Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Autor
Klinik Anna
(2)
Machaj Irena
(2)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Borowiec Jan (nauki ekonomiczne)
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kwapiszewska-Antas Miła
(1)
Kwapiszewski Józef
(1)
Organiściak-Krzykowska Anna
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Prysak Dorota
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Sępoch Artur
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(16)
angielski
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(6)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(4)
GRUPY SPOŁECZNE
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
ASPIRACJE
(1)
DOMY KULTURY
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Niepełnosprawność
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
Polityka
(1)
Prawo
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Sport
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
WOLONTARIUSZE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
integracja społeczna
(17)
niepełnosprawni
(9)
niepełnosprawność
(6)
dziecko niepełnosprawne
(3)
rehabilitacja
(3)
społeczność lokalna
(3)
adaptacja zawodowa
(2)
jakość życia
(2)
jednostka społeczna
(2)
mikrostruktura
(2)
nauczanie
(2)
prawo
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
sport
(2)
struktura społeczna
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
terapia zajęciowa
(2)
tożsamość społeczna
(2)
więź społeczna
(2)
Unia Europejska
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa
(1)
adaptacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność gospodarcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
animacja kultury
(1)
aspiracje
(1)
bariery urbanistyczne
(1)
budżet
(1)
dom kultury
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
edukacja
(1)
edukacja specjalna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
euro
(1)
instytucje europejskie
(1)
integracja europejska
(1)
integracja gospodarcza
(1)
integracja szkolna
(1)
konkurencyjność
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
paradygmat
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika specjalna
(1)
polityka
(1)
polityka konkurencji
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc społeczna
(1)
postawa
(1)
praca
(1)
praca zawodowa
(1)
pracownicy socjalni
(1)
prawo wspólnotowe
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedszkole integracyjne
(1)
psychologia
(1)
region
(1)
regionalizacja gospodarcza
(1)
rehabilitacja geriatryczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rewalidacja
(1)
rodzina
(1)
rola społeczna
(1)
seksualność
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo polskie
(1)
stereotyp
(1)
studenci
(1)
swobodny przepływ osób
(1)
swobodny przepływ towarów
(1)
swobodny przepływ usług
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
układ z Schengen
(1)
unia celna
(1)
unia gopodarcza
(1)
unia walutowa
(1)
uzdrowisko
(1)
wolontariat
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
świadczenia socjalne
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności – na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem – w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15726.VI.4 [Czytelnia B], 15807.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
"Prezentowana publikacja powstała nie tylko w celach teoretycznych, aby dokonać analizy funkcji i znaczenia domu kultury w społeczności lokalnej, ale również w trosce o rozwój kultury w tym środowisku. [...] Publikacja ta próbuje odpowiedzieć na ważne pytania: jak to się dzieje, że kultura, która ma tak wielkie znaczenie dla funkcjonowania i rozwoju lokalnej społeczności, pozostaje na uboczu wielu gminnych samorządów? Czy w dość często występującej konieczności dokonywania wyboru pomiędzy zaspokojeniem potrzeb bytowych i potrzeb kulturalnych, te ostatnie zawsze muszą tkwić na przegranej pozycji?" (fragment recenzji prof. dr. hab. Leona Dyczewskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12753.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13848.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 111-117.
Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny, obejmuje pomiar i ocenę realizacji idei kształcenia integracyjnego oraz efektywności wychowania zdrowotnego w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19897.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik prezentuje podstawy teoretyczne socjologicznego oglądu i badania mikrostruktur społecznych. Autorka wyodrębniła dwa zasadnicze nurty w mikrosocjologii: strukturalne oraz interakcyjne, w obrębie których kształtują się ujęcia społecznej tożsamości jednostki. Część pierwsza anologii zawiera teksty poświęcone szczególnym zagadnieniom teoretycznym, natomiast część druga odnosi się do słabo rozpoznanych grup i występujących w nich zjawisk społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4380 [Magazyn 1], P.4381 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4379.VI.2 [Wypożyczalnia B], P.4378.VI.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4377.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik prezentuje podstawy teoretyczne socjologicznego oglądu i badania mikrostruktur społecznych. Autorka wyodrębniła dwa zasadnicze nurty w mikrosocjologii: strukturalne oraz interakcyjne, w obrębie których kształtują się ujęcia społecznej tożsamości jednostki. Część pierwsza anologii zawiera teksty poświęcone szczególnym zagadnieniom teoretycznym, natomiast część druga odnosi się do słabo rozpoznanych grup i występujących w nich zjawisk społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.344 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11372 [Magazyn 1], P.11373 [Magazyn 1], P.11374 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12564.XVIII.12.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12563.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odpowiada na pytanie: czy państwo we właściwy sposób realizuje swoje zobowiązania polityczne i społeczne wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce w kontekście trzech obszarów tematycznych: wybranych aspektów prawnych, analizy polskiej debaty politycznej w tym zakresie oraz stosunku społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami. We współczesnej polskiej literaturze politologicznej brakuje opracowań monograficznych poświęconych tak ujętej problematyce. Przygotowana praca wypełnia tę lukę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19484.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19483.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-[256].
Problemy pracy socjalnej mają moc integrującą w stosunku do wielu dziedzin nauki zajmujących się człowiekiem. Ich rozwiązanie wymaga podbudowy psychologicznej, pedagogicznej, socjologicznej i etycznej. Potrzebna jest orientacja na praktykę - przygotowanie do wykonywania działań wymagających określonych umiejętności, ale także wiedza teoretyczna uzasadniająca choćby sens podjętych działań. Myślą przewodnią książki jest pokazanie polityki społecznej państwa oraz możliwości działania pomocy społecznej w jej organizacyjnych strukturach oraz na ile działania wolontariatu mogą być użyteczne w pomocy osobom potrzebującym wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14903 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14902.VII.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13798.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-222.
Książka jest propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9829.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11363.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Przedmiotem publikacji jest zróżnicowanie rozwoju polskich regionów badane z perspektywy uwarunkowań, rozmiarów oraz konsekwencji. Podjęto w niej próbę przedstawienia sytuacji społeczno-gospodarczej regionów Polski oraz roli instytucji rządowych i pozarządowych wobec tej sytuacji. Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny. Opracowanie składa się z trzech części. Pierwsza obejmuje analizę sytuacji, zróżnicowań, zmian i strategii społeczno-gospodarczych regionów Polski. Druga poświęcona jest badaniu uwarunkowań pracy i rozwoju gospodarczego, regionalnych zróżnicowań kreatywności, znaczenia formalnej i nieformalnej aktywności gospodarczej w regionach oraz roli państwa w podnoszeniu konkurencyjności gospodarki. Część trzecia natomiast zawiera omówienie roli wymienionych w tytule sektorów w realizacji polityki wobec osób niepełnosprawnych oraz dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12884.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń - wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14148.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 544-551. Indeks.
Największym walorem podręcznika jest całościowe przedstawienie wszystkiego, co wiąże się z Unią Europejską – na tle najważniejszych elementów dorobku światowej myśli ekonomicznej w kwestii międzynarodowej integracji gospodarczej. Podręcznik syntetyzuje wiedzę o integracji europejskiej, jej ewolucji, uwarunkowaniach, przejawach, instrumentalizacji, a także o jej sukcesach i porażkach, osadzając rozważania na szerszym tle zjawisk zachodzących w gospodarce światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12180.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej