 r. Zawarte w niej referaty dotyczą szerokiej gamy aspektów i wyzwań o charakterze prawnym (m.in. przemian instytucjonalnych w UE, ochrony patentowej i ochrony danych osobowych w UE), finansowym (m.in. harmonizacji podatkowej, pomocy publicznej, dyscypliny finansów publicznych) oraz handlowym (m.in. polityki handlowej UE, środków protekcji uwarunkowanej oraz wymiany handlowej UE z krajami trzecimi), przed którymi stoi UE i jej państwa członkowskie. Zawarte w poszczególnych tekstach wnioski, poza walorem poznawczym i naukowym, mogą także zostać wykorzystane przy podejmowaniu w różnych miejscach i przez różne gremia decyzji, co stanowi wymiar praktyczny niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15970 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 Briefe Deutsch für Export und Import / Birgit Abegg. - Wyd. 5. - Berlin : Langenscheidt, [2001]. - 160 s. ; 22 cm.
Publikacja dla osób, które chcą, w sposób profesjonalny, prowadzić korespondencję biznesową w języku niemieckim. Pozycja zawiera wzory listów w języku niemieckim oraz praktyczne wskazówki na temat formy pisma biznesowego, urzędowego, faksu i e-maila.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Langenscheidt Biznes)
Indeks.
Publikacja dla osób, które chcą, w sposób profesjonalny, prowadzić korespondencję biznesową w języku niemieckim. Pozycja zawiera wzory listów w języku niemieckim oraz praktyczne wskazówki na temat formy pisma biznesowego, urzędowego, faksu i e-maila.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6776 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Prawnika)
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 745-[770].
W książce omówiono handel produktem leczniczym oraz produktami pokrewnymi, czyli m.in. kosmetykami i suplementami diety. Punktem wyjścia dla rozważań jest produkt zdatny do obrotu zarówno faktycznie jak również prawnie, czyli taki, który w szczególności uzyskał pozwolenie na dopuszczenie do obrotu, jeżeli jest ono wymagane. Publikacja dotyczy handlu wymienionymi produktami na masową skalę, jest analizą ram prawnych oraz sposobu funkcjonowania systemu, w ramach którego handel taki jest prowadzony, a jednocześnie próbą odpowiedzi na pytanie o sposób godzenia przez prawodawcę interesów osób zaangażowanych w wytwarzanie i handel produktem leczniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11704 XVIII.15 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-258.
Niniejsza monografia posiada wyraźnie interdyscyplinarny charakter. Tworząc ją, spożytkowano dorobek wielu różnych dyscyplin naukowych, takich jak: marketing, teoria organizacji, socjologia i psychologia organizacji, zwłaszcza w aspekcie zarządzania zespołami sprzedawców. Przede wszystkim zaś udało się dokonać identyfikacji luki badawczej, jaką jest kompleksowa ocena fluktuacji sprzedawców z perspektywy menedżerów organizacji sprzedażowych. Przyjmując jako podstawę teoretyczną ("wiodącą teorię") koncepcję upper echelons theory, zmodyfikowano ją i dostosowano do specyfiki zarządzania organizacjami sprzedażowymi. Pozwoliło to z kolei na budowę modelu postrzegania fluktuacji sprzedawców przez menedżerów sprzedaży i w konsekwencji umożliwiło powiązanie rozważań teoretycznych z częścią empiryczną monografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14716 IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 445-455.
„Sprzedaż, marketing, biznes. Reguły i realia” to pozycja obowiązkowa dla osób związanych z szeroko pojętym handlem. Początkującym przedsiębiorcom dostarczy kompleksowych informacji z zakresu sprzedaży i pomoże zbudować swoją koncepcję biznesu, zaś czynnym handlowcom pozwoli uporządkować wiedzę i skłoni do przemyśleń i ewentualnych korekt dotychczasowych metod sprzedażowych. Autor łączy dyscyplinę wywodu naukowego z lekkością pióra i erudycją, a jako doświadczony przedsiębiorca urozmaica tekst książki licznymi przykładami z życia i relacjami z osobistych doświadczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16273 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 277-280.
Celem niniejszej pracy jest określenie roli innowacji i procesów ich dyfuzji w kreowaniu atrakcyjności inwestycyjnej jednostek samorządu terytorialnego. Ważne jest wskazanie szczególnie cennych innowacji samorządowych, wywierających wpływ na potencjalną i rzeczywistą atrakcyjność inwestycyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11925 XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 267-284.
Niniejsza książką składa się sześciu rozdziałów. Dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, dwa kolejne obejmują makroekonomiczne badania empiryczne, a dwa ostatnie poświęcone są badaniom empirycznym realizowanym na poziomie mikroekonomicznym, które stały się podstawą do sformułowania dwóch autorskich modeli teoretycznych, wyjaśniających różne aspekty fragmentacji produkcji w przedsiębiorstwach. Pierwszy rozdział niniejszego opracowania poświęcono analizie terminologii, genezy, a także sposobów mierzenia fragmentacji produkcji. Rozdział drugi zawiera przegląd teorii stosowanych do analizy i interpretacji fragmentacji produkcji. Rozdział trzeci jest w pełni poświęcony badaniu trendów i struktury fragmentacji produkcji w gospodarce światowej. Rozdział czwarty zawiera analizę wpływu międzynarodowej fragmentacji produkcji na zatrudnienie i wydajność pracy w 40 gospodarkach świata odpowiadających za tworzenie 85% światowego PKB. Rozdział piąty zawiera analizę wyników badań empirycznych dotyczących ewolucji fragmentacji produkcji w przedsiębiorstwach oraz czynników na nią wpływających. Ostatni, szósty rozdział zawiera prezentację ewolucji znaczenia fragmentacji przedsiębiorstw na różnych etapach ich umiędzynarodowienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13567 IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14593 IX.9 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-264.
Niniejsza książka prezentuje nowe problemowe podejście do procesu integracji europejskiej, koncentrując się na jego głównych wyzwaniach i efektach, zachodzących na umiędzynarodowionych rynkach i w odniesieniu do zeuropeizowanych polityk. Efekty te przekładają sie na sprostanie wyzwaniom globalizacji gospodarki i roli UE jako czołowego "gracza" na rynku światowym, współtworzącego regulacje odnoszące sie do procesu globalizacji wraz z innymi organizacjami ponadnarodowymi i wiodącymi gospodarkami świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11202 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11201 XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12269 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka prezentuje teoretyczne i praktyczne aspekty mechanizmów zarówno pogłębiających różnice rozwojowe między regionami w procesie intergacji, jak również stymulujących wyrównywanie różnic na etapie Wspólnego Rynku i Unii Ekonomicznej i Monetarnej. Walory poznawcze pracy podnoszą zamieszczone w książce wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11223 XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12308 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 551-553 i przy rozdz. Indeks.
Pierwsze na rynku polskim, tak obszerne i kompleksowe kompendium wiedzy na temat usług - najdynamiczniej rozwijającego się obecnie sektora gospodarki. Zawiera przegląd 15 głównych rozdziałów usług, omawianych w aspektach: teoretycznym, terminologicznym, marketingowym, finansowym oraz ich pozycji w gospodarce światowej i polskiej. Najważniejszymi atutami podręcznika są: kompleksowe ujęcie, podkreślenie specyfiki poszczególnych rodzajów usług, przykłady z praktyki, bogata bibliografia, indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13471 IX.13 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14429 IX.13 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Marketing : an introduction, 2011.
Indeksy.
Książka jest szczególną pozycją na polskim rynku wydawniczym. Omówiono w niej między innymi: sposoby podejścia firm do marketingu, tworzenie różnorodnych strategii cenowych, rolę usług w dzisiejszej gospodarce, współczesne narzędzia budowania relacji z klientem, koncepcję zintegrowanej komunikacji marketingowej, marketingu osobistego i marketingu online, najnowsze technologie stosowane w marketingu (od Web 3.0 po neuromarketing), koncepcję marketingu zrównoważonego, polegającego na prowadzeniu działań odpowiedzialnych społecznie. Publikacja to rozbudowany podręcznik o interesującej strukturze i żywej narracji, doskonale przygotowany, proponujący nowoczesne rozwiązania dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11837 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11836 IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13008 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zagrożenia cyberprzestrzeni i świata wirtualnego w ostatnich latach stają się coraz bardziej istotne dla współczesnej refleksji pedagogicznej. Dotyczą nowych niebezpiecznych zjawisk, zakłócających proces wychowawczy i kształcenia. Najbardziej narażoną grupą na niebezpieczeństwa generowane przez sieciową przestrzeń są dzieci i młodzież. Autor przedstawia i analizuje wybrane zagrożenia mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych, wskazując ich przyczyny, przebieg, skutki, skalę i zasięg. Podpowiada również, jakie działania edukacyjne i profilaktyczne są niezbędne w walce z zagrożeniami płynącymi z cyberprzestrzeni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13868 VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14826 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem książki jest analiza źródeł i mechanizmów powstawania i rozwoju zagrożeń, ich skali, zasięgu i dynamiki, a także tendencji rozwojowych nowych patologii społecznych i uzależnień. Analiza prezentowanych tekstów wskazuje na wielowymiarowość zjawiska, jakim są współczesne patologie. Dotyczą one zarówno zdrowia psychofizycznego, jak i aspektów moralnych (m.in. prostytucja, pornografia, handel żywym towarem, sekty, sponsoring), poznawczych i społecznych (oddziaływania sekt i grup wyznaniowych, przemoc i agresja w grach komputerowych, mobbing, cyberbullying, infoholizm, zakupoholizm, bigoreksja, narkotyki i dopalacze). Prace zgrupowane są w trzech częściach: patologie społeczne o charakterze globalnym, patologie społeczne w grupach społecznych oraz indywidualne patologie społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12201 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-214.
W książce autorzy, poprzez wyeksopnowanie czynników wyznaczających sposoby funkcjonowania w wirtualnym świecie, podjęli próbę odpowiedzi na pytania: jakie funkcje pełni informacja w społeczeństwie informacyjnym, czy nowe formy i procesy społeczne determinują zmiany techniczne, czy może jest odwrotnie, jak trwałe mogą być więzi pomiędzy członkami społeczności wirtualnych, na czym polega fenomen funkcjonowania społeczności wirtualnych na przykładzie wirtualnego świata Second Life? W publikacji zwrócono również uwagę na istotne aspekty związane z rynkiem finansowym. Z jednej strony, wskazano na innowacyjne metody dokonywania płatności, z drugiej natomiast na kwestie związane z wykluczeniem finansowym. W związku z powyższym, w oparciu o zagadnienia społeczeństwia informacyjnego (czy społeczeństwa wiedzy) oraz aspekty ekonomii Internetu podjęto próbę wyróżnienia nowego rodzaju społeczeństwa - społeczeństwa begotówkowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11407 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11406 VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12621 VI.6 [Czytelnia B], 12620 VI.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7374 ; 184)
Bibliogr. przy pracach.
Innowacje stanowią obecnie jedno z kluczowych zagadnień ekonomii i nauk o zarządzaniu. Z jednej strony dostrzega się stymulujący charakter innowacji w procesie wzrostu gospodarczego, z drugiej - najważniejsze źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i sektorów. Innowacje występują we wszystkich sferach życia gospodarczego, a także we wszystkich sektorach i wszystkich obszarach funkcjonalnych i procesowych przedsiębiorstwa. Fakt ten stał się inspiracją dla autorów artykułów, poszukujących przejawów innowacyjności w działalności marketingowej różnorodnych podmiotów oraz w sektorze handlu. Zeszyt naukowy składa się z trzynastu artykułów, które w wieloaspektowy sposób przedstawiają problem innowacji w marketingu i handlu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13095 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 496 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 477-489. Indeks.
Podręcznik obejmuje najbardziej aktualną wiedzę z ekonomii międzynarodowej. Autor przedstawił pojęcie i zakres ekonomii międzynarodowej, osadzając ją w realiach współczesnej gospodarki światowej, co ułatwia zrozumienie szczegółowych zagadnień. W części dotyczącej teorii handlu międzynarodowego zostały omówione m.in. klasyczne i neoklasyczne teorie handlu międzynarodowego, wyposażenie w czynniki produkcji i ich międzynarodowe przepływy, zależności między wzrostem gospodarczym a handlem międzynarodowym. W części podręcznika dotyczącej polityki handlowej zaprezentowano cła, bariery pozataryfowe, protekcjonizm, międzynarodową politykę handlową. Część obejmująca wiedzę o międzynarodowych stosunkach finansowych zawiera omówienie: bilansu płatniczego, kursu walutowego i rynku walutowego, mechanizmu dostosowawczego, międzynarodowego systemu walutowego. W części dotyczącej wyzwań wobec globalnych problemów przedstawiono rolę handlu międzynarodowego dla rozwoju gospodarczego krajów rozwijających się, kryzysy finansowe oraz wyzwania globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17003 XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17002 XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowe stosunki gospodarcze / Adam Budnikowski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2006. - 469 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Podręcznik obejmuje wszystkie podstawowe zagadnienia wchodzące w skład tradycyjnego kursu tego przedmiotu w wyższych uczelniach i wydziałach ekonomicznych i nawiązuje do rozwiązań dominujących w literaturze światowej. Cztery podstawowe części, na które podzielony został wykład, poswięcone są kolejno: teorii handlu międzynarodowego; polityce handlowej; międzynarodowym stosunkom finansowym; stosunkom gospodarczym krajów słabiej rozwiniętych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9088 XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10710 XI.4 [Czytelnia C], 10709 XI.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.347 [Magazyn 1] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej