Form of Work
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(52)
available
(41)
unavailable
(5)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(13)
Wypożyczalnie
(34)
Czytelnie
(52)
Author
Balcerzak Adam P
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Nowacki Robert
(2)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(2)
Aftyka Waldemar
(1)
Antonowicz Alicja (organizacja i zarządzanie)
(1)
Baranowska Alicja (nauki rolnicze)
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bessant John
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Bukowski Sławomir I. (1956- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Gracz Leszek
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karlik Marcin
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Komańda Marcin
(1)
Komorowski Jan
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Krasuska Magdalena
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Lichniak Irena
(1)
Lubas Barbara
(1)
Marek Stanisław
(1)
Matejun Marek
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Mietlicka Diana
(1)
Misala Józef (1950-2011)
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nestorowicz Renata
(1)
Niźnikowska Ewelina
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Owczarek Konstanty
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Piasny Beata
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pukała Ryszard
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rozkwitalska Małgorzata
(1)
Rudawska Iga
(1)
Rundo Agata
(1)
Sankowska Anna
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Soboń Magdalena
(1)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(1)
Sudolska Agata
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szostak Józef
(1)
Szpon Jakub
(1)
Tidd Joseph (1960- )
(1)
Trompenaars Alfons
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Świadek Arkadiusz
(1)
Year
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(53)
Language
Polish
(53)
Subject
INNOWACJE
(30)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(23)
ZARZĄDZANIE
(10)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
KADRY
(2)
TURYSTYKA
(2)
WZROST GOSPODARCZY
(2)
EKOROZWÓJ
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA
(1)
GOSPODARKA REGIONALNA
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Innowacje
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
NAUKA
(1)
Nauki społeczne
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZEDSIĘBIORTSWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Polityka innowacyjna
(1)
Polityka regionalna
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
USŁUGI
(1)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(1)
ZAUFANIE
(1)
Subject: time
2001-0
(9)
1989-
(6)
2001-
(1)
Subject: place
POLSKA
(2)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Dane statystyczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 163-173.
Autorzy przedstawili istotę innowacji i procesów innowacyjnych, potencjał działalności innowacyjnej i czynniki ją determinujące, działalność innowacyjną w Polsce i Unii Europejskiej, rolę państw i Unii Europejskiej w stymulowaniu działalności innowacyjnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.11585 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11584 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12143 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. 185-198.
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania innowacyjnego społeczeństwa oraz oczekiwań wobec innowatorów. Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty, tzw. "kapsułki", które zawierają przykłady innowacyjnych przedsiębiorstw i znanych innowatorów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12875 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13984 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Na okł. podtyt.: zasady działania, warunki sukcesu.
Książka stanowi zbiór wskazówek jak kreować, kierować oraz utrzymywać zmiany w organizacji, aby lepiej przystosować jej własną zmienność do zmienności otoczenia, z którym pozostaje ona w ciągłej i dynamicznej interakcji. Szczególną uwagę zwrócono w niej na projektowanie zmian i kluczowe czynniki ich wprowadzania, aby mogły być one realizowane szybko i skutecznie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 4042 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4040 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 291-308.
Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11246 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12334 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Uwarunkowania regionalne innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce / Alfreda Kamińska. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 400 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 355-375.
Publikację można polecić jako monografię dającą użyteczną wiedzę z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań regionalnych. Autorka na podstawie studiów literatury i badań empirycznych ukazuje powiązania między innowacyjnością przedsiębiorstw a czynnikami regionalnymi. Opracowanie jest oryginalne, dotyczy ważnej i bardzo aktualnej problematyki. Stanowi istotny wkład w problematykę zarządzania przedsiębiorstwem ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce, zawiera wiele nowych wątków charakteryzujących znaczenie czynników regionalnych, mających wpływ na tworzenie i wdrażanie innowacji w przedsiębiorstwach. Ważnym walorem monografii jest analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 265 przedsiębiorstw województwa kujawsko-pomorskiego i 259 przedsiębiorstw województwa śląskiego, dotyczących oceny oddziaływania uwarunkowań regionalnych. Z recenzji wydawniczej dr hab. Barbary Bojewskiej, prof. SGH Książka „Uwarunkowania regionalne innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce": • stanowi oryginalny wkład w poznanie problemu regionalnych uwarunkowań innowacyjności przedsiębiorstw, • proponuje właściwe podejście metodyczne do jego rozwiązania, • analizuje różne koncepcje teoretyczne i proponuje autorskie rozwiązania problemu innowacyjności przedsiębiorstw, • określa warunki realizacji koncepcji innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce. Przeprowadzone badania własne pozwoliły Autorce na wieloaspektową analizę regionalnych uwarunkowań wpływających na innowacyjność różnych podmiotów oraz opracowanie wniosków i rekomendacji dla praktyki gospodarczej. Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Ewy Bojar
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19628 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19627 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf. nauk., grudzień 2009 r., Poznań.
Bibliogr. s. 163-[171].
Praca zawiera omówienie sposobów tworzenia innowacji w różnych obszarach przedsiębiorstwa, od zasad formułowania strategii, przez koncepcje marketingowe, projektowanie opakowań, do mozliwości uzyskiwania wsparcia z różnych programów pomocowych. Prezentuje wyniki badań dotyczących dyfuzji innowacji, barier ich rozwoju, a także sposobów ochrony własności. Doświadczenia z obszaru gospodarki polskiej oraz unijnej odniesione zostały do koncepcji realizowanych w Stanach Zjednoczonych. Całość publikacji podzielono na trzy części, z których pierwsza poświęcona została ogólnym warunkom innowacyjności przedsiębiorstw z perspektywy teoretycznej, organizacyjnej, modelowej, międzynarodowej i prawnej. W części drugiej ujęto referaty traktujące o innowacyjności w sektorze technologii informacyjnych, branży rolno-spożywczej oraz turystyce. Część rzecia prezentuje wpływ różnych czynników na innowacyjność organizacyjną i marketingową przedsiębiorstw. Bogate i użyteczne analizy wykonane przez autorów związanych z platformami oraz programami innowacyjnymi, umiejętnie wpleciono w rozważania teoretyczne na temat modeli, procedur i procesów innowacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11247 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12335 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 413-436.
"Praca poświęcona jest bardzo ważnemu i aktualnemu problemowi relacji proinnowacyjnych między przedsiębiorstwami. Problematyka ta mieści się w dynamicznie rozwijającym się nurcie rozważań teoretycznych i badań empirycznych dotyczących wszelkich form współpracy między przedsiębiorstwami, również takimi, które są w stosunku do siebie konkurentami. [...] W pracy podjęto próbę połączenia dwóch ważnych nurtów rozważań obecnych w naukach o zarządzaniu, jednego dotyczącego współpracy między przedsiębiorstwami i drugiego dotyczącego innowacji, co stanowi niewątpliwy jej walor, albowiem dotychczas były one najczęściej przedmiotem oddzielnych badań i analiz. Odwołując się do bogatego dorobku nauk o zarządzaniu odnośnie do różnych form współpracy między przedsiębiorstwami podjęto w pracy próbę szczegółowej analizy istoty oraz uwarunkowań relacji proinnowacyjnych. Ze względu na walory poznawcze monografia wnosi istotny wkład do rozwoju nauk o zarządzaniu. Stanowić będzie na pewno interesującą lekturę dla naukowców, jak i praktykujących menedżerów. (z recenzji dr. hab. B. Godziszewskiego, prof. UMK)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11980 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13136 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Managing innovation : integrating technological, market, and organizational change, 2009.
Indeks.
Autorzy książki, cenieni brytyjscy naukowcy, prowadzą czytelnika przez wyzwania związane z zarządzaniem innowacjami. Dzielą się swoją wiedzą, którą popierają: przedstawieniem uwarunkowań globalnych i lokalnych, obszernym przeglądem literatury przedmiotu, prezentacją praktycznych, sprawdzonych procesów, modeli i narzędzi, studiami przypadków opisujących procesy innowacji w przemyśle i usługach w sektorach prywatnym i państwowym. Celem tej książki jest dostarczenie Czytelnikom niezbędnej wiedzy i wyczerpujących wskazówek, a także inspirowanie do uczenia się i eksperymentowania w warunkach specyficznych dla każdej firmy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11597 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11596 IX.5 [Wypożyczalnia C], P.11595 IX.5 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12350 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 218-233.
Zagadnienia innowacji i procesów transferu technologii omawiane w monografii, prezentowane są w kontekście zarządzania strategicznego w organizacji. Przyjmują zatem charakter analiz w ujęciu głównie mikroekonomicznym. Odnoszą się do organizacji różnego typu co rozszerza perspektywę badanych kategorii w stosunku do rozważań prowadzonych przez innych autorów. Ponadto wyróżniającą cechą opracowania jest powiązanie analizowanych procesów z problemem tworzeniem i realizacji strategii w organizacjach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15104 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16007 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Fundusze unijne w nowej perspektywie 2014-2020 / Magdalena Krasuska. - Stan prawny: 1 kwietnia 2014 r. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, cop. 2014. - 128 s. ; 24 cm.
(Biblioteka Przedsiębiorcy.)
Polska przez siedem lat największym beneficjentem unijnych funduszy. Wiele z tych pieniędzy ma trafić do przedsiębiorstw. Unia w nowej perspektywie stawia bowiem na rozwój gospodarki. Skorzystaj z praktycznego przewodnika po funduszach unijnych w latach 2014-2020 i zwiększ swoje szansę na pozyskanie pieniędzy na rozwój swojej firmy. Książka jest znakomitym kompendium wiedzy nie tylko dla podmiotów, które po raz pierwszy sięgną po unijną pomoc. Informacje w niej zawarte ułatwią także pozyskanie brukselskich środków firmom, które już skorzystały z unijnej pomocy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15440 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / Szkoła Główna Handlowa)
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
"Książka o uwarunkowaniach rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej realizującej się zwykle w małych i średnich firmach o rozmaitym statusie formalno-prawnym skupia się na dwóch problemach, według mnie najważniejszych: szeroko rozumianej dostępności do aktywności na własny rachunek oraz związków indywidualnej przedsiębiorczości z wykorzystaniem wysokich technologii. Jest to istotny walor książki - sięgnięcie po problemy najważniejsze, a nie marginalne." z recenzji prof. dr. hab. Marka Bednarskiego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12135 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13254 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie / Politechnika Łódzka)
Na grzb. kolejny nr wydawnictw PŁ: 1918.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Bibliogr. przy rozdz.
Klastry przyczyniają się do wzmacniania gospodarki regionu oraz jego konkurencyjności. Pozwalają na lepsze zrozumienie współczesnej gospodarki oraz źródeł jej innowacyjności i konkurencyjności. Celem niniejszej monografii jest przedstawienie problematyki klastrów w regionie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10678 XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s.210-232.
Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy. W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej literatury w przyjętym obszarze badawczym. W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano empirycznej weryfikacji. Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11529 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12758 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 217-227.
Problematyka książki związana jest z funkcjonowaniem małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań finansowych ich rozwoju oraz konkurencyjności. Praca składa się sześciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym zaprezentowano rozważania dotyczące rozwoju współczesnych przedsiębiorstw i jego determinant, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. W rozdziale drugim skoncentrowano uwagę wokół zagadnień związanych z rolą małych i średnich przedsiębiorstw w polskich warunkach rynkowych. Rozdział trzeci poświęcono rozpoznaniu barier i szans rozwoju MSP w Polsce, natomiast w czwartym przedstawiono wyniki analiz w zakresie zasobów finansowych MSP, stosowanych strategiach finansowania, wykorzystywanych źródłach. Rozdział piątku skupia się na roli procesów inwestycyjnych w rozwoju przedsiębiorstwa, a ostatni wskazuje na efekty zarządzania zasobami finansowymi, ich wpływ na strategie innowacyjne oraz poziom konkurencyjności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13354 IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14359 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Autor obszernie omawia kreatywność, innowacyjność oraz kulturę organizacyjną firmy, znakomicie łącząc perspektywę jednostki, zespołu i organizacji. Treść książki oparta jest na obszernej międzykulturowej bazie danych, dzięki czemu Czytelnik otrzymuje swoisty zbiór przepisów na stworzenie w firmie warunków do rozwoju kreatywności i innowacyjności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9240 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10965 IX.4 [Czytelnia C], 10916 IX.4. [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10979 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11949 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Bibliogr. s. 109-113.
Niniejsza monografia przedstawia syntetyczne wyniki badań empirycznych innowacji przedsiębiorstw i regionów Polski Wschodniej. Książka składa się z pięciu rozdziałów. Dwa pierwsze wprowadzają, definiują i systematyzują pojęcia związane z działalnością innowacyjną. W rozdziale trzecim przedstawiono ogólną charakterystykę Polski Wschodniej. Czwarty rozdział zawiera założenia procesu badawczego wraz z modelem typu probit i metodyke badawczą innowacyjności regionów oraz prezentuje wyniki badań. Ostatni rozdział proponuje kierunki i perspektywy rozwoju innowacyjności regionów Polski Wschodniej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13528 XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14494 XIII.3. [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-196.
W książce przedstawiono rozważania dotyczące tego, w jakim stopniu obecnie pojmowany proces innowacji staje się coraz bardziej złożony - analizę przeprowadzono zarówno pod kątem teoretycznym, jak i zebranych przykładów praktyk innowacyjnych w funkcjonujących organizacjach. W pracy zaproponowano sprzężone podejście do procesu innowacyjnego, uwzględniające w szczególności politykę wiedzy, ale też uwypuklające istotny wpływ na innowacyjność procesów związanych z psychologią społeczną, a idąc dalej - z mentalnymi zachowaniami jednostek w społeczeństwie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12177 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 271-282.
Podstawowym celem pracy jest teoretyczna i empiryczna refleksja nad złożoną problematyką innowacji w zrównoważonym rozwoju organizacji na integrującym się rynku europejskim. Podstawową hipotezą badawczą pracy jest twierdzenie, że pomyślne i skuteczne zarządzanie innowacyjnością przez decydentów różnego szczebla wymaga ciągłego myślenia o innowacjach i określonego postępowania w mobilizowaniu swojej organizacji (budowa nowego kapitału strategicznego, kapitału intelektualnego, skupianiu się na wartości jako spersonalizowanym doświadczeniu i na współtworzeniu nowej wartości). Do oceny rozpatrywanych kategorii analizowanych zjawisk wykorzystano różne źródła i dane statystyczne pochodzące z różnych agend międzynarodowych, w tym liczne źródła statystyczne z różnych agend Unii Europejskiej, z GUS-u, z odpowiednich regionalnych Urzędów Statystycznych, a także dane zbierane indywidualnie przez autorów przy pomocy ankiet kierowanych do badanych podmiotów gospodarczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11982 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 213-236, netogr. s. 237.
Czy regionalny potencjał nauki może efektywnie stymulować innowacyjny rozwój danego obszaru? Jakie warunki muszą być spełnione, by tak się działo? Jaką rolę we współpracy innowacyjnej odgrywa dystans przestrzenny między partnerami? Autorka stara się odpowiedzieć na tak stawiane pytania, odnosząc je do najważniejszych koncepcji teoretycznych oraz doświadczeń międzynarodowych. Znaczenie regionalnych i ponadregionalnych relacji dla innowacyjności regionów analizowane jest zarówno z punktu widzenia powiązań w ramach sektora naukowego, jak i z punktu widzenia powiązań między sektorem nauki a sektorem biznesu. W części empirycznej autorka weryfikuje stawiane hipotezy na przykładzie polskich regionów, korzystając z metod naukometrycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.12678 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again