Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(122)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
only on-site
(118)
available
(92)
unavailable
(6)
unknown
(3)
Branch
Magazyny
(26)
Wypo┼╝yczalnie
(75)
Czytelnie
(118)
Author
Janasz W┼éadys┼éaw (1940- )
(3)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(3)
Balcerzak Adam P
(2)
Czy┼╝ewska Marta
(2)
Gonciarski Wiesław
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Kucab-B─ůk Katarzyna
(2)
Lichniak Irena
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowacki Robert
(2)
Paj─ůk Kazimierz (1953- )
(2)
Prokopiuk Aleksander
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Szromnik Andrzej (1948- )
(2)
Wi┼Ťniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Zalewski Romuald I
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Żabiński Leszek
(2)
Adamik Anna
(1)
Afonin Anatolij Alekseevi─Ź (1938- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarz─ůdzanie)
(1)
Bal-Wo┼║niak Teresa
(1)
Banasik Włodzimierz
(1)
Baran Micha┼é (organizacja i zarz─ůdzanie)
(1)
Baranowska Alicja (nauki rolnicze)
(1)
Barska Anetta
(1)
Batko Barbara
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bessant John
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bombała Bronisław
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Brzezi┼äski Marek (1949- )
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Bukowski S┼éawomir I. (1956- )
(1)
Buła Piotr
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Choro┼Ť-Mrozowska Dominika
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czy┼╝ewski Bazyli
(1)
Deluga Włodzimierz
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Dolan Simon L.andau (1947- )
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drobny Paweł
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Dworak Edyta
(1)
Dyczkowska Joanna (rachunkowo┼Ť─ç)
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Fabińska Monika
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Francik Anna
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Goleński Wojciech
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gospodarowicz Marcin
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Gr├│dek-Szostak Zofia
(1)
G├│rka Kazimierz (1940- )
(1)
G├│rska-Warsewicz Hanna n
(1)
G├│rski Hubert (ekonomista)
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jaremen Daria El┼╝bieta n
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasi┼äski Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jendrzejczak Marcin
(1)
Jung Bohdan (1953- )
(1)
J├│┼║wik Bartosz
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karlik Marcin
(1)
Karpińska Bożena
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kie┼étyka Leszek (1953- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Klimowicz Monika
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(112)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(12)
Country
Poland
(124)
Language
Polish
(124)
Audience Group
Szkoły wyższe
(4)
Mened┼╝erowie
(2)
Przedsi─Öbiorcy
(1)
Subject
INNOWACJE
(57)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(29)
ZARZ─äDZANIE
(14)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(10)
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(9)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(8)
Innowacje
(8)
EKOROZWÓJ
(6)
GOSPODARKA
(6)
PRZEDSI─śBIORCZO┼Ü─ć (postawa)
(6)
ROZWÓJ REGIONALNY
(6)
KADRY
(5)
TURYSTYKA
(5)
KLASTRY (ekon.)
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
WZROST GOSPODARCZY
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
KONKURENCJA
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
Przedsi─Öbiorstwa ma┼ée i ┼Ťrednie (M┼ÜP)
(3)
REGIONY (adm.)
(3)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(2)
MARKETING
(2)
Marketing terytorialny
(2)
POLSKA
(2)
Polityka regionalna
(2)
Przedsi─Öbiorstwo
(2)
Rozw├│j regionalny
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
Zarz─ůdzanie
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
BUD┼╗ETY GMINNE
(1)
Banki
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bankowo┼Ť─ç elektroniczna
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
FINANSE MI─śDZYNARODOWE
(1)
Finansowanie
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
JAKO┼Ü─ć PRODUKTU
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONSUMPCJA (ekonomia)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MARKETING REGIONALNY
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
NAUKA
(1)
Nauki społeczne
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
PLANOWANIE TERENOWE
(1)
PODR─śCZNIKI
(1)
PRZEDSI─śBIORCY
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO US┼üUGOWE
(1)
PRZEDSI─śBIORTSWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç
(1)
Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç akademicka
(1)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(1)
ROZWÓJ SPOŁECZNY
(1)
RYNEK PRACY
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
SAMORZ─äD GMINNY
(1)
SAMORZ─äD TERYTORIALNY
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPO┼üECZNA ODPOWIEDZIALNO┼Ü─ć BIZNESU
(1)
TWÓRCZA DESTRUKCJA
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
USŁUGI
(1)
Uzdrowiska
(1)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Zarz─ůdzanie innowacjami
(1)
Subject: time
2001-0
(16)
2001-
(13)
1989-
(11)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
POLSKA
(6)
Polska
(6)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Wojew├│dztwo dolno┼Ťl─ůskie (1999- )
(1)
Wojew├│dztwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wojew├│dztwo ┼Ťl─ůskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
┼ÜWI─śTOKRZYSKIE, wojew├│dztwo
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Monografia
(4)
PODR─śCZNIKI
(4)
Praca zbiorowa
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
Podr─Öcznik
(3)
Raport z badań
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
OPRACOWANIE
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Zarz─ůdzanie i marketing
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(1)
124 results Filter
Book
In basket
Indeks.
Autor ksi─ů┼╝ki si─Öga zar├│wno do zasobu autentycznych do┼Ťwiadcze┼ä biznesowych, jak i do wynik├│w bada┼ä empirycznych. Opisuje specyfik─Ö r├│┼╝nych form przyw├│dztwa, kt├│re sprzyjaj─ů rozwojowi innowacyjno┼Ťci i pomagaj─ů utrzyma─ç j─ů na wysokim poziomie. Ta ksi─ů┼╝ka pomo┼╝e zwi─Ökszy─ç innowacyjno┼Ť─ç Twojej firmy. Dowiesz si─Ö, jak: rozpoznawa─ç w pracownikach lider├│w innowacyjno┼Ťci, stworzy─ç odpowiednie warunki umo┼╝liwiaj─ůce powstawanie oddolnych inicjatyw, rozr├│┼╝nia─ç cztery rodzaje strategii dzia┼éa┼ä proinnowacyjnych i zrozumie─ç odmienne wymogi, jakie ka┼╝da z nich niesie dla przyw├│dztwa, oceni─ç zasoby innowacyjne Twojej firmy i stworzy─ç ┼Ťrodowisko odpowiednie do rozwoju lider├│w innowacyjno┼Ťci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15375.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategia Lizbo┼äska jako program d┼éugookresowego rozwoju spo┼éeczno-gospodarczego kraj├│w Unii Europejskiej zosta┼éa przyj─Öta w niniejszej monografii jako g┼é├│wne odniesienie merytoryczne, wyznacznik zmian oraz podstawa zwi─ůzk├│w rynkowych obejmuj─ůcych ca┼é─ů polsk─ů gospodark─Ö, a w tym ma┼ée i ┼Ťrednie przedsi─Öbiorstwa. Zesp├│┼é Katedry Zarz─ůdzania Przedsi─Öbiorstwem traktuje te zwi─ůzki jako wa┼╝ny element polskiej transformacji oraz podstaw─Ö w─ůtk├│w strategicznych na bli┼╝sz─ů i dalsz─ů przysz┼éo┼Ť─ç. Autorzy prezentuj─ů w monografii rozleg┼ée uwarunkowania wynikaj─ůce ze studi├│w literatury polskiej i zagranicznej, a tak┼╝e z rezultat├│w bada┼ä empirycznych zrealizowanych na celowo dobranej pr├│bie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7600.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8600.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 241-252.
W ksi─ů┼╝ce zosta┼éy przedstawione zagadnienia zwi─ůzane z innowacyjno┼Ťci─ů turystyki zdrowotnej, kt├│ra jest podstaw─ů kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci przez podmioty dzia┼éaj─ůce na tym rynku. Problematyka obejmuje mi─Ödzy innymi: identyfikacj─Ö form i przejaw├│w innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynnik├│w j─ů kszta┼étuj─ůcych, interpretacj─Ö rodzajow─ů proces├│w innowacyjnych, wraz z ocen─ů ich efektywno┼Ťci, diagnoz─Ö stanu oraz okre┼Ťlenie determinant innowacyjno┼Ťci podmiot├│w turystyki zdrowotnej w Polsce, prezentacj─Ö najlepszych praktyk w zakresie innowacyjno┼Ťci w ka┼╝dym z czterech obszar├│w turystyki zdrowotnej (us┼éugi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej), koncepcj─Ö modelu systemu innowacyjno┼Ťci turystyki zdrowotnej. Publikacja adresowana jest do w┼éa┼Ťcicieli i pracownik├│w obiekt├│w ┼Ťwiadcz─ůcych us┼éugi turystyki zdrowotnej, pracownik├│w jednostek samorz─ůdu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzysze┼ä gmin uzdrowiskowych, student├│w, doktorant├│w, a tak┼╝e do pracownik├│w naukowych uczelni w ramach kierunk├│w ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17161.XX.1.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17160.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Pracownicy Instytutu Studi├│w Mi─Ödzynarodowych i innych jednostek Szko┼éy G┼é├│wnej Handlowej w Warszawie, wraz z grup─ů Doktorant├│w i Wsp├│┼épracownik├│w, w ostatnich latach ukierunkowali badania naukowe na przebieg, przejawy i r├│┼╝norodne konsekwencje obecnej rewolucji cyfrowej. Analiza tych prze┼éomowych i wielop┼éaszczyznowych przemian - w uj─Öciu zmodernizowanej koncepcji tw├│rczej destrukcji J.A. Schumpetera - stwarza te┼╝ dalsze mo┼╝liwo┼Ťci badawcze w zakresie pobudzania kreatywno┼Ťci i innowacyjno┼Ťci r├│┼╝nych podmiot├│w w celu zwi─Ökszania korzy┼Ťci ekonomicznych i spo┼éecznych. Wspieranie zdolno┼Ťci innowacyjnych na r├│┼╝nych poziomach aktywno┼Ťci ludzi i grup podmiot├│w gospodarczych staje si─Ö wa┼╝nym zadaniem polityki publicznej w dobie rewolucji cyfrowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14744.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15478.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 219-238.
Mimo wielu lat bada┼ä pytanie o to, jak budowa─ç innowacyjno┼Ť─ç przedsi─Öbiorstwa, wci─ů┼╝ jest aktualne. Ksi─ů┼╝a ta jest pr├│b─ů odpowiedzi na to pytanie, udzielonej z perspektywy wci─ů┼╝ rozwijanej teorii zasobowej oraz specyfiki ma┼éych przedsi─Öbiorstw. Przeznaczona jest zar├│wno dla ┼Ťrodowisk naukowych, doktorant├│w i student├│w zarz─ůdzania, jak i szerokiego grona przedsi─Öbiorc├│w i mened┼╝er├│w, kt├│rzy w swych codziennych dzia┼éaniach nieustannie d─ů┼╝─ů do kreowania nowych produkt├│w i us┼éug, zdobywania nowych rynk├│w i wdra┼╝ania nowych rozwi─ůza┼ä organizacyjno-marketingowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17997 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19589.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19588.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie. Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Bibliografia, netografia na stronach 349-368. Indeks.
Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç nale┼╝y do aktualnej i stale rozwijaj─ůcej si─Ö problematyki prac naukowych, zar├│wno na polu rozwa┼╝a┼ä teoretycznych bada┼ä podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukszta┼étowana postawa przedsi─Öbiorcza, aktywno┼Ť─ç przedsi─Öbiorc├│w i spo┼éecze┼ästwa, w decyduj─ůcym stopniu wp┼éywaj─ů na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjno┼Ťci podmiot├│w gospodarczych, a tak┼╝e rozwoju spo┼éeczno-gospodarczego i kulturowego uk┼éad├│w regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczeg├│lne podkre┼Ťlenie zas┼éuguje du┼╝a waga i aktualno┼Ť─ç podj─Ötej problematyki badawczej przez redaktor├│w oraz interesuj─ůca koncepcja uk┼éadu recenzowanego tomu [rec. Prof. dr hab. Zbigniew Zio┼éo]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18007 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19618.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19617.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
(Zarz─ůdzanie / [Uniwersytet ┼ü├│dzki])
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 217-228.
Ze wzgl─Ödu na nieustannie rosn─ůce tempo zmian, determinowane wprowadzaniem innowacyjnych rozwi─ůza┼ä we wszystkich obszarach gospodarki oraz zmieniaj─ůce si─Ö uwarunkowania spo┼éeczno-ekonomiczne i polityczne konieczne jest ci─ůg┼ée monitorowanie zachodz─ůcych transformacji oraz szybka adaptacja do nowych warunk├│w. Monitorowanie czynnik├│w kapita┼éu regionalnego pozwala z du┼╝ym prawdopodobie┼ästwem przewidywa─ç zmiany i ich efekty, a na tej bazie podejmowa─ç odpowiednie dzia┼éania. Podstaw─ů w zarz─ůdzaniu innowacyjnym rozwojem regionu oraz tworzeniu odpowiednich ram dla w┼éa┼Ťciwej koordynacji i stymulacji dzia┼éa┼ä podejmowanych przez poszczeg├│lnych aktor├│w sceny regionalnej na rzecz kreacji regionu wiedzy jest zastosowanie odpowiedniego instrumentarium. Stanowi─ů je narz─Ödzia SPI (inteligentne narz─Ödzia wspieraj─ůce proces tworzenia za┼éo┼╝e┼ä strategicznych), dlatego powinny by─ç wykorzystywane przez decydent├│w politycznych i ekonomicznych z uwagi na dostarczanie im zbioru obiektywnych i wyczerpuj─ůcych informacji. Narz─Ödziem uniwersalnym w ramach instrumentarium SPI jest benchmarking regionalny. Pozwala on osi─ůgn─ů─ç dodatkow─ů warto┼Ť─ç, na kt├│r─ů sk┼éadaj─ů si─Ö procesy identyfikacji, zrozumienia i kreatywnej adaptacji informacji ÔÇô dobrych praktyk ÔÇô zar├│wno w odniesieniu do wn─Ötrza regionu, jak i jego otoczenia ÔÇô region├│w wiod─ůcych i/lub konkuruj─ůcych. Mo┼╝e by─ç te┼╝ stosowany do zdiagnozowania poziomu efektywno┼Ťci wykorzystania pozosta┼éych narz─Ödzi SPI w odniesieniu do innych region├│w. W ksi─ů┼╝ce om├│wiono metodyk─Ö zastosowania benchmarkingu do monitorowania czynnik├│w kapita┼éu regionalnego w uj─Öciu NUTS2 oraz sformu┼éowano rekomendacje dla modelu uwzgl─Ödniaj─ůcego narz─Ödzia SPI w zarz─ůdzaniu innowacyjnym rozwojem regionu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnia C
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. E.68.XIII.3
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie Publiczne / Uniwersytet Ekonomiczny (Krak├│w). Katedra Gospodarki i Administracji Publicznej)
Bibliogr. przy rozdz.
We wsp├│┼éczesnym ┼Ťwiecie ro┼Ťnie znaczenie innowacyjno┼Ťci jako g┼é├│wnego czynnika przewagi konkurencyjnej. Coraz wi─Öksza jest zatem rola polityki innowacyjnej, kt├│ra staje si─Ö jednym z najwa┼╝niejszych narz─Ödzi stymulowania rozwoju. W ksi─ů┼╝ce przedstawiono istot─Ö innowacyjno┼Ťci i polityki innowacyjnej, wp┼éyw innowacji na rozw├│j gospodarczy, metodyk─Ö pomiaru dzia┼éalno┼Ťci innowacyjnej, instrumenty polityki innowacyjnej i ich klasyfikacje, narodowy i regionalny system innowacji, znaczenia miast w kreowaniu innowacyjno┼Ťci oraz rozwoju regionalnego i lokalnego, instytucjonalny wymiar polityki innowacyjnej. Wiele miejsca po┼Ťwi─Öcono w niej tak┼╝e ochronie w┼éasno┼Ťci intelektualnej oraz przemys┼éom kreatywnym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14477 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14476.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15404.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. grzb.: Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç i innowacyjno┼Ť─ç.
Bibliogr. s. 577-593.
Wiedza o rozwoju regionalnym pa┼ästw Europy ┼Ürodkowo-Wschodniej jest bardzo ograniczona, a w po┼Ťwi─Öconej temu zagadnieniu literaturze wyst─Öpuje dotkliwa luka. Szczeg├│lnie ma┼éo znane s─ů problemy kreowania i wykorzystania tak wa┼╝nych czynnik├│w tego rozwoju, jak przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç i innowacyjno┼Ť─ç. Na ┼üotwie, podobnie jak w innych krajach postsocjalistycznych, poza nielicznymi wyj─ůtkami, w zasadzie nie prowadzi si─Ö w tym zakresie bada┼ä empirycznych. Niniejsza praca, napisana pod kierunkiem znanego badacza E┼ÜW Profesora Wojciecha Kosiedowskiego, w znaczny spos├│b te luk─Ö wype┼énia. Jej wielk─ů zalet─ů jest powi─ůzanie teorii z praktyk─ů. Na szczeg├│lna uwag─Ö zas┼éuguj─ů przedstawione w omawianej ksi─ů┼╝ce wyniki unikatowych, mi─Ödzynarodowych bada┼ä ankietowych, w toku kt├│rych zebrano bardzo interesuj─ůce opinie i materia┼éy, dostarczaj─ůce nowej, oryginalnej i dobrze uzasadnionej wiedzy, maj─ůcej pos┼éu┼╝y─ç do udoskonalenia polityki regionalnej. [Z recenzji dr Olgi Lavrinenko z Uniwersytetu w Daugavpils ]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14349.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15256.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 197-218.
Ma┼ée przedsi─Öbiorstwa, jako istotne ogniwo sektora MSP, pe┼éni─ů obecnie liczne funkcje gospodarcze i s─ů odpowiedzialne za realizacj─Ö wielu zada┼ä spo┼éecznych. O sile mniejszych podmiot├│w gospodarczych ┼Ťwiadczy nie tylko ich wolumen, ale przede wszystkim istotny udzia┼é w generowaniu krajowego PKB czy w poziomie zatrudnienia. Jednak ukazana specyfika ma┼éych przedsi─Öbiorstw niejednokrotnie utrudnia mo┼╝liwo┼Ťci rozwojowe tych podmiot├│w. Jedn─ů z najcz─Ö┼Ťciej przywo┼éywanych przyczyn ograniczonej aktywno┼Ťci innowacyjnej mniejszych przedsi─Öbiorstw w Polsce jest kwestia finansowania procesu innowacyjnego, dlatego tak wa┼╝ne jest podejmowanie systematycznych bada┼ä w tym zakresie, a w konsekwencji ukierunkowanych i kompleksowych dzia┼éa┼ä wzmacniaj─ůcych potencja┼é innowacyjny ma┼éych przedsi─Öbiorstw - pocz─ůwszy od zapewnienia odpowiedniego zaplecza infrastrukturalnego, przez w┼éa┼Ťciwe regulacje prawno-podatkowe i przydatne instrumenty wsparcia w ramach prowadzonej polityki innowacyjnej, a sko┼äczywszy na stworzeniu kultury organizacyjnej sprzyjaj─ůcej kreowaniu i adaptacji nowatorskich rozwi─ůza┼ä.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20263.VIII.4.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20262.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Temat ksi─ů┼╝ki dotyczy istotnego i aktualnego zjawiska, jakim s─ů ekoinnowacje produktowe tworzone w sektorze technologii ┼Ťrodowiskowych, a konkretniej ┼║r├│d┼éa i mechanizmy ich powstawania. W kontek┼Ťcie coraz silniejszego nacisku ze strony polityki publicznej na implementowanie rozwi─ůza┼ä ekologicznych, poznanie ┼║r├│de┼é opracowywania proekologicznych rozwi─ůza┼ä przez przedsi─Öbiorstwa ma kluczowe znaczenie dla dalszych kierunk├│w rozwoju zarz─ůdzania technologiami ┼Ťrodowiskowymi. Podsumowaniem rozwa┼╝a┼ä podj─Ötych w publikacji s─ů rekomendacje dotycz─ůce skutecznego zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem nakierowanym na tworzenie ekoinnowacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16502.XVII.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16501.XVII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Magazyn 1
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. P.15208
Book
In basket
Bibliogr. s. 155-164, netogr. s. 164.
G┼é├│wnym celem pracy jest przedstawienie dystansu innowacyjnego wojew├│dztw w Polsce w roku 2016. Szczeg├│┼éowe badania empiryczne przeprowadzono w przekroju poszczeg├│lnych wojew├│dztw w oparciu o dane liczbowe z badanych dwu lat 2002 i 2009 oraz prognoz─Ö na 2016. Publikacja sk┼éada si─Ö z czterech rozdzia┼é├│w. W rozdziale pierwszym opisano teoretyczne podstawy rozwoju innowacyjnego. Przedstawniono innowacje w teorii ekonomii oraz w polityce gospodarczej. Zaprezentowano te┼╝ uwarunkowania i czynniki rozwoju innowacji. Rozdzia┼é drugi zawiera charakterystyk─Ö innowacji, kt├│re s─ů wsp├│┼éczesn─ů przes┼éank─ů rozwoju region├│w i kraj├│w. Podkre┼Ťlono, ┼╝e gospodarka oparta na wiedzy i innowacje decyduj─ů o rozwoju spo┼éeczno-gospodarczym region├│w i kraj├│w. Rozdzia┼é trzeci zawiera szczeg├│┼éowe studia i oceny innowacyjno┼Ťci polskich wojew├│dztw. W rozdziale tym om├│wiono charakterystyk─Ö wska┼║nik├│w innowacyjno┼Ťci oraz klasyfikacj─Ö poziomu innowacyjno┼Ťci poszczeg├│lnych wojew├│dztw w roku 2002 i 2009. Klasyfikacj─Ö t─Ö oparto na kilku metodach statystycznych. Rozdzia┼é czwarty poswi─Öcony jest perspektywom rozwoju potencja┼é├│w innowacyjnych wojew├│dztw. Przedstawniono prognoz─Ö kszta┼étowania si─Ö potencja┼éu innowacyjnego wojew├│dztw w roku 2016, a tak┼╝e kierunki rozwoju - dystans innowacyjny wojew├│dztw. W zako┼äczeniu sformu┼éowano najwa┼╝niesze wnioski p┼éyn─ůce z dokonanych bada┼ä i analiz oraz podkre┼Ťlono rol─Ö i znaczenie potencja┼éu innowacyjnego w rozwoju wojew├│dztw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14450.XIII.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15358.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 281-301.
Ksi─ů┼╝ka stanowi warto┼Ťciowe studium teoretyczno-empiryczne okre┼Ťlonych zale┼╝no┼Ťci ekonomicznych dotycz─ůce uwarunkowa┼ä innowacyjno┼Ťci organizacji funkcjonuj─ůcych w specyficznych warunkach regionu przemys┼éowego, jakim jest wojew├│dztwo ┼Ťl─ůskie. Autorka podejmuje tematyk─Ö, kt├│ra odnosi si─Ö do uwarunkowa┼ä innowacji w skali mikro i mezo. Podj─Öty temat uwa┼╝am za wa┼╝ny, aktualny i wobec niewystarczaj─ůcych osi─ůgni─Ö─ç w zakresie budowy teorii czy wiedzy praktycznej, wymaga on r├│┼╝nokierunkowych bada┼ä. Ka┼╝da terytorialne zorientowana sie─ç, aby m├│c si─Ö rozwija─ç dynamicznie, potrzebuje potencja┼éu innowacyjnego, a tym samym nowych produkt├│w, us┼éug, technologii i system├│w organizacyjnych. Nie maleje zainteresowanie badawcze problematyk─ů innowacyjno┼Ťci. Ma to swoje uzasadnienie w g┼é─Öbokim, niemal zasadniczym znaczeniu innowacyjno┼Ťci w rozwoju i osi─ůgni─Öciu przewagi strategicznej organizacji, a znajduje swoje odzwierciedlenie w opracowaniach naukowych powstaj─ůcych w wyniku bada┼ä prowadzonych w wielu krajach wysoko rozwini─Ötych. Prace takie musz─ů by─ç kontynuowane ustawicznie, bowiem nieustannie zmieniaj─ů si─Ö uwarunkowania proces├│w innowacyjnych, co prowadzi do powstawania nowych okoliczno┼Ťci ich inicjacji. Niniejsza ksi─ů┼╝ka wpisuje si─Ö w list─Ö tych opracowa┼ä, kt├│re mog─ů by─ç bardzo pomocne w ocenie wspomnianych uwarunkowa┼ä. (Z recenzji prof. zw. dr. hab. W┼éadys┼éawa Janasza)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12116.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13244.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wydanie V poszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 515-536. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce w spos├│b systematyczny przedstawiono problematyk─Ö marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i region├│w. Autor kompleksowo omawia specyfik─Ö marketingu jednostki osadniczej i marketingowe podej┼Ťcie w zarz─ůdzaniu miastami i regionami, a tak┼╝e g┼é├│wne problemy funkcjonowania wsp├│┼éczesnych miast konkuruj─ůcych z innymi o dost─Öp do deficytowych czynnik├│w rozwojowych. Du┼╝o uwagi po┼Ťwi─Öca r├│wnie┼╝ zasadom i procedurom budowy marketingowych strategii pozyskiwania i utrzymywania rynk├│w wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18159.XIII.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20038.XIII.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wydanie V poszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 stron : ilustracje ; 24 cm.
Do udost─Öpniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 515-536. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce w spos├│b systematyczny przedstawiono problematyk─Ö marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i region├│w. Autor kompleksowo omawia specyfik─Ö marketingu jednostki osadniczej i marketingowe podej┼Ťcie w zarz─ůdzaniu miastami i regionami, a tak┼╝e g┼é├│wne problemy funkcjonowania wsp├│┼éczesnych miast konkuruj─ůcych z innymi o dost─Öp do deficytowych czynnik├│w rozwojowych. Du┼╝o uwagi po┼Ťwi─Öca r├│wnie┼╝ zasadom i procedurom budowy marketingowych strategii pozyskiwania i utrzymywania rynk├│w wewn─Ötrznych i zewn─Ötrznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnia C
Brak informacji o dost─Öpno┼Ťci: sygn. E.77.XIII.6
Book
In basket
Tyt. oryg.: Managing innovation : integrating technological, market, and organizational change, 2009.
Indeks.
Autorzy ksi─ů┼╝ki, cenieni brytyjscy naukowcy, prowadz─ů czytelnika przez wyzwania zwi─ůzane z zarz─ůdzaniem innowacjami. Dziel─ů si─Ö swoj─ů wiedz─ů, kt├│r─ů popieraj─ů: przedstawieniem uwarunkowa┼ä globalnych i lokalnych, obszernym przegl─ůdem literatury przedmiotu, prezentacj─ů praktycznych, sprawdzonych proces├│w, modeli i narz─Ödzi, studiami przypadk├│w opisuj─ůcych procesy innowacji w przemy┼Ťle i us┼éugach w sektorach prywatnym i pa┼ästwowym. Celem tej ksi─ů┼╝ki jest dostarczenie Czytelnikom niezb─Ödnej wiedzy i wyczerpuj─ůcych wskaz├│wek, a tak┼╝e inspirowanie do uczenia si─Ö i eksperymentowania w warunkach specyficznych dla ka┼╝dej firmy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11597 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11596.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C], P.11595.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12350.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(ZiP Zarz─ůdzanie i In┼╝ynieria Produkcji)
Bibliogr. s. 357-366. Indeks.
We wsp├│┼éczesnej gospodarce stale ro┼Ťnie znaczenie innowacyjno┼Ťci i wdra┼╝ania innowacji. Innowacyjno┼Ť─ç stanowi obecnie wa┼╝ny czynnik konkurencyjno┼Ťci firm, region├│w i gospodarek. W podr─Öczniku om├│wiono: istot─Ö innowacyjno┼Ťci i jej cele, organizacj─Ö systemu innowacji, techniki stymuluj─ůce kreatywno┼Ť─ç, metody poszukiwania innowacyjnych rozwi─ůza┼ä, ocen─Ö i wyb├│r optymalnych wariant├│w rozwi─ůza┼ä, system zarz─ůdzania innowacjami, metody projektowania innowacyjnych produkt├│w i proces├│w, techniczno-ekonomiczn─ů ocen─Ö przedsi─Öwzi─Ö─ç innowacyjnych, transfer technologii, polityk─Ö naukowo-techniczn─ů wspierania dzia┼éalno┼Ťci innowacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13374.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14369.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 92-97.
W podr─Öczniku podj─Öto pr├│b─Ö systematyzacji i przedstawienia najwa┼╝niejszych za┼éo┼╝e┼ä teorii rozwoju regionalnego z pewnymi elementami periodyzacji. Autorzy kierowali si─Ö aspektem ekonomicznym, uwa┼╝aj─ů bowiem, ┼╝e tak jak wzrost i rozw├│j gospodarczy s─ů podstawowymi kwestiami rozwa┼╝anymi w g┼é├│wnym nurcie ekonomii, tak rozw├│j regionalny stanowi jego prze┼éo┼╝enie na wymiar przestrzenny. W kolejnych rozdzia┼éach om├│wiono ewolucj─Ö teorii lokalizacji i teorii rozwoju regionalnego, zwi─ůzki mi─Ödzy lokalizacj─ů dzia┼éalno┼Ťci a konkurencyjno┼Ťci─ů regionu, przeprowadzono te┼╝ ocen─Ö ewolucji teorii rozwoju regionalnego i wskazano mo┼╝liwe kierunki ich zmian. (┼║r├│d┼éo: http://ksiegarnia.ue.wroc.pl/)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11871.XIII.3 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13048.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 326-350.
Ksi─ů┼╝ka podejmuje temat wa┼╝ny zar├│wno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia.Jest rzecz─ů powszechnie znan─ů, ┼╝e kraje, kt├│re stwarzaj─ů korzystne warunki do wprowadzania innowacji, szybciej awansuj─ů na mapie gospodarczej ┼Ťwiata. Podstaw─ů konkurencji w XXI wieku jest bowiem nowa technologia produkcji, a nie wydajno┼Ť─ç parku maszynowego, jak by┼éo w minionych wiekach. Autor postawi┼é sobie za cel identyfikacj─Ö uwarunkowa┼ä i mechanizm├│w, maj─ůcych wp┼éyw na tworzenie innowacji. Proces innowacji jest dynamiczny - wiedza i wynalazki tworzone dzi┼Ť powstaj─ů w oparciu o te, kt├│re powsta┼éy w przesz┼éo┼Ťci, a korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z innowacji cz─Östo zauwa┼╝alne s─ů dopiero po pewnym czasie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15103.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16006.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again