Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(11)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(11)
available
(5)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(5)
Czytelnie
(11)
Author
Adamik Anna
(1)
Adamowicz Mieczys┼éaw (1939- )
(1)
Brojakowska-Trz─ůska Magdalena
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Bur┼╝acka-Majcher Monika
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarz─ůdzanie)
(1)
Darecki Marcin
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Go┼éembska El┼╝bieta (1946- )
(1)
G─ůsiorowska El┼╝bieta (organizacja i zarz─ůdzanie)
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Karasiewicz Grzegorz (1964- )
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Machla Aldona
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Popowska Magdalena
(1)
Puka Anna
(1)
Rakowska Anna (ekonomia)
(1)
Sadowska Monika (ekonomia)
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Szepelska Alina
(1)
Szromnik Andrzej
(1)
Wi┼Ťniewska Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Wójcik Paweł
(1)
Wójcik Przemysław
(1)
Zajdel Anna
(1)
┼Üwierczewska-G─ůsiorowska Anna
(1)
┼╗uchowski Marcin
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWA MA┼üE i ┼ÜREDNIE
(3)
Innowacje
(1)
Internacjonalizacja przedsi─Öbiorstw
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA MI─śDZYNARODOWA
(1)
MARKETING MI─śDZYNARODOWY
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MI─śDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
Marketing strategiczny
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(1)
Przedsi─Öbiorstwa ma┼ée i ┼Ťrednie (M┼ÜP)
(1)
ZARZ─äDZANIE
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODR─śCZNIKI
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwo┼Ťci
(1)
11 results Filter
Book
In basket
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : "Difin", 2002. - 206 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Celem ksi─ů┼╝ki jest przedstawienie alians├│w strategicznych jako sposobu na zwi─Ökszenie mo┼╝liwo┼Ťci rozwojowych przedsi─Öbiorstw. Dzi─Öki sojuszom mog─ů one odnie┼Ť─ç znacznie wi─Öksze korzy┼Ťci ni┼╝ gdyby funkcjonowa┼éy indywidualnie. Wiele uwagi po┼Ťwi─Öcono problemom tworzenia i zarz─ůdzania wsp├│┼éprac─ů przez niezale┼╝ne od siebie organizacje i wynikaj─ůcym z tego konsekwencjom. Istotn─ů cz─Ö┼Ťci─ů ksi─ů┼╝ki jest opis do┼Ťwiadcze┼ä przedsi─Öbiorstw, kt├│re zdecydowa┼éy si─Ö na rozw├│j poprzez tworzenie alians├│w strategicznych oraz wynikaj─ůce st─ůd wnioski. Ze szczeg├│ln─ů uwag─ů zaprezentowano sojusze zawierane przez podmioty gospodarcze pochodz─ůce z r├│┼╝nych kraj├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2344.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 227-239.
Podr─Öcznik do przedmiotu Marketing mi─Ödzynarodowy wyk┼éadanego na uczelniach ekonomicznych i cz─Ö┼Ťci uniwersytet├│w. Autorzy przekrojowo analizuj─ů temat, opisuj─ůc istot─Ö marketingu mi─Ödzynarodowego, praktyk─Ö internacjonalizacji produktu, problemy w standaryzacji produktu, trendy w komunikacji marketingowej, a tak┼╝e trendy zmian zachodz─ůce w zachowaniach konsument├│w. Ka┼╝dy rozdzia┼é zako┼äczony jest caseÔÇÖami i ─çwiczeniami pomocnymi w pracy ze studentami. Celem autor├│w by┼éo napisanie podr─Öcznika, kt├│ry b─Ödzie ┼é─ůczy┼é teori─Ö z praktyk─ů w taki spos├│b, ┼╝eby osoby go czytaj─ůce by┼éy jak najlepiej przygotowane do pracy w dzia┼éach marketingu najwi─Ökszych zagranicznych koncern├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14504 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14503.IX.16 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15445.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-217.
Konstrukcja i tre┼Ť─ç niniejszej monograai zosta┼éy podporz─ůdkowane odpowiedzi na pytanie a czy i jak klastry mog─ů oddzia┼éywa─ç na konkurencyjno┼Ť─ç oraz internacjonalizacj─Ö arm bior─ůcych w nich udzia┼é. Autorzy odwo┼éali si─Ö do literatury przedmiotu i przeprowadzili badania w┼Ťr├│d polskich przedsi─Öbiorstw z trzech klastr├│w. Procesy tworzenia klastr├│w w gospodarkach potransformacyjnych, w tym tak┼╝e w gospodarce polskiej, jeszcze przez wiele lat b─Öd─ů stanowi┼éy zajmuj─ůcy i zas┼éuguj─ůcy na uwag─Ö problem badawczy. W praktyce gospodarczej obserwuje si─Ö swoist─ů mod─Ö na zainteresowanie tymi inicjatywami. zach─Öcaj─ůco przedstawiaj─ů si─Ö pozytywne efekty uzyskane dzi─Öki klastrom w licznych rozwini─Ötych gospodarkach rynkowych. S─ůdzi─ç nale┼╝y, ┼╝e tak┼╝e w gospodarce polskiej jest miejsce na to, aby to do┼Ť─ç wyraanowane rozwi─ůzanie regulacyjne wnosi┼éo w d┼éu┼╝szej perspektywie wk┼éad w budowanie mi─Ödzynarodowej konkurencyjno┼Ťci bran┼╝ polskiej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10581.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 367-400. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsi─Öbiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskaza┼é, jakie decyzje marketingowe przedsi─Öbiorstw na rynkach zagranicznych prowadz─ů do pozytywnych efekt├│w finansowych. Uwzgl─Ödni┼é przy tym, opieraj─ůc si─Ö na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfik─Ö polskich przedsi─Öbiorstw prowadz─ůcych dzia┼éalno┼Ť─ç na rynkach zagranicznych. Adresatami publikacji s─ů zar├│wno mened┼╝erowie podejmuj─ůcy decyzje strategiczne w przedsi─Öbiorstwie, kierownicy i specjali┼Ťci dzia┼é├│w marketingu i sprzeda┼╝y, jak i pracownicy naukowi zajmuj─ůcy si─Ö problematyk─ů zarz─ůdzania strategicznego, biznesu mi─Ödzynarodowego i marketingu oraz studenci uczelni ekonomicznych. "Opracowanie stanowi interesuj─ůce studium i mo┼╝e sta─ç si─Ö warto┼Ťciow─ů publikacj─ů u┼╝yteczn─ů g┼é├│wnie w procesie akademickiego kszta┼écenia zar├│wno na poziomie podstawowym, jak i podyplomowym. Holistyczne podej┼Ťcie do problematyki umi─Ödzynarodowienia dzia┼éa┼ä rynkowych oraz oryginalno┼Ť─ç modelu i analizy zale┼╝no┼Ťci stopnia internacjonalizacji polskich przedsi─Öbiorstw i uzyskiwanych efekt├│w finansowych stanowi─ů bezsprzeczne atuty publikacji".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17739.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 207-213.
Ksi─ů┼╝ka przedstawia najnowsze trendy i wyniki bada┼ä dotycz─ůce roli logistyki mi─Ödzynarodowej w biznesie mi─Ödzynarodowym oraz daje odpowied┼║ na pytanie, jak dzi┼Ť zarz─ůdza─ç logistyk─ů w nowoczesnej gospodarce ┼Ťwiatowej. W publikacji autorka omawia najwa┼╝niejsze zagadnienia zwi─ůzane z logistyk─ů mi─Ödzynarodow─ů w kontek┼Ťcie prowadzenia biznesu mi─Ödzynarodowego. Mo┼╝na znale┼║─ç w niej odpowiedzi na m.in. takie pytania: jakie s─ů aktualne trendy rozwoju logistyki mi─Ödzynarodowej, jakie s─ů nowe metody i narz─Ödzia niezb─Ödne do tworzenia proces├│w logistycznych na ┼Ťwiecie, jakie znaczenie odgrywa logistyka w mi─Ödzynarodowej wymianie towar├│w i us┼éug, jakimi metodami zarz─ůdzania logistycznego nale┼╝y si─Ö pos┼éugiwa─ç, aby uzyska─ç przewag─Ö konkurencyjn─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14753.IX.14 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15494.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ekonomia mi─Ödzynarodowa / Adam Budnikowski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 496 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 477-489. Indeks.
Podr─Öcznik obejmuje najbardziej aktualn─ů wiedz─Ö z ekonomii mi─Ödzynarodowej. Autor przedstawi┼é poj─Öcie i zakres ekonomii mi─Ödzynarodowej, osadzaj─ůc j─ů w realiach wsp├│┼éczesnej gospodarki ┼Ťwiatowej, co u┼éatwia zrozumienie szczeg├│┼éowych zagadnie┼ä. W cz─Ö┼Ťci dotycz─ůcej teorii handlu mi─Ödzynarodowego zosta┼éy om├│wione m.in. klasyczne i neoklasyczne teorie handlu mi─Ödzynarodowego, wyposa┼╝enie w czynniki produkcji i ich mi─Ödzynarodowe przep┼éywy, zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy wzrostem gospodarczym a handlem mi─Ödzynarodowym. W cz─Ö┼Ťci podr─Öcznika dotycz─ůcej polityki handlowej zaprezentowano c┼éa, bariery pozataryfowe, protekcjonizm, mi─Ödzynarodow─ů polityk─Ö handlow─ů. Cz─Ö┼Ť─ç obejmuj─ůca wiedz─Ö o mi─Ödzynarodowych stosunkach finansowych zawiera om├│wienie: bilansu p┼éatniczego, kursu walutowego i rynku walutowego, mechanizmu dostosowawczego, mi─Ödzynarodowego systemu walutowego. W cz─Ö┼Ťci dotycz─ůcej wyzwa┼ä wobec globalnych problem├│w przedstawiono rol─Ö handlu mi─Ödzynarodowego dla rozwoju gospodarczego kraj├│w rozwijaj─ůcych si─Ö, kryzysy finansowe oraz wyzwania globalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17003.XI.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17002.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz akt├│w prawnych przy pracach.
Badania innowacji i innowacyjno┼Ťci oraz dane na ten temat stanowi─ů obecnie obszern─ů ju┼╝ dziedzin─Ö wiedzy. Analizuj─ůc pi┼Ťmiennictwo z dziedziny ekonomii i zarz─ůdzania, mo┼╝na w tym obszarze zaobserwowa─ç wyra┼║ne ju┼╝ przesuni─Öcie akcent├│w w stron─Ö wiedzy i innowacyjno┼Ťci jako kluczowych czynnik├│w rozwoju. Jest to wyra┼║nie dostrzegane tak na poziomie przedsi─Öbiorstwa, regionu jak i ca┼éej gospodarki. Niniejsza monografia omawia zagadnienia innowacji i innowacyjno┼Ťci w r├│┼╝nych aspektach, a zw┼éaszcza ekonomicznym i prawnym. Prezentowany tom zawiera 20 artyku┼é├│w, kt├│re w spos├│b interdyscyplinarny i wszechstronny analizuj─ů powy┼╝szy problem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18526.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 3. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 372 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 351-363. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce w spos├│b systematyczny przedstawiono problematyk─Ö marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i region├│w. Autor kompleksowo omawia: genez─Ö i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, r├│┼╝ne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwesti─Ö tworzenia wizerunku miast i region├│w, wzajemn─ů relacj─Ö mi─Ödzy marketingiem przedsi─Öbiorstwa a marketingiem regionu, marketingow─ů strategi─Ö pozyskiwania kwalifikowanej si┼éy roboczej przez regiony wiedzy, marketingowe podej┼Ťcie do lokalizacji obiekt├│w handlowych, znaczenie r├│┼╝nych form powi─ůza┼ä partnerstwa w relacjach miast i region├│w z otoczeniem, mo┼╝liwo┼Ťci wykorzystania przedsi─Öwzi─Ö─ç sportowych w strategiach rozwoju miast i region├│w, warunki i koncepcje internacjonalizacji miast i region├│w, rol─Ö targ├│w w aktywizacji lokalnych ┼Ťrodowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i region├│w zorientowane na pozyskiwanie inwestor├│w zagranicznych. Publikacja propaguje podej┼Ťcie marketingowe w praktyce funkcjonowania samorz─ůd├│w terytorialnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11929.XIII.6 [Wypo┼╝yczalnia C], P.11928.XIII.6 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13105.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16815.VI.6 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16814.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie. Przedsi─Öbiorczo┼Ť─ç)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka po┼Ťwi─Öcona jest problematyce kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw oraz mo┼╝liwo┼Ťciom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zw┼éaszcza tkwi─ůcych w r├│┼╝nych formach ich wsp├│┼épracy z otoczeniem rynkowym, w tym r├│wnie┼╝ mi─Ödzynarodowym. Autorzy przedstawiaj─ů w niej zar├│wno analizy zagadnie┼ä teoretycznych, jak i warto┼Ťciowe wyniki przeprowadzonych ostatnio bada┼ä empirycznych, u┼éatwiaj─ůcych zrozumienie proces├│w budowy konkurencyjno┼Ťci i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery cz─Ö┼Ťci po┼Ťwi─Öcone: teoretycznym podstawom kszta┼étowania konkurencyjno┼Ťci i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli wsp├│┼édzia┼éania z otoczeniem rynkowym w kszta┼étowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kszta┼éowania konkurencyjno┼Ťci ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 246-266.
W pierwszej cz─Ö┼Ťci opracowania g┼é├│wny nacisk po┼éo┼╝ony zosta┼é na edukacj─Ö przedsi─Öbiorcz─ů, specyfik─Ö firm typu start-up, bariery ich rozwoju, oraz miejsce tych firm w sektorze ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstw (MSP). Sporo miejsca po┼Ťwi─Öcono tutaj r├│wnie┼╝ roli przedsi─Öbiorczo┼Ťci w kreowaniu wzrostu gospodarczego, oraz przedsi─Öbiorczo┼Ťci opartej na wiedzy. Druga cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki dotyczy licznych form wsparcia przedsi─Öbiorczo┼Ťci oraz firm z sektora MSP, na r├│┼╝nych etapach ich rozwoju, na przyk┼éadzie konkretnych rozwi─ůza┼ä polskich. W cz─Ö┼Ťci trzeciej om├│wiono szczeg├│lny przejaw rozwoju przedsi─Öbiorstwa, jego wzrostu ÔÇô procesu internacjonalizacji jego dzia┼éalno┼Ťci, oraz jej szczeg├│lnej formy: bada┼ä i rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again