Form of Work
Książki
(98)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(92)
available
(71)
unknown
(6)
unavailable
(5)
Branch
Magazyny
(24)
Wypożyczalnie
(55)
Czytelnie
(95)
Author
Baruk Jerzy
(3)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(3)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Partycki Sławomir (1951- )
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Weresa Marzenna
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Aluchna Maria
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Berezowski Jakub
(1)
Bessant John
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bisaga Anna
(1)
Blank Steven G
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Bryx Marek (1953- )
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Chick Anne
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Coulton Gary
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Davydenko Leonid Nikolaevič (1941- )
(1)
Debaene Guillaume
(1)
Dej Magdalena
(1)
Dorf Bob
(1)
Duczmal Marian
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dworzecki Zbigniew
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fisher Alan
(1)
Foltys Joachim
(1)
Francik Anna
(1)
Gardocka-Jałowiec Anna
(1)
Glinka Beata
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Griswold Wendy (1946- )
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Głodek Paweł (1971- )
(1)
Hawrysz Liliana
(1)
Hejduk Irena
(1)
Hollins Bill
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jadczyszyn Tamara
(1)
Janas Karol
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janasz Władysław (1940- )
(1)
Jolly Adam
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Jurga Beata
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Karkowski Tomasz
(1)
Karkula Marek
(1)
Karlik Marcin
(1)
Karniej Piotr
(1)
Karwacka Agnieszka
(1)
Kelly Kevin (1952- )
(1)
Klimiuk Zbigniew
(1)
Kocoń Anna (agronomia)
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kraśnicka Teresa
(1)
Kretek Henryk
(1)
Krishnan M. S
(1)
Krupa Jan
(1)
Krzyżanowska Krystyna (ekonomia)
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Kęsik Kazimierz
(1)
Kęsy Marcin
(1)
L'uboš Elexa
(1)
Leszczyńska Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Lesáková L'ubica (1949- )
(1)
Lewandowska Lucyna (ekonomia)
(1)
Lewandowski Mateusz (1982- )
(1)
Lipiński Wojciech (1965- )
(1)
Maj Jolanta (nauki ekonomiczne)
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Malicki Marian
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Marczewska Magdalena
(1)
Marszałek Anna
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Maśloch Piotr (1971- )
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Mietlicka Diana
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Niedźwiecki Jacek
(1)
Year
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(12)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(98)
Language
Polish
(97)
English
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(2)
Subject
INNOWACJE
(53)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(12)
Innowacje
(11)
ZARZĄDZANIE
(9)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(7)
Zarządzanie
(6)
POLITYKA REGIONALNA
(5)
ROZWÓJ REGIONALNY
(5)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
TRANSFER TECHNOLOGII
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Rozwój regionalny
(3)
KADRY
(2)
KULTURA
(2)
Konkurencyjność
(2)
NAUKA
(2)
POLSKA
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Samorząd gminny
(2)
Startup
(2)
TURYSTYKA
(2)
Turystyka
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
ARCHITEKTURA
(1)
BENCHMARKING
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GEOPOLITYKA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INNOWACJE SPOŁECZNE
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONSUMPCJA (ekonomia)
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kreatywność
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Miasta
(1)
Model biznesowy
(1)
Myślenie twórcze
(1)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
OWOCE
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POSTĘP TECHNICZNY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZETWORY OWOCOWO-WARZYWNE
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polityka społeczn
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
REGIONY (adm.)
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rolnictwo
(1)
SATYSFAKCJA ZAWODOWA
(1)
SPOŻYCIE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
SZPITALE
(1)
Samorząd powiatowy
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Spożycie
(1)
Sukces
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TRIZ
(1)
TWÓRCZOŚĆ
(1)
Transfer technologii
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
USŁUGI
(1)
WSPÓŁPRACA NAUKOWO-TECHNICZNA
(1)
WZROST GOSPODARCZY
(1)
Subject: time
2001-
(15)
2001-0
(13)
1989-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(5)
POLSKA
(3)
POLSKA WSCHODNIA
(2)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Monografia
(6)
PODRĘCZNIKI
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Raport z badań
(2)
Dane statystyczne
(1)
OPRACOWANIE
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Zarządzanie i marketing
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
98 results Filter
Book
In basket
Polityka innowacyjna / Marzenna Anna Weresa. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 250 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 236-250.
Pierwszy w Polsce podręcznik obejmujący zagadnienia polityki innowacyjnej, przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, administracji i politologii. Książka jest nieocenionym źródłem wiedzy do przedmiotu polityka innowacyjna, a także do wielu innych związanych z innowacjami, wykładanymi na uczelniach ekonomicznych, uniwersytetach oraz politechnikach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14751 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15490 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 359-382. Indeks.
Przesłanką podjęcia wskazanej tematyki pracy jest niezmienna aktualność problematyki konsumpcji zarówno na płaszczyźnie nauki, jak i praktyki. Badania konsumpcji w zakresie jej miejsca w życiu gospodarczym i społecznym przeszły długą drogę, tj. od podejścia do niej jako tylko i wyłącznie użytkowania dóbr i usług, traktowania jako biernego efektu rozwoju gospodarczego, do uznania jej za aktywny, integralny czynnik procesu gospodarowania, szczególnego rodzaju działalność gospodarczą. Dotychczas przeprowadzone (w oparciu o różne źródła informacji, które nieustannie poszerzają się) badania konsumpcji wyraźnie wskazują, że jest to kategoria dynamiczna, wymagająca systematycznych analiz, których cechą powinno być podejście interdyscyplinarne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16998 IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 163-173.
Autorzy przedstawili istotę innowacji i procesów innowacyjnych, potencjał działalności innowacyjnej i czynniki ją determinujące, działalność innowacyjną w Polsce i Unii Europejskiej, rolę państw i Unii Europejskiej w stymulowaniu działalności innowacyjnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11585 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11584 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12143 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ciągłe zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce powodują, że przedsiębiorstwa stają przed nowymi i bardziej skomplikowanymi wyzwaniami. Zarządzanie nowoczesną organizacją nie jest obecnie możliwe bez zastosowania odpowiednich metod i narzędzi podejmowania decyzji i często wymaga wieloaspektowego podejścia do rzeczywistych systemów przy uwzględnieniu złożonych zależności między ich elementami. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych z wszystkich sektorów, jak i organizacji niekomercyjnych i tych z sektora publicznego. Przedstawiana Czytelnikowi monografia jest próbą prezentacji problematyki zarządzania współczesnymi organizacjami. W pracy przedstawiono wybrane wyniki badań zrealizowanych w 2014 roku w ośrodkach akademickich w Polsce. Autorzy monografii przygotowali rozdziały, których tematyka koncentruje się wokół trzech dominujących obszarów: metod i narzędzi podejmowania decyzji, logistyki i innowacji. Obszary te stanowią istotne elementy w rozwoju niemal każdej organizacji. Monografia adresowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyka zarządzania i wspomagania podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach zarówno studentów i pracowników naukowych, jak i praktyków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16996 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. 185-198.
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwa oraz oczekiwań wobec innowatorów. Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty, tzw. "kapsułki", które zawierają przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw i znanych innowatorów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12875 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13984 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tematem książki są innowacyjne rozwiązania we współczesnym budownictwie. Znalazło się w niej omówienie interesujących zagadnień z zakresu budownictwa pasywnego, energooszczędnego, ogólnego, konstrukcji metalowych, drewnianych, żelbetowych oraz sprężonych. Współczesne możliwości konstrukcyjne ukazują, jak może wyglądać współczesna architektura użyteczności publicznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.16394 [Magazyn 1], P.16393 [Magazyn 1], P.16392 [Magazyn 1], P.16391 [Magazyn 1], P.16390 [Magazyn 1], P.16389 [Magazyn 1], P.16388 [Magazyn 1], P.16387 [Magazyn 1], P.16386 [Magazyn 1], P.16385 [Magazyn 1], P.16384 [Magazyn 1], P.16383 [Magazyn 1], P.16382 [Magazyn 1], P.16381 [Magazyn 1], P.16380 [Magazyn 1], P.16379 [Magazyn 1], P.16378 [Magazyn 1], P.16377 [Magazyn 1], P.16376 [Magazyn 1], P.16375 [Magazyn 1], P.16374 [Magazyn 1], P.16373 [Magazyn 1], P.16372 [Magazyn 1], P.16371 [Magazyn 1], P.16370 [Magazyn 1], P.16369 [Magazyn 1], P.16368 [Magazyn 1], P.16367 [Magazyn 1], P.16366 [Magazyn 1], P.16365 [Magazyn 1] (30 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14055 XXVI.1 [Wypożyczalnia C], P.14054 XXVI.1 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.14053 XXVI.1 [Czytelnia C], 14927 XXVI.1 [Czytelnia C], 14926 XXVI.1 [Czytelnia C] (3 egz.)
Book
CD
In basket
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 189-195. Indeks.
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19612 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19611 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia strony 189-202.
W przygotowaniu monografii wykorzystano wyniki badań własnych zrealizowanych w 2012 r. wśród liderów grup/organizacji producentów owoców i warzyw oraz liderów producentów rolnych. Celem poznawczym było usystematyzowanie wiedzy dotyczącej zespołowego działania w rolnictwie, przedstawienie osiągnięć badawczych autorów z różnych ośrodków naukowych podejmujących tę problematykę, a także rozpoznanie poziomu innowacyjności i efektów współpracy podejmowanej przez producentów różnych branż rolniczych. Celem aplikacyjnym było okreslenie sylwetki osobowej sprawnego lidera grupy/organizacji, wskazanie mocnych i słabych stron współpracy rolników oraz sformułowanie sugestii możliwych do wykorzystania przez przywódców w relizacji działań grupowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17310 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17741 XVII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17740 XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-204. Indeks.
Publikacja ta jest pierwszą na rynku pozycją wydawniczą dotycząca innowacji menedżerskich w instytucjach kultury. Obecny stan wiedzy o innowacjach organizacyjnych wprowadzanych w publicznych instytucjach kultury jest niewystarczający. Zarówno w Polsce, jak i za granicą brakuje badań poświęconych tej tematyce. Jednocześnie coraz bardziej odczuwalna jest konieczność wprowadzania istotnych zmian organizacyjnych w systemie zarządzania sferą kultury na szczeblu administracji rządowej, samorządowej i w samych placówkach. W książce omówiono specyfikę innowacji organizacyjnych w instytucjach kultury oraz sformułowano rekomendacje dla menedżerów tych placówek i dla władz jesdnostek administracji publicznej, dotyczące wprowadzania innowacji menedżerskich w organizacjach sektora kultury.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11919 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13096 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografia / Politechnika Częstochowska. Wydział Zarządzania.)
Na s. tyt.: 1949-2014 jubileusz 65-lecia Politechniki Częstochowskiej.
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Publikacja jest jednym z trzech tomów monografii; zawiera opracowania naukowe, zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, z następujących zagadnień: Kierunki zmian w technikach zarządzania zasobami ludzkimi (część I) oraz Innowacje i zarządzanie wiedzą (część II). Po raz czwarty Autorami poszczególnych rozdziałów monografii są studenci, członkowie kół naukowych oraz doktoranci wielu cenionych uczelni polskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15675 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Metoda Lean Startup / Eric Ries ; tłumaczenie Bartosz Sałbut. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2017. - 248 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Onepress Power)
Tytuł oryginalny: "The lean startup : how today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses" 2011.
Bibliografia strony 243-244.
Znajdujemy się u progu nowego stulecia zarządzania. Przez lata udało nam się wypracować doskonałe metody zarządzania dużymi firmami, jednak w kwestii startupów i innowacji nadal działamy po omacku. Niniejsza książka stawia pierwsze solidne fundamenty dla przedsiębiorczości w nowych czasach. Stworzony przez autora ruch Lean Startup dąży do tego, abyś mógł stworzyć kolejny hit rynkowy za pomocą najnowocześniejszych narzędzi. Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą z własnym startupem, czy też działasz w strukturach dużej organizacji, znajdziesz tu bardzo ważne wskazówki, które przydadzą Ci się na drodze w nieznane. Poznaj praktyczne metody pozwalające unikać błędów w rozwoju produktu, naucz się systematycznie oceniać i interpretować wczesne sygnały płynące z rynku, a także decydować, czy należy wykonać zwrot, czy trwać przy dotychczasowych działaniach. Korzystaj z wiedzy innowatorów, którzy wprowadzili swoje firmy na szczyt, i dołącz do tego szacownego grona.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17787 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 19123 IX.5
Brak informacji o dostępności: sygn. 19124 IX.5
Book
In basket
Bibliografia s. 206-216.
Praca stanowi kompleksowe i rzetelne studium stanu zaawansowania budowy gospodarki opartej na wiedzy w regionach Polski przy wykorzystaniu najważniejszych metod analiz statystyczno-ekonometrycznych stosowanych głównie przez ekspertów Banku Światowego i Komisji Europejskiej, jak również metody czołowych statystyków, którzy stworzyli miary koncentracji przestrzennej oraz modele panelowe z dekompozycją wyrazu wolnego oraz dekompozycją składnika losowego dla budowy, estymacji i interpretacji wyników, oraz metody Hellwiga i statystyki Morana dla dokonania charakterystyki zjawiska autokorelacji przestrzennej na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17159 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17158 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 319-346.
Główną wartością pracy jest podjęcie analizy integrującej różne podejścia i stworzenie ogólnej taksonomii przepływów wiedzy do wewnątrz i na zewnątrz badanego podmiotu, bez względu na to czy jest to gospodarka czy przedsiębiorstwo. Tak skonstruowana taksonomia pozwala na rozważenie wzajemnych zależności między przepływami wiedzy w obu kierunkach, a dalej wpływu tych zależności na powstawanie nowej wiedzy i dynamikę procesu innowacyjnego. W tym sensie podejście Autora można uznać za pionierski wkład w teorię gospodarki opartej na wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14875 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15681 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 291-308.
Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11246 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12334 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 242-266.
W książce zostały przedstawione instytucjonalne uwarunkowania innowacyjności. Autorka skupiła uwagę na relacjach pomiędzy innowacyjnością a rozwojem podmiotów działających w ramach porterowskiego klastra. Pokazała też międzynarodową pozycję Polski według europejskiego rankingu innowacyjności i wieloaspektowy charakter innowacyjnośći. Ważną część książki stanowi analiza i ocena wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na zachowania innowacyjne podmiotów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12087 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13195 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Power)
Tytuł oryginalny: "The startup owner's manual. Vol. 1, The step-by-step guide for building a great company" 2012.
Indeks.
Ta książka nie jest lekturą do poduszki na jedną, bezsenną noc. Nie należy pochłaniać jej bezrefleksyjnie, by następnie odłożyć na półkę i już do niej nie wrócić. Wręcz przeciwnie - jeśli chcesz skorzystać z tego niezwykłego podręcznika, studiuj go po trochu, systematycznie i wracaj do niego regularnie. Niech stanie się Twoim najlepszym przyjacielem na najbliższe sześć do trzydziestu miesięcy... ponieważ właśnie taki czas musisz dać sobie i swojemu przedsięwzięciu, by stało się rentowną firmą, zdolną do odniesienia rynkowego sukcesu. Dla ułatwienia pracy z podręcznikiem został on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz się, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować się startupy przystępujące do wdrażania tej metodologii zarządzania, opracowanej specjalnie dla nich. Następna część opisuje proces przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego, a następnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje się opis programu testów pozwalających zorientować się, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postępów na kolejnych etapach związanych z realizacją procesu Customer Development.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17785 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 19120 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 19119 IX.5
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Największą wartością książki jest ukazanie błędnego koła, w którym tkwią przedsiębiorstwa. Stają się one zakładnikami jednej z głównych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosując tę zasadę, w pewnym uproszczeniu, przedsiębiorstwa robią tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczają środków na działania, które nie są w danym momencie pożądane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauważa, że technologia zakłócająca rozwój tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy łańcuch wartości, w którym będą obowiązywać inne zasady gry, niż w tym, w którym obecnie ona funkcjonuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10908 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 235-246.
Książka ma na celu zaprezentowanie istoty gospodarki opartej na wiedzy i jej determinant, związków wiedzy z innowacjami, roli innowacji w rozwoju gospodarczym, a także dokonanie oceny stanu zaawansowania gospodarki opartej na wiedzy w Polsce na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej, przeprowadzonej na podstawie wskaźnika syntetycznego tej gospodarki. Autorka próbuje również wskazać odpowiedni model strategii budowy gospodarki opartej na wiedzy w Polsce oraz odpowiedzieć na pytanie: czy realizowana w polskich warunkach polityka gospodarcza, dotycząca budowy tej gospodarki, zapewni efektywną realizację tego przedsięwzięcia. Dokonuje również oceny głównych dokumentów strategicznych dotyczących rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12231 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13351 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 440.)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Wartością dodaną publikacji jest jej interdyscyplinarny wymiar, umożliwiający przedstawienie wielu interesujących aspektów w obszarze współczesnych wyzwań dla zarządzania biznesowego i publicznego. W swoich rozważaniach autorzy uwzględnili zarówno środowisko realne, w tradycyjnym rozumieniu przestrzeni prowadzenia działalności gospodarczej, jak i środowiska cyfrowego, tworzącego przestrzeń wirtualną, umożliwiającą zastosowanie wspomnianych już wcześniej koncepcji zarządzania bazujących na chmurze. Prezentowana w opracowaniu tematyka ma również inny punkt styku, mianowicie dążenie do rozwoju kapitału innowacyjnego, poprzez wsparcie m.in. obszarów zarządzania kapitałem ludzkim, rozwojem produktu, rynkiem czy technologią.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16992 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w tej publikacji badania dowodzą pewnej koncentracji zainteresowań badawczych wokół tak nowatorskich problemów, jak zarządzanie zmianami w turystyce, bariery i czynniki sprawcze rozwoju turystyki oraz innowacje i przedsiębiorczość w turystyce. Ważne w tym kontekście są postulaty przeprowadzenia badań międzyuczelnianych pozwalających na ujednolicenie metodologii, kompatybilność wyników, a przede wszystkim na zbliżenie się do najnowszych trendów w nauce europejskiej i światowej. Badań będących odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15339 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again