Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(7)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
Branch
Wypo┼╝yczalnie
(4)
Czytelnie
(3)
Author
Jasiewicz Justyna
(2)
Batorowska Hanna
(1)
Kami┼äska-Czuba┼éa Barbara (1955- )
(1)
Kurkowska Ewa Jadwiga (1972- )
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Piotrowska Renata (1981- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Zybert El┼╝bieta Barbara
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(5)
BIBLIOTEKARSTWO
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
BIBLIOTEKI PUBLICZNE
(1)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA INFORMACYJNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE
(1)
U┼╗YTKOWNICY INFORMACJI
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
7 results Filter
Book
In basket
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 152.)
Bibliogr. przy ref.
Konferencja ÔÇ×Czas przemian ÔÇô czas wyzwa┼äÔÇŁ porusza wa┼╝ne zagadnienie wp┼éywu nowych medi├│w na kszta┼étowanie nowoczesnej wizji bibliotek i innych o┼Ťrodk├│w informacji w spo┼éecze┼ästwie sieci. Do┼Ťwiadczenia Fundacji Orange wskazuj─ů, ┼╝e rola tych nowych centr├│w aktywno┼Ťci lokalnej jest nie do przecenienia: to w┼éa┼Ťnie one cz─Östo s─ů pierwszym miejscem kontaktu os├│b wykluczonych cyfrowo z Internetem i technologiami. Ale nie tylko ÔÇô to dzi─Öki oddolnym, ┼Ťwiadomym dzia┼éaniom bibliotekarzy, animator├│w z organizacji pozarz─ůdowych, instytucji kultury i o┼Ťwiaty, miejsca te mog─ů pe┼éni─ç te┼╝ funkcj─Ö przestrzeni cyfrowych inspiracji, zar├│wno dla m┼éodszych, jak i starszych internat├│w. Dzi┼Ť dwa klikni─Öcia myszk─ů daj─ů internautom dost─Öp do prawd, do kt├│rych Archimedes dochodzi┼é ca┼ée ┼╝ycie. Dla najm┼éodszego pokolenia dost─Öp do sieci jest naturalnym przed┼éu┼╝eniem rzeczywisto┼Ťci, a prawie wszystko ma ju┼╝ dzi┼Ť dodatek ÔÇ×eÔÇŁ: e-kultura, e-podr├│┼╝e, e-edukacja. Czy oznacza to, ┼╝e m┼éodzi u┼╝ytkownicy sieci, dorastaj─ůcy w otoczeniu elektronicznych urz─ůdze┼ä nie potrzebuj─ů wsparcia doros┼éych w wirtualnym ┼Ťwiecie? Badania Fundacji Orange dotycz─ůce kompetencji cyfrowych m┼éodzie┼╝y wskazuj─ů, ┼╝e wr─Öcz przeciwnie ÔÇô bez inspiracji cyfrowych przewodnik├│w niewielu m┼éodych internaut├│w w pe┼éni skorzysta z edukacyjnego potencja┼éu sieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 15364 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 142)
Bibliogr. s. 129-141. Indeksy.
Autorka podj─Ö┼éa w ksi─ů┼╝ce bardzo wa┼╝n─ů kwesti─Ö dojrza┼éo┼Ťci informacyjnej jako wa┼╝nej i po┼╝─ůdanej cechy ludzi funkcjonuj─ůcych we wsp├│┼éczesnym spo┼éecze┼ästwie, w kt├│rym do┼Ťwiadczenia zwi─ůzane z tworzeniem i korzystaniem z informacji s─ů bardzo skomplikowane. Dojrza┼éo┼Ť─ç ta jest rozumiana szerzej ni┼╝ tylko sprawne pos┼éugiwanie si─Ö informacj─ů i nowymi technologiami informacyjnymi. Droga do jej osi─ůgni─Öcia, w uj─Öciu Autorki, przebiega r├│wnolegle z permanentnym procesem wychowania do informacji oraz kszta┼étowania kultury informacyjnej jednostki i ca┼éych grup spo┼éecznych. (...) Omawiana praca jest bardzo wa┼╝nym g┼éosem w dyskusji nad zakresem edukacji informacyjnego spo┼éecze┼ästwa, celami i kierunkami tego kszta┼écenia. (z recenzji prof. UMK dr hab. Ewy G┼éowackiej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 14287 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 138)
Bibliogr. s. 225-233.
Jakie zachowania informacyjne charakteryzuj─ů m┼éodzie┼╝ urodzon─ů w latach 90. XX wieku? Czym dla Pokolenia Google, pokolenia Y, net-generacji - jak bywa nazywana ta grupa - jest Internet: Wszechnic─ů Wiedzy Wszelakiej, czy e-┼Ümietniskiem? Justyna Jasiewicz bierze na warsztat zagadnienia zwi─ůzane z kompetencjami informatycznymi i informacyjnymi oraz zachowaniami m┼éodych u┼╝ytkownik├│w nowych medi├│w. Autorka opisuje ┼║r├│d┼éa informacji wykorzystywane przez m┼éodzie┼╝ w procesie kszta┼écenia, sposoby oceny wiarygodno┼Ťci informacji, a tak┼╝e k┼éopoty, z jakimi m┼éodzi ludzie spotykaj─ů si─Ö prowadz─ůc poszukiwania w ┼Ťrodowisku sieciowym. Efekt? Rzetelny i daj─ůcy do my┼Ťlenia obraz tytu┼éowego zagadnienia, a przy tym ┼Ťwietna ksi─ů┼╝ka. (┼╣r├│d┼éo: http://www.sbp.pl/wydawnictwa/produkt?produkt_id=189)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13714 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 137)
Bibliogr. s. 189-207.
Przedmiotem publikacji jest edukacja informacyjna w kontek┼Ťcie rozwoju spo┼éecze┼ästwa wiedzy. Autorka kr├│tko charakteryzuje niekt├│re cechy nowo powstaj─ůcej formacji spo┼éecznej. Przedstawia wybrane pr├│by zdefiniowania information literacy oraz trzy koncepcje, kt├│re w znacz─ůcym stopniu wp┼éyn─Ö┼éy na spos├│b postrzegania tego zjawiska. Jednocze┼Ťnie zwraca uwag─Ö, ┼╝e dzi┼Ť za edukacj─Ö nie s─ů odpowiedzialne tylko szko┼éy, ale i inne instytucje, w tym biblioteki. Zainteresowanie tematyk─ů kszta┼étowania kompetencji informacyjnych przejawia si─Ö m.in. w dzia┼éaniach stowarzysze┼ä bibliotekarskich. Bardzo wa┼╝nym elementem dzia┼éa┼ä jest tak┼╝e wypracowanie standard├│w kszta┼écenia kompetencji informacyjnych, kt├│re stanowi─ů olbrzymi─ů pomoc przy wprowadzaniu element├│w information literacy do dzia┼éa┼ä bibliotek i ca┼éego ┼Ťrodowiska edukacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13560 I.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 123)
Bibliogr. s. 133-153.
Przedmiotem publikacji s─ů zagadnienia zwi─ůzane z edukacj─ů informacyjn─ů. Za g┼é├│wny cel autorka przyj─Ö┼éa ustalenie, w jakim stopniu polski system o┼Ťwiaty dostosowuje si─Ö do og├│lno┼Ťwiatowych tendencji kszta┼écenia idealnych u┼╝ytkownik├│w informacji. Jednym z za┼éo┼╝e┼ä by┼éo przedstawienie krajowych i mi─Ödzynarodowych standard├│w przygotowywanych z my┼Ťl─ů o dzieciach i m┼éodzie┼╝y w wieku szkolnym. Opieraj─ůc si─Ö na dokumentach, stanowi─ůcych fundament polskiej edukacji oraz analizie podr─Öcznik├│w, autorka ukaza┼éa, w jakim stopniu tre┼Ťci r├│┼╝nych przedmiot├│w uwzgl─Ödniaj─ů konieczno┼Ť─ç przygotowania uczni├│w do poszukiwania i wykorzystywania informacji. Zwr├│ci┼éa tak┼╝e uwag─Ö na miejsce, jakie w procesie edukacji informacyjnej przypad┼éo bibliotekarzowi i bibliotece szkolnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12254 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Wsp├│┼éczesna psychologia medi├│w. Nowe problemy i perspektywy badawcze, to publikacja w kt├│rej zaprezentowano wyra┼║n─ů cezur─Ö pomi─Ödzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali si─Ö wy┼é─ůcznie efektem b─ůd┼║ wp┼éywem medi├│w i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w kt├│rym niebagatelne znaczenie w naszym ┼╝yciu coraz bardziej maj─ů nowe media i technologie, wdzieraj─ůce si─Ö ekspansywnie w przestrze┼ä prywatn─ů, spo┼éeczn─ů i publiczn─ů. Zaproponowano Czytelnikom refleksj─Ö nad rol─ů psychologii w kontek┼Ťcie kontaktu cz┼éowieka z mediami (g┼é├│wnie telewizj─ů i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajduj─ů si─Ö zar├│wno artyku┼éy teoretyczne, wprowadzaj─ůce w problematyk─Ö, jak i odnosz─ůce si─Ö do zagadnie┼ä szczeg├│┼éowych, analizuj─ůce okre┼Ťlone zjawiska i problemy. Autorami tekst├│w s─ů g┼é├│wnie psycholodzy, reprezentuj─ůcy r├│┼╝ne o┼Ťrodki naukowe z ca┼éej Polski. (ze Wst─Öpu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14290 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 148)
Bibliogr. s. 269-287. Indeksy.
Narzekamy na upodobania m┼éodego pokolenia do bezrefleksyjnego korzystania z elektronicznych zasob├│w informacyjnych i zwi─ůzanych z nimi technologii. Zar├│wno artyku┼éy w popularnych periodykach, jak i naukowe monografie pe┼éne s─ů opis├│w m┼éodych ludzi wysiaduj─ůcych dzie┼ä i noc przed ekranem komputera i spustosze┼ä, jakie to czyni w ich organizmach, a m├│zgach w szczeg├│lno┼Ťci. Niewiele jest bada┼ä, pokazuj─ůcych realn─ů sytuacj─Ö i ewentualne rzeczywiste zagro┼╝enia. Ksi─ů┼╝ka powsta┼éa jako rezultat bada┼ä dr Barbary Kami┼äskiej-Czuba┼éy zape┼énia t─Ö luk─Ö, ukazuj─ůc m┼éodych ludzi (student├│w) w codziennych sytuacjach realizacji potrzeb informacyjnych, podczas pracy, poszukiwa┼ä wiadomo┼Ťci praktycznych i rozrywki. Bardzo interesuj─ůcy i cenny jest opis oraz typologia strategii informacyjnych realizowanych przez Pokolenie Y w ┼╝yciu codziennym. Zalet─ů ksi─ů┼╝ki jest te┼╝ wyra┼║ne wskazywanie przez Autork─Ö na problemy dot─ůd nierozwi─ůzane. (dr hab. Marek Nahotko)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14825 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again