Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(6)
available
(4)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(1)
Wypo┼╝yczalnie
(4)
Czytelnie
(6)
Author
Aue Wiesława
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bednarek J├│zef
(1)
Błachno Andrzej
(1)
Gorzelany Teresa
(1)
Kryza Joanna
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Smółka Paweł
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcza
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
INTERNET
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Kompetencje mi─Ökkie
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
Przedsi─Öbiorstwo
(1)
RZECZYWISTO┼Ü─ć WIRTUALNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarz─ůdzanie
(1)
Genre/Form
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Przedstawiona do recenzji monografia wieloautorska zas┼éuguje na pozytywn─ů ocen─Ö pod ka┼╝dym wzgl─Ödem: merytorycznym, formalnym i praktycznym. Poszczeg├│lne cz─Ö┼Ťci pracy i zamieszczone w nich rozdzia┼éy zawieraj─ů si─Ö w temacie monografii oraz wype┼éniaj─ů przedmiot rozpatrywanej problematyki. Na tle dotychczasowego dorobku w zakresie prezentowanych zagadnie┼ä, publikacj─Ö powy┼╝sz─ů oceniam bardzo dobrze i sytuuj─Ö w┼Ťr├│d 50% najlepszych wydawanych pozycji..."[Z recenzji dr hab. Anny Weissbrot-Koziarskiej, prof. nadzw. UO]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15324.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podr─Öcznik prezentuje wiedz─Ö z zakresu planowania i prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej, obja┼Ťnia zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, omawia przepisy prawa dotycz─ůce prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej (prawo pracy, prawo o ochronie danych osobowych, prawo podatkowe, prawo autorskie). Uczy te┼╝ umiej─Ötno┼Ťci niezb─Ödnych w efektywnym prowadzeniu dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej. Tre┼Ťci teoretyczne autorki popar┼éy licznymi ilustracjami a przede wszystkim przyk┼éadami oraz ─çwiczeniami, kt├│re wskazuj─ů sposoby praktycznego zastosowania teorii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19755.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19754.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 88-91.
Prawid┼éowe funkcjonowanie w relacjach z innymi jest niezb─Ödn─ů umiej─Ötno┼Ťci─ů, szczeg├│lnie w przypadku os├│b, kt├│rych praca wymaga sta┼éego obcowania z lud┼║mi. Posiadanie odpowiednio wysokich kompetencji psychospo┼éecznych to wa┼╝ny wyznacznik efektywno┼Ťci w sytuacjach zawodowych, bowiem tzw. kompetencje mi─Ökkie s─ů tak samo potrzebne, jak twarde kompetencje specjalistyczne. Obecnie do kompetencji mi─Ökkich przyk┼éada si─Ö coraz wi─Öksz─ů wag─Ö i s─ů one mocno doceniane na rynku pracy, a w niekt├│rych zawodach nale┼╝─ů wr─Öcz do kompetencji kluczowych. Edukacja nastawiona na trening kompetencji psychospo┼éecznych wymaga pracy w formie warsztatowej, w kt├│rej cz┼éonkowie grupy ucz─ů si─Ö przede wszystkim dzi─Öki swej aktywno┼Ťci wewn─Ötrznej i zewn─Ötrznej. Specyfika metod stosowanych podczas warsztat├│w oraz wysoki stopie┼ä aktywno┼Ťci uczestnik├│w sprzyjaj─ů skutecznemu rozwijaniu dyspozycji osobowo┼Ťciowych i spo┼éecznych. Dochodzi tu zar├│wno do nabywania przez nich wiedzy, przekona┼ä, umiej─Ötno┼Ťci i sprawno┼Ťci, jak i kszta┼étowania potrzeb i postaw oraz poczucia odpowiedzialno┼Ťci za efekty pracy. Na zaj─Öciach warsztatowych, za pomoc─ů psychoedukacji opartej na modelowaniu, odgrywaniu r├│l oraz udzielaniu informacji zwrotnych, pobudzana jest aktywno┼Ť─ç emocjonalna, poznawcza i dzia┼éaniowa. Warsztaty pozwalaj─ů na uj─Öcie uczenia si─Ö jako procesu dynamicznego, przebiegaj─ůcego etapowo. S─ů najskuteczniejsz─ů form─ů tzw. strumieniowania umiej─Ötno┼Ťci. Niniejsze opracowanie stanowi baz─Ö teoretyczn─ů niezb─Ödn─ů do ugruntowania i dope┼énienia wiadomo┼Ťci przekazywanych studentom podczas zaj─Ö─ç realizowanych w ramach przedmiot├│w: warsztaty rozwoju kompetencji psychospo┼éecznych oraz psychospo┼éeczne uwarunkowania pracy z klientem. Jest tak┼╝e adresowane do os├│b zainteresowanych rozwojem osobistym, pragn─ůcych ┼Ťwiadomie budowa─ç i ulepsza─ç swoje kontakty z lud┼║mi. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z sze┼Ťciu rozdzia┼é├│w, w kt├│rych zosta┼é zawarty przegl─ůd literatury dotycz─ůcej kompetencji odpowiedzialnych za funkcjonowanie cz┼éowieka w relacjach interpersonalnych, zar├│wno w codziennych sytuacjach ┼╝yciowych, jak i w odniesieniu do efektywno┼Ťci zawodowej. Struktura opracowania wynika z dokonanej przeze mnie klasyfikacji sk┼éadnik├│w kompetencji psychospo┼éecznych (Romanowska-To┼é┼éoczko, 2018). W pierwszym rozdziale przedstawiam i wyja┼Ťniam koncepcje r├│┼╝nych autor├│w dotycz─ůce element├│w tworz─ůcych struktur─Ö kompetencji psychospo┼éecznych. W kolejnych rozdzia┼éach omawiam specyfik─Ö oraz uwarunkowania umiej─Ötno┼Ťci sk┼éadowych tych┼╝e kompetencji. Wskazuj─Ö r├│wnie┼╝ narz─Ödzia badawcze s┼éu┼╝─ůce do pomiaru opisywanych w┼éa┼Ťciwo┼Ťci. Ostatnia cz─Ö┼Ť─ç dotyczy syndromu wypalenia zawodowego oraz znaczenia kompetencji mi─Ökkich w zapobieganiu i niwelowaniu jego skutk├│w. Ka┼╝dy rozdzia┼é zako┼äczony jest zestawem zada┼ä do wykonania maj─ůcych na celu utrwalenie i zastosowanie zdobytej wiedzy. Na bazie tre┼Ťci zawartych w opracowaniu oraz indywidualnych, ┼╝yciowych do┼Ťwiadcze┼ä uczestnik├│w prowadzone s─ů ─çwiczenia praktyczne, podczas kt├│rych studenci rozwijaj─ů swoje umiej─Ötno┼Ťci konstruktywnych zachowa┼ä w sytuacjach spo┼éecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19893.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Bibliogr. s. 191-201. Indeks.
Kompetencje interpersonalne, nazywane cz─Östo kompetencjami nowoczesnego lidera lub pracownika organizacji przysz┼éo┼Ťci, nale┼╝─ů do najwa┼╝niejszych kompetencji zawodowych, kt├│re pomagaj─ů pracownikowi odnale┼║─ç si─Ö na rynku pracy, a organizacji zdoby─ç i utrzyma─ç przewag─Ö konkurencyjn─ů. Ksi─ů┼╝ka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji spo┼éecznych ujmowanych jako umiej─Ötno┼Ťci interpersonalne. Szczeg├│┼éowo om├│wiono m.in.: uwarunkowania kompetencji spo┼éecznych i zasady ich pomiaru, predysozycje do rozwoju kompetencji spo┼éecznych, rol─Ö metod edukacyjnych w kszta┼étowaniu tych kompetencji, modele treningu umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych, coaching umiej─Ötno┼Ťci interpersonalnych, programy doskonalenia kompetencji spo┼éecznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12500 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12499.III.10 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10384.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 243-256.
"Problematyka niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej doczeka┼éa si─Ö szerokiego opracowania w literaturze polskiej i ┼Ťwiatowej. Zwi─ůzek kompetencji spo┼éecznych i niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej to zagadnienie, kt├│remu po┼Ťwi─Öcono w publikacjach znacznie mniej miejsca. Te dwa poj─Öcia tworz─ů zestawienie z pogranicza psychologii spo┼éecznej i pedagogiki specjalnej. Pierwsza z nauk pr├│buje zdefiniowa─ç kompetencje spo┼éeczne i dokonuje ich interpretacji, druga zajmuje si─Ö osob─ů z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů jako jednym z obiekt├│w swoich bada┼ä i rozwa┼╝a┼ä teoretycznych. Ksi─ů┼╝ka jest pr├│b─ů obszaru eksploracji, czyli zwi─ůzku niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej i kompetencji spo┼éecznych." (z Wprowadzenia)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12247.VI.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13370.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zastosowanie medi├│w cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w ka┼╝dym obszarze ┼╝ycia cz┼éowieka wp┼éyn─Ö┼éo tak┼╝e na przekszta┼écenia i ewolucj─Ö w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziej├│w pozwala na wyodr─Öbnienie pi─Öciu prze┼éom├│w w komunikacji, w kszta┼éceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywno┼Ťci cz┼éowieka. Obecnie mamy pi─ůty, najwi─Ökszy i najwa┼╝niejszy prze┼éom edukacyjny, ┼é─ůcz─ůcy si─Ö z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizj─ů cyfrow─ů, z telefoni─ů kom├│rkow─ů. Celem Autor├│w jest przedstawienie nowych wyzwa┼ä i szans najnowszych medi├│w cyfrowych i technologii interaktywnych tworz─ůcych cyberprzestrze┼ä i ┼Ťwiat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikaj─ůcych z nich zada┼ä i mo┼╝liwo┼Ťci w r├│┼╝nych obszarach aktywno┼Ťci cz┼éowieka, zw┼éaszcza u najm┼éodszych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13797.V.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14764.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again